Marantz sine venner

  • Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    hifierik

    Gjest
    Jag vet inte hur väl Elac och Marantz spelar ihop, men Marantz PM-11s3 och Bowers & Wilkins 805D är en mycket fin kombo vill jag lova. Yes :cool: äntligen kan man bara njuta av välljud i musik och film.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Er det sølv/champagne på 11-serien? De ser unektelig sånn ut på bildene. Veldig fint, liker det bedre enn ren sølv.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    er nok champagne farge for alle penga hos toppdivisjonen til marantz ;) beste finishen som er på utstyr etter min mening champis er inn igjen ;)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Grattis!! Denne har jeg vurdert mange ganger og gjør fortsatt egentlig:)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis. Hun må gjerne kjøpe noen gaver å sende nordover også.. ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.384
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    [h=1]Klangmesteren[/h][h=4]Marantz NA6005 låter rett og slett fabelaktig, og legger lista for andre spillere i prisklassen.[/h]Lyd og Bilde liker den ;)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nå tror jeg at jeg har prøvd alle funskjoner i menyene på min AV7005 - uten hell.

    Jeg ønsker å se på lerretet hvilket volum jeg har osv når jeg skrur lyden opp og ned. Når inngangen til min primære kilde for film, en htpc virker dette ikke. Denne er koblet på "game" inputen. Men f.eks på blu-ray inputen (hvor mediaspiller er koblet inn) samt på cd input (hvor dac er koblet inn) fungerer dette strålende. Hva gjør jeg feil?

    Eller er det noen begrensing i forhold til input? Kunne selvsagt prøvd å bytte om blu-ray og game neste gang, men burde ikke være nødvendig.
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Nå tror jeg at jeg har prøvd alle funskjoner i menyene på min AV7005 - uten hell.

    Jeg ønsker å se på lerretet hvilket volum jeg har osv når jeg skrur lyden opp og ned. Når inngangen til min primære kilde for film, en htpc virker dette ikke. Denne er koblet på "game" inputen. Men f.eks på blu-ray inputen (hvor mediaspiller er koblet inn) samt på cd input (hvor dac er koblet inn) fungerer dette strålende. Hva gjør jeg feil?

    Eller er det noen begrensing i forhold til input? Kunne selvsagt prøvd å bytte om blu-ray og game neste gang, men burde ikke være nødvendig.
    Hei
    For at osd menyen skal vises på skjermen må du ha på konvertering/skalering av bildesignalet. Dette fordi prosessoren må endre bildesignalet for å legge på osd menyen. Det har du som standard på for analoge kilder, men sikkert ikke når kilden er hdmi.
    Det vil heller ikke virke dersom du bruker source direct. I tillegg har jeg (for Marantz SR7005) oppdaget at det i helt spesielle tilfeller ikke virker på grunn av input-signalet. Oppdaget det etter å ha oppgradert til Windows 10. Med den innebygde skjermkort driveren funket det ikke. Virket som om det var noe krøll med signalet fra PC'en. Neppe det som er problemet ditt.
    Vil tro ditt problem er at innstillingene i av 7005 sier at hdmi signalet ikke skal endres.

    Edit: Se på side 70 i manualen. Video covert: on/off. Må være on.
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk for forslag. Skal forske litt videre rundt dette. Kjører også windows10 forøvrig.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Så ikke editeringen din før nå, men ja - det fungerte :) Takk for hjelpen! Har savnet å vite hvilket nivå jeg ligger på nå som forsterkeren står i ett annet rom!
    !
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hvordan låter na 6005 i forhold CD 6005 , har tenkt mye på marantz CD 6005 denne har jo sacd , og etter what hi-fi skriver så har den en utrolig god dac også + den ble kåret til beste CD spiller av what hi-fi etter prisen.

    imagine
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.384
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    NA 6005 på plass,låter veldig bra kontra AirPlay med AirPort express. Bra dac i denne også :)
    O
    Om du skulle ha sjansen til å teste, hvordan låter NA6005 mot samme låt på cd?
    Når jeg spiller Pink Floyd på CD og Wimp hifi på NA 6005 så vinner SA15S1, kontra Sansui CD spilleren jeg har så låter NA6005 mye bedre. Mere tyngde i lyden til NA 6005 enn Sansui CD spilleren. Kobler jeg SA15S1 gjennom NA 6005 med optisk kabel så er det ikke lett og høre forskjell sånn med en gang,litt frem og tilbake så vinner SA15S1 :)
    15 S1koster jo også 3 ganger så mye som NA 6005.
    O
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    NA6005 har en klang det er svært lett å bli glad i. Typisk Marantz med sin sonore, myke gjengivelse. Jeg foretrekker den fremfor innebygget DAC i McIntosh MA8000, men jeg synes ikke den er like god som SA11S3, hvilket forsåvidt ikke er særlig overraskende.
    Til tross for den nevnte mykhet, har Marantz klart å få med seg nokså mye kraft og hurtighet; her finnes selvsagt mer skarpskårne gjengivere, men NA6005 har en fin-fin balanse på det meste den gjør. Selv bruker jeg den stort sett til Spotify (connect) / Tidal via AirPlay / nettradio, og selv om spesielt Spotify connect ikke er hi-rez, så blir man lett glad i den gode og levende gjengivelsen.

    Det irriterer meg at den så lett mister nettverket og må restartes, men håper en eller annen oppdatering via nettet, kan gjør det bedre. Så vidt jeg skjønner er det også på vei en oppgradering for å spille Tidal uten AirPlay.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.384
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    NA6005 har en klang det er svært lett å bli glad i. Typisk Marantz med sin sonore, myke gjengivelse. Jeg foretrekker den fremfor innebygget DAC i McIntosh MA8000, men jeg synes ikke den er like god som SA11S3, hvilket forsåvidt ikke er særlig overraskende.
    Til tross for den nevnte mykhet, har Marantz klart å få med seg nokså mye kraft og hurtighet; her finnes selvsagt mer skarpskårne gjengivere, men NA6005 har en fin-fin balanse på det meste den gjør. Selv bruker jeg den stort sett til Spotify (connect) / Tidal via AirPlay / nettradio, og selv om spesielt Spotify connect ikke er hi-rez, så blir man lett glad i den gode og levende gjengivelsen.

    Det irriterer meg at den så lett mister nettverket og må restartes, men håper en eller annen oppdatering via nettet, kan gjør det bedre. Så vidt jeg skjønner er det også på vei en oppgradering for å spille Tidal uten AirPlay.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Er enig i det du sier om lyden ja,min har ikke mistet nettverket en eneste gang (siden i går) :):) tidal kommer ja.

    Mvh

    O
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    NA 6005 virker som en flott streamer for pengene, men kun optisk av digitale utganger er for dårlig.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.384
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Noen som har erfaring med PM-15s2?
    Lillebroren til min,har hørt den hos en kompis men ikke hjemme her. Spiller flott den forsterkeren på klipsch rf 3mkll som han bruker. Jeg liker den :).

    O
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.513
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har erfaring med PM-15s2?
    Lillebroren til min,har hørt den hos en kompis men ikke hjemme her. Spiller flott den forsterkeren på klipsch rf 3mkll som han bruker. Jeg liker den :).

    O
    Høres bra ut :)

    Synes det hender ofte at forsterkeren i alt under 11-serien får litt kritikk når de tester forsterker/sacd komboer,
    men opplyses sjelden hva det sammenlignes mot.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Noen som har erfaring med PM-15s2?
    Lillebroren til min,har hørt den hos en kompis men ikke hjemme her. Spiller flott den forsterkeren på klipsch rf 3mkll som han bruker. Jeg liker den :).

    O
    Høres bra ut :)

    Synes det hender ofte at forsterkeren i alt under 11-serien får litt kritikk når de tester forsterker/sacd komboer,
    men opplyses sjelden hva det sammenlignes mot.

    Ki pearl som jeg hadde er jo løst bygget på pm15s2 og pm11s2.. ut fra det jeg selv har hørt og sett så er det jo en byggekvalitet som imponerer, en lyd man lett kan like.

    Jeg kunne godt tenkt meg å prøvd pm11s3 og streameren som ove nå har fått i hus opp mot min primare i32.. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.384
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Noen som har erfaring med PM-15s2?
    Lillebroren til min,har hørt den hos en kompis men ikke hjemme her. Spiller flott den forsterkeren på klipsch rf 3mkll som han bruker. Jeg liker den :).

    O
    Høres bra ut :)

    Synes det hender ofte at forsterkeren i alt under 11-serien får litt kritikk når de tester forsterker/sacd komboer,
    men opplyses sjelden hva det sammenlignes mot.

    Ki pearl som jeg hadde er jo løst bygget på pm15s2 og pm11s2.. ut fra det jeg selv har hørt og sett så er det jo en byggekvalitet som imponerer, en lyd man lett kan like.

    Jeg kunne godt tenkt meg å prøvd pm11s3 og streameren som ove nå har fått i hus opp mot min primare i32.. :)
    Er en PM 11S3 til salgs på Finn ;)

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Høres bra ut :)

    Synes det hender ofte at forsterkeren i alt under 11-serien får litt kritikk når de tester forsterker/sacd komboer,
    men opplyses sjelden hva det sammenlignes mot.

    Ki pearl som jeg hadde er jo løst bygget på pm15s2 og pm11s2.. ut fra det jeg selv har hørt og sett så er det jo en byggekvalitet som imponerer, en lyd man lett kan like.

    Jeg kunne godt tenkt meg å prøvd pm11s3 og streameren som ove nå har fått i hus opp mot min primare i32.. :)
    Er en PM 11S3 til salgs på Finn ;)

    O
    I know.. fantasi pris :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.384
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Høres bra ut :)

    Synes det hender ofte at forsterkeren i alt under 11-serien får litt kritikk når de tester forsterker/sacd komboer,
    men opplyses sjelden hva det sammenlignes mot.

    Ki pearl som jeg hadde er jo løst bygget på pm15s2 og pm11s2.. ut fra det jeg selv har hørt og sett så er det jo en byggekvalitet som imponerer, en lyd man lett kan like.

    Jeg kunne godt tenkt meg å prøvd pm11s3 og streameren som ove nå har fått i hus opp mot min primare i32.. :)
    Er en PM 11S3 til salgs på Finn ;)

    O
    I know.. fantasi pris :)
    Er litt dyr ja,men får nok prutet den ned litt :)

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vi får se.. kjøpte cd5004 på sorte fredag :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Velkommen i av8801 klubben. Da er vi 3 med denne kjempemaskinen i audioklubben.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Sammenlignet med Audiobyte Black Dragon dac in i Badelius Idun MkII, så låt det mindre dynamisk og noe hardere. Koblet opp med Audiobyte BD inn ballansert, så låter det identisk når volumet er på trivelig og enda triveligere. Ved lavere volum, så forsvinner dynamikken og lydbilde sløres litt til. Alt i alt mektig imponert over AV8801, og i morgen skal jeg kople den opp i kinoen8)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvilken soundmidus/oppmux bruker dere på film?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn