Mary Gauthier- Magisk!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
I går ettermiddag kom jeg hjem med Mary Gauthiers alldeles nydelige "Between the daylight and the dark". På vinyl, selvsagt. Det er en av de vakreste platene jeg har kjøpt på veldig lenge. Klassisk Americana av ypperste merke. Enhver med et nært forhold til tidlig Waits, Nanci Griffith, Dylan, Townes..eller for den saks skyld Nick Drake burde definitivt ha denne i hylla. Jeg har blitt rimelig kresen etterhvert, og det er slett ikke ofte jeg går i taket av henrykkelse, så da er det jo desto bedre når det skjer. Og da må det jo deles! Dette er historier, hverdagspoesi, levd liv. Nært og ekte. Helt ujålete og veldig troverdig. Gåsehud! Det er bare å løpe...

Ser foresten at denne er omtalt noen ganger før her inne, men sånt kan jeg jo ikke la meg stoppe av. "En god ting..." osv..

O

om.s

Gjest
impulse skrev:
Den har jeg akkurat bestilt..... ;D
Litt mørkere, råere på ett stille sett, mer naken, liksom, tror du vil like den om du satte pris på den siste, herlig dame med ett levd liv...

mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Høres ut som om jeg har all mulig grunn til å glede meg til den ankommer, ja....

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Morgenens første plate på spillern. "Between the Daylight and the Dark."
Nydelige toner til den første kaffekoppen og røyken.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg har sagt det noen ganger før også, Rolfozzy. Du har utsøkt musikksmak! ;)

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
I dag kom den endelig i posten.Between the daylight and the dark

Kan bare følge med i bifallingen her,en fantastisk plate.

mvh
Rune

O

om.s

Gjest
Sjelden jeg blir riktig skuffet, men ikveld er jeg det, i dette öyeblikk går damen på scenen her i Göteborg og det så jeg först imorges på vei hjem fra natt jobbet, og her sitter jeg nå resten av natten og kan bare tenke over hva man har gått miste om :-[ :mad: ;D...

mvh

U

utgatt60135

Gjest
Jeg bet på agnet og bestilte to plater fra damen. Så får vi se....

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Melder meg på Mary Gauthier fan-klubben jeg også!

Absolutt verdt å sjekke opp tidligere utgivelser av denne dama også..

Flott musikk mellom King Crimson'ske kaskader av vellyd.

Ellers verdt å lytte på for tiden: Basia Bulat, Bonnie Prince Billy/Will Oldham og ikke å forglemme Magnolia Electric!

Så mye bra musikk, men så altfor lite tid.. :(

mvh

Topp Bunn