MARTEN DESIGN og venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg påtar meg det ærefulle oppdraget å starte denne tråden, som er ment for eiere av Marten Design sine høytalere, sympatisører og musikkelskere.


    Her er et bilde av en av mine Miles III





    Tråd om høytaleren her

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,19406.0.html


    Nå er vi i hvertfall to eiere av den nyeste versjonen av Miles III
    Sleng deg med FallenA :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er med ;)

    Bilde av min ene Miles III



    og noe av elektronikken :)

     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg er helt klart en venn! :D
    Eneste av "tradisjonelle" høyttalere jeg virkelig kunne tenkt meg...flotte saker. Gratulerer begge to!

    O.
    En svoren Gallo-mann enn så lenge
     
    O

    om.s

    Gjest
    Her vil jeg väre med! har hatt gleden av å höre hele deres sortiment og med en spesiell forkjärlighet for Coltrane sympatiserer man som den musikk elskeren man er :D :D ......

    mvh
     
    B

    Ballin_On_a_Budget

    Gjest
    sikkert flotte saker, men jeg hater navnet. tunga krøller seg, jeg vil si MORTEN
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Veldig stilige kreasjoner. Litt synd t Marten ikke leverer dipole bakkanaler og en litt saftigere senterhøyttaler.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Blir helt våt i øyekroken av disse nydelige bildene.

    FallenA;Hvordan fungere EAR elektronikken på Marten Ht ?

    MVH Johnny
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Jeg har hørt en del på noen av Marten sine produkter (Miles III, Bird og Coltrane Supreme) og er musikkelsker, så jeg får vel slenge innom selv om jeg ikke har Marten selv...
     

    Vedlegg

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    johnnygrandis skrev:
    Blir helt våt i øyekroken av disse nydelige bildene.

    FallenA;Hvordan fungere EAR elektronikken på Marten Ht ?

    MVH Johnny
    Det virker nesten som å ha en synergieffekt. Høyttalerne er LAAANGT fra innspillte, men allikevel spiller de deilig og sømløst. Diskanten bare er der, og mellomtonen spiller utrolig vektløst. Bassen er stram, artikulert og spiller dypt.
    Slammet fra 12" i Gradientene var det jeg trodde jeg ville savne, men jeg kan ikke si at det har vært noe savn. Skyvet som en bare får av store elementer er der selvfølgelig ikke, men det spiller meget bra allikevel.
    Jeg vil anta at høyttalerne utvikler seg til å spille enda mer oppløst i frekvensflankene etter noen timer til.
    EAR passer til Thiel elementene....det er sikkert, og det er vel den erfaringen som vi tidligere har gjort oss med Ascoltaene til gut_man.

    Nå sitter jeg bare og nyter musikk :)
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    2
    Nydelige høytalere, gratulerer emotikon! Det jeg har hørt er veldig fint, men kanskje litt slankt og reservert??
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Solo skrev:
    Nydelige høytalere, gratulerer emotikon! Det jeg har hørt er veldig fint, men kanskje litt slankt og reservert??
    Takker :)

    Nei :)
    Slankt og reservert er ikke akkurat de ordene jeg forbinder med den lyden som er i rommet mitt nå.
    En egenskap jeg setter pris på, er at musikken gjengis sobert der det skal være det og rått og brutalt der det er innspillt slik.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Solo skrev:
    Nydelige høytalere, gratulerer emotikon! Det jeg har hørt er veldig fint, men kanskje litt slankt og reservert??
    Kjenner meg ikke igjen overhodet!
    Emotikon treffer nok spikern på hodet. Men slik jeg kjenner Thiel & Partner elementene fra tidligere, så er de særdeles kritiske for hvilken elektronikk man putter på dem. At de liker rør er det ingen tvil om IMHO.
    Hvor har du hørt Miles før Solo? og husker du hvilken elektronikk de var satt opp med?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    2
    hei, har aldri hørt miles, men coltrane (tror jeg). har svært usikkert grunnlag å uttale meg på og det kan godt være andre ting i kjeden som gjorde at jeg syntes det var litt spinkelt. hørte også swedish statement (ihvertfall deler av den) på messa i trondheim og dette anlegget hadde også noe av den samme signaturen uten at jeg skal gjette på hva som hadde "skylden". nå skal det sies at jeg også setter veldig pris på slam og storhet i mellombassen (ikke feit, det er noe helt annet, mer den storheten en god forforsterker gir sammenliknet med en annen).
     
    O

    om.s

    Gjest
    johnnygrandis skrev:
    FallenA;Hvordan fungere EAR elektronikken på Marten Ht ?

    MVH Johnny
    Bare som en liten side kommentar. Marten bruker/brukte EAR 509 mono-blokker i sine demonstarasjoner i sine gamle lokaler, det er en synergi der, selv brukt i toppen på Coltrane Supreme var det noe mer "magisk" enn med Bladelius elektronikk, imo.

    mvh
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Dere må ikke høre på Solo, som er forvirret nok til å bytte ut Avanti III med B&W 801D. ;D
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    BT skrev:
    Dere må ikke høre på Solo, som er forvirret nok til å bytte ut Avanti III med B&W 801D. ;D
    Bruker ikke Avanti III en billig Vifa diskant?
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    2
    BT skrev:
    Dere må ikke høre på Solo, som er forvirret nok til å bytte ut Avanti III med B&W 801D. ;D
    ja, det finnes vel ikke unnskyldinger nok for dette sviket, menmen - lyden er nå ihvertfall bedre ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Sikkert en grunn til at Tim de Paravicini selv foretrekker Marten til å demonstrere elektronikken sin med! ;)
    Erfaringer gjort med andre Thiel & Partner elementer viste at det virkelig skjedde noe spesielt med en gang de ble foret med rør. Og det ble magisk når EAR kom inn i bildet.

    Det ble nevnt slam i mellombassen, og jeg må si at etter å ha hatt Gradient, så trodde jeg at dette slammet som bare store elementer greier å gi ville bli savnet. Allikevel sitter jeg her og savner det ikke overhodet. Riktignok er det ikke flytting av luft i 4 x 12" skala, men slammet, og artikuleringen i mellombassområdet er rett og slett rått. Og med tanke på de små elementene, så er det regelrett imponerende, og jeg ble første gang sittende å kikke etter de sidemonterte bassene (som selvfølgelig ikke er der) ;)

    Vel vel.... skal ikke uttale meg for mye, eller konkludere med noe på uinnspillte høyttalere, men jeg er så langt imponert!
     

    Odder

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    623
    Antall liker
    4
    Hei!! Kan jeg også få være venn av disse høyttalerne.... Skal love å holde det på et "proffesjonelt" plan og ikke bli for følelsesmessig innvolvert.... selv om det er veeeeeldig vanskelig. ;D ;D ;D ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Odder skrev:
    Hei!! Kan jeg også få være venn av disse høyttalerne.... Skal love å holde det på et "proffesjonelt" plan og ikke bli for følelsesmessig innvolvert.... selv om det er veeeeeldig vanskelig. ;D ;D ;D ;D

    Velkommen ;)
    Følelser er helt i orden når det dreier seg om slike kunstverk!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Solo skrev:
    BT skrev:
    Dere må ikke høre på Solo, som er forvirret nok til å bytte ut Avanti III med B&W 801D. ;D
    ja, det finnes vel ikke unnskyldinger nok for dette sviket, menmen - lyden er nå ihvertfall bedre ;D
    Jeg beder meg selv på besøk ved anledning! :)
    Tror dette kan bli bra i stua di. Med forbehold om mengde bass ;)
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    2
    emotikon skrev:
    Jeg beder meg selv på besøk ved anledning! :)
    Tror dette kan bli bra i stua di. Med forbehold om mengde bass ;)
    Du er hjertelig velkommen!

    kanskje noe overraskende, men bassen er strammere og slankere i 801 enn i avanti som ble litt småfeit i forhold og enklere å få til i rommet (nå skal jeg ikke si mer om andre merker i denne tråden).
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg er designjunkie, så jeg søker opptak. Skulle gjerne hørt de små sammen med subene mine, men de måtte nok vært i sort piano for å låte riktig hos meg.

    (Det er andre enn Solo som har ment at det er litt lavt bassnivå i Coltrane. Fremer og Atkinson f.eks. Slike ting er svært romavhengig og ingenting å henge seg opp i egentlig.)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Dette er visst smittsomt. Jeg søker om opptak med følgende begrunnelse:
     

    Vedlegg

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Trondmeg skrev:
    Dette er visst smittsomt. Jeg søker om opptak med følgende begrunnelse:

    Har du kjøpt det siste demoparet? I så fall gratulerer (igjen) ;)

    mvh.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Er bare å gratulere til alle som har kjøpt høyttalere her i tråden.
    De ser spennende ut.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    kwil skrev:
    Trondmeg skrev:
    Dette er visst smittsomt. Jeg søker om opptak med følgende begrunnelse:

    Har du kjøpt det siste demoparet? I så fall gratulerer (igjen) ;)

    mvh.
    Takk og takk. Virker foreløpig som en stor oppgradering. Vi jobbet med oppsett i dag uten å komme helt i mål. De er utrolig følsomme for små justeringer i plassering. (Og så er det klart at å bytte R-L kabler fra CD-spiller er talentløst og hjelper ikke nevneverdig på perspektivet......). Det blir en del jobbing med plassering, men en spennende høyttaler er det. Jeg kommer til å ta noen bedre bilder og legge ut etter hvert. Overstående er tatt med skjelven hånd og blits.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Trondmeg skrev:
    kwil skrev:
    Trondmeg skrev:
    Dette er visst smittsomt. Jeg søker om opptak med følgende begrunnelse:

    Har du kjøpt det siste demoparet? I så fall gratulerer (igjen) ;)

    mvh.
    Takk og takk. Virker foreløpig som en stor oppgradering. Vi jobbet med oppsett i dag uten å komme helt i mål. De er utrolig følsomme for små justeringer i plassering. (Og så er det klart at å bytte R-L kabler fra CD-spiller er talentløst og hjelper ikke nevneverdig på perspektivet......). Det blir en del jobbing med plassering, men en spennende høyttaler er det. Jeg kommer til å ta noen bedre bilder og legge ut etter hvert. Overstående er tatt med skjelven hånd og blits.
    Følsomme ift. plassering høres ut som et kvalitetstegn. Hvis du hadde kommet i mål på en dag så er det jo heller ikke gøy.
    Ikke helt overraskende at du kjøpte disse forresten, har skjønt du var relativt begeistret for Marten lyden fra en eller annen messe!

    Du må gi en kommentar på lyden etterhvert (stemmer det f.eks. at bassen er av den "slanke" typen?)
    mvh.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Stram bass er foreløpig oppfatning, jeg synes ikke den er veldig slank (tar litt tid før inntrykket setter seg), men forventer ikke jordskjelv heller med 2 såkalte 7" (som ser mer ut som 5,5"). Jeg savner ikke voldsomt i bunn foreløpig. Og heldigvis er bassen relativt grei å få til i rommet (pga porten under?). Ellers er foreløpig inntrykk at den er veldig rask, dynamisk, lettflytende, frigjort, lys i klangen, men uten å bli syntetisk og overfokusert på frikativer. Men, dette er bare foreløpige inntrykk med marantz effektforsterkere (MA-24). Som sagt veldig følsomme for småjusteringer, men det detter nok på plass til slutt (jeg mangler foreløpig dybden jeg vet finnes der et sted)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Slå ut veggen :D


    Høres bra ut dette!
    lykke til med justering, Noe er det jo å hente på fintuning med f.eks. kabler også, hvis systemet og plassering ellers er i havn.
    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Ta gjerne en tur til Hamar for å høre på Mr Davis i galla (svartkledd)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Trondmeg skrev:
    Ta gjerne en tur til Hamar
    Jo takk, gjør gjerne det. Skulle vært artig å høre dette spille!

    Ha en god natt (husk, det er vel jobb i morgen tidlig ;))
     

    salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    Valentino skrev:
    Jeg er designjunkie, så jeg søker opptak. Skulle gjerne hørt de små sammen med subene mine, men de måtte nok vært i sort piano for å låte riktig hos meg.

    (Det er andre enn Solo som har ment at det er litt lavt bassnivå i Coltrane. Fremer og Atkinson f.eks. Slike ting er svært romavhengig og ingenting å henge seg opp i egentlig.)
    det er vel ikke disse du tenker på?





    ønsker meg for øvrig suber for å hjelpe litt til (og venter fremdeles på tilbud fra "odder". lurer på om dette forsvant i planleggingen av trondheimsmessen).
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Akkuat de fine der, Salvatore. Kunne vært spennede å høre dem i heimen, med skikkelig bass til.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Miles III digger rør og det gjør eieren og. Det er til å bli religiøs av! Marten Miles III + BAT VL-60 + Marantz CD-7 = Kremlyd!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Trondmeg skrev:
    Miles III digger rør og det gjør eieren og. Det er til å bli religiøs av! Marten Miles III + BAT VL-60 + Marantz CD-7 = Kremlyd!
    ;D ;)

    Jepp!

    edit:

    Gratulerer med flotte høyttalere BTW! ;D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    FallenA skrev:
    Trondmeg skrev:
    Miles III digger rør og det gjør eieren og. Det er til å bli religiøs av! Marten Miles III + BAT VL-60 + Marantz CD-7 = Kremlyd!
    ;D ;)

    Jepp!
    ;D
    edit:

    Gratulerer med flotte høyttalere BTW!
    Takk det samme. Dette er stort!!!!!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    FallenA skrev:
    Trondmeg skrev:
    Miles III digger rør og det gjør eieren og. Det er til å bli religiøs av! Marten Miles III + BAT VL-60 + Marantz CD-7 = Kremlyd!
    ;D ;)

    Jepp!

    edit:

    Gratulerer med flotte høyttalere BTW! ;D

    Er du fornøyd med EAR? Jeg har BAT Vk-60 på lån i dag og det er suverent. Vil ikke levere den tilbake!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Trondmeg skrev:
    FallenA skrev:
    Trondmeg skrev:
    Miles III digger rør og det gjør eieren og. Det er til å bli religiøs av! Marten Miles III + BAT VL-60 + Marantz CD-7 = Kremlyd!
    ;D ;)

    Jepp!

    edit:

    Gratulerer med flotte høyttalere BTW! ;D

    Er du fornøyd med EAR? Jeg har BAT Vk-60 på lån i dag og det er suverent. VIl ikike levere tilbake!
    EAR er en fantastisk match. Det er nok ikke for ingenting at Tim de Pravicini benytter Marten til sine demoer, eller at Marten benytter seg av EAR til sine demoer ;)
    Tidlige erfaringer med Thiel & Partner elementene som sitter i gut_man`s Ascolta Brennin MKII viste at Thiel elsker rør. Og med EAR ble det dratt til et helt nytt plan (IMHO);)
    Jeg er godt fornøyd kan man vel si........
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn