Marantz TT-15s1

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Kun av ren nysjerrighet, har noen prøvd denne "Marantz TT-15s1" ??

Ser ut som en bra snurrer. Men det hjelper lite og se bra ut. ;D ;D

S

Stereo_Mono

Gjest
Lekker denne Marantzen. Har forstått det slik at det er en Clearaudio Emotion med endel oppgraderinger.
Ryktes og være god til prisen i følge de utenlands forumer og tester jeg har lest :)

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Antall liker
89
Sted
Oppegård
Har den, og er fornøyd, men vinyl er ikke min primære avspiller, og kjøpte den ene og alene fordi den så lekker ut.

S

Stereo_Mono

Gjest
Snakker om solen så...

Fikk et tilbud i dag via en god kompis i Pro audio bransjen på en slik TT-15s1. Fabrikk ny til ca 10k. Burde jeg slå til tro? Mangler jo en vinyl avspiler i manne hulen om dagen.

Bildet kan klikkes opp i størrelse. Lekker sak.

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Den er i alle fall bygget av Clearaudio, så mye er sikkert.

S

Stereo_Mono

Gjest
impulse skrev:
Uten tvil :)

Leser at det er en Emotion, men oppgradert på endel områder. Bedre isolerte føtter f.eks. Clearaudio Virtuoso Ebony Wood PU er visst god ryktes det også. Ser jo at PU alene ligger på 4995,- her hjemme. Hmm! Tenke tenke. Fristende sak dette. Særlig med tanke på leveringsdato på RP6 er uvisst i følge importør.

Stereophile sitt inntrykk:

“The TT-15S1 is basically an upgraded Clearaudio Emotion…Clearaudio has upped its level of fit’n’finish. The TT-15S1 has an attractive, jewel-like appearance that’s pleasing to the touch. It also proved to be a more than competent performer, quiet and surprisingly well damped. The real star of the show is the supplied Clearaudio Virtuoso Wood Ebony cartridge (output 3.3mV), which gives the TT-15 a startlingly full, coherent, dynamic sound. The cartridges overall tonal picture was remarkably coherent from top to bottom.”

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
23.525
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
digiman skrev:
impulse skrev:

Leser at det er en Emotion, men oppgradert på endel områder. Bedre isolerte føtter f.eks. Clearaudio Virtuoso Ebony Wood PU er visst god ryktes det også. Ser jo at PU alene ligger på 4995,- her hjemme. Hmm! Tenke tenke. Fristende sak dette. Særlig med tanke på leveringsdato på RP6 er uvisst i følge importør.

“The TT-15S1 is basically an upgraded Clearaudio Emotion…Clearaudio has upped its level of fit’n’finish. The TT-15S1 has an attractive, jewel-like appearance that’s pleasing to the touch. It also proved to be a more than competent performer, quiet and surprisingly well damped. The real star of the show is the supplied Clearaudio Virtuoso Wood Ebony cartridge (output 3.3mV), which gives the TT-15 a startlingly full, coherent, dynamic sound. The cartridges overall tonal picture was remarkably coherent from top to bottom.”
Uten tvil et godt kjøp til den prisen digiman! Eneste spørsmålet er vel om den passer din lydsignatur da du er en svoren Rega fan ;) Uansett så er det jo morsomt å prøve noe annet!

OU812

S

Stereo_Mono

Gjest
ou812rh skrev:
digiman skrev:
impulse skrev:

Uten tvil et godt kjøp til den prisen digiman! Eneste spørsmålet er vel om den passer din lydsignatur da du er en svoren Rega fan ;) Uansett så er det jo morsomt å prøve noe annet!

OU812
Tenker det jeg også, men inne i mann hulen er jeg absolutt åpent til å teste ut diverse ting :) Er ikke helt gift med Rega, selv om jeg skjønner at jeg kan til tider gir utrykk for det ;D Litt sidesprang tåler vi vi i forholdet. Rega RP 6 som jeg har i ordre er det jo uvisst leveringstid på, så må ha noe å kose meg med i mellomtiden. Får lettere abstinenster uten vinyl i man caven kjenner jeg. For alt jeg vet er den også bedre en RP 6 ::)

S

Stereo_Mono

Gjest
Da er den bestilt 8)
Leveres i ettermiddag og dokumenteres med bilder selvsagt.

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
digiman skrev:
Da er den bestilt 8)
grattis, meget fin spiller

S

Stereo_Mono

Gjest
ou812rh skrev:
digiman skrev:
Da er den bestilt 8)
Grattis :D Handlingens mann!

OU812
Takker! Orker rett og slett ikke å leve uten vinyl inne på manne hulen, så handling måtte til :)
Kjører en liten foto (opp pakning) runde inne på Marantz venner tråden når jeg får den i hus.

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
digiman skrev:
ou812rh skrev:
digiman skrev:
Da er den bestilt 8)

OU812
Takker! Orker rett og slett ikke å leve uten vinyl inne på manne hulen, så handling måtte til :)
Kjører en liten foto (opp pakning) runde inne på Marantz venner tråden når jeg får den i hus.
Grattis ja. Nei fælt og leva uden Vinyl. Akkurat levert ifra meg min egen vinylsnurrer for rep. hos forhandler. Noe viktig mangler på siden av Riaa trinnet på hedersplassen (toppen av stereobenken) sleng gjerna inn någen bilder og intrykk her også :) :)

S

Stereo_Mono

Gjest
JLmorten skrev:
digiman skrev:
ou812rh skrev:
digiman skrev:
Da er den bestilt 8)

OU812
Grattis ja. Nei fælt og leva uden Vinyl. Akkurat levert ifra meg min egen vinylsnurrer for rep. hos forhandler. Noe viktig mangler på siden av Riaa trinnet på hedersplassen (toppen av stereobenken) sleng gjerna inn någen bilder og intrykk her også :) :)
Takker. Har lagt ut endel bilder i Marantz tråden: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21734.msg1313941.html#msg1313941

S

Stereo_Mono

Gjest
Må jo nesten regnes som en liten hemmelig super deal denne Marantzen ;D

Armen er en ClearAudio Satisfy Aluminum, som alene ligger på $1,275.00 hos Needledoctor.com
Pickup er en Clearaudio Virtuoso, som ligger på $850 på samme nettsted.

Hele platespilleren selges for ca $1600 + sales tax. (ca 16k her hjemme) :eek:

S

Stereo_Mono

Gjest
ou812rh skrev:
Noen lytteinntrykk som er verdt å dele så tidlig? Hvordan står den i forhold til Rega?

OU812
Jupp. Kan dele noen tanker jeg har delt med annen her på HFS på privaten.

Marantz er super i sin klasse og noe oppover tror jeg.
Helt klart annerledes en Rega, men ikke så alt for på bærtur til at jeg ikke trives med det i manne hulen.
Har ikke helt konkludert enda, men den spiller fyldigere og med en varme og nærhet i mellomtone som forrige Rega spiller ikke hadde i det anlegget den står i.
Dog mangler den litt av spruten og dynamikken til Rega. Marantzen virker å være mere sømløs i hele presentasjonen uten å være mere spesifikk i sine positive egenskaper som Rega ofte har. Tenker da på fart, dynamikk og rytme, som er Rega sine styrker.
TT-15s1 er mere høflig å litt mere polert i toppen i positiv forstand. Altså veldig behagelig og super for lange lytteøkter i hulen ;)

TT-15s1 er forøvrig et kupp med tanke på hva tilsvarende fra Clearaudio koster. Armen og pickup alene ligger nesten på totalpakken fra Marantz med samme komponenter. Underlig at det er sånn?

Det er fortsatt en stykke opp til den ekstreme livlige og engasjerende klangen til P9 rigget. Takk og pris ;D

rosros

HIFI Entusiast
Ble medlem
16.03.2007
Antall liker
85
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
10
Marantz TT 1000

Hei alle Marantz venner. Er det noen som har Marantz TT 1000 i sitt eie. Flott hvis jeg får svar for det finnes ikke mange av denne i Norge. Jeg har et eksemplar og det er et smykke av en spiller. Spiller og fantastisk. Noen som kan si verdien på denne da uten arm?

Vedlegg

Topp Bunn