Maskinrommet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Det var en seriøst voksen benk :)
    Ett flott rom, fine bilder.

Blir det noe 2 kanals der også ?

/jan

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da var den største senteren jeg noen gang har sett her inne... Er dette noe en kan kjøpe eller er det noe du har bygd selv? Må si at jeg misunner deg rommet. Og film er noe en har mye glede av. Meget behagelig sittegruppe også... :)

draapen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Antall liker
    9
    Fyf... den sentern var voksen :eek:

Såg jo ut til å være et koselig sted å slappe av i...

Mvh

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Meløy, den stille fjærding
    JanR skrev:
    Det var en seriøst voksen benk :)
    Ett flott rom, fine bilder.

Blir det noe 2 kanals der også ?

/jan
    Takk for det JanR :)
    Ja her går det egentlig mest på stereo, front høytt er plassert med tanke på best mulig stereogjengivelse, men det spiller samtidig ganske så kapabelt i kino modus også ;)

HCS skrev:
    Da var den største senteren jeg noen gang har sett her inne... Er dette noe en kan kjøpe eller er det noe du har bygd selv? Må si at jeg misunner deg rommet. Og film er noe en har mye glede av. Meget behagelig sittegruppe også... :)
    Jeg er veldig glad i dette rommet ja, har liksom vært drømmen min i over 20 år, og da jeg bygde nytt hus lot jeg ikke sjansen gå fra meg.
    Senteren har jeg bygd selv, men den er basert på komponentene fra to stk AR1 Hi Res, synes resultatet ble brukbart, det både lydmessig og utseendemessig.
    Et par ting gjenstår dog, senteren skal beises slik at den matcher fargen på front høytt best mulig, disse er mørk Kirsebær, på bildene er de som står i front svarte, men de skal bak så snart jeg har fått spilt dem inn.
    I tillegg skal jeg montere ''føtter'' slik at jeg får mulighet til å justere vinklingen opp mot lytteposisjon.

draapen skrev:
    Fyf... den sentern var voksen :eek:

Såg jo ut til å være et koselig sted å slappe av i...

Mvh
    Jeg valgte en forholdsvis lys farge på rommet, nettop på grunn av trivselsfaktoren og det faktum at jeg bruker rommet mest til å lytte på musikk, sånn kinomessig hadde det vært mye mere ideelt med et mørkere rom, men følte at det da kanskje kunne blitt litt ukoselig.
    Bruker forøvrig et grått ''tab tension'' motorisert lerret fra DreamScreen , og det hjelper godt på sortnivået selv med endel gjennskinn fra tak og vegger.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.924
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Veldig flott, likte rommet. Lyst og trivelig med enkle men funksjonelle farger.
    Senteren er virkelig en gromkar ;D

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Vermin skrev:
    Veldig flott, likte rommet. Lyst og trivelig med enkle men funksjonelle farger.
    Senteren er virkelig en gromkar ;D
    Takk for det Vermin :)
    Du skal forresten ikke se bort ifra at jeg kommer til å ''stjele'' ideen din med de flotte dempeplatene du har laget til din stue ;)

motoren skrev:
    gratulerer med et nydelig kino rom,meget smakfullt :)

mvh
    Takk til deg også motoren :)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Gratulere med et utrolig flott kinorom. Den sentern ser unektelig grom ut :D Er det sunfire effektforsterke jeg ser i racket ditt?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fyttihelvete for en værst center du har der........gleder meg til å følge med...ES

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Norum skrev:
    Gratulere med et utrolig flott kinorom. Den sentern ser unektelig grom ut :D Er det sunfire effektforsterke jeg ser i racket ditt?
    Takk for det Norum :)
    Ja det er Sunfire forsterkere du ser der ja.

Takk til dere andre også, ixos_76 og 65finger :)

Kan vel tilføye at senteren i likhet med de øvrige høyttalerne i oppsettet er semiaktive, dvs. senterens to 15'' blir drevet av hver sin innebygde 500W forsterker.

Baksiden av senteren..

Vedlegg

T

TT.

Gjest
    Hei. Flott rom og flotte komponenter. Sånn vil jeg også ha...hehe. Men en ting, hvordan blir det med vibrasjoner og avdempning av denne senterhøyttaleren? Den må vel påvirke komponentene, tenker på cd-spiller og DVD. Hadde det vært bedre å montert den på bakveggen eller på egen hylle, bare undrer?

limvingen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Fin farge på center høyttaleren! ....... Nå må du nok behandle racket dit med samme farge!

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    984
    Torget vurderinger
    18
    TTmania skrev:
    Men en ting, hvordan blir det med vibrasjoner og avdempning av denne senterhøyttaleren? Den må vel påvirke komponentene, tenker på cd-spiller og DVD. Hadde det vært bedre å montert den på bakveggen eller på egen hylle, bare undrer?
    Stusset litt på dette jeg også... ellers et meget flott maskinrom, blant de fineste jeg har sett :) tenker maskinisten trives godt her...

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Takk for skryt karer :)

Min Gamle Faroudja DV1000 DVD/CD spiller kunne reagere på vibrasjonene ved veldig høyt lydnivå, men det er ingen problemer med Denon DVD-3930.
    Faroudjaen har jeg uansett pensjonert til fordel for Slim Devices Transporter og NAS server.
    Mulig at jeg finner på en smart patent for demping av senteren etterhvert, må uansett lage en patent for å tilte den litt opp direkte mot ørehøyde, prøvde idag å bare legge noe papp under forkant av føttene, og det ble med en gang ganske mye bedre.
    Et stativ for veggfeste av senteren måtte blitt ganske kraftig for å bære vekten av senteren, men helt klart det aller mest ideelle.

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Forslag: hva med myke føtter ala PM Audios Brightstar Isonode under senteren for å isolere fra underlaget, les benken?

Glimrende senterbygg forresten! ;D

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Et bilde med den nye Sunfire 300~two plassert i midten på nederste hylle..
    Har som dere også ser hengt opp noen bilder på veggen under lerretkassetten, måtte derfor shimse lerret litt ut fra veggen slik at det ikke berører bildene på tur opp eller ned.

Vedlegg

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    nissen skrev:
    Takk, takk :)
    Elektron skrev:
    nissen skrev:
    Helt enig skikkelig flott.

Elektron
    Takk, til deg også Elektron :)
    LydMekk skrev:
    Forslag: hva med myke føtter ala PM Audios Brightstar Isonode under senteren for å isolere fra underlaget, les benken?

Glimrende senterbygg forresten! ;D
    Og selvfølgelig til deg også LydMekk :)
    Takk for tips :)
    Vet du forresten hvor mye vekt de dempeføttene tåler, og hvem forhandler de her på berget?

Ønsker samtidig alle på Hifisentralen en riktig god jul :)

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    590
    Torget vurderinger
    2
    Rått oppsett :eek: Er vel "Maskiner I Nirvana" ;) ;D
    mvh Filip

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Ja Filip, det er nok masse ''maskiner'' i nirvana ;)

Vermin, en av disse center basene hadde nok blitt litt smekkert, dynaudio anbefaler to stk til store senter-høyttalere, blir artig å få montert disse når jeg reiser hjem om 14 dagers tid.

Har dessuten bestillt og mottatt en rull med ''black textured vinyl'' fra Parts express som jeg skal klistre på frontbaffelen , denne ble bestillt da jeg ikke ble helt fornøyd med finishen på frontbaffelen.
    Bestillte også en stk. ''HDMI wall plate'', får se om det er brukandes greier, får isåfall skjult hullet i veggen der videokablene går.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.734
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Når man ser slike bilder, kan man ikke la være å tenke; "hvorfor lager ikke produsenten(e) selv slike centere?"

MVH en som syns ht produsenter er generelt for slappe å lage skikkelige centerht'ere. Noen gjøre det.. men bare noen..

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Takk for artige kommentarer ;D
    Jeg er forøvrig helt enig med deg kaap, de aller fleste produsentene er litt for slappe med å produsere skikkelige sentere.
    For min egen del synes jeg at det lydmessig fungerer vel så bra med fullrange høyttalere over hele linja enn en sub i tillegg, bonusen er et litt mere ryddigere oppsett med ihvertfall en eller to store bokser mindre.. Ikke for det, bokser som har med hi-fi og hjemmekino er alltid artige ;D

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    Ettersom det er over et år siden det har skjedd noe nytt her i tråden min er det vel på tide med et nytt bilde eller to..
    Siden sist har jeg fått blu-ray i form av Denon DVD-3800BD, ny musikkserver i form av en HP X510 Data Vault, veldig godt fornøyd med denne :)
    Ellers har jeg fått flyttet frem de AR1 ene som senterhøyttaleren min skulle matches med, litt forskjell er det men skitt au..

Siden det var så flott vær ute idag vil jeg også dele utsikten jeg har fra terrassen utenfor AV rommet mitt :)

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig utsikt må jeg si og tøff hjemmekino :)
    Har du byttet "hovedhøytalerne"..... ;) til samme finish som senter- eller er det øynene mine det er noe galt med?

maskinisten

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Antall liker
    80
    Sted
    emotikon skrev:
    Har du byttet "hovedhøytalerne"..... ;) til samme finish som senter- eller er det øynene mine det er noe galt med?
    Har bare flyttet frem de som har stått bak en periode, hadde de sorte stående fremme for innspilling et par måneder.. ellers er front og bak-høytt identiske.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    maskinisten skrev:
    emotikon skrev:
    Har bare flyttet frem de som har stått bak en periode, hadde de sorte stående fremme for innspilling et par måneder.. ellers er front og bak-høytt identiske.
    Barskt! ;D

Assi

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    Flott rom Maskinisten, skikkelig hjemmekoselig!
    Flott utsikt var det også :)

Nesten litt misunnelig..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn