MARTEN DESIGN og venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjetilfl

    HiFi-entusiast
    Ble medlem
    19.12.2019
    Innlegg
    629
    Antall liker
    2.419
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer så mye med vakre foredragsholdere, dette MÅ jo låte himmelsk !?!
    Ser du har Accuphase, regner med at du syntes det er en fin match mot Marten??
    Takk for det! De har stått med "burn-in sweep" spillende i snart 20 timer nå, det blir nok litt lytting i kveld tipper jeg, Accuphase klasse A bør være en super match ja :)
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Tusen takk!!
    Dette lover veldig bra, de har en korrekt autoritet og ro i lydbildet jeg ikke har hørt fra annet som har vært innomhus her tidligere. De prøver liksom ikke å imponere på noe som helst felt, og det er virkelig imponerende!

    Gratulerer med ny forsterker, denne har jeg snust litt på, og virker veldig interessant. Satser på at du kommer tilbake med en anmeldelse, litt relatert opp mot Duo`ne dine. Ble det full pakke, med DAC og streamer?
    Takk! Med dac og streamer ja. Skal komme med en oppdatering, men allerede etter 50 timers kontinuerlig innspilling kan man høre at dette er noe helt spesielt. Sammenlignet med dagens priser på hi-end utstyr, kan jeg nesten få meg til å si at Ask er på grensen til kraftig underpriset i Norge.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.845
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Er der som var så heldig og har hatt mulighet for å sammenligne Parker med vanlig og med Diamond diskant?
     

    kjetilfl

    HiFi-entusiast
    Ble medlem
    19.12.2019
    Innlegg
    629
    Antall liker
    2.419
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    19
    Ser utrolig kul ut. Får en umiddelbar vil ha -følelse når jeg ser bildene. Finnes sikkert ikke mange par i Diamond Edition, i alle fall ikke i Norge tør jeg tippe. Er sikkert helt konge på jazz-vinyl :geek:.
    Har akkurat hørt på Keith Jarrett. The Köln Concert. På vinyl. WOW! 🤩👍
     

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    156
    Sted
    Langesund
    God kveld

    Da er det på tide å melde meg inn her. I over 1 år har jeg hatt gleden av å ha Marten Parker Duo i lytterommet. Fantastiske høyttalere.
    Enten jeg spiller på ML 5805 eller PassLab INT 60 låter de himmelsk.

    Ha en strålende Marten helg alle Matrens venner på Forumet.
    Lydrommet.jpg
     
    Sist redigert:

    nomusicnolife

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2017
    Innlegg
    19
    Antall liker
    16
    Sted
    Larvik
    Hei til dere alle.
    Er i prosess med å oppgradere til nye høyttalere.
    Vurderer etter mye lesing å klinke til på ett par Oscar Trio. Aldri eid Marten før, så blir jo litt gambling når jeg ikke får hørt på dem før kjøp. Acoustic tuning selger demo på hvit og svart finish. Klarer heller ikke bestemme meg for hvilken finish jeg skulle ha valgt?🤔 Skulle vel helst hatt valnøtt, men redd kona uansett hadde satt ned foten🥴
    Så til spørsmålet og årsak til innlegget:
    Noen som eier Oscar trio eller duo som vil dele/beskrive hvordan de låter? Forstår de er litt mer altetende på musikk sjanger og forsterkeri, sammenlignet med sine dyrere søsken?
    Har idag Primare Pre35 Prisma og A35.2. Vil det kle dem greit?
    Lytter mye til blues,jazz, gitar soloer, rock, til pop'ish.
    Har idag Pylon Jasper 25, liker de veldig godt, men savner kanskje litt mer oppløsning,detaljer og luft, samt "en smule" mindre kjøttfull mellomtone/bass.
    Liker god, stram men fyldig bass og mellomtone, klarer ikke for lystklingende diskant.
    Håper på noen svar, jeg kan ikke drøye for lenge før noen kommer meg i forkjøpet (sånn sett kankje dumt å legge ut dette innlegget🤐)
    God helg🎶
    Hei. Godt spm … jeg lurer også på hvordan Oscar Trio lyder i ei hjemlig stue. Jeg har bestilt disse og Iflg Sveinung Mala skal Marten levere uka som kommer. Håper det vil skje. Hørte dem hos Mala og jeg ble imponert. Helt nydelig topp, god mellomtone og stram bass.
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Hei. Godt spm … jeg lurer også på hvordan Oscar Trio lyder i ei hjemlig stue. Jeg har bestilt disse og Iflg Sveinung Mala skal Marten levere uka som kommer. Håper det vil skje. Hørte dem hos Mala og jeg ble imponert. Helt nydelig topp, god mellomtone og stram bass.
    Gratulerer, bare å glede seg, sitter å lytter til dem nå😅🎶
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.681
    Antall liker
    58.595
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen av oss hørte bl a Marten Parker Duo på Mala i går.
    Imponert over bra lyd fra en relativt liten høyttalere. Det ble brukt Boulder integrert m Streaming DAC innebygd. Hørtes ut som en bra kombi.
    IMG_20221015_104124.jpg

    IMG_20221016_083308.jpg

    IMG_20221016_150859.jpg
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.645
    Antall liker
    4.079
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    God kveld

    Da er det på tide å melde meg inn her. I over 1 år har jeg hatt gleden av å ha Marten Parker Duo i lytterommet. Fantastiske høyttalere.
    Enten jeg spiller på ML 5805 eller PassLab INT 60 låter de himmelsk.

    Ha en strålende Marten helg alle Matrens venner på Forumet. Vis vedlegget 858010
    Lyssnade på Parker Duo som hastigast idag på Take 5 på Ulvsunda slott, klart imponerande vad de presterar
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Da har mine Parker Duo (første settet i verden, artig funfact i mine øyne) to-tre dager igjen i stua. Har ikke HELT landet på nye, men det står mellom tre sett. Skal klare å snevre meg inn og lande på et sett i morgen. Blir dessverre ikke Marten denne gangen, men det har vært to artige år.
    Fungerte bra på min Plinius-rigg men jeg vet elektronikken funker bedre på andre høyttalere så da ble det slik. Men kommer fortsatt til å følge med her 😊
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Jeg er i ferd med å gå for et annet merke selv, men den demoen av Oscar blir ikke glemt. Kanskje var det feil valg, men vanskelig å vite. Det hadde vært en drøm å kunne velge med hjemmedemo, men det lar seg ikke gjøre. Var på vippet av å gå for Sonus Faber også, men synes ikke de forsvarte prisen helt. Ser ikke bort ifra at jeg prøver Marten ved neste korsvei. Eller om valget blir feil.

    Men det er jo litt bemerkelsesverdig at Oscar er de billigste høyttalerne av Marten. Som koster over 100.000,-. Er det en god ting, dårlig ting eller er det likegyldig?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Jeg er i ferd med å gå for et annet merke selv, men den demoen av Oscar blir ikke glemt. Kanskje var det feil valg, men vanskelig å vite. Det hadde vært en drøm å kunne velge med hjemmedemo, men det lar seg ikke gjøre. Var på vippet av å gå for Sonus Faber også, men synes ikke de forsvarte prisen helt. Ser ikke bort ifra at jeg prøver Marten ved neste korsvei. Eller om valget blir feil.

    Men det er jo litt bemerkelsesverdig at Oscar er de billigste høyttalerne av Marten. Som koster over 100.000,-. Er det en god ting, dårlig ting eller er det likegyldig?
    Oscar Duo koster jo ikke over 100.000. De ligger vel på 50-60.000. De spiller jo like godt eller bedre enn mange andre konkurenter i det prisleie er min mening.
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Oscar Duo er i mine ører trolig det beste kjøpet sub 100k. Vurderte de lenge (og hadde mange lyttesessions hos Acoustic Tuning) men bestemte meg for å gå et skritt opp til Parker Trio. Oscar-serien = ren magi om man ser på value for the money
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Oscar Duo er i mine ører trolig det beste kjøpet sub 100k. Vurderte de lenge (og hadde mange lyttesessions hos Acoustic Tuning) men bestemte meg for å gå et skritt opp til Parker Trio. Oscar-serien = ren magi om man ser på value for the money
    Jeg sitter hver dag som kveld ved første mulighet(når kona drar i butikken, ungene er ute eller sover) å nyter lyden av mine ca en uke gammle Oscar Trio. De er som du beskriver, magiske=♥ Musikk er en ting, men også mye bedre serier/filmer på feks Netflix er, ja t.o.m Dagsrevyen er løftet flere hakk😂
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Bare å melde seg på denne tråden. Fikk i dag satt opp noen veldig pent brukte, ferdig innspilte Marten Parker Duo i stua. Dette låter bare helt nydelig. Første inntrykk etter en god time med kjente spor: Herlig mellomtone som avslører flere detaljer i vokalen, hurtigheten i bassen, uanstrengt og stort luftig lydbilde med større bredde, høyde og dybde. Dette var bare helt rått!

    IMG_6124.JPG
     
    Sist redigert:

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    156
    Sted
    Langesund
    Bare å melde seg på denne tråden. Fikk i dag satt opp noen veldig pent brukte, ferdig innspilte Marten Parker Duo i stua. Dette låter bare helt nydelig. Første inntrykk etter en god time med kjente spor: Herlig mellomtone som avslører flere detaljer i vokalen, hurtigheten i bassen, uanstrengt og stort luftig lydbilde med større bredde, høyde og dybde. Dette var bare helt rått!

    Vis vedlegget 862233
    Gratulerer med et godt valg. Jeg stor koser meg med lyden av disse, hyggelig at du også gjør det.

    Vennlig hilsen Erik
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Grattis med fantastisk høyttaler! Du gir en god beskrivelse synes jeg.
    Jeg likte for øvrig også veldig godt Aavik U180 på Duo.
    Selv sitter jeg og koser meg med en timegammel Bladelius Ask og mine Oscar Duo. Det blir en lang natt :)
    Nå, hvordan kjennes det? Det har gått noen uker, fornøyd mtp Bladelius Ask & Oscar comboen?
    Må si jeg er veldig nysgjerrig på den forsterkeren der☺
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Nå, hvordan kjennes det? Det har gått noen uker, fornøyd mtp Bladelius Ask & Oscar comboen?
    Må si jeg er veldig nysgjerrig på den forsterkeren der☺
    Jeg må si meg storveis fornøyd gitt!
    Skrev noen ord i Bladeliustråden HER
    Ask er en aldeles strålende amp/dac/streamer og matcher Oscar veldig godt. Skal prøve litt andre høyttalerkabler etterhvert og se om det er ytterligere litt futt og sprett å hente ift. Wireworld Eclipse 7, som jeg bruker nå.
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Jeg må si meg storveis fornøyd gitt!
    Skrev noen ord i Bladeliustråden HER
    Ask er en aldeles strålende amp/dac/streamer og matcher Oscar veldig godt. Skal prøve litt andre høyttalerkabler etterhvert og se om det er ytterligere litt futt og sprett å hente ift. Wireworld Eclipse 7, som jeg bruker nå.
    Takk for oppfølging!
    Så utrolig herlige å høre, selv kjente jeg ikke til din forhistorie som hifi skribent og audiofil, så dette var gøy, gleder meg til å lese ditt "korte" innlegg. Først få unger av gårde på skole, trakte kaffe, så ta meg god tid til å lese ditt innlegg i ro og mak, med litt Oscar Peterson i bakgrunn.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Nå, hvordan kjennes det? Det har gått noen uker, fornøyd mtp Bladelius Ask & Oscar comboen?
    Må si jeg er veldig nysgjerrig på den forsterkeren der☺
    Sikkert mange gode alternative forsterkere der ute som kan gjøre en fremragende jobb med Marten Oscar. Noe av utfordringen er jo å få høre dette i lytterommet før en ev gjør et bytte. Jeg har også vurdert nye Bladelius Ask.:) Hadde Bladelius Thor mk1 på Martin Logan for en del år tilbake og var veldig fornøyd.

    Jeg bruker mye streaming (ROON) fra hele cd samlingen min på NAS, Tidal og Qobuz og har hatt flere streaming avspillings alternativer siden 2010, men ingen har gitt meg den lyden Auralic Aries G2 gir, så litt avventende til en ny løsning med dette innebygd i forsterker.

    Jeg må bare også si at etter jeg fikk Marten Parker Duo på min Primare DAC I35 forsterker (med Auralic Aries G2 streamer usb i Primaren), er jeg utrolig positivt overrasket hva egentlig denne klasse D forsterkeren til ca 1/3 parten av prisen på høyttalerne, kan levere. Lyden i stua nå har mere detaljer og pondus i hele spekteret fra bunn til topp. Diskanten låter luftig og oppløst uten noe skarphet. Jeg er også klar over at Marten høyttalerene kanskje har enda større potensiale med den rette forsterkeren men lyden fra dette oppsette nå tangerer noe av det beste jeg har hatt i stua fra dyrere forsterkere og høyttalere.
    Høyttalerkabler i bruk : Tellurium Q Ultra Black II.
     
    Sist redigert:

    nomusicnolife

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2017
    Innlegg
    19
    Antall liker
    16
    Sted
    Larvik
    Har hatt disse i hus siden oktober. Er sabla fornøyd. De spiller her nydelig. Med to syvere kan man kanskje ikke forvente earthskaking moments, men duverden hvor bra de spiller - det som overrasker mest kanskje er bånndraget: det merkes at de strekker seg godt ned i 20-tallet hva gjelder frekvens. Jeg digger disse høyttalerne. For dere som lurer/undrer på om dere skal sjekke disse ut hos Mala...gjør det. Du/dere vil ikke bli skuffet!!! Jeg kjenner jeg smiler når jeg tenker på hvordan de lød når jeg spilte Robbie Robertson tidligere i kveld, for ikke å nevne Herbie Hancock med Gershwin`s world. Jada...
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Har hatt disse i hus siden oktober. Er sabla fornøyd. De spiller her nydelig. Med to syvere kan man kanskje ikke forvente earthskaking moments, men duverden hvor bra de spiller - det som overrasker mest kanskje er bånndraget: det merkes at de strekker seg godt ned i 20-tallet hva gjelder frekvens. Jeg digger disse høyttalerne. For dere som lurer/undrer på om dere skal sjekke disse ut hos Mala...gjør det. Du/dere vil ikke bli skuffet!!! Jeg kjenner jeg smiler når jeg tenker på hvordan de lød når jeg spilte Robbie Robertson tidligere i kveld, for ikke å nevne Herbie Hancock med Gershwin`s world. Jada...
    Har hatt disse i hus siden oktober. Er sabla fornøyd. De spiller her nydelig. Med to syvere kan man kanskje ikke forvente earthskaking moments, men duverden hvor bra de spiller - det som overrasker mest kanskje er bånndraget: det merkes at de strekker seg godt ned i 20-tallet hva gjelder frekvens. Jeg digger disse høyttalerne. For dere som lurer/undrer på om dere skal sjekke disse ut hos Mala...gjør det. Du/dere vil ikke bli skuffet!!! Jeg kjenner jeg smiler når jeg tenker på hvordan de lød når jeg spilte Robbie Robertson tidligere i kveld, for ikke å nevne Herbie Hancock med Gershwin`s world. Jada...
    [/QUOTE]
    Jeg har også hatt en mine Oscar Trio en måneds tid nå, der var virkelig ett bra steg opp for min del. Spiller aldeles nydelig, og er nokså på altetende på musikk sjangre.
    Sliter litt med å beskrive deres lydbildet, ser Antoine spør. Spiller naturlig med masse musikalitet og innlevelse, bassen er super kontrollert men samtidig stor og svulstig på de rette stedene. Bra med detaljer, uten at det blir slitsomt.
    Har nå vært uten forsterker til dem i snart 2 laange uker. Neste uke får jeg nye Bladelius Ask Integrert på døra. Det blir utrolig spennende, håper på en super match👌🎶
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Har hatt disse i hus siden oktober. Er sabla fornøyd. De spiller her nydelig. Med to syvere kan man kanskje ikke forvente earthskaking moments, men duverden hvor bra de spiller - det som overrasker mest kanskje er bånndraget: det merkes at de strekker seg godt ned i 20-tallet hva gjelder frekvens. Jeg digger disse høyttalerne. For dere som lurer/undrer på om dere skal sjekke disse ut hos Mala...gjør det. Du/dere vil ikke bli skuffet!!! Jeg kjenner jeg smiler når jeg tenker på hvordan de lød når jeg spilte Robbie Robertson tidligere i kveld, for ikke å nevne Herbie Hancock med Gershwin`s world. Jada...
    Jeg har også hatt en mine Oscar Trio en måneds tid nå, der var virkelig ett bra steg opp for min del. Spiller aldeles nydelig, og er nokså på altetende på musikk sjangre.
    Sliter litt med å beskrive deres lydbildet, ser Antoine spør. Spiller naturlig med masse musikalitet og innlevelse, bassen er super kontrollert men samtidig stor og svulstig på de rette stedene. Bra med detaljer, uten at det blir slitsomt.
    Har nå vært uten forsterker til dem i snart 2 laange uker. Neste uke får jeg nye Bladelius Ask Integrert på døra. Det blir utrolig spennende, håper på en super match👌🎶
    [/QUOTE]
    Da kan du glede deg big time!
    Spiller på Oscar Duo og Ask, og komboen er magisk!
    Det sagt, så var jeg dum nok til å gjøre en rask sammenligning mellom Oscar og Parker hos Mala tidligere i uken. Så var det på´n igjen med sikling og sparing...
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Jeg har også hatt en mine Oscar Trio en måneds tid nå, der var virkelig ett bra steg opp for min del. Spiller aldeles nydelig, og er nokså på altetende på musikk sjangre.
    Sliter litt med å beskrive deres lydbildet, ser Antoine spør. Spiller naturlig med masse musikalitet og innlevelse, bassen er super kontrollert men samtidig stor og svulstig på de rette stedene. Bra med detaljer, uten at det blir slitsomt.
    Har nå vært uten forsterker til dem i snart 2 laange uker. Neste uke får jeg nye Bladelius Ask Integrert på døra. Det blir utrolig spennende, håper på en super match👌🎶
    Da kan du glede deg big time!
    Spiller på Oscar Duo og Ask, og komboen er magisk!
    Det sagt, så var jeg dum nok til å gjøre en rask sammenligning mellom Oscar og Parker hos Mala tidligere i uken. Så var det på´n igjen med sikling og sparing...
    [/QUOTE]
    Mye pga ditt tidligere innlegg/anmeldelse av Ask, Oscar komboen at jeg turte bestille den opp. Billig er den jo ikke, men dyrere blir den snart sies det. Så da kan det vel kalles ett fornuftig kjøp!?
    Gleder meg som en unge, håpet Morten skulle ringe nå fredag, men ble ikke før neste uke. Bare å beholde fatningen, og vente.

    Jeg har heldigvis ikke hørt Parker, var det enda hakket opp på alle plan?
    Vet ikke om jeg vil du skal svare, for nå har jeg "landet" for en stund håper jeg!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Da kan du glede deg big time!
    Spiller på Oscar Duo og Ask, og komboen er magisk!
    Det sagt, så var jeg dum nok til å gjøre en rask sammenligning mellom Oscar og Parker hos Mala tidligere i uken. Så var det på´n igjen med sikling og sparing...
    Og Martens portefølje slutter ikke akkurat ved Parker, heller, da.
    På tide å roe seg kraftig ned! :D
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Da kan du glede deg big time!
    Spiller på Oscar Duo og Ask, og komboen er magisk!
    Det sagt, så var jeg dum nok til å gjøre en rask sammenligning mellom Oscar og Parker hos Mala tidligere i uken. Så var det på´n igjen med sikling og sparing...

    Jeg har heldigvis ikke hørt Parker, var det enda hakket opp på alle plan?
    Vet ikke om jeg vil du skal svare, for nå har jeg "landet" for en stund håper jeg!
    [/QUOTE]
    🤐🤭
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    [/QUOTE
    Da kan du glede deg big time!
    Spiller på Oscar Duo og Ask, og komboen er magisk!
    Det sagt, så var jeg dum nok til å gjøre en rask sammenligning mellom Oscar og Parker hos Mala tidligere i uken. Så var det på´n igjen med sikling og sparing...
    [/QUOTE]
    Mye pga ditt tidligere innlegg/anmeldelse av Ask, Oscar komboen at jeg turte bestille den opp. Billig er den jo ikke, men dyrere blir den snart sies det. Så da kan det vel kalles ett fornuftig kjøp!?
    Gleder meg som en unge, håpet Morten skulle ringe nå fredag, men ble ikke før neste uke. Bare å beholde fatningen, og vente.

    Jeg har heldigvis ikke hørt Parker, var det enda hakket opp på alle plan?
    Vet ikke om jeg vil du skal svare, for nå har jeg "landet" for en stund håper jeg!
    Spennede å få dine inntrykk av nye Bladelius Ask og Marten Oscar sammenlignet med din erfaring med Primare I35 Prisma serien. 😊🎶
    Jeg er forøvrig meget imponert over mine Marten Parker Duo og hvordan de faktisk låter på Primare I35 forsterkeren....så får jeg se hvor lenge Primare'n blir stående.🤔🤔

    Forresten burde ikke denne tråden vært flyttet over til Marten vennetråden...? https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/marten-design-og-venner.17082/
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    [/QUOTE
    Da kan du glede deg big time!
    Spiller på Oscar Duo og Ask, og komboen er magisk!
    Det sagt, så var jeg dum nok til å gjøre en rask sammenligning mellom Oscar og Parker hos Mala tidligere i uken. Så var det på´n igjen med sikling og sparing...
    Spennede å få dine inntrykk av nye Bladelius Ask og Marten Oscar sammenlignet med din erfaring med Primare I35 Prisma serien. 😊🎶
    Jeg er forøvrig meget imponert over mine Marten Parker Duo og hvordan de faktisk låter på Primare I35 forsterkeren....så får jeg se hvor lenge Primare'n blir stående.🤔🤔

    Forresten burde ikke denne tråden vært flyttet over til Marten vennetråden...? https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/marten-design-og-venner.17082/
    [/QUOTE]
    Inntrykk lover jeg at kommer🤗
    Hvordan flytter man tråden?
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Er den glade og stolte eier av Oscar Trio, samkjøres med Bladelius Ask Integrert (som er en nydelig match forresten!)
    Har nå ett ca halvår vært, og er stort imponert over hva disse små gulvstående klarer å levere av vakker og stor lyd. Desidert de beste foredragsholdere som har satt sin fot i min stue, og det har blitt noen de siste årene.
    Men, fikk ett lite "illebefinnende" i dag og tok meg en tur til Mala Audio av nysgjerrighet for å høre på Parker Duo "standard edition". Mest interessant var Parker Trio, men den hadde de kun inne i sin elite edition Diamant, så stod pent over den ja..
    Parker Duo ja, hva skal man si.. Du verden, det endret mitt syn på stativhøyttalere! Har aldri vurdert stativ ht til min 35 kvm stue, men disse spiller jo som store gulvstående. Like dypt som mine Oscar Trio går dem ikke, men er det så viktig? Dog brukes mitt anlegg også til tv/film, så dypbass er der en pluss. Samt, har alltid tenkt, og holder fremdeles litt på dette at med stativ så tar dem like stor plass som gulvstående, + du må betale ekstra for stativ + sensitiviteten er ofte lavere som kan ha en betydning på forsterker. Og med barn i hus står gulvstående mer stødig.
    MEN alt dette satt til siden, dæven for en frisk, smooth, detaljert, svulstig og stor lyd fra "små" kasser på ben. Nydelige i piano valnøtt var de jo også selvsagt..
    Mange fornøyde Marten Parker eiere her? Noen som har hørt både Duo og Trio?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.638
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Er den glade og stolte eier av Oscar Trio, samkjøres med Bladelius Ask Integrert (som er en nydelig match forresten!)
    Har nå ett ca halvår vært, og er stort imponert over hva disse små gulvstående klarer å levere av vakker og stor lyd. Desidert de beste foredragsholdere som har satt sin fot i min stue, og det har blitt noen de siste årene.
    Men, fikk ett lite "illebefinnende" i dag og tok meg en tur til Mala Audio av nysgjerrighet for å høre på Parker Duo "standard edition". Mest interessant var Parker Trio, men den hadde de kun inne i sin elite edition Diamant, så stod pent over den ja..
    Parker Duo ja, hva skal man si.. Du verden, det endret mitt syn på stativhøyttalere! Har aldri vurdert stativ ht til min 35 kvm stue, men disse spiller jo som store gulvstående. Like dypt som mine Oscar Trio går dem ikke, men er det så viktig? Dog brukes mitt anlegg også til tv/film, så dypbass er der en pluss. Samt, har alltid tenkt, og holder fremdeles litt på dette at med stativ så tar dem like stor plass som gulvstående, + du må betale ekstra for stativ + sensitiviteten er ofte lavere som kan ha en betydning på forsterker. Og med barn i hus står gulvstående mer stødig.
    MEN alt dette satt til siden, dæven for en frisk, smooth, detaljert, svulstig og stor lyd fra "små" kasser på ben. Nydelige i piano valnøtt var de jo også selvsagt..
    Mange fornøyde Marten Parker eiere her? Noen som har hørt både Duo og Trio?
    I alle fall meget spennende og flotte stativere🤗

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn