Det er theStig som har satt dom i, og gjorde det før kassene ankom meg.Psyklisten skrev:Dø.. ikke bruke bassportene til å lagre tekstiler, eller har plassen blitt merkbart mindre nå?
PK
Det er theStig som har satt dom i, og gjorde det før kassene ankom meg.Psyklisten skrev:Dø.. ikke bruke bassportene til å lagre tekstiler, eller har plassen blitt merkbart mindre nå?
Hehe.. Du vil ikke tro hvor lenge den har stått der.Stereofix skrev:Er flasken i vinduskarmen et tweak?.......;D
Regner med at det IKKE er orginalvare i den ;DStereofix skrev:Er flasken i vinduskarmen et tweak?.......;D
Beklager så meget..johna skrev:Regner med at det IKKE er orginalvare i den ;DStereofix skrev:Er flasken i vinduskarmen et tweak?.......;D
(om det er det, blir jeg skuffet på vegne av kommunens rykte)
;D haaarrrr-haarrrpks skrev:hrmpf
Sisst øvelse var det en som ikke hadde spillt på 8 år som var med... Vi skulle spille en vals (er til en jobb som gammel musikk skal spilles) og han satt å spilte bataljonsmarsj. Og merka det ikke. moro detValentino skrev:Noen får gi pks paukenotene til scherzoen på Beethovens 9. og gjemme de andre under en stol, så blir det nok festlig på øvelse i kveld.
;D ;Dpks skrev:Sisst øvelse var det en som ikke hadde spillt på 8 år som var med... Vi skulle spille en vals (er til en jobb som gammel musikk skal spilles) og han satt å spilte bataljonsmarsj. Og merka det ikke. moro detValentino skrev:Noen får gi pks paukenotene til scherzoen på Beethovens 9. og gjemme de andre under en stol, så blir det nok festlig på øvelse i kveld.
Vi Skal ha grieg-konsert snart, alle er velkomne. med mulighet for en lytt hos meg etterpå
PK
Alt er likt, bortsett fra at jeg bruker mac! hehe. med windows påOivindJ skrev:Bruker du samme software som Stig gjorde?
Velkommen i klubben for fornuftig high-end ;Dpks skrev:Alt er likt, bortsett fra at jeg bruker mac! hehe. med windows påOivindJ skrev:Bruker du samme software som Stig gjorde?
Jeg kjører akkurat nå samme korreksjon og sånn som han.
Vi skar måle og stille inn til mitt rom i neste uke antageligvis.
Så dætta går kun en veg! ;D
PK
Synes det er på tide med en "vennetråd" eller liknende...Back_Door skrev:Velkommen i klubben for fornuftig high-end ;D
Jeg har tenkt på egen tråd, men det har ikke orka.. Start en duOivindJ skrev:Synes det er på tide med en "vennetråd" eller liknende...Back_Door skrev:Velkommen i klubben for fornuftig high-end ;D
Mulig at "vennetråd" blir litt feil når det gjelder; digi-eq, aktiv-deling og rom-korreksjon(Via pc), selv om det ikke er sååå mange forskjeldige merker/produkter som diskuteres.
En annen type underforum kanskje? Synes ikke datahjørner har resulteret i særlig mange interesante diskusjoner og bilde-tråder som omfatter dette!
Edit; Kanskje stereo i flere kanaler via pc kunne vært et eget underforum under data-hjørnet?
pks; lykke til med videre tuning, må jo være mer å hente da.. ;D
Stor bilde-tråd på "Mitt anlegg" forumet da! ;Dpks skrev:Det kommer det nærmere rapport om.
Jeg sitter i nærfelt. så det er visstnok i bassen forskjellene blir... Time will såv
Pk
Akustikk light er planlagt, det er det.... Men jeg skal nyte musikk et par mnd først, for dét er itte vanskelig ;Domholt skrev:Dersom du ikke blir fornøyd, så blir det lytterom ala theStig det neste? Regner med det er relativt stor forskjell på hvordan anlegget låter de to forskjellige stedene. Hvordan oppleves forskjellene?
I min verden er det ingen tvil om at veien til bedre musikkgjengivelse er den tekniske/vitenskapelige, og kun den.pks skrev:Men det som virkelig skjedde var at musikken ble mye mer engasjerende ;D
Det er forsterkere som jeg bygger custom. 3-kanals i dette tilfelllet.omholt skrev:Mulig du har nevnt det før, men hvilke ICE forsterkere bruker du?
Opplever du noe lyttetrøtthet? Synes ofte anlegg som er superoppløste kan bli litt slitsomme i lengden, men det unngår man kanskje her med god frekvenskurve (EQ) og aktiv deling.
Some really damn good ones!omholt skrev:Mulig du har nevnt det før, men hvilke ICE forsterkere bruker du?
Opplever du noe lyttetrøtthet? Synes ofte anlegg som er superoppløste kan bli litt slitsomme i lengden, men det unngår man kanskje her med god frekvenskurve (EQ) og aktiv deling.
Det var det jeg trodde. Når kommer disse for salg da?theStig skrev:Det er forsterkere som jeg bygger custom. 3-kanals i dette tilfelllet.
Du trenger ikke kvitte deg med Marantzen!omholt skrev:Det var det jeg trodde. Når kommer disse for salg da?theStig skrev:Det er forsterkere som jeg bygger custom. 3-kanals i dette tilfelllet.
Tror det må bli EQ og aktiv deling her også. Bare litt usikker på hvilke måte. PC og programvare virker ut til å være det mest fleksible, men griner ved tanken å kvitte med meg Marantzen og gå over til harddiskbasert lagring. Muligheten til SACD forsvinner vel også da.
Du kan fortsatt spille SACD og andre analoge kilder med PC-basert delefilter/EQ. Det blir en AD og DA konvertering i tillegg så klart, men det er altså mulig. Spiller selv vinyl via PC-basert løsning.omholt skrev:Det var det jeg trodde. Når kommer disse for salg da?theStig skrev:Det er forsterkere som jeg bygger custom. 3-kanals i dette tilfelllet.
Tror det må bli EQ og aktiv deling her også. Bare litt usikker på hvilke måte. PC og programvare virker ut til å være det mest fleksible, men griner ved tanken å kvitte med meg Marantzen og gå over til harddiskbasert lagring. Muligheten til SACD forsvinner vel også da.
Dette er relativt nytt for meg og det er del ukjente begreper. Er det slik du bruker Behringerer utelukkende som DAC? Og FF800 tar seg av EQ? Så i midt tilfellet hvor jeg i utgangspunket ønsker å bruke Marantzen som signalkilde, så vil det holde med en sak FF800 som er koblet til PC/Mac?pks skrev:Du trenger ikke kvitte deg med Marantzen!
Jeg bruker Sony drivverk. Spiller ikke fra harddisk i det hele tatt! Har også en pioneer DVD spiller som kan lese SACD, så jeg har mulighet for 2 kanals sacd. Jeg bruker en behringer SRC 2496 for upsampling fra beggedrivverkene, og denne igjen er koblet inn i FF800, som styres av PC/Mac.
FF800 er ikke følsom for drivverk, så jeg kunne like gjerne brukt dvd-spilleren som eneste drivverk, men bruker en Sony X3000ES for brukervennlighetens skyld (les: toploading).
Mvh
PK
Begynner å bli litt klokere, men dette må inn med teskje. Hva er upsampling? Skjer dette også i CD spilleren? Hvordan går jeg frem hvis jeg ønsker å bruke Marantzen min?theStig skrev:5.1 oppsett er no problem med FF800 siden den har 10 analoge utganger, men skal du dele aktivt til 5.1 oppsett må du ha mer enn en boks. Du kan linke opp til 3 stk FF800 tror jeg, med mulighet for totalt 30 analoge ut.
Litt oppklaring:
Behringer SRC2496 brukes kun til upsampling mellom drivverk og DAC
FF800 er en ren DAC
Delefilter og EQ går som software i PC'en.
PC'en brukes altså kun til delefilter og EQ.
Jeg kjører dvd-spilleren i behringeren også.Valentino skrev:omholt, det er vel slik:
Drivverk -> Behringer -> Mac -> FF800 -> forsterkere -> Høgtalararar.
Ved SACD: SACD -> FF800 -> Mac -> FF800 osv.