Ingen spør du meg, men jeg kjøper gjerne high end mat ei gang i skuddåret. Når det gjelder den osten, så betaler jeg gjerne for det også, men jeg stusser på at literprisen på melk går opp 1000% fra den femmern de får fra nortura så fort bonden selger direkte til forbruker uten mellommenn på f.eks Facebook, ref rekoringen
Klippfisk fra Kristiansund med potetstappe, hvitløk og olje. Litt parmesan og reddik på toppen.
Salt fisk, rund stappe og et glass Chardonnay -- egentlig alt en bonde behøver.
Normalt på sosiale medier så pleier man å poste en eller annen form for skrytebilder og la feilene (for de gjør vi jo alle) gå i glemmeboka. Der er det vel en del som har gått galt? Svidd på ene delen og knapt stekt på andre.
Normalt på sosiale medier så pleier man å poste en eller annen form for skrytebilder og la feilene (for de gjør vi jo alle) gå i glemmeboka. Der er det vel en del som har gått galt? Svidd på ene delen og knapt stekt på andre.
Jeg laget noe enkelt og godt til frokost i dag, siden jeg har fri. Ostesmørbrød med skinke og kryddersmør, på toppen la jeg nylaget luftig eggerøre. Et lett dryss med pepper, et par tomatskiver og en slice avocado. Utrolig godt!
Snart ingen bakere igjen de fleste steder.... brød var ryggraden for de fleste bakerier, men når stort sett alt av butikkbrød nå er halvfabrikata til bake-off som produseres i Langtvekkistan, sånn at matkjedene kan maxe profitten på dette også.....
Snart ingen bakere igjen de fleste steder.... brød var ryggraden for de fleste bakerier, men når stort sett alt av butikkbrød nå er halvfabrikata til bake-off som produseres i Langtvekkistan, sånn at matkjedene kan maxe profitten på dette også.....
Vi betaler en høy pris for å ikke bake selv, eller å ikke lenger ha tilgang til en pålitelig baker.
Det har jeg, vi får varmt surdeigsbrød som er bakt i morgentimene, som har hevd naturlig i et døgn, laget av urkorn, vann og salt, fra en surdeigstarter. Smaker vidunderlig, og er uten hvetegluten, hevemiddel, industri-surdeigpulver eller tilsatt farge.
Vi må stille strengere krav og følge bedre med på maten vi kjøper.
(Skjønner nå at man må ha pregelatinisert risstivelse og soyamel når man skal lage marsipan!)
Egentlig ikke, mesteparten av tiden gjør man uansett ingen ting utover å vente. Å bake f.eks en gang i uka burde ikke være noe problem å klemme inn i hverdagen uten at det ugjør allverdens forskjell. Om man gidder eller ikke får man finne ut av selv, men eventuelle problemer med at brød er dyrt på butikken og/eller at de ikke er særlig velsmakende er ganske enkelt å gjøre noe med om man vil.
Man kan da vel ikke bruke tid på å bake selv?? Da miste man jo minst en episode av favorittserien!!!
Litt fleip - men antageligvis nærmere virkeligheten enn vi tror.... med god hjelp fra matvarekjedene.. Problemet er at mesteparten av butikkbrødene smaker ugh, - og i alle fall dagen etter... Her i huset blir det for det meste sjølbakst, men innimellom sniker det seg fram et og annet butikkbrød... Har funnet et par alternativer som er akseptable, men det har visst også andre gjort....