ou812rh skrev:
Noen lytteinntrykk som er verdt å dele så tidlig? Hvordan står den i forhold til Rega?
OU812
Jupp. Kan dele noen tanker jeg har delt med annen her på HFS på privaten.
Marantz er super i sin klasse og noe oppover tror jeg.
Helt klart annerledes en Rega, men ikke så alt for på bærtur til at jeg ikke trives med det i manne hulen.
Har ikke helt konkludert enda, men den spiller fyldigere og med en varme og nærhet i mellomtone som forrige Rega spiller ikke hadde i det anlegget den står i.
Dog mangler den litt av spruten og dynamikken til Rega. Marantzen virker å være mere sømløs i hele presentasjonen uten å være mere spesifikk i sine positive egenskaper som Rega ofte har. Tenker da på fart, dynamikk og rytme, som er Rega sine styrker.
TT-15s1 er mere høflig å litt mere polert i toppen i positiv forstand. Altså veldig behagelig og super for lange lytteøkter i hulen
TT-15s1 er forøvrig et kupp med tanke på hva tilsvarende fra Clearaudio koster. Armen og pickup alene ligger nesten på totalpakken fra Marantz med samme komponenter. Underlig at det er sånn?
Det er fortsatt en stykke opp til den ekstreme livlige og engasjerende klangen til P9 rigget. Takk og pris ;D