MAXWELL SOUND SYSTEM Presenterer: VINCENT-MX modell SV-226MKII-MX

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Forstår ikke helt dette her. Er Maxwell importør av Vincent ?
Jepp: Country List
Ok. men er det Vincent som står for MX utgavene ? Hvis ikke er det jo rart at en importør av et varemerke kan endre produktets spesifikasjoner med en annen benevnelse på produktet.
Vincent-MX utgavene er det jeg som står for - via Maxwell Sound System med salg, distribusjon og eksport.
- ...Når der gjøres endringer på et standard-produkt ( - om det gjøres hos meg eller underleverandør ) forlanges der en navnemessig identifikasjon når slikt skjer - i samarbeide med standard-produsentens eier-rettigheter.
- Det er jo også "en smule" vesentlig ( Lovpålagt ) for Deg som kunde å vite hvilken modell Du kjøper,betaler og faktisk får LEVERT !

Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
 
Sist redigert:
C

cruiser

Gjest
Hva er Maxwell Sound System? er det en juridisk enhet?
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Forstår ikke helt dette her. Er Maxwell importør av Vincent ?
Jepp: Country List
Ok. men er det Vincent som står for MX utgavene ? Hvis ikke er det jo rart at en importør av et varemerke kan endre produktets spesifikasjoner med en annen benevnelse på produktet.
Vincent-MX utgavene er det jeg som står for - via Maxwell Sound System med salg, distribusjon og eksport.
- ...Når der gjøres endringer på et standard-produkt ( - om det gjøres hos meg eller underleverandør ) forlanges der en navnemessig identifikasjon når slikt skjer - i samarbeide med standard-produsentens eier-rettigheter.
- Det er jo også "en smule" vesentlig ( Lovpålagt ) for Deg som kunde å vite hvilken modell Du kjøper,betaler og faktisk får LEVERT !

Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
Hvis jeg forstår deg riktig så sier du at Vincent har godkjent dine endringer på disse produktene og da regner jeg med at du først bestiller standardproduktene ferdig produsert av Vincent og deretter åpner dem og gjør endringene selv eller får en underleverandør til å gjøre dette er det slik det er ? eller er det Vincent som gjør dette ?
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
659
Antall liker
154
Torget vurderinger
8
Ok. men er det Vincent som står for MX utgavene ? Hvis ikke er det jo rart at en importør av et varemerke kan endre produktets spesifikasjoner med en annen benevnelse på produktet.
Vincent-MX utgavene er det jeg som står for - via Maxwell Sound System med salg, distribusjon og eksport.
- ...Når der gjøres endringer på et standard-produkt ( - om det gjøres hos meg eller underleverandør ) forlanges der en navnemessig identifikasjon når slikt skjer - i samarbeide med standard-produsentens eier-rettigheter.
- Det er jo også "en smule" vesentlig ( Lovpålagt ) for Deg som kunde å vite hvilken modell Du kjøper,betaler og faktisk får LEVERT !

Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
Hvis jeg forstår deg riktig så sier du at Vincent har godkjent dine endringer på disse produktene og da regner jeg med at du først bestiller standardproduktene ferdig produsert av Vincent og deretter åpner dem og gjør endringene selv eller får en underleverandør til å gjøre dette er det slik det er ? eller er det Vincent som gjør dette ?
Ville tro att Vincent godkjenner Maxwell sin modifisering og produserer i henhold til det, men hva vet jeg?
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Ok. men er det Vincent som står for MX utgavene ? Hvis ikke er det jo rart at en importør av et varemerke kan endre produktets spesifikasjoner med en annen benevnelse på produktet.
Vincent-MX utgavene er det jeg som står for - via Maxwell Sound System med salg, distribusjon og eksport.
- ...Når der gjøres endringer på et standard-produkt ( - om det gjøres hos meg eller underleverandør ) forlanges der en navnemessig identifikasjon når slikt skjer - i samarbeide med standard-produsentens eier-rettigheter.
- Det er jo også "en smule" vesentlig ( Lovpålagt ) for Deg som kunde å vite hvilken modell Du kjøper,betaler og faktisk får LEVERT !

Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
Hvis jeg forstår deg riktig så sier du at Vincent har godkjent dine endringer på disse produktene og da regner jeg med at du først bestiller standardproduktene ferdig produsert av Vincent og deretter åpner dem og gjør endringene selv eller får en underleverandør til å gjøre dette er det slik det er ? eller er det Vincent som gjør dette ?
Sintron GmbH produserer Spesial-Produkter til meg etter mine spesifikasjoner ( - siden Lyd-Signaturen er Meget VESENTLIG ANNERLEDES ) som delproduksjon.Deretter ferdigstilles de endelige Produktene av meg i Stavanger inkludert en del annet vesentlig innhold.
Mvh. Sveinung
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
Fra markedsføringsloven :
§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.
Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

Vær snill å legg frem dokumentasjon på at denne er bedre enn/forskjellig fra standardutgaven.

Jeg har rapportert tråden for villedende markedsføring, så jeg regner med at du kan legge frem dokumentasjon for å holde liv i tråden.
 
Sist redigert:

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Ok. men er det Vincent som står for MX utgavene ? Hvis ikke er det jo rart at en importør av et varemerke kan endre produktets spesifikasjoner med en annen benevnelse på produktet.
Vincent-MX utgavene er det jeg som står for - via Maxwell Sound System med salg, distribusjon og eksport.
- ...Når der gjøres endringer på et standard-produkt ( - om det gjøres hos meg eller underleverandør ) forlanges der en navnemessig identifikasjon når slikt skjer - i samarbeide med standard-produsentens eier-rettigheter.
- Det er jo også "en smule" vesentlig ( Lovpålagt ) for Deg som kunde å vite hvilken modell Du kjøper,betaler og faktisk får LEVERT !

Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
Hvis jeg forstår deg riktig så sier du at Vincent har godkjent dine endringer på disse produktene og da regner jeg med at du først bestiller standardproduktene ferdig produsert av Vincent og deretter åpner dem og gjør endringene selv eller får en underleverandør til å gjøre dette er det slik det er ? eller er det Vincent som gjør dette ?
Ville tro att Vincent godkjenner Maxwell sin modifisering og produserer i henhold til det, men hva vet jeg?
- Dette må NETTOPP TIL for at produktene skal kunne bli Verifisert og Godkjente og sertifiserte innenfor aktuelle sikkerhets-rammer !!!
Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Hva er Maxwell Sound System? er det en juridisk enhet?
Maxwell Sound System er en Juridisk enhet som ble etablert i 1987 - med kommende Nettsted.
Mvh. Sveinung Vindheim - Eier
Hvor er denne enheten registrert?
norid / brreg er en god kilde:

Domain Information

NORID Handle...............: MAX999D-NORID
Domain Name................: maxwell.no
Domain Holder Handle.......: MHA592O-NORID
Registrar Handle...........: REG812-NORID
Legal-c Handle.............: SV1680P-NORID
Tech-c Handle..............: HM1278P-NORID
Name Server Handle.........: NSON12H-NORID
Name Server Handle.........: NSON8H-NORID
DNSSEC.....................: Signed
DS Key Tag 1...........: 12820
Algorithm 1...........: 8
Digest Type 1...........: 2
Digest 1...........: fc49be4578665331310820a31b1ef893ad89d74ed3a25279c326cbbc2611b32b

Additional information:
Created: 1999-11-15
Last updated: 2015-05-22

NORID Handle...............: MHA592O-NORID
Type.......................: organization
Name.......................: MAXWELL HIFI AS
Id Type....................: organization_number
Id Number..................: 979415702
Registrar Handle...........: REG812-NORID
Post Address...............: Kirkegaten nr.43.
Postal Code................: NO-4006
Postal Area................: Stavanger
Country....................: NO
Phone Number...............: +47.51595600
Email Address..............: sveinungvindheim@hotmail.com


Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret - Denne tjenesten på bokmål
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Hvis jeg forstår deg riktig så sier du at Vincent har godkjent dine endringer på disse produktene og da regner jeg med at du først bestiller standardproduktene ferdig produsert av Vincent og deretter åpner dem og gjør endringene selv eller får en underleverandør til å gjøre dette er det slik det er ? eller er det Vincent som gjør dette ?
Ville tro att Vincent godkjenner Maxwell sin modifisering og produserer i henhold til det, men hva vet jeg?
- Dette må NETTOPP TIL for at produktene skal kunne bli Verifisert og Godkjente og sertifiserte innenfor aktuelle sikkerhets-rammer !!!
Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
Av Vincent ?
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Fra markedsføringsloven :
§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.
Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

Vær snill å legg frem dokumentasjon på at denne er bedre enn/forskjellig fra standardutgaven.
Akkurat dette er vel kjernen i problemstillingen. Når man markedsfører et produkt i henhold til visse ytelseskriterier må dette kunne dokumenteres. Såvidt jeg kan se er selger ikke villig til å dokumentere hva de økte ytelseskriterier utover standardproduktet innebærer. Uten at jeg er jurist vil jeg derfor tro at dette er et brudd på markedsføringsloven.

På et generelt grunnlag vil jeg si at det vil være en stor fordel om alle annonsører her på Hifi Sentralen vektlegger dette punktet ekstra grundig. Mye av såkalt negativ stemning her på Sentralen tror jeg kan tilskrives store ord som ikke i tilstrekkelig underbygges av tilstrekkelig fakta.
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Fra markedsføringsloven :
§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.
Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

Vær snill å legg frem dokumentasjon på at denne er bedre enn/forskjellig fra standardutgaven.
_________________________________________________________________________________________________

TILSVAR:
...- Denne spec-en kan du se vedlagt øverst. Og i tillegg spesifiseres dette på kjøpsnota - linket til et produksjonsnummer for enkeltproduktets identifikasjon i.h.t. produksjonsserie - og linje ???
...- Der står også opplyst at produktet er klart for prøvelytting på utsalgssted ???

...- Og det er en bra ting at du har sikret Deg dette på alle produktene du selv innehar ! Veldig BRA. ( ...- det er nemlig mitt inntrykk at her inne svirrer det ganske mye utstyr som mangler ordentlige lovpålagte papirer og GODKJENNINGER ??? ).
Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
 
C

cruiser

Gjest
Hva er Maxwell Sound System? er det en juridisk enhet?
Maxwell Sound System er en Juridisk enhet som ble etablert i 1987 - med kommende Nettsted.
Mvh. Sveinung Vindheim - Eier
Hvor er denne enheten registrert?
norid / brreg er en god kilde:

Domain Information

NORID Handle...............: MAX999D-NORID
Domain Name................: maxwell.no
Domain Holder Handle.......: MHA592O-NORID
Registrar Handle...........: REG812-NORID
Legal-c Handle.............: SV1680P-NORID
Tech-c Handle..............: HM1278P-NORID
Name Server Handle.........: NSON12H-NORID
Name Server Handle.........: NSON8H-NORID
DNSSEC.....................: Signed
DS Key Tag 1...........: 12820
Algorithm 1...........: 8
Digest Type 1...........: 2
Digest 1...........: fc49be4578665331310820a31b1ef893ad89d74ed3a25279c326cbbc2611b32b

Additional information:
Created: 1999-11-15
Last updated: 2015-05-22

NORID Handle...............: MHA592O-NORID
Type.......................: organization
Name.......................: MAXWELL HIFI AS
Id Type....................: organization_number
Id Number..................: 979415702
Registrar Handle...........: REG812-NORID
Post Address...............: Kirkegaten nr.43.
Postal Code................: NO-4006
Postal Area................: Stavanger
Country....................: NO
Phone Number...............: +47.51595600
Email Address..............: sveinungvindheim@hotmail.com


Nøkkelopplysninger fra Enhetsregisteret - Denne tjenesten på bokmål
Da formoder jeg at Maxwell Sound System er en eller annen form for merkevare og maxwell hifi as er den juridiske enheten
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Hvis jeg forstår deg riktig så sier du at Vincent har godkjent dine endringer på disse produktene og da regner jeg med at du først bestiller standardproduktene ferdig produsert av Vincent og deretter åpner dem og gjør endringene selv eller får en underleverandør til å gjøre dette er det slik det er ? eller er det Vincent som gjør dette ?
Ville tro att Vincent godkjenner Maxwell sin modifisering og produserer i henhold til det, men hva vet jeg?
- Dette må NETTOPP TIL for at produktene skal kunne bli Verifisert og Godkjente og sertifiserte innenfor aktuelle sikkerhets-rammer !!!
Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
Av Vincent ?
- Av meg, min Autoriserte og offentlig godkjente Teknikker, min Autoriserte og offentlig godkjente Ingeniør i samarbeide med Vincent !
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.490
Antall liker
84.330
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
. Hvilke modifikasjoner har denne spesialmodellen i forhold til den originale?
Vi har fortsatt ikke fått et konkret svar på dette spørsmålet!
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Fra markedsføringsloven :
§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.
Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

Vær snill å legg frem dokumentasjon på at denne er bedre enn/forskjellig fra standardutgaven.
Akkurat dette er vel kjernen i problemstillingen. Når man markedsfører et produkt i henhold til visse ytelseskriterier må dette kunne dokumenteres. Såvidt jeg kan se er selger ikke villig til å dokumentere hva de økte ytelseskriterier utover standardproduktet innebærer. Uten at jeg er jurist vil jeg derfor tro at dette er et brudd på markedsføringsloven.

På et generelt grunnlag vil jeg si at det vil være en stor fordel om alle annonsører her på Hifi Sentralen vektlegger dette punktet ekstra grundig. Mye av såkalt negativ stemning her på Sentralen tror jeg kan tilskrives store ord som ikke i tilstrekkelig underbygges av tilstrekkelig fakta.
- Jeg mener at HER foreligger FAKTA i bøtter og spann - og underbygges med FAKTISK tilstedeværelse av PRODUKT til test i innspilt utgave. Og i tillegg foreligger et 20-30-talls av konkurrentene i innspilt utgave av produktene. Og du kan selv komme med like mange - jeg tar på meg slike arbeidsoppdrag stadig vekk - som arbeidsoppdrag. Mitt kundeforhold begynner først når DU har blitt kunde - og skulle det vise seg at produktet ikke innfrir er jeg fullstendig åpen for å bytte dette ut i inntil 1 mnd. ( og i spesielle tilfeller for Seriøse ærlige kunder 3 måneder etter kjøp...- har det vist seg i praksis ).
Mvh. Sveinung Vindheim
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
HiFi politiet er seriøse greier. En "vakker" dag, så vil de ha klart å utrydde alle aktører. Stå på, dere er bare noen tastetrykk unna!
Hvis denne forsterkeren er vesentlig bedre enn orginalen, så er vel det viktigere enn at jeg må ha bevis på at den er bedre. Selv har jeg 2 ører som vil avgjøre dette, og det vil jeg tro potensielle kjøpere også har. Tipper de fleste av dere har svidd av noen kroner på kabler pga gode tester eller talefør selger. Fikk dere spec på hvor gode de er?
 
C

cruiser

Gjest
HiFi politiet er seriøse greier. En "vakker" dag, så vil de ha klart å utrydde alle aktører. Stå på, dere er bare noen tastetrykk unna!
Hvis denne forsterkeren er vesentlig bedre enn orginalen, så er vel det viktigere enn at jeg må ha bevis på at den er bedre. Selv har jeg 2 ører som vil avgjøre dette, og det vil jeg tro potensielle kjøpere også har. Tipper de fleste av dere har svidd av noen kroner på kabler pga gode tester eller talefør selger. Fikk dere spec på hvor gode de er?
Så hvis jeg sitter på nettet å vil ha meg en Vincent forsterker så mener du i fullt alvor at jeg først skal reise til sverige å høre orginalen for så reise til stavanger å høre på mx versjonen kun basert på en påstand fra selger om at den ene er bedre enn den andre?
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
HiFi politiet er seriøse greier. En "vakker" dag, så vil de ha klart å utrydde alle aktører. Stå på, dere er bare noen tastetrykk unna!
Så du mener at de kan bare ture frem og si hva de vil ? Bransjen i dag gjør det de kan for å selge, Hvitevarebransjen gjør det vanskelig å sammenligne priser på modeller da en kjede kjøper en modell i et bestemt kvantum med en endring på produktets benevnelse i forhold til konkurentene som har samme produktet kanskje med en annen bokstav og da har man plutselig forskjellige produkter ?
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
. Hvilke modifikasjoner har denne spesialmodellen i forhold til den originale?
Vi har fortsatt ikke fått et konkret svar på dette spørsmålet!
-...- DETTE står fortsatt 3-dje øverst i denne invitasjonen:

1. - Aller øverst forklaring på hvilken produktlinje dette dreier seg om
2. - Utvendig bilde - front og bak - med beskrivelse av Lyd-Signatur.
3. - Tekniske Spec.................

Mvh. Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
Sveinung
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
HiFi politiet er seriøse greier. En "vakker" dag, så vil de ha klart å utrydde alle aktører. Stå på, dere er bare noen tastetrykk unna!
Jeg er fornøyd om man greier å utrydde alle useriøse aktører.
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
HiFi politiet er seriøse greier. En "vakker" dag, så vil de ha klart å utrydde alle aktører. Stå på, dere er bare noen tastetrykk unna!
Hvis denne forsterkeren er vesentlig bedre enn orginalen, så er vel det viktigere enn at jeg må ha bevis på at den er bedre. Selv har jeg 2 ører som vil avgjøre dette, og det vil jeg tro potensielle kjøpere også har. Tipper de fleste av dere har svidd av noen kroner på kabler pga gode tester eller talefør selger. Fikk dere spec på hvor gode de er?
Så hvis jeg sitter på nettet å vil ha meg en Vincent forsterker så mener du i fullt alvor at jeg først skal reise til sverige å høre orginalen for så reise til stavanger å høre på mx versjonen kun basert på en påstand fra selger om at den ene er bedre enn den andre?
Jeg vet ikke om du får hørt på "Originalen" i Sverige - MEN jeg er helt overbevist om at også du vil høre radikal forskjell på disse produksjonene. Og avstanden fra Stockholm til Stavanger er jo geografisk veldig kort i dagens lille verden - men,kanskje ikke helt uten kostnader. Velger du å kjøpe den Svenske utgaven så MÅ du til Sverige for å kjøpe den, klarere den i tollen, miste reklamasjonsretten, miste muligheten for noen gang å få den reparert i Norge eller skaffet deler til. Dette er hva Vincent forlanger - og Hjemlet i Norges Lover !
....PS - du kan jo kanskje begynne i den ANDRE enden å besøke Stavanger FØRST ( - etter avtale ) - så kan det jo være at DU også rett og slett blir overbevist ??? Og blir du ikke overbevist - så vil jeg merke det ganske umiddelbart - og jeg vil jo da ikke selge Deg dette produktet !
Sveinung
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Det er jo opp til vedkommende. Er det ikke? De fleste har noe mellom øra, og resten får bli som det blir.

HiFi politiet er seriøse greier. En "vakker" dag, så vil de ha klart å utrydde alle aktører. Stå på, dere er bare noen tastetrykk unna!
Hvis denne forsterkeren er vesentlig bedre enn orginalen, så er vel det viktigere enn at jeg må ha bevis på at den er bedre. Selv har jeg 2 ører som vil avgjøre dette, og det vil jeg tro potensielle kjøpere også har. Tipper de fleste av dere har svidd av noen kroner på kabler pga gode tester eller talefør selger. Fikk dere spec på hvor gode de er?
Så hvis jeg sitter på nettet å vil ha meg en Vincent forsterker så mener du i fullt alvor at jeg først skal reise til sverige å høre orginalen for så reise til stavanger å høre på mx versjonen kun basert på en påstand fra selger om at den ene er bedre enn den andre?
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
HiFi politiet er seriøse greier. En "vakker" dag, så vil de ha klart å utrydde alle aktører. Stå på, dere er bare noen tastetrykk unna!
Jeg er fornøyd om man greier å utrydde alle useriøse aktører.

- Kanskje fornuftig å begynne med å følge pengestrømmen - alle disse VILLEDENDE prisene i markedet ?????????????
Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
 
C

cruiser

Gjest
HiFi politiet er seriøse greier. En "vakker" dag, så vil de ha klart å utrydde alle aktører. Stå på, dere er bare noen tastetrykk unna!
Hvis denne forsterkeren er vesentlig bedre enn orginalen, så er vel det viktigere enn at jeg må ha bevis på at den er bedre. Selv har jeg 2 ører som vil avgjøre dette, og det vil jeg tro potensielle kjøpere også har. Tipper de fleste av dere har svidd av noen kroner på kabler pga gode tester eller talefør selger. Fikk dere spec på hvor gode de er?
Så hvis jeg sitter på nettet å vil ha meg en Vincent forsterker så mener du i fullt alvor at jeg først skal reise til sverige å høre orginalen for så reise til stavanger å høre på mx versjonen kun basert på en påstand fra selger om at den ene er bedre enn den andre?
Jeg vet ikke om du får hørt på "Originalen" i Sverige - MEN jeg er helt overbevist om at også du vil høre radikal forskjell på disse produksjonene. Og avstanden fra Stockholm til Stavanger er jo geografisk veldig kort i dagens lille verden - men,kanskje ikke helt uten kostnader. Velger du å kjøpe den Svenske utgaven så MÅ du til Sverige for å kjøpe den, klarere den i tollen, miste reklamasjonsretten, miste muligheten for noen gang å få den reparert i Norge eller skaffet deler til. Dette er hva Vincent forlanger - og Hjemlet i Norges Lover !
....PS - du kan jo kanskje begynne i den ANDRE enden å besøke Stavanger FØRST ( - etter avtale ) - så kan det jo være at DU også rett og slett blir overbevist ??? Og blir du ikke overbevist - så vil jeg merke det ganske umiddelbart - og jeg vil jo da ikke selge Deg dette produktet !
Sveinung
Nå er ikke Vincent aktuelt for meg, var kun for å illustrere hvor tåpelig det "bruke ørene" argumentet er, ja de avgjør til slutt men vil selvsagt ha noe mer kjøtt på beinet enn bare påstander før man reiser rundt.. Du tar 2500 mer for produktet enn orginalen koster i Sverige, du påstår også at den er bedre enn orginalen, da bør du også redgjøre for hvorfor utover 10 watt og 0,01 THD.

Forøvrig så har jeg og mange andre kjøpt mye utstyr opp i gjennom årene av både Svenske og Danske importører/forhandlere og fått utmerket service.
Sorry, men dette virker som skremselspropaganda og en scam for å hindre paralellimportering.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hvor mange innlegg har du hatt i denne tråden. Du er jo som spam som aldrig forsvinner!
Nå tar jeg natta og i morgen er jeg borte!

HiFi politiet er seriøse greier. En "vakker" dag, så vil de ha klart å utrydde alle aktører. Stå på, dere er bare noen tastetrykk unna!
Hvis denne forsterkeren er vesentlig bedre enn orginalen, så er vel det viktigere enn at jeg må ha bevis på at den er bedre. Selv har jeg 2 ører som vil avgjøre dette, og det vil jeg tro potensielle kjøpere også har. Tipper de fleste av dere har svidd av noen kroner på kabler pga gode tester eller talefør selger. Fikk dere spec på hvor gode de er?
Så hvis jeg sitter på nettet å vil ha meg en Vincent forsterker så mener du i fullt alvor at jeg først skal reise til sverige å høre orginalen for så reise til stavanger å høre på mx versjonen kun basert på en påstand fra selger om at den ene er bedre enn den andre?
Jeg vet ikke om du får hørt på "Originalen" i Sverige - MEN jeg er helt overbevist om at også du vil høre radikal forskjell på disse produksjonene. Og avstanden fra Stockholm til Stavanger er jo geografisk veldig kort i dagens lille verden - men,kanskje ikke helt uten kostnader. Velger du å kjøpe den Svenske utgaven så MÅ du til Sverige for å kjøpe den, klarere den i tollen, miste reklamasjonsretten, miste muligheten for noen gang å få den reparert i Norge eller skaffet deler til. Dette er hva Vincent forlanger - og Hjemlet i Norges Lover !
....PS - du kan jo kanskje begynne i den ANDRE enden å besøke Stavanger FØRST ( - etter avtale ) - så kan det jo være at DU også rett og slett blir overbevist ??? Og blir du ikke overbevist - så vil jeg merke det ganske umiddelbart - og jeg vil jo da ikke selge Deg dette produktet !
Sveinung
Nå er ikke Vincent aktuelt for meg, var kun for å illustrere hvor tåpelig det "bruke ørene" argumentet er, ja de avgjør til slutt men vil selvsagt ha noe mer kjøtt på beinet enn bare påstander før man reiser rundt.. Du tar 2500 mer for produktet enn orginalen koster i Sverige, du påstår også at den er bedre enn orginalen, da bør du også redgjøre for hvorfor utover 10 watt og 0,01 THD.

Forøvrig så har jeg og mange andre kjøpt mye utstyr opp i gjennom årene av både Svenske og Danske importører/forhandlere og fått utmerket service.
Sorry, men dette virker som skremselspropaganda og en scam for å hindre paralellimportering.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Ekkelt å se aktøren som ikke en gang klarer å svare for seg på en skikkelig måte.
Mvh
Opplevelsen av juks og bedrageri.
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Dette er for drøyt, Sveinung! At spesifikasjonene dine ikke tåler et kritisk lys og at det heller ikke oppgis pris, vitner om at her er ikke alt som det skal. Kan du ikke lære deg å være mer nøktern og edruelig i omtalen av dine egne produkter?

- Litt lenger nede på siden over står der teknisk Spec er på nivå med nærmest hvem som helst. Det er også fullt ut akseptert å være kritisk - MEN å påstå at "- vitner om at her er ikke alt som det skal -" KREVES faktisk ei utdypning eller ......???
- Når Du spør om mer nøktern - og edruelighet. DA utløser DET et vesentlig Spørsmål etter test/tester som du har overvært som underminerer mine FAKTISKE OBSERVASJONER i over 50 Demo-TESTER !!! Da for-venter jeg ei ryddig og konstruktiv TILBAKEMELDING !?

Mvh. Sveinung Vindheim
Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor det er så vanskelig å forklare hva som er forskjellen på dine "super-duper"-utgaver og ordinære modeller av forsterkeren? Det må jo være til alles fordel å fortelle hva merprisen går til?

Når jeg kjøper en racersykkel til 50 000 så VIL jeg vite hva som er forskjellen på den kontra en sykkel (med lik ramme) som koster 30 000. Så får det være opp til meg som kjøper å avgjøre om den ene modellen er verdt merprisen over den andre. I ditt tilfelle er vi overlatt til ordgyteri over hvor bra den er, men vi vet ikke hvorfor den er så bra (tekniske spesifikasjoner forteller ikke alt, men gir likevel en pekepinn).

Dersom produktene dine er så gode at de feier alle konkurrenter av banen, så send dem til Lyd og Bilde for test. Er de som gode som du hevder, så vil de snart få "best i test"-stempelet og du vil sannsynligvis selger langt bedre enn tidligere. Skulle testen derimot vise noe annet, ja... da er det kanskje verre....
- Da trenger du en tester som innehar 100% integritet, som ikke er kjøpt og betalt. Hva den vesentlige høyere prisen bl.a. går til står på nettsiden og i annonsen - der hvor prisen faktisk er vesentlig høyere - DA ???
- Det er også gitt meg en stor fordel å kunne demonstrere det faktiske produktet inngående for den riktige og aktuelle kunden - siden det er uinteressant å vise den uaktuelle og uriktige brukeren/ kunden. Hos meg er det faktisk ikke på noen måte sikkert å få anledningen til å kjøpe produkter - der kunden vil høre hjemme hos andre aktører i markedet eller helst på nettet. Dette i motsetning til "sykkelkjøpet" der nærmest bare den økte salgssummen inspirerer den "kjøpte og betalte" Selgeren.
- Når det gjelder tekniske spec. - så er det jo kanskje på tide og faktisk LESE dem ?
- Når det gjelder tester så vil en slik test koste meg omkring 250 - 300.000,- ( Og forøvrig så er der tidligere tester som: Unison Research-Unico Secondo-MX, Music Hall CD-25.2MX, Music Hall CD-35.2-MX, MjAcoustic Pro-50-II......)
- Ellers så utfordrer jeg hvilken som helst konkurrent de siste 35 år - uten at noen har kommet helt i nærheten. DETTE er HER snakk om KONKURRENTENS EGEN TILBAKEMELDING !!!
- Herved er da..."noe annet kanskje ....svært mye BEDRE !!!
Hvordan i huleste kan én test koste deg 250-300 000 kroner? Jeg var selv innom som skribent for et av de norske bladene for mange år siden (bladet er nå historie), og da fungerte testingen slik: Jeg lånte et produkt fra importør/distributør/produsent, hadde dette til uttesting/utprøving noen uker, for så å levere produktet tilbake til utgangspunktet. Det hendte jo at importør/distributør/produsent måtte selge produktet som "demobrukt" (med noen tusenlapper i avslag), men det var aldri snakk om økonomisk tap, bare litt mindre fortjeneste på produktet. Så hvordan kan én slik test koste deg flere hundre tusen? Dette står ikke til troene. Det er bare én mulighet for at en test skal koste så mye, og det er at produktet blir fullstendig "slaktet" og importør/distributør/produsent brenner inne med hele lagerbeholdningen. Er det dette du tenker på?

Produsenten av merket OPPO klarer å oppgi de tekniske forskjellene mellom deres standardmodeller av Blu-ray-spillere og de forbedrede utgavene. Det er ryddig og greit, for da kan den enkelte kjøper selv avgjøre om de forbedrede utgavene er verdt merprisen eller ei. Så hvorfor er dette så vanskelig?
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
Fra markedsføringsloven :
§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.
Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

Vær snill å legg frem dokumentasjon på at denne er bedre enn/forskjellig fra standardutgaven.
_________________________________________________________________________________________________

TILSVAR:
...- Denne spec-en kan du se vedlagt øverst. Og i tillegg spesifiseres dette på kjøpsnota - linket til et produksjonsnummer for enkeltproduktets identifikasjon i.h.t. produksjonsserie - og linje ???
...- Der står også opplyst at produktet er klart for prøvelytting på utsalgssted ???

...- Og det er en bra ting at du har sikret Deg dette på alle produktene du selv innehar ! Veldig BRA. ( ...- det er nemlig mitt inntrykk at her inne svirrer det ganske mye utstyr som mangler ordentlige lovpålagte papirer og GODKJENNINGER ??? ).
Mvh. Sveinung Vindheim
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger
Venter fremdeles på dokumentasjon på påstandene i første innlegg.
Når det kommer til mitt utstyr, er jeg sertifisert til å bygge mitt eget utstyr så lenge jeg holder meg under 1000v Ac eller 1500v dc.
 

kortvarig

Banned
Ble medlem
29.04.2013
Innlegg
2.237
Antall liker
764
Sted
Danmark
Må sige tråden er underholdning i topklasse , jeg er enig i ovenstående indlæg (om OPPO), man må kunne dokumenterer hvad som er forbedret i forhold til standardmodellen.
Hvis man punkt 1. tager en højre pris , punkt 2. Påstår at ens udgave er bedre end standardmodellen.

Det kan sagtens være sandt hvad Lyden av opplevelser påstår, men han bør sandsynliggøre dette ved at fortælle om de forbedringer der er lavet , og eventuelt dokumenterer forbedringerne via målinger.
Ellers vil jeg påstår at det er useriøst. Og bare er en masse påstande/og floskler som enhver kan komme med.
 
Sist redigert:

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.044
Antall liker
1.837
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor det er så vanskelig å forklare hva som er forskjellen på dine "super-duper"-utgaver og ordinære modeller av forsterkeren? Det må jo være til alles fordel å fortelle hva merprisen går til?

Når jeg kjøper en racersykkel til 50 000 så VIL jeg vite hva som er forskjellen på den kontra en sykkel (med lik ramme) som koster 30 000. Så får det være opp til meg som kjøper å avgjøre om den ene modellen er verdt merprisen over den andre. I ditt tilfelle er vi overlatt til ordgyteri over hvor bra den er, men vi vet ikke hvorfor den er så bra (tekniske spesifikasjoner forteller ikke alt, men gir likevel en pekepinn).

Dersom produktene dine er så gode at de feier alle konkurrenter av banen, så send dem til Lyd og Bilde for test. Er de som gode som du hevder, så vil de snart få "best i test"-stempelet og du vil sannsynligvis selger langt bedre enn tidligere. Skulle testen derimot vise noe annet, ja... da er det kanskje verre....
- Da trenger du en tester som innehar 100% integritet, som ikke er kjøpt og betalt. Hva den vesentlige høyere prisen bl.a. går til står på nettsiden og i annonsen - der hvor prisen faktisk er vesentlig høyere - DA ???
- Det er også gitt meg en stor fordel å kunne demonstrere det faktiske produktet inngående for den riktige og aktuelle kunden - siden det er uinteressant å vise den uaktuelle og uriktige brukeren/ kunden. Hos meg er det faktisk ikke på noen måte sikkert å få anledningen til å kjøpe produkter - der kunden vil høre hjemme hos andre aktører i markedet eller helst på nettet. Dette i motsetning til "sykkelkjøpet" der nærmest bare den økte salgssummen inspirerer den "kjøpte og betalte" Selgeren.
- Når det gjelder tekniske spec. - så er det jo kanskje på tide og faktisk LESE dem ?
- Når det gjelder tester så vil en slik test koste meg omkring 250 - 300.000,- ( Og forøvrig så er der tidligere tester som: Unison Research-Unico Secondo-MX, Music Hall CD-25.2MX, Music Hall CD-35.2-MX, MjAcoustic Pro-50-II......)
- Ellers så utfordrer jeg hvilken som helst konkurrent de siste 35 år - uten at noen har kommet helt i nærheten. DETTE er HER snakk om KONKURRENTENS EGEN TILBAKEMELDING !!!
- Herved er da..."noe annet kanskje ....svært mye BEDRE !!!
Hvordan i huleste kan én test koste deg 250-300 000 kroner?
Endel blader krever at man annonserer der for å bli testet og få en god test.
Har hørt fra APL APL Illumi Fi at de sliter med å bli testet i kjente blader uten å betale godt for annonsering.
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Hvordan i huleste kan én test koste deg 250-300 000 kroner? Jeg var selv innom som skribent for et av de norske bladene for mange år siden (bladet er nå historie), og da fungerte testingen slik: Jeg lånte et produkt fra importør/distributør/produsent, hadde dette til uttesting/utprøving noen uker, for så å levere produktet tilbake til utgangspunktet. Det hendte jo at importør/distributør/produsent måtte selge produktet som "demobrukt" (med noen tusenlapper i avslag), men det var aldri snakk om økonomisk tap, bare litt mindre fortjeneste på produktet. Så hvordan kan én slik test koste deg flere hundre tusen? Dette står ikke til troene. Det er bare én mulighet for at en test skal koste så mye, og det er at produktet blir fullstendig "slaktet" og importør/distributør/produsent brenner inne med hele lagerbeholdningen. Er det dette du tenker på?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________
TILSVAR:
- Pakka er jo en "årsavtale" med helside-reklame i nærmest alle numrene - mot offentliggjøring av 1-2 - siders test av et ønsket produkt. - Og DET isammen med at testproduktet ikke kommer tilbake for kontrollsjekk med etterkontroll for godkjenning, men forsvinner. Dette ender jo som hjemlet i lov med at jeg privat blir skattet ekstra for disse produktene. Annonseprisen ligger i størrelsesorden på minst 25-30.000/per helside pr. nummer som kommer 10-12 ganger i året.
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
TILSVAR:
- Pakka er jo en "årsavtale" med helside-reklame i nærmest alle numrene - mot offentliggjøring av 1-2 - siders test av et ønsket produkt. - Og DET isammen med at testproduktet ikke kommer tilbake for kontrollsjekk med etterkontroll for godkjenning, men forsvinner. Dette ender jo som hjemlet i lov med at jeg privat blir skattet ekstra for disse produktene. Annonseprisen ligger i størrelsesorden på minst 25-30.000/per helside pr. nummer som kommer 10-12 ganger i året.
Jeg kan gå med på at dagens eneste gjenværende norske Hifi-blad - Lyd og Bilde (jeg er klar over at "Watt-gjengen" kommer online med sitt nye blad..) muligens kan operere på denne måten (selv om jeg håper at det ikke er slik). Jeg skulle ha likt å få en kommentar fra Lasse Svendsen på denne påstanden.

Men slik var det ikke i min tid. Dessuten kan det umulig være snakk om slike summer som 250-300K i året. Da er det flere andre aktører som må kaste inn håndkledet. Jeg står fast ved det jeg har skrevet, at en test kan umulig koste slike summer. Vi kan jo skrive en test her på hifisentralen av det aktuelle produktet - om produsenten tør.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.192
Antall liker
1.067
Torget vurderinger
1
En test i Audiophile.no er alltid gratis, hvis vi ser bort fra fraktkostnader og eventuelt verditap ved å selge en vare som demovare. Vi stiller aldri krav om annonsering - valg av testobjekter går på hvor interessant objektet er
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
En test i Audiophile.no er alltid gratis, hvis vi ser bort fra fraktkostnader og eventuelt verditap ved å selge en vare som demovare. Vi stiller aldri krav om annonsering - valg av testobjekter går på hvor interessant objektet er
Se det! Sånn skal det gjøres!
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.192
Antall liker
1.067
Torget vurderinger
1
En test i Audiophile.no er alltid gratis, hvis vi ser bort fra fraktkostnader og eventuelt verditap ved å selge en vare som demovare. Vi stiller aldri krav om annonsering - valg av testobjekter går på hvor interessant objektet er
Se det! Sånn skal det gjøres!
Men til gjengjeld kan vi ikke garantere at enhver forsterker blir beste forsterker under 50.000,-... :cool:
 
C

Cyber

Gjest
En test i Audiophile.no er alltid gratis, hvis vi ser bort fra fraktkostnader og eventuelt verditap ved å selge en vare som demovare. Vi stiller aldri krav om annonsering - valg av testobjekter går på hvor interessant objektet er
Se det! Sånn skal det gjøres!
Men til gjengjeld kan vi ikke garantere at enhver forsterker blir beste forsterker under 50.000,-... :cool:
Nei, det sier seg jo selv at det må annonseres om forsterkeren skal låte så bra.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn