MARTEN DESIGN og venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Og usedvanlig stor forskjell på kabler selv om noen mener det ikke er sånn. Jeg hadde ingen forestillinger om at perspektivet og klangbalansen kunne variere så mye med kabelskifte. Og jeg har prøvd flere typer over tid ved forskjellig lydstyrke etc. Men, selvfølgelig er det bare placebo-effekten..... (EDIT: ops, jeg ønsker ikke å starte noen kabeldiskusjon, men vil bare sende en slenger til de som ikke vil høre)

    "Flat earth society"
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Jeg fikk et morsomt motiv i kikkerten under frokosten i går:
     

    Vedlegg

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Jeg melder meg herved inn i klubben med hele mitt hjerte.



    Mvh. Birdman ;D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer med flotte bokser
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med noen helt fantastiske høyttalere :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Nei, dette er bare selvdigging
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Trondmeg skrev:
    Nei, dette er bare selvdigging
    Litt usikker på hva du mener.

    Det ligger vel uansett i naturen til denne typen tråd at man kommer sammen for å digge ett bestemt merke, som man ofte også er eier av. Hvem skal gjøre det hvis ikke vi gjør det?

    Mvh.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    VI DIGGER VI DIGGER!!!! ;D ;D ;D

    Jeg hører så sinnsykt mye musikk for tiden.....


    Bird hadde nok blitt for store i rommet mitt. Der er MilesIII perfekte.
    Hos deg tror jeg nok Bird er de rette ja.
    Må få tatt meg en tur snart :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    emotikon skrev:
    VI DIGGER VI DIGGER!!!! ;D ;D ;D

    Jeg hører så sinnsykt mye musikk for tiden.....
    :mad: :mad: :mad:

    Må du plage oss tidsklemmede med slike utsagn. ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Birdman skrev:
    Jeg melder meg herved inn i klubben med hele mitt hjerte.



    Mvh. Birdman ;D
    Gratulerer med nye høyttalere og nytt nick!

    birdy birdy nam nam....
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    EngelholmAudio skrev:
    FallenA skrev:
    Jeg er med ;)

    Bilde av min ene Miles III



    og noe av elektronikken :)

    Tjusigt! :)
    Takk for det EngelholmAudio :)
    Fryktelig fornøyd kan du si ja!

    Nå er nytt og større rom på trappene, og akustiske tiltak planlegges nøye ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Birdman skrev:
    Trondmeg skrev:
    Nei, dette er bare selvdigging
    Litt usikker på hva du mener.

    Det ligger vel uansett i naturen til denne typen tråd at man kommer sammen for å digge ett bestemt merke, som man ofte også er eier av. Hvem skal gjøre det hvis ikke vi gjør det?

    Mvh.
    Det er akkurat dette jeg mener, og utsagnet var kun ment å understreke at du ikke trengte å fortelle oss at dette er bra saker som du selv sa. Positivt ment
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Trondmeg skrev:
    Birdman skrev:
    Trondmeg skrev:
    Nei, dette er bare selvdigging
    Litt usikker på hva du mener.

    Det ligger vel uansett i naturen til denne typen tråd at man kommer sammen for å digge ett bestemt merke, som man ofte også er eier av. Hvem skal gjøre det hvis ikke vi gjør det?

    Mvh.
    Det er akkurat dette jeg mener, og utsagnet var kun ment å understreke at du ikke trengte å fortelle oss at dette er bra saker som du selv sa. Positivt ment
    Supert!!! :). Vi digger videre ;D.

    Mvh.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Fant et fint bilde som er tatt av Timbre på EUphoniaforum. Tror det er fra hans eget oppsett. Det slår meg at dette rommet er mindre enn mitt eget nåværende, og at høyttalerne (Coltrane) står med lite mellomrom, og er vinklet ganske mye. Nesten så diskanten peker på nesen til lytteren.

    Er det noen av dere som har gjort dere opp noen formening mtp. plassering og vinkling?

     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Flott oppsett!!!

    Så langt har jeg best erfaring med å vinkle ganske mye inn. Vinkling er også er anbefalt i manualen. Hvor mye står det ingen ting om. De bør også ha god avstand til sidevegg. Kanskje man burde prøvd plassering på langvegg!?? Noen andre som har prøvd?

    Mvh.
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    Timbrerommet er vel ikke så lite? Ut i fra andre bilder jeg har sett så er det 7-8m langt, i smaleste laget kanskje, og delvis åpent ut til den ene siden.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    De hadde det bredere med mindre innvinkling i sitt eget demorom hos Marten når jeg var der i sommer.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Kjører Miles III med BAT VK-60. BAT'ens litt mørke klang og dype bass kler Miles'ens lette og luftige spillestil synes jeg. Nå venter jeg på oppgradering fra Silversonic Q10 til Audience AU-24 høyttalerkabler. Dette har blitt testet ut og gir en vesentlig mer organisk og sammenhengende/lettflytende lyd. Neste steg blir en oppgradering av Adcom forforsterker til en balansert rørpre (VSE RTP3D) slik at jeg kan spille fullbalansert i hele riggen. Bygging av pre tar selvfølgelig tid, men den som venter på noe godt etc.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Audience AU-24 er en flott kabel og det ble bekreftet igjen. Man blir litt betenkt når de tynne hyssingene i pappeska er nesten like dyre som min bærbare PC, men effekten er upåklagelig. Mere naturlig og levende, bedre perspektiv spesielt i dybde, litt mere ro i lyden og gjør Miles' lyse natur enda mer naturlig og sammenhengende. Mrsmt.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    Kjører Miles III med BAT VK-60. BAT'ens litt mørke klang og dype bass kler Miles'ens lette og luftige spillestil synes jeg. Nå venter jeg på oppgradering fra Silversonic Q10 til Audience AU-24 høyttalerkabler. Dette har blitt testet ut og gir en vesentlig mer organisk og sammenhengende/lettflytende lyd. Neste steg blir en oppgradering av Adcom forforsterker til en balansert rørpre (VSE RTP3D) slik at jeg kan spille fullbalansert i hele riggen. Bygging av pre tar selvfølgelig tid, men den som venter på noe godt etc.
    Virker som om du er fornøyd med forsterkeren til å drive Miles III. :)
    Har du sammenlignet VK-60 med andre trinn på disse høytalerne og i det samme rommet?
    Hvordan er rommet ditt forresten?
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    emotikon skrev:
    Trondmeg skrev:
    Kjører Miles III med BAT VK-60. BAT'ens litt mørke klang og dype bass kler Miles'ens lette og luftige spillestil synes jeg. Nå venter jeg på oppgradering fra Silversonic Q10 til Audience AU-24 høyttalerkabler. Dette har blitt testet ut og gir en vesentlig mer organisk og sammenhengende/lettflytende lyd. Neste steg blir en oppgradering av Adcom forforsterker til en balansert rørpre (VSE RTP3D) slik at jeg kan spille fullbalansert i hele riggen. Bygging av pre tar selvfølgelig tid, men den som venter på noe godt etc.
    Virker som om du er fornøyd med forsterkeren til å drive Miles III. :)
    Har du sammenlignet VK-60 med andre trinn på disse høytalerne og i det samme rommet?
    Hvordan er rommet ditt forresten?
    For å blande meg litt inn:

    Det trengs ikke ;D (Ps. har hørt dette oppsettet)
    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    Trondmeg skrev:
    Kjører Miles III med BAT VK-60. BAT'ens litt mørke klang og dype bass kler Miles'ens lette og luftige spillestil synes jeg. Nå venter jeg på oppgradering fra Silversonic Q10 til Audience AU-24 høyttalerkabler. Dette har blitt testet ut og gir en vesentlig mer organisk og sammenhengende/lettflytende lyd. Neste steg blir en oppgradering av Adcom forforsterker til en balansert rørpre (VSE RTP3D) slik at jeg kan spille fullbalansert i hele riggen. Bygging av pre tar selvfølgelig tid, men den som venter på noe godt etc.
    Virker som om du er fornøyd med forsterkeren til å drive Miles III. :)
    Har du sammenlignet VK-60 med andre trinn på disse høytalerne og i det samme rommet?
    Hvordan er rommet ditt forresten?
    Jeg er fornøyd med BAT'en, det er rett, og jeg synes den passer godt med sin litt mørke klang til Miles' litt lyse klang. Jeg har ikke prøvd andre RØRforsterkere på Miles'ene, men jeg har prøvd et par typer med transistorforsterkere som ikke fungerte så godt, fra katastrofe til ok. Innspill eller kommentarer til forsterkeren? Rommet er L-formet ca 40-45m2. Høyttalerne står ca 1m fra bakvegg og spiller mot en vegg som er ca 5-6m unna. Takk kwil for hyggelige ord.
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    :eek: :eek: :eek: :eek:

    Nydelig........................................................................ ;D

    MVH johnny
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Kan fortelle at, dersom det er av interesse for noen, blir det lyttekveld hos meg, lørdag 15 mars.

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21267.0/all.html

    Anlegget består av Marten Miles III, EAR 890, EAR 864, EAR Acute, Opera Ref. LP 1.0 vinylrigg, MG1 luftbåren tangential arm, VdH Frog PU, samt Grado Statement PU. Komplett BM Revelation signal kabling, samt BM Giant HT kabel.
    Gjest for dagen er en (velvilligst utlånt fra Audioroyal v/Odder) Jorma Design no.1 biwire ht. kabel :)

    Ser ut som det blir et brukbart oppmøte også ;)

     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ellers så må jeg si at jeg er meget imponert over hva de har gjort i det nye Marten senteret. Til inspirasjon og glede for oss alle ;)
     

    thor_egil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    211
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    FallenA skrev:
    Solo skrev:
    Nydelige høytalere, gratulerer emotikon! Det jeg har hørt er veldig fint, men kanskje litt slankt og reservert??
    Kjenner meg ikke igjen overhodet!
    Emotikon treffer nok spikern på hodet. Men slik jeg kjenner Thiel & Partner elementene fra tidligere, så er de særdeles kritiske for hvilken elektronikk man putter på dem. At de liker rør er det ingen tvil om IMHO.
    Hvor har du hørt Miles før Solo? og husker du hvilken elektronikk de var satt opp med?
    Var close på å kjøpe Miles II, og slankt er ikke ord jeg vil bruke om denne høyttaleren. Men alt kan gå galt for en hvilken som helst høyttaler, som ex-revolusjonist vet jeg, og sikkert fallen a hvor galt det kan gå på ei messe; ref PM Audio med sine gradienter på Horten Messa 2007.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Og med tilstrekkelig avstand til bakveggen (ca 1,2m har jeg nå, takk for tipset Fallen_A) synes jeg dybden ble vesentlig bedre. Det har vært litt flatt tidligere. Et annet problem nå er litt dårlig framkommelighet i stua, men det skal jeg leve med inntil videre. Neste trinn er å få tilbake egne ht-kabler (AU-24 som er på bygda og måler rygg mot Oblivion) samt gjøre litt med akustikken. Deretter forhåpentligvis en ny preamp. Alt tar tid.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sykt mange fine bilder i den tråden på hififorum.nu :) :) ;)
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Men det må da gå ann å legge inn bilder tatt av oss amatører også :)
    (huff så mye en har å lære)

    Dette er fra da jeg forelsket meg...tatt med et lite gammelt kompakt kamera....




    Og her er det full glød......





    Låter minst like bra som det ser ut

     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Virkelig stilig emotikon! Lekkert! Snart kan jeg kanskje plukke ut MC-en og svinge en tur utom? :)

    Mvh
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Trondmeg skrev:
    Og med tilstrekkelig avstand til bakveggen (ca 1,2m har jeg nå, takk for tipset Fallen_A) synes jeg dybden ble vesentlig bedre. Det har vært litt flatt tidligere. Et annet problem nå er litt dårlig framkommelighet i stua, men det skal jeg leve med inntil videre. Neste trinn er å få tilbake egne ht-kabler (AU-24 som er på bygda og måler rygg mot Oblivion) samt gjøre litt med akustikken. Deretter forhåpentligvis en ny preamp. Alt tar tid.
    Hallo Trond.
    AU 24`n er pakket ned og klar for tilbakelevering. Takker så mye for lånet. Meget bra kabel, men i mitt oppsett passet Raymond Celius sin Oblivion Technology bedre. Utrolig bra kabler......
    Her venter også 4 stk absorbenter/diffusorer i bjørk og gummi. Vi må også prøve MF kW 500 på Miles i løpet av uken. Blir spennende.......... Får la rødvinen stå i hylla iallfall et par timer etter oppkobling :D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    toref skrev:
    Virkelig stilig emotikon! Lekkert! Snart kan jeg kanskje plukke ut MC-en og svinge en tur utom? :)

    Mvh
    Takker toref.

    Seff skal du ta deg en tur, selv om det er meget provisorisk her for tiden. Men jeg liker faktisk lyden slik det er nå. Mangler bare det siste smekket.....og litt til da. Men jeg koser meg med musikk om dagen :) :)

    Men du?
    Du får da ikke plass på MC-en......til Krellen mener jeg ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn