JanR skrev:
Det var en seriøst voksen benk

Ett flott rom, fine bilder.
Blir det noe 2 kanals der også ?
/jan
Takk for det JanR

Ja her går det egentlig mest på stereo, front høytt er plassert med tanke på best mulig stereogjengivelse, men det spiller samtidig ganske så kapabelt i kino modus også
HCS skrev:
Da var den største senteren jeg noen gang har sett her inne... Er dette noe en kan kjøpe eller er det noe du har bygd selv? Må si at jeg misunner deg rommet. Og film er noe en har mye glede av. Meget behagelig sittegruppe også...
Jeg er veldig glad i dette rommet ja, har liksom vært drømmen min i over 20 år, og da jeg bygde nytt hus lot jeg ikke sjansen gå fra meg.
Senteren har jeg bygd selv, men den er basert på komponentene fra to stk AR1 Hi Res, synes resultatet ble brukbart, det både lydmessig og utseendemessig.
Et par ting gjenstår dog, senteren skal beises slik at den matcher fargen på front høytt best mulig, disse er mørk Kirsebær, på bildene er de som står i front svarte, men de skal bak så snart jeg har fått spilt dem inn.
I tillegg skal jeg montere ''føtter'' slik at jeg får mulighet til å justere vinklingen opp mot lytteposisjon.
draapen skrev:
Fyf... den sentern var voksen
Såg jo ut til å være et koselig sted å slappe av i...
Mvh
Jeg valgte en forholdsvis lys farge på rommet, nettop på grunn av trivselsfaktoren og det faktum at jeg bruker rommet mest til å lytte på musikk, sånn kinomessig hadde det vært mye mere ideelt med et mørkere rom, men følte at det da kanskje kunne blitt litt ukoselig.
Bruker forøvrig et grått ''tab tension'' motorisert lerret fra DreamScreen , og det hjelper godt på sortnivået selv med endel gjennskinn fra tak og vegger.