Høyttalere Martin Logan Electromotion vs Klipsch RF7?

haavardnk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.07.2012
Innlegg
56
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
Hei,
Har i dag eit par Klipsch RF-82 som jeg har planer om å oppgradere om en stund, driver de i dag på Parasound NC2100 og 2250.
Har frem til i dag sitt på Klipsch RF-7 mk2 som den klare oppgradering. Var å hørte de på soundgarden i bergen på akkurat samme elektronikk og syns dem spillte fantastisk! Mye mer punch og snillere diskant enn rf-82.

Men så var jeg i Oslo i helga og var derfor innom Oslo Hifi Center for å kikke litt, og fikk en fin rundtur av en hyggelig ansatt der. Nevnte at jeg tenkte å oppgradere til rf-7 (De selger begge). Han bare vinket meg videre: "Kom her, det er dette du skal ha!" og viste meg noken martin logan electromotion som jeg fikk høre. Fikk nesten hakeslepp av at de spillte så flott, dynamisk og med ein syk 3d effekt. Det manglet heller ikke på bassen i de sangene jeg fikk høre. Demoen fikk meg omtrent til å glemme alt om rf-7

Men jeg har lest litt rundt, for jeg har ein veldig allsidig musikksmak der det går i alt fra "listepop" og elektronisk, men helst mye rock og metal. Lurer derfor hvordan dei passer på sånn musikk? Han hadde desverre ikkje mykje av den sjangeren å teste med når jeg var der...
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Tja...kan bare uttale meg om det jeg selv har (se sign) og det fungerer strålende til ALL musikk synes jeg.
Fra husmor-musikk til trash :)
Anbefaler deg å bruke ørene dine godt, så finner du ut hva du liker best....selv tviler jeg sterkt på at jeg oppgraderer til noe annet enn nye, større elektrostate......noen gang :)
 
T

tce-teams

Gjest
Jeg er fan av elektropaneler , har lett gått for martin logan.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.158
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Vel, det kommer an på hva du prioritere...

Har nettopp kastet ut et par RF82 i kino'n til fordel for Focal 1027BE. RF82 har bra trykk med diskanten er ikke noe videre å skryte av og falt fullstendig sammen i forhold til Focal slik sett. Focal har dog ikke riktig like bra trykk men spiller så utrolig mye renere. Regner, og håper for Klipsch sin del, at RF-7 er vesentlig bedre i diskanten - trykk regner jeg med at det er mer enn nok av.

I stua har jeg ML Vista - en utrolig stor å åpen diskant. Testet de litt mot Focal'ene og diskanet til Focal er om mulig enda mer "crispy" og detaljert men den låter forsatt apekiste / boks i forhold til ML. På den annen side har jeg en Velodyne 10' sub i stua for å hjelpe Vista litt i bunnen og med trykk. Har ikke testet, men tror forsatt en boks er best til kino bruk.
 
C

Cyber

Gjest
Jeg vil si at å velge mellom de to er som å be oss svare på om man trenger Ferrari eller Hummer.

Mye rock og metal er dårlig innspilt og det er ikke alltid mest mulig detaljer og transparens er veien for å nyte det mest mulig.
 
K

Kleine Freiheit

Gjest
Jeg foretrekker lyden gjennom mine 25 år gamle Spendor SP2 enn gjennom en kamerats Electromotion. Han "HIFI-lytter" mer enn jeg, og da er de nok bedre egnet. Pin-point, 3d, etc er bedre på hans. Men jeg har mer glede med mine. Kommer vel an på hva du er ute etter.
 

Fei

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2008
Innlegg
207
Antall liker
138
Torget vurderinger
2
Mye rock og metal er dårlig innspilt og det er ikke alltid mest mulig detaljer og transparens er veien for å nyte det mest mulig.
Dette var en av grunnene til at jeg solgte mine ML Source. Mater du dem med opptak av god kvalitet låter det flott, men mater du dem med opptak som ikke er så bra så viser de virkelig hvor dårlig opptaket er. Jeg gikk fra ML til Klipsch:cool:. Har blitt der siden. Det er vidt forskjellig signaturer på disse høyttalerene. Har du funnet en selger fra OHC som digger ML er nok sjangsen for at han ikke digger Klipsch ganske stor.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Jeg har ikke den helt store erfaringen med elektrostater, men for en del år siden fikk jeg en demo av en forsterker, og da ble det spilt på en Martin Logan modell som jeg tror het Oddyssey til 85k.

Holografi, oppløsning, rom, imaging, og alt det der var intet mindre enn fantastisk bra og det "beste" jeg hadde hørt den gangen. Men jeg fant ikke helt roen med den lyden, jeg syns ting låt litt tregt i mangel av et bedre ord, og at det manglet trøkk kanskje litt fundament, selv om det ble spilt grisehøyt med ting som Tom Waitz, Marilyn Manson, og Rage Against The Machine. Jeg satt igjen med oppfatningen at det var en skikkelig flinkis høyttaler som manglet en del på å formidle nerve, sjel, og morofaktor.
I dag har jeg kanskje ikke helt overraskende Klipsch, og syns vel at å sammenligne de to er som å sammenligne luft og ild.

Men må innrømme at jeg blir nysgjerrig også når jeg leser test av disse rimelige elektrostatene og tenker at det kanskje kunne vært gøy å teste dem selv.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Tror ikke det er noen vei utenom å ta seg en ny tur til OHC, denne gang med medbragt musikk.
Kanskje du kan leve med dem, kanskje ikke.
For min del opplevde jeg dem som trange og lite luftige når jeg hørte dem på OHC. Noe av den dårlige lydkvaliteten jeg opplevde kan handle om rom og plassering, men neppe alt. Jeg ble svært skeptisk til Electromotion etter den demoen. Kompisen min ble like skuffet som jeg.
 
T

tce-teams

Gjest
Ta med musikk ned til oslo hificenter som noen sier her , martin logan electromotion er ikke akkurat den største i ml serien , og klipsch rf 7 trur jeg vil ligge godt foran electromotion. Jeg trudde du skrev montis skjønner du er ikke så lett og se innleggene med mobil , da er vi i ein heilt anen gate igjen.
Vist du drar ned til oslo hificenter så anbefaler jeg deg og lytte til martin logan montis.
 

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Innlegg
391
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Ta med musikk ned til oslo hificenter som noen sier her , martin logan electromotion er ikke akkurat den største i ml serien , og klipsch rf 7 trur jeg vil ligge godt foran electromotion. Jeg trudde du skrev montis skjønner du er ikke så lett og se innleggene med mobil , da er vi i ein heilt anen gate igjen.
Vist du drar ned til oslo hificenter så anbefaler jeg deg og lytte til martin logan montis.
Nå koster Montis 100k og ikke 20-30k som de høyttalerne trådstarter var i utgangspunktet interessert i. Ser ikke helt sammenligningsgrunnlaget i mellom Montis og RF-7II. Som uansett er som å sammenligne Ild og vann...
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Som flere har nevnt, det blir som å sammenligne epler og golfkøller.
Hvor mange av de som mener noe kategorisk om dette har hørt begge i samme rom, på samme elektronikk? Nei? Tenkte meg det :)
 
T

tce-teams

Gjest
Ta med musikk ned til oslo hificenter som noen sier her , martin logan electromotion er ikke akkurat den største i ml serien , og klipsch rf 7 trur jeg vil ligge godt foran electromotion. Jeg trudde du skrev montis skjønner du er ikke så lett og se innleggene med mobil , da er vi i ein heilt anen gate igjen.
Vist du drar ned til oslo hificenter så anbefaler jeg deg og lytte til martin logan montis.
Nå koster Montis 100k og ikke 20-30k som de høyttalerne trådstarter var i utgangspunktet interessert i. Ser ikke helt sammenligningsgrunnlaget i mellom Montis og RF-7II. Som uansett er som å sammenligne Ild og vann...
Se hva jeg skriver først nå rega man , jeg trudde han skrev montis ikke electromotion , jeg leste innlegget på mobil i går , er ikke så lett og se hva som står da. Og jeg skrev bare det vist han var innom oslo hificenter så kan han ta ein lytt på montis , er nå ikke noe kriminelt i det. Er ikke akkurat som jeg bedde han kjøpe di. Og velge ein høyttaler mellom klipsch rf 7 og electromotion blir vanskelig , når det er 2 heilt forskjellige høyttalere. Mitt tips til trådstarter er og lytte til begge med sikkelig elektronikk.
 
C

Cyber

Gjest
Skal du lytte til mye rock og metal av ymse kvalitet så hadde jeg heller valgt TCE Teams PSB T6 foran Martin Logan. Men det er nå min mening. Du må selv finne ut hva du synes låter bra. Lykke til!
 

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Innlegg
391
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Hvor mange av de som mener noe kategorisk om dette har hørt begge i samme rom, på samme elektronikk? Nei? Tenkte meg det :)

Sannsynligvis er det ingen som har gjort dette og et vesentlig godt og viktig poeng du kommer med der Class.
 
Sist redigert:

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
jeg har lyttet mange timer på rf83 og ML på ganske dyrt oppsett , de er veldig ulike i uttryksformen, men begge ht oste musikk glede
ML var mer opplølst, mens kliposch hadde høyere morofaktor
testet bla med queensryche, metallica, morphine , katie melua, pantera + mer
trykket som klipsch genererer klarer ikke ML å følge men åpenheten og gjenngivelse av bla stemmer var ML best på
begge ht var altspisende imo
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Elektrostat er ingen god høyttaler til musikksjangeren din. Det blir for tamt.
Oppgrader heller til en bedre hornhøyttaler. Klipsch Heritage serien med sub eller DIY.
 

haavardnk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.07.2012
Innlegg
56
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
Takker for svar!
Ser ut som det lureste er å stikke innom å høre med musikken jeg liker, bare synd det er på andre siden av landet og ikke er noen leverandører her på vestlandet som er litt nærmere. Var bare innom på konsert i helga.

Er klar over at det blir to vidt forskjellige høyttalere. Det som er negativt med Klipsch som jeg har no er at dei fort kan bli skrikande og slitsom i diskanten på høgt volum(var bedret mye på RF-7 II kontra de jeg har), noko eg syns hørtes mykje bedre ut på ML. Det mangler gjerne litt punch, men med ein god musikk sub så ville vel det ordnet seg?
Ein anna ting var at madammen likte godt utseende på electromotion. Hun presterte å kalle de for "søte"...
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Om du er så heldig at madammen liker electromotion er det bare å slå til, det er ofte den største bremsen for å kjøpe de, nemlig kona ;D
 

Zissou

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2012
Innlegg
116
Antall liker
21
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Takker for svar!
Ser ut som det lureste er å stikke innom å høre med musikken jeg liker, bare synd det er på andre siden av landet og ikke er noen leverandører her på vestlandet som er litt nærmere. Var bare innom på konsert i helga.
De hadde da begge på Musik-Magasinet sist jeg var inne mener jeg, om Bergen er nærmere enn Oslo da?
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.940
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Min kone elsker elektrostater, og faktisk fikk jeg bakoversveis da hun mente Magnepan 1,7 var stilige, så her vet vi hva vi skal ha om de ringer fra Hamar.
 

haavardnk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.07.2012
Innlegg
56
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
Aha, så de har dem på musik magazinet altså? Da blir det vel Bergens tur i nær fremtid ja! Bare to timer unna :)
Var tydeligvis ikkje flink nok til å google...
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Er klar over at det blir to vidt forskjellige høyttalere. Det som er negativt med Klipsch som jeg har no er at dei fort kan bli skrikande og slitsom i diskanten på høgt volum(var bedret mye på RF-7 II kontra de jeg har), noko eg syns hørtes mykje bedre ut på ML. Det mangler gjerne litt punch, men med ein god musikk sub så ville vel det ordnet seg?
Ein anna ting var at madammen likte godt utseende på electromotion. Hun presterte å kalle de for "søte"...
Jepp. Fabelaktig utseende. Jeg vil tro at jeg på et eller annet punkt kommer til å kjøpe en av de mindre modellene til stua bare pga dette.
Lyden er jo forsåvidt ok, men det er andre aspekter med ML som også gir stor eierglede. Et av de flotteste lydmøblene jeg kan tenke meg, og en interessant teknikk. Garantert samtaleemne ved besøk, og det kan jo være hyggelig.
 

Zissou

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2012
Innlegg
116
Antall liker
21
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Aha, så de har dem på musik magazinet altså? Da blir det vel Bergens tur i nær fremtid ja! Bare to timer unna :)
Var tydeligvis ikkje flink nok til å google...
Mener det, men ville no ringt og sjekket før en biltur på 2 timer. Skal ikke se helt bortifra att jeg har blandet noen Klipsch-modeller, men på nettsiden står begge to i hvertfall. God tur!
 

haavardnk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.07.2012
Innlegg
56
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
Trur eg har helt slått fra meg Klipsch nå, skal til Bergen i morgen og høre på electromotion og Sonus Faber Venere 2.5/3.0. Syns den og såg spennende ut når eg leste tester av den, blant anna den som kom ut i teknisk ukeblad på fredag :)
 
Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.158
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Tror det er lurt å tenke i de baner.

Jeg har fått en helt ny lyd i kino'n etter at jeg kastet ut Klipsch frontrekka med RF82 og RC62 ! Det begynte med at jeg byttet ut senter med en Focal Profil 908. Når jeg etter det spilte musikk med bra lyd og skiftet mellom ren stereo og surround hørte jeg raskt hvor elendig diskanten er i Klipsch, i alle fall RF82. Dermed gikk de på hode ut til fordel for Focal Elactra 1027BE. Litt mindre trykk ble det fra fronten, men ved å dele mot sub ved litt høyere frekvens ble det minst like bra.

Tidligere hørte jeg ikke stor forskjell mellom DD 5.1 og DTSHD master 5.1, og trodde folk som skrøt av de nye formatere og hvor mye bedre lyd det ble overdrev. Nå vet jeg hvor mye lyddetaljer jeg gikk glipp av og hvor mange filmer jeg kan se igjen men et helt annet lydbilde :eek:
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Tror det er lurt å tenke i de baner.

Jeg har fått en helt ny lyd i kino'n etter at jeg kastet ut Klipsch frontrekka med RF82 og RC62 ! Det begynte med at jeg byttet ut senter med en Focal Profil 908. Når jeg etter det spilte musikk med bra lyd og skiftet mellom ren stereo og surround hørte jeg raskt hvor elendig diskanten er i Klipsch, i alle fall RF82. Dermed gikk de på hode ut til fordel for Focal Elactra 1027BE. Litt mindre trykk ble det fra fronten, men ved å dele mot sub ved litt høyere frekvens ble det minst like bra.

Tidligere hørte jeg ikke stor forskjell mellom DD 5.1 og DTSHD master 5.1, og trodde folk som skrøt av de nye formatere og hvor mye bedre lyd det ble overdrev. Nå vet jeg hvor mye lyddetaljer jeg gikk glipp av og hvor mange filmer jeg kan se igjen men et helt annet lydbilde :eek:
1027 BE låter bra, det syns jeg også. Men har du sammenlignet Klipsch RF serie mot Heritage?
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Tror det er lurt å tenke i de baner.

Jeg har fått en helt ny lyd i kino'n etter at jeg kastet ut Klipsch frontrekka med RF82 og RC62 ! Det begynte med at jeg byttet ut senter med en Focal Profil 908. Når jeg etter det spilte musikk med bra lyd og skiftet mellom ren stereo og surround hørte jeg raskt hvor elendig diskanten er i Klipsch, i alle fall RF82. Dermed gikk de på hode ut til fordel for Focal Elactra 1027BE. Litt mindre trykk ble det fra fronten, men ved å dele mot sub ved litt høyere frekvens ble det minst like bra.

Tidligere hørte jeg ikke stor forskjell mellom DD 5.1 og DTSHD master 5.1, og trodde folk som skrøt av de nye formatere og hvor mye bedre lyd det ble overdrev. Nå vet jeg hvor mye lyddetaljer jeg gikk glipp av og hvor mange filmer jeg kan se igjen men et helt annet lydbilde :eek:
Nå er høytalere som rf63/ 7mkll i en annen liga enn 82. Har hatt nevnte focal og de spiller pent men fikk juling av rf 63 på de fleste parameter og vi.snakker vel også en helt annen pris...
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Tror det er lurt å tenke i de baner.

Jeg har fått en helt ny lyd i kino'n etter at jeg kastet ut Klipsch frontrekka med RF82 og RC62 ! Det begynte med at jeg byttet ut senter med en Focal Profil 908. Når jeg etter det spilte musikk med bra lyd og skiftet mellom ren stereo og surround hørte jeg raskt hvor elendig diskanten er i Klipsch, i alle fall RF82. Dermed gikk de på hode ut til fordel for Focal Elactra 1027BE. Litt mindre trykk ble det fra fronten, men ved å dele mot sub ved litt høyere frekvens ble det minst like bra.

Tidligere hørte jeg ikke stor forskjell mellom DD 5.1 og DTSHD master 5.1, og trodde folk som skrøt av de nye formatere og hvor mye bedre lyd det ble overdrev. Nå vet jeg hvor mye lyddetaljer jeg gikk glipp av og hvor mange filmer jeg kan se igjen men et helt annet lydbilde :eek:
1027 BE låter bra, det syns jeg også. Men har du sammenlignet Klipsch RF serie mot Heritage?
Delte meninger der også. Synes selv rf 63 er en mer komplett høytaler og dermed bedre i mine ører enn la scala, cw lll og forte ll men er jo en smaksak ;)
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Vil nevne for trådstarter at komboen Parasound NC2250 og NC2100 er litt uheldig i mine ører. Har hatt dette selv på noen andre høyttalere. Synes det låter veldig rocka, frempå og litt kvasst og intenst. Bytter du pre vedder jeg mye på at du holder ut dine RF82 en stund til.
NC2250 er glimrende så det er ikke den sin feil.
Anbefaler Rotel RC1550 for den er veeeldig mørk.
 

haavardnk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.07.2012
Innlegg
56
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
Nå har eg vert å hørt ml på nytt. Fikk en noe annen opplevelse nå. For det funket ikke i det hele tatt på rock og metall etter min mening, første Opeth sang var så skarp og lys at det skar i ørene... Ble mye mer imponert over Venere 3.0, men følte at det var noe som manglet.. Det skal sies at jeg prøvde begge på eit nc2250 og nc 2100 sett, for å teste på like forsterkere som eg har.. Føler det blir litt feil å prøve på mcintosh til 4 ganger prisen for min del
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Lytt til System Audio. Eksempelvis Mantra eller Ranger låter absolutt ikke skarpt, men tvert i mot naturlig. de kan også låte rocka med bra bass (i hvert fall Mantra 70) på tross av små elementer (men mange av dem). I en litt annen prisklasse er jeg veldig godt fornøyd med Eggleston Works. Jeg liker litt tilbakelent diskant, fylde nedover og litt punch i mellombassen. Lykke til med ht valget! (klipsh rf 7 og liten ML er ytterpunkter hva gjelder punch men slitsomt vs. pent men tamt, etter min mening)
 

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Innlegg
929
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Spennende tråd. Her har du virkelig plukket deg ut høyttalere fra hver sin planet, hvem vinner ?

Siden du har RF-7 med i vurderingen synes jeg du skjylder deg å låne et øre til JBL 580/590 også.
 

haavardnk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.07.2012
Innlegg
56
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
Hvorfor ikke vurdere RF63 evt RFmkll...
Har vert en tanke, var å hørte på RF7mkII, spilte rått og med enorm kraft, men liker absolutt ikke diskanten her, føler det blir omtrent det samme som diskanten på de eg har nå?

Spennende tråd. Her har du virkelig plukket deg ut høyttalere fra hver sin planet, hvem vinner ?

Siden du har RF-7 med i vurderingen synes jeg du skjylder deg å låne et øre til JBL 580/590 også.

Sannsynligvis ingen av de!... :)
Brodern har JBL 590 sammen med parasound nc 2250 (likte min så godt at han kjøpte en selv), spiller absolutt ikkje gale det! Men kan jo bare gå inn i nabo huset visst eg vil høre på dei, så det blir litt for kjedelig å herme :)
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Hvorfor ikke vurdere RF63 evt RFmkll...
Har vert en tanke, var å hørte på RF7mkII, spilte rått og med enorm kraft, men liker absolutt ikke diskanten her, føler det blir omtrent det samme som diskanten på de eg har nå?

Spennende tråd. Her har du virkelig plukket deg ut høyttalere fra hver sin planet, hvem vinner ?

Siden du har RF-7 med i vurderingen synes jeg du skjylder deg å låne et øre til JBL 580/590 også.

Sannsynligvis ingen av de!... :)
Brodern har JBL 590 sammen med parasound nc 2250 (likte min så godt at han kjøpte en selv), spiller absolutt ikkje gale det! Men kan jo bare gå inn i nabo huset visst eg vil høre på dei, så det blir litt for kjedelig å herme :)
Ok men hører du ikke stor forskjell på toppen på rf7 kontra rf82 så er det nok elektronikken.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.158
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Hvorfor ikke vurdere RF63 evt RFmkll...
Har vert en tanke, var å hørte på RF7mkII, spilte rått og med enorm kraft, men liker absolutt ikke diskanten her, føler det blir omtrent det samme som diskanten på de eg har nå?

Spennende tråd. Her har du virkelig plukket deg ut høyttalere fra hver sin planet, hvem vinner ?

Siden du har RF-7 med i vurderingen synes jeg du skjylder deg å låne et øre til JBL 580/590 også.

Sannsynligvis ingen av de!... :)
Brodern har JBL 590 sammen med parasound nc 2250 (likte min så godt at han kjøpte en selv), spiller absolutt ikkje gale det! Men kan jo bare gå inn i nabo huset visst eg vil høre på dei, så det blir litt for kjedelig å herme :)
Ok men hører du ikke stor forskjell på toppen på rf7 kontra rf82 så er det nok elektronikken.
Ja det må man virkelig håpe for Klipsch sin del, eller så står det virkelig dårlig til :confused:

Ellers er jeg enig at ML ikke er best på hard rock og metal, i det minste trenger den en god sub til hjelp. Selv hjelper jeg mine med en musikalsk 10" fra Velodyne og det spiller utmerke sammen, men trykket blir ikke slik at håret på brystet retter seg ut... Det som er best på ML er den totalt åpne diskanten uten antyding til bokslyd slik man får fra boks høyttalere. Klarer man seg ikke uten det hardeste trykket er det boks som gjelder, men da må man leve med litt bokslyd....
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.766
Antall liker
50.394
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Blander du Rotel og Klipsch så låter det ikke bra,skjønner hva du mener med elendig diskant.
Skal du ha Klipsch må du velge riktig elektronik.

O
 
Topp Bunn