Marantz sine venner

  • Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.783
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    Hvor gode er Marantz sine Sacd-spillere mot tilsvarende i sine prisklasser, noen som kan si noe om det? Jeg har selv en dv9600, en god multispiller i sin tid. Måtte skifte laser for noen år siden og det gikk helt fint. Den spiller CD og Sacd på en grei måte, men det må nesten ha kommet bedre spillere enn dette, men hva skal man gå for? Fremdeles holder jeg SA-7s1 som den med størst appell for min del, gitt den varme klangen denne skal ha. Men har aldri hørt den selv. Men så er det jo alle de andre lekkerbiskene fra Japans andre fine hifimerker også.....

    Driftsmessig og teknisk er det vel litt hipp som happ, kanskje. Litt småfeil her og der på de fleste vil jeg tro, men forholdsvis,lett å reparere.

    Savner en grundig sammenlignende test av highend Sacd-spillerne på markedet. Ingen går for billige plastspillere lenger, men det er et marked for highend avspilling av sølvskiver og for meg inkluderer det Sacd. Rene CD-spillere er totalt uinteressant.
     

    Bygdekino

    Medlem
    Ble medlem
    06.11.2007
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Hei Marantz venner. Ser etter ny receiver til min kino/ stereo stue. har ett 5,1 oppsett i dag, skal muligens utvide dette med 4 kanaler til. Høyttalere er Monitor Audio platinum PL 200 1, med tilhørende senter. Sub platinum, Gold serien som bak høyttaler. Disse høyttalerene er litt lyse i klangen, så Marantz som er noe varmtlydende burde passe til disse? Selv foretrekker jeg også lydbilde på den varme siden. Det har kokt ned til disse 3 gode kandidatene, SR 8012(8013 kommer vel utpå våren?)SR7013 eventuelt med Parasound Hint 6 på frontene. Men har blitt fortalt att prosessoren på 8012 er mye bedre enn den som sitter i 7013. Sistemann er den nye Yamaha 3080, skal vistnokk ha skjedd mye med lyden på denne i forhold til 3070. Men blir ikke Yamaha reinet for å ikke være så mye på den varme siden lydmessig, ihvertfall receiverene deres? Jeg bor ikke slik til att jeg med letthet får hørt på disse 3 utfordrerne
    Setter pris på noen innspill fra dere som kjenner Marantz. Foresten hvordan er holdbarheten på Marantz?
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.024
    Antall liker
    380
    Hei Marantz venner. Ser etter ny receiver til min kino/ stereo stue. har ett 5,1 oppsett i dag, skal muligens utvide dette med 4 kanaler til. Høyttalere er Monitor Audio platinum PL 200 1, med tilhørende senter. Sub platinum, Gold serien som bak høyttaler. Disse høyttalerene er litt lyse i klangen, så Marantz som er noe varmtlydende burde passe til disse? Selv foretrekker jeg også lydbilde på den varme siden. Det har kokt ned til disse 3 gode kandidatene, SR 8012(8013 kommer vel utpå våren?)SR7013 eventuelt med Parasound Hint 6 på frontene. Men har blitt fortalt att prosessoren på 8012 er mye bedre enn den som sitter i 7013. Sistemann er den nye Yamaha 3080, skal vistnokk ha skjedd mye med lyden på denne i forhold til 3070. Men blir ikke Yamaha reinet for å ikke være så mye på den varme siden lydmessig, ihvertfall receiverene deres? Jeg bor ikke slik til att jeg med letthet får hørt på disse 3 utfordrerne
    Setter pris på noen innspill fra dere som kjenner Marantz. Foresten hvordan er holdbarheten på Marantz?
    Jeg har byttet til marantz fra pioneer og onkyo.. Yamaha har jeg aldri likt og derfor aldri hatt deg selv, føler det ligger et noe syntetisk slør over hele lydbildet..
    Holdbarheten er det vel ikke noe å si på kontra andre merker.

    Jeg synes marantz ikke direkte er varme i lyden, men mer musikalt og organisk.. !
     

    Leemix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    323
    Antall liker
    59
    Hei, jeg har et spørsmål angående hvilke innganger på Marantz av8805 som holdes helt analogt. 7.1 inngangen skal ihvertfall det i direct/pure direct mode. Men XLR inngangen, går den gjennom en ekstra AD/DA konvertering uansett direct/pure direct eller ikke?
    Er det noen som vet helt sikkert, da jeg leste på et amerikansk forum av noen som burde vite, at det kun er RCA 7.1 analog inngangen som kan holdes helt ren analog fra inngang til utgang, men jeg synes å huske at jeg fikk beskjed om at signaler inn på XLR inngangen også kunne holdes helt analoge da jeg kjøpte den.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Lurer på om eg skal skaffe med DAC til anlegget som eg har, og lurer på om noen trur marantz HD-dac1 kan være god match med Klipsch RF-7mk2? Bruker mac mini og spotify som lydkilde til musikk.
     

    kgyran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2005
    Innlegg
    264
    Antall liker
    240
    Sted
    Røra
    Torget vurderinger
    4
    Hei

    Jeg har en Marantz PM7000 forsterker og DV7001 SACD-spiller. Jeg bruker dette som 2. anlegg. Jeg tenkte på å utvide samlingen med evt platespiller, kassettspiller.
    Tenkte på modeller fra samme tidsrom, 2000-2005. Hvilke modeller finnes det? Tenkte også champagnefarget på dette også

    På forhånd takk

    Mvh

    Kenneth
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hvor mange høyttalere støtter SR6010? Er det 7.1.4 eller 5.1.4? Noen som har en anelse om bruktprisen på et strøkent eksemplar?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.510
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    M

    MarkusH

    Gjest

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Trenger litt kjøpshjelp. Vil steget fra en sr7012 til sr8012 være verdt kostnads forskjellen? Har lest mye om sr8012, men klarer altså ikke å bestemme meg. Har en 8012 på hånda for kr.25000. Må ta en avgjørelse i løpet av tirsdagen. Alle innspill tas imot med takk. ??????
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jaja, etter litt om og men falt valget likevel på Marantz SR6010, hadde en "seanse" med den i kveldinga i dag i 7.1 på Aquaman der jeg var redd subba mine skulle rive ned hele huset mens det holdt på som verst.

    Har noen spørsmål vedrørende denne receiveren.

    1. Noen som synes Audyssay (eller hva det heter) er noe tess?
    Fikk selv målt og slikt, og lyden ble så dårlig selv etter at jeg prøvde å tweake den at jeg bare tilbakestilte det og stilte det inn etter test-tone selv, orker ikke "krangle" med teite innstillinger som gjør lyden "ikke-etter-preferansen-min".

    2. Kan man samkjøre manuelle innstillinger og audyssay vedrørende høyttalere? Eller kun audyssay eller manuelt? Slik at man må tilbakestille audyssay før man kan begynne med manuelt?

    3. Hvordan får jeg sub til 2-kanals stereo?
    Ikke noe vits i å spørre hvorfor jeg skal ha sub i stereo, hører ikke på musikk uten sub(ber).

    På forhånd takk for hjelpa, skal teste denne receiveren noe durabli de neste dagene og se om jeg synes den er noe tess. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Min erfaring med Audessy er at den gjør en del positivt med bass / subb. Prøv å få det så jevnt frekvensmessig med volum og fase på subben før du kjører Audessy. Sitter du rett ved bakvegg?

    Etter audessy, så er det greit å ta frem rew og målemik. Justere crossover og delay slik at du får best mulig resultat.

    Subb på musikk får du kun ved auto.

    Prøv også gjerne audessy bypass L+R eller flat.

    Marantzen din har egen 2 kanals oppsett mulighet. Hvor du kan ha ulik crossover og volum i forhold til film.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Punkt 2. Ja man kan kjøre audessy og justere den selv på EQ delen. Sett da rediger i Manuel (tror jeg det het) samme plass du velger auto, flat bypass L+R. Og justere så banda på EQ. Den er gråa ut før du velger manuell. Er en stund siden jeg har skrudd på reciver nå. Så mulig jeg husker navene feil.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Min erfaring med Audessy er at den gjør en del positivt med bass / subb. Prøv å få det så jevnt frekvensmessig med volum og fase på subben før du kjører Audessy. Sitter du rett ved bakvegg?

    Etter audessy, så er det greit å ta frem rew og målemik. Justere crossover og delay slik at du får best mulig resultat.

    Subb på musikk får du kun ved auto.

    Prøv også gjerne audessy bypass L+R eller flat.

    Marantzen din har egen 2 kanals oppsett mulighet. Hvor du kan ha ulik crossover og volum i forhold til film.
    Punkt 2. Ja man kan kjøre audessy og justere den selv på EQ delen. Sett da rediger i Manuel (tror jeg det het) samme plass du velger auto, flat bypass L+R. Og justere så banda på EQ. Den er gråa ut før du velger manuell. Er en stund siden jeg har skrudd på reciver nå. Så mulig jeg husker navene feil.
    Lurer på om det er audyssay (sikkert ikke så mange måter å skrive det feil på :rolleyes: ) og manuelt går hånd i hånd slik jeg bruker det nå, testa litt mer film i dag og det var bedre enn på starten i går, men måtte skru opp subba en god del kontra "normalt" slik audyssay ville ha det. Stereo har jeg ikke styra noe med, har uansett separat stereodel.

    Legger ved to bilder, oversiktsbilde og av SR6010. ;)
    DSC_0269.jpg


    DSC_0271.jpg
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvem driver service på Marantz?
    Ingen ting gale utenom mangler lys i display i forsterker.
    Men en generell service på CD17 og PM17 hadde jo sikkert vert greit.
    Mvh
    Vestlandet
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvem driver service på Marantz?
    Ingen ting gale utenom mangler lys i display i forsterker.
    Men en generell service på CD17 og PM17 hadde jo sikkert vert greit.
    Mvh
    Vestlandet
    Mulig Neby kan peke deg i riktig retning
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei
    Hørt litt på Annlegget nå endelig.
    Var endelig ferdig med stativene.
    PM17 låter da serdeles bra syns jeg :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen marantz venner som har prøvd marantz ND 8006? cd spiller, dac, streamer osv alt i en komponent. Sparegrisen er ikke så velfylt, men er på utkikk etter ny CD spiller og ønsker å ta bort pc fra oppsettet. Denne har også HEOS som jeg er kjent med fra før. I tilegg så har den muligheter for å spille av de rippa filene mine rett fra harddisk om jeg leser informasjonen riktig.

    Får mye skryt på web. Men er det noen som har prøvd denne ut i sitt oppsett?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Da får endelig min kjære Marantz CD-7 den pleien den fortjener etter 15 år i mitt eie. Service og overhaling av drivverk hos en dyktig reparatør slik at den er klar for minst 15 år til. I mellomtiden er det den tredje CD-12 i mitt eie som gjør jobben. Om jeg liker store Marantz spillere?
     

    tkjoerlaug

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.05.2009
    Innlegg
    84
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal ha meg en ny surround-forsterker og valget står mellom Marantz 7013 og Denon 4500. Den skal brukes i et dedikert kino-rom til 6.2.2 oppsett. Phantom senter, bak, side, tak og to subber. Jeg tenker at til film er de nokså like, men magefølelsen sier at Marantz-en er bedre til musikk. Jeg liker litt muligheten med app-justering av EQ og smart select funksjonen.

    En ting jeg lurer på er om man kan ha kjøre flere audyssey-målinger - en til film og en til stereo/musikk og så lagre disse på smart select? Jeg har to subber i oppsettet mitt. En "hifi-sub" som står mellom front-høyttalerene og en portet SVS-jordsjelvsubb som står like bak lytteposisjon. SVS-subben ønsker jeg ikke å bruke til musikk.

    Jeg ønsker egentlig å bruke smart-select og ha tre innstillinger:
    1. film i surround - begge subber aktiv
    2. musikk i stereo - kun front sub aktiv
    3. musikk i stereo - romkorrigert fronthøyttalere uten sub

    Støtter Marantz 7013 tre sub-oppsett med smart-select?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg skal ha meg en ny surround-forsterker og valget står mellom Marantz 7013 og Denon 4500. Den skal brukes i et dedikert kino-rom til 6.2.2 oppsett. Phantom senter, bak, side, tak og to subber. Jeg tenker at til film er de nokså like, men magefølelsen sier at Marantz-en er bedre til musikk. Jeg liker litt muligheten med app-justering av EQ og smart select funksjonen.

    En ting jeg lurer på er om man kan ha kjøre flere audyssey-målinger - en til film og en til stereo/musikk og så lagre disse på smart select? Jeg har to subber i oppsettet mitt. En "hifi-sub" som står mellom front-høyttalerene og en portet SVS-jordsjelvsubb som står like bak lytteposisjon. SVS-subben ønsker jeg ikke å bruke til musikk.

    Jeg ønsker egentlig å bruke smart-select og ha tre innstillinger:
    1. film i surround - begge subber aktiv
    2. musikk i stereo - kun front sub aktiv
    3. musikk i stereo - romkorrigert fronthøyttalere uten sub

    Støtter Marantz 7013 tre sub-oppsett med smart-select?
    Min sr6010 har kun korrigering på film virker det som, når jeg bruker f.eks rca foran på receiveren kjører subber frekvensen som subampene er satt på, uten noe korrigering eller no sånt. Mulig dette er mulig dog. Smart-select har jeg ikke hørt om, så mulig min er for gammel/dårlig til å ha det. Er det ikke så greit som at du skrur av/på de/den subben du skal bruke til det forskjellige?
    Hvordan er det 6.2.2 funker egentlig? 2 subber og 2 tak skjønner jeg, men bruker du senter både foran og bak?
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Ser ut til at marantz ikke har satset på noe Blueray spiller? Var på tanken at jeg skulle forenkle anlegget med mindre komponenter, ved at man både har CD og blueray spiller mulighet. Da mener jeg en mere highend spiller som takler det meste med streaming også. Har sett litt på marantz ND8006 multispilleren, men den har ikke blueray. Tenkte jeg kansje kunne erstatte EC EMC-1 UP. Da må man noe opp i prisklassen. Har også en marantz CD-63 MKII KI som har vært veldig bra:) Marantz har laget gode produkter med best i test.
    Har ellers en gammel flott marantz 2250 ikjelleren, den har desverre FM:eek:
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Titter selv på ND8006 men er usikker.. Det hadde vert topp om den hadde bluray drev...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Motorhome: Er det mye Marantz elllers hos deg? Eller er det et krav at spilleren din SKAL være Marantz? Har du dac? Hvilken? Det finnes jo muligheter til å få et annet verk- feks fra Denon- til å LYDE som Marantz, da- via merkets DACs...
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til at marantz ikke har satset på noe Blueray spiller? Var på tanken at jeg skulle forenkle anlegget med mindre komponenter, ved at man både har CD og blueray spiller mulighet. Da mener jeg en mere highend spiller som takler det meste med streaming også. Har sett litt på marantz ND8006 multispilleren, men den har ikke blueray. Tenkte jeg kansje kunne erstatte EC EMC-1 UP. Da må man noe opp i prisklassen. Har også en marantz CD-63 MKII KI som har vært veldig bra:) Marantz har laget gode produkter med best i test.
    Har ellers en gammel flott marantz 2250 ikjelleren, den har desverre FM:eek:
    De har sluttet å lage dem. Men de lagde noen veldig gode varianter over temaet for relativt kort tid siden, de begynte med modellnavnet UD. Flere av dem spiller også SACD med godt resultat. UD 7006 eller UD8004 kan du gjøre gode bruktkjøp på, følg med på Finn.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Grattis, motoren, nydelig byggverk, fantastisk, sonor og kraftfull gjengivelse. Du har garantert mange gode musikkopplevelser forut. Anbefales spesielt med gode SACD-skiver!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.920
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Grattis, motoren, nydelig byggverk, fantastisk, sonor og kraftfull gjengivelse. Du har garantert mange gode musikkopplevelser forut. Anbefales spesielt med gode SACD-skiver!
    Takk for det Håkon :) blir å kjøpe litt sacd skiver fremover tenker jeg men den er nok duganes på vanlige skiver også.

    mvh
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Grattis, motoren, nydelig byggverk, fantastisk, sonor og kraftfull gjengivelse. Du har garantert mange gode musikkopplevelser forut. Anbefales spesielt med gode SACD-skiver!
    Takk for det Håkon :) blir å kjøpe litt sacd skiver fremover tenker jeg men den er nok duganes på vanlige skiver også.

    mvh
    Det er den så absolutt! Innspillingskvalitet er viktigere enn hvilket medie som avspilles. Uansett, en strålende innspilling på SACD har en aldri så liten fordel, må det sies. Jeg kan gjerne anbefale deg å kjøpe inn denne her, for eksempel: https://www.discogs.com/Muddy-Waters-Folk-Singer/release/3293470
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.920
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Grattis, motoren, nydelig byggverk, fantastisk, sonor og kraftfull gjengivelse. Du har garantert mange gode musikkopplevelser forut. Anbefales spesielt med gode SACD-skiver!
    Takk for det Håkon :) blir å kjøpe litt sacd skiver fremover tenker jeg men den er nok duganes på vanlige skiver også.

    mvh
    Det er den så absolutt! Innspillingskvalitet er viktigere enn hvilket medie som avspilles. Uansett, en strålende innspilling på SACD har en aldri så liten fordel, må det sies. Jeg kan gjerne anbefale deg å kjøpe inn denne her, for eksempel: https://www.discogs.com/Muddy-Waters-Folk-Singer/release/3293470
    Takk for tips Håkon :) skal legge inn en bestilling så har jeg noe å teste ut da jeg ikke har noen sacd skiver fra før.

    mvh
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.783
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    Sacd er et herlig medium, gode innspillinger og som oftest litt ekstra påkostet med skikkelig booklet og en elegant jewel box isteden for den litt kjipe CD-eska.

    Etter min mening er sacd et knallgodt utgangspunkt for god lyd. Det er en homogenitet og flyt i lyden som bare er deilig på klassisk musikk, som er der h or utvalget er størst. Oppstarten av transienter er veldig riktig og ikke så markert som på en del CD-er. Sibilanter og kvass diskant er stort sett fraværende. Diskanten er nærmeste ‘søt’ og høre på.

    At DSD har noe for seg er det ikke tvil om for min del. Og det bekreftes vel av at det nå kommer en del DACer som konvertert alt til DSD512 før det konverteres til analog. Les gjerne testen av Sacd-spilleren Ayon CD-35 signature i polske High fidelity (engelsk tekst) så finner man gode utlegninger rundt temaet.

    Har mange innspillinger på Sacd og det er uaktuelt å kjøpe en ny spiller som ikke tar det formatet. Gode spillere er dyre, men Marantz leverer veldig mye for pengene i sine spillere.

    Det kommer nå dog en del forsterkere med hdmi-inngang og da blir det straks interessant med Sacd bitstream ut over hdmi på relativt billige multispillere. Hvorvidt en oppnår samme gode lydkvaliteten på den måten er jeg ikke sikker på, men det frister å gå den veien i stedet for hundedyre spillere med analoge utganger.
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Motorhome: Er det mye Marantz elllers hos deg? Eller er det et krav at spilleren din SKAL være Marantz? Har du dac? Hvilken? Det finnes jo muligheter til å få et annet verk- feks fra Denon- til å LYDE som Marantz, da- via merkets DACs...
    Dac har jeg ja. Har både Belcanto og DP 8.0. Var litt skjeptisk DP,n, da den var gammel. Men ble veldig fornøyd da jeg fikk høre på den litt. Som ny å se til og har enn mere organisk analog gjengivelse, og betydlig mere analytisk. Et brukbart norsk produkt vil jeg si:) Det behøver ikke å være marantz heller. Pioneer har en dyrere ny multi CD spiller nå som er kommet. Da må det bli et innbytte på EC EMC-1 UP.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Ser ut til at marantz ikke har satset på noe Blueray spiller? Var på tanken at jeg skulle forenkle anlegget med mindre komponenter, ved at man både har CD og blueray spiller mulighet. Da mener jeg en mere highend spiller som takler det meste med streaming også. Har sett litt på marantz ND8006 multispilleren, men den har ikke blueray. Tenkte jeg kansje kunne erstatte EC EMC-1 UP. Da må man noe opp i prisklassen. Har også en marantz CD-63 MKII KI som har vært veldig bra:) Marantz har laget gode produkter med best i test.
    Har ellers en gammel flott marantz 2250 ikjelleren, den har desverre FM:eek:
    De har sluttet å lage dem. Men de lagde noen veldig gode varianter over temaet for relativt kort tid siden, de begynte med modellnavnet UD. Flere av dem spiller også SACD med godt resultat. UD 7006 eller UD8004 kan du gjøre gode bruktkjøp på, følg med på Finn.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Takk for tipset Håkon:) Det behøver ikke å være noe streaming muligheter. Får prøve å følge med litt. Ellers så har interessen for platespilleren blomstret igjen. Har ikke plass til noe større RIAA, da det er for mye som tar opp plass. Har sett på en mindre en, som har fått overraskende fine tester! Men da må jeg inn i en annen tråd... mvh
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Motorhome: Multispillere er og blir et minefet, imo. Det er utrolig lett å gå feil. Jeg kunne ikke tenkt meg - på noen som helst måte- å samle alle "sølvskiver" i EN maskin, men skal du gjøre det, se heller på Denon..:cool:
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.783
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    Skal du ha alle formater hjelper det ikke med hverken Marantz eller Denon. Oppo og Pioneer er vel de eneste som har laget audiofile spillere med gode analoge utganger der man også får med UHD-formatet.
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.650
    Antall liker
    1.198
    Sacd er et herlig medium, gode innspillinger og som oftest litt ekstra påkostet med skikkelig booklet og en elegant jewel box isteden for den litt kjipe CD-eska.

    Etter min mening er sacd et knallgodt utgangspunkt for god lyd. Det er en homogenitet og flyt i lyden som bare er deilig på klassisk musikk, som er der h or utvalget er størst. Oppstarten av transienter er veldig riktig og ikke så markert som på en del CD-er. Sibilanter og kvass diskant er stort sett fraværende. Diskanten er nærmeste ‘søt’ og høre på.
    analoge utganger.
    Helt enig.
    Erfaringsgrunnlag; 2 år med en SA-10 og mange nye SACD'er med klassisk musikk fra selskaper som forsøker å produsere realistisk klang og dynamikk; BIS, MDG, Audite, Ondine, Chandos og flere.
    Kunne ikke tenkt meg å være foruten SACD nå.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.783
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    SA-10 er vel helt der oppe blant de aller beste spillerne. Har du nok erfaring med andre hiendspillere til at du kan si noe om hvordan SA-10 lyder i forhold til disse og andre (eldre) Marantzer? Regner med den ikke er like varm i klangen som Sa-7s1 er kjent for å være.
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.650
    Antall liker
    1.198
    SA-10 er vel helt der oppe blant de aller beste spillerne. Har du nok erfaring med andre hiendspillere til at du kan si noe om hvordan SA-10 lyder i forhold til disse og andre (eldre) Marantzer? Regner med den ikke er like varm i klangen som Sa-7s1 er kjent for å være.
    Nei, beklager, jeg kan ikke si noe om SA-10 sammenlignet med andre hiend SA-CD spillere.
    SA-10 er den første hiend SACD spilleren jeg har kjøpt. Den avløste en Hegel CD spiller i hoved anlegget. Jeg har en langt billigere, eldre Marantz multispiller i stue anlegget, men jeg har ikke sammenlignet.
    SA-10'en kjøpte jeg etter de gode omtalene i pressen, anbefaling fra forhandler og generelt renomeet til Marantz. Og så var den ikke så hinsides dyr som noen av disse mer spesialist nisje merkene.
    Jeg har en bra vinyl rigg og går regelmessig på klassisk musikk konserter, både kammer og symfoni, så det er i forhold til dette jeg uttaler meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn