Marantz sine venner

  • Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om det kommer en ny modell av Marantz NA6005 snart? Er det smart å kjøpe eller å vente til ny versjon kommer?
    Ingen som har noen ideer og tanker rundt dette? Mr. Rognlien?
    Jeg aner ikke når Marantz eventuelt fornyer NA6005, det bør du vel helst sjekke med importøren.
    NA6005 har en særdeles innsmigrende måte å spille av Spotify på, i hvert fall, så dersom dette er hovedmålet, er det liten vits i å vente, det kan til og med gå feil vei.. :)
    Den har også en fin nettbasert fjernstyringsapp, som også kontrollerer nettradio på elegant vis. Vi venter vel fortsatt på Tidal-oppgradering, også dette er litt i det blå.

    Forvent dog ikke at den spiller som en NA11, derimot kan jeg si så mye som at dersom du kjører optisk ut fra NA6005 og inn i en råtass av en DAC, er det knapt måte på hva som går an, selv fra Spotify!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Hørte fra importøren at det kommer en ny oppdatering på NA6500 i mai, så det er håp. Visstnok er det amerikanske advokater som kødder til dette med Tidal/WIMP. Selvsagt. Skulle aldri solgt det ut av Norge!
     

    Saul Marantz

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    11
    Antall liker
    3
    Har akkurat kjøpt meg en na6005, og er forsåvidt fornøyd bortsett fra en ting....
    Når jeg hører på internettradio og bytter over til Spotify fungerer alt fint, men når jeg skal fra Spotify og over til internettradio igjen, så begynner den å rote det til. Da står det bare "Loading....", uten at den klarer å koble seg til radio. Noen som vet løsning på dette?
    Har allerede resatt den 2 ganger, men kan jo ikke gjøre det hver gang jeg skal bytte mellom Spotify og radio....
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    Hei,

    Ett par spørsmål angående Marantz SA-11S3 (s2,s1)

    1. Kan du høre forskjell i lydkvalitet på vanlig cd og den samme tittelen i SACD format? Marantz påstår jo at vanlig cd konverteres til SACD, men det er jo ikke uavanlig at hifi produsenter overdriver lydkvalitet.
    2. Blir audio filer som kommer inn usb bak/foran konvertert eller beholder sin opprinnelige kvalitet?
    Sender Marantz SACD spilleren audio samtidig til xlr, coax og optical utgangene som standard?


    Trenger man velge input som SACD, CD usb front/back eller koaksial input før man setter på noe musikk?

    Beklager nummereringen. Får ikke fikset det nå.


     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, kjennere av Marantz. Min bror har kommet over et sett høyttalere fra 82-84 som heter DMS 250. De er i en litt røff stand, blant annet bør terminalene definitivt byttes ut med noe annet enn ødelagte klemterminaler. Men det største problemet er at i alle fall en av supertweeterene er defekt. Det er montert ekstra supertweetere på toppen av såvidt jeg skjønner tvilsom kvalitet, som er koblet til på den fantasifulle måten dere ser på bildet.

    Er dette en modell som er mulig og verdt å pusse opp? Forstår det slik at dette er en uvanlig EU-modell, og da er kanskje bånddiskantene vanskelige å oppdrive i dag? Her er i alle fall noen bilder av høyttalerne.

    IMG_0973.jpg


    IMG_0971.jpg


    Har ingen anelse om hvorfor de bildene jeg har fått sendt til meg vises i feil retning. Ser helt normalt ut i filutforsker.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Hei,

    Ett par spørsmål angående Marantz SA-11S3 (s2,s1)

    1. Kan du høre forskjell i lydkvalitet på vanlig cd og den samme tittelen i SACD format? Marantz påstår jo at vanlig cd konverteres til SACD, men det er jo ikke uavanlig at hifi produsenter overdriver lydkvalitet.
    2. Blir audio filer som kommer inn usb bak/foran konvertert eller beholder sin opprinnelige kvalitet?
    Sender Marantz SACD spilleren audio samtidig til xlr, coax og optical utgangene som standard?


    Trenger man velge input som SACD, CD usb front/back eller koaksial input før man setter på noe musikk?

    Beklager nummereringen. Får ikke fikset det nå.


    Hei
    Har ikke sett dette innlegget før nå, så beklager litt seint svar, håper det rekker... :)

    1. Stor forskjell på samme innspilling CD / SACD. Men allikevel er det på ren red book CD at S3-modellen har gjort de største framskritt. Spiller strålende med alle formater.

    2. Dette er jeg usikker på, men jeg tror faktisk alle inngående signaler gjøres om til DSD og oppsamples til en såkalt DSD128 (derav påstanden om at "alle inngående signaler gjøres om til SACD").

    Du må velge inngang for å lytte på det du ønsker, ja. Men CD / SACD velger spilleren selv.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet når ny firmware kommer til NA 6005?savner Tidal her.
    Takk for svar 😊
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet når ny firmware kommer til NA 6005?savner Tidal her.
    Takk for svar ������
    Lurer på en NA6005 selv men har samme spørmål angående Tidal. Støtter NA6005 Tidal HIFI?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er ikke på plass enda.. det sies at det skal komme, men noen juridiske tvister står i veien vistnok... jeg solgte mnmog gikk over til bluesound node 2. Angrer ikke på det.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, kjøp og salg på selve forumet er ikke tillatt. Vi har eget torg til slikt.
     

    Witthoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2008
    Innlegg
    186
    Antall liker
    52
    Sted
    Fra der hvor spiritussen er billig, Denmark.
    For nyligt har jeg hørt en PM 64', og jeg spidsede ørene, for den spillede rigtigt godt. Hjemme har jeg en 1090', som jeg har anvendt ved computeren i mange år. Den satte jeg til mit tv-opset, og der har den nu stået i et måned, det lyder også rigtigt godt.
    Så det man siger om marantz lyd-signatur, må jeg bare nikke ja til :)

    Nu har jeg så her i december, ledt efter en vintage integreret marantz og har konstateret, at dem som fanger min interesse, koster nemt 2-til 3.500- kr....Her er det så, at om en ny integreret marantz, som fx. PM 7005. kan hamle op med den gamle lyd. Altså er der nogle her, som har erfaringer og har valgt en af de nye PM-modeller, eller har fravalgt dem totalt :confused:
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Marantz har lagd mange gode spillere de siste årene. Jeg har en DV9600 som funker som bare det, men ser meg om etter en ren CD/SACD-spiller i tilnærmet hiend nå. Stikkord er varm, fyldig lyd. Marantz sine modeller i SA-11-serien og SA-7S1 er aktuelle (brukte) kandidater. Noen som kjenner SA-7S1 godt og kan si noe om hvordan den står seg i forhold til SA-11-modellene? Sa-11s3 synger vel på siste verset den nå, kanskje kommer det en S4? Den nye SA-10 blir vel fantastisk kostbar antakelig.
     
    Ble medlem
    29.01.2014
    Innlegg
    27
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    2
    Odd J.
    Det er vel egentlig ikke lov å drive salgsframstøt i denne spalten, men siden du spør, tillater jeg meg å informere om følgende: jeg har hatt en SA 11 S3 en stund nå. Det har vel vært en av de beste CD/SACD-spillere på markedet til nå. Jeg skiftet faktisk ut en McIntosh MCD 1100 til fordel for Marantzen (Mcintosh 1100 kostet over 100 000!). Marantzen var for mine ører bedre, mer musikalsk.
    Men så kommer Marantz med SA 10. Ryktene sier at den er fantastisk. Fantastisk kostbar er den vel kanskje ikke, rundt 70 000. Og den er bestilt. Det betyr at Arild på HiFIguiden tar over min 11 S3. Kontakt gjerne han på tlf 62529706. Jeg selger ikke sjøl, så det er ingen vits å kontakte meg direkte.

    mvh
    Trond Feiring
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Er det noen her som har pre/pow kit`et av7005/mm7055..? kan dere isåfall si litt om om positive/negative sider? Og hvordan er lyden?
    Husker jeg kikket mye på det for noen år siden men det endte med en enkel receiver istedet..

    Nå har jeg VELDIG lyst på en marantz reciever med marantz effekt så om noen kjenner til noen som skal bytte eller oppgradere så si til.. da fra SR7005 og oppover..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja den var faktisk pen. Ifølge interiørsjefen.

    Noen som vet om sølv på 7010 er samme sølvfargen som er på pm11s3?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir morsomt å koble den opp. Håper på at den er dugende i 2 kanaler også. Håper å få gjort det i kveld
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Første inntrykket på denne sr7010 er virkelig positivt

    Har kun testet i 2 kanaler uten noen form for audessy kalibrering.

    Mer imorgen.

    Men hvordan setter jeg opp denne til atmos med 4 høyttalere i taket. Og 7 rundt.
    Hvilken utgang til atmos kanalene er det som trenger effekttrinn?
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Om noen vet om en Marantz flerkanals effektforsterker evt med prosessor så er jeg veldig int! Ta kontakt på pm:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vet at authentic har en 8801 han skal selge...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel har hatt 7010 i en uke nå. Har fremdeles ikke fått sett film med den, da jeg har holdt på med å sette opp ny kino. Men har fått hørt en del musikk i 2.2 kanaler.

    Høyttalere er også splitt nye, så ta med det når du leser dette.


    Jeg kjørte noen dager med kun 7010, etter noen dager koblet jeg opp min gamle Rotel RB 993 på front og senter.

    For meg så skjedde det ganske lite ved å koble på ekstra effekttrinn. Regner med det vil det når jeg etterhvert skal spille med 11 høyttalere.

    Jeg er uansett svært positivt overrasket over hva denne reciveren leverer av godlyd rett fra Spotify og ut på høyttalerene. Dette kan man uten tvil lytte til, og jeg synes dette låter bedre enn jeg håpte på egentlig.

    Reciveren koblet seg både til kablet nettverk, lastet ned oppgraderinger ol uten noe trøbbel. Oppsettet med denne er faktisk lekende lett. Den sier ifra hvilke kabler som skal hit og dit om du følger on screen oppsettet. Den spør om du ser bilde når du kobler til dine kilder ol.


    Nå har jeg ikke noen 2 kanals forsterker å sammenligne mot. Men jeg blir underholdt av denne maskinen. Den spiller musikk på en måte jeg liker og som nok er en relativt god match til mine Triangle Quartet. Mulig den er litt glatt i fremføringen av musikk. Litt myk på en måte. Men her må jeg teste mot en integrert for å kunne si noe sikkert.

    Alt i alt så er det her en svært habil boks som ivertfall overrasket meg positivt.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.515
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vel har hatt 7010 i en uke nå. Har fremdeles ikke fått sett film med den, da jeg har holdt på med å sette opp ny kino. Men har fått hørt en del musikk i 2.2 kanaler.

    Høyttalere er også splitt nye, så ta med det når du leser dette.


    Jeg kjørte noen dager med kun 7010, etter noen dager koblet jeg opp min gamle Rotel RB 993 på front og senter.

    For meg så skjedde det ganske lite ved å koble på ekstra effekttrinn. Regner med det vil det når jeg etterhvert skal spille med 11 høyttalere.

    Jeg er uansett svært positivt overrasket over hva denne reciveren leverer av godlyd rett fra Spotify og ut på høyttalerene. Dette kan man uten tvil lytte til, og jeg synes dette låter bedre enn jeg håpte på egentlig.

    Reciveren koblet seg både til kablet nettverk, lastet ned oppgraderinger ol uten noe trøbbel. Oppsettet med denne er faktisk lekende lett. Den sier ifra hvilke kabler som skal hit og dit om du følger on screen oppsettet. Den spør om du ser bilde når du kobler til dine kilder ol.


    Nå har jeg ikke noen 2 kanals forsterker å sammenligne mot. Men jeg blir underholdt av denne maskinen. Den spiller musikk på en måte jeg liker og som nok er en relativt god match til mine Triangle Quartet. Mulig den er litt glatt i fremføringen av musikk. Litt myk på en måte. Men her må jeg teste mot en integrert for å kunne si noe sikkert.

    Alt i alt så er det her en svært habil boks som ivertfall overrasket meg positivt.
    Så bra, godt å høre du er fornøyd!
    Blitt et par år siden jeg hadde receiver nå (Denon AVR-3808a), men husker det som irriterte meg litt var at jeg måtte i all fall ned på -10db på volumhjulet (selv med forholdvis lettdrevne høyttalere som Dali 5005 og de B&W 685s2 som jeg har nå) før det ble litt trøkk. På min stereoforsterker som jeg har i dag er volumet mye mer lineært når man vrir på volumhjulet.

    Hvordan opplever du det på denne modellen?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er vel ikke helt unaturlig det siden 0 på volumkontroll skal tilsvare 75db i sweetspot. Eller var det 85db


    Jeg ligger rundt -15 og får frem både fot og luftgitar
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.515
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Er vel ikke helt unaturlig det siden 0 på volumkontroll skal tilsvare 75db i sweetspot. Eller var det 85db


    Jeg ligger rundt -15 og får frem både fot og luftgitar
    Åja, ja da er det ikke stå rart..

    Akkurat hva volumkontrollen står på er jo ikke så veldig viktig når foten og luftgitaren er i sving ;)
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.515
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Selv har jeg lenge drømt om å teste en PM-15 på mine høyttalere, dersom det skulle dukke opp noe på bruktmarkedet.
    Eventuelt om man skulle være heldig å komme over en PM-11s2 til en god pris :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Kikker etter samme receiver som du har Rep og dette låter bra :) frister enda mer nå kan man si :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jokris du får ta deg en tur å høre selv. Åpner opp hjemme for intr.

    Send en pm..
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.025
    Antall liker
    380
    Noen her som har noen tanker om effektforsterkerne mm7055 vs mm8077..
    Ser at sistnevnte er litt kraftigere men om det er særlig merkbart vet jeg ikke.
    Jeg trenger kun 5 kanaler...

    Skal brukes på Arendal sound 5.1 oppsett...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Marantz Pm11s3 eller Pm14se

    Heisann.
    Har såvidt begynt å se etter en integrert forsterker, 2 kanals med hjemmekino bypass. Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe pm 11s3, men har nå lest en del rundt pm14se. Noe som gjør meg svært usikker på hvilken jeg burde gå for.

    Er det noen som har hørt begge to? Er det evnt store forskjeller på de? Regner jo med at likhetene er større enn forskjellene.

    Noen som vil si noe?

    Marantz pm11
    images.jpg


    Marantz pm14se
    images (1).jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk ståples når jeg åpnet boksen.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn