Marantz sine venner

  • Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Electrocompis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.01.2014
    Innlegg
    63
    Antall liker
    28
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Føler alt av Emotiva blir solgt rimelig kjapt. Men får se om det dukker opp noe etterhvert. Takk for tips!
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Kan vel melde meg inn i klubben med en AV8801. Min første marantz og må si jeg er svært fornøyd. Ingen barnesykdommer, har det meste(nesten) og bare fungerer 100%! Den er parret med en ATI 6003 og JL Audio Fathom F112. En svært god kombo!

    Noen som har noen kjennskap til Marantz sine forforsterkere?
     

    BjarneG

    Medlem
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    37
    Antall liker
    4
    Sted
    Modum
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har planer om av8802 når den kommer? (angivelig feb/mars - 15)
    Ikke offisielt bekreftet.
    Hva med 7702, noen som har testet enda?
     

    Opoidos

    Medlem
    Ble medlem
    23.02.2008
    Innlegg
    28
    Antall liker
    0
    Har noen forslag til hva som er fornuftig bruktpris på Marantz SA11S2 cd-spiller?
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hva må man regne med gi for en Marantz 2225L i ok stand her i Norge? Ser den ligger fra 3 og oppover på ebay i fin stand.

    Anders.
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Hei Marantz folk.

    Melder meg inn her etter kjøp av Marantz PM-11s3 :)
    Gratulerer!

    Et bilde eller to hadde vært fint av en så vakker forsterker ;)
    Takker.

    Jo både bilder og lytteinntrykk vil komme etterhvert.

    Fikk den i hus i går kveld men har ikke fått testet så mye enda.

    Men førsteinntrykket av denne rett ut av boksen var mildt sagt imponerende :)
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Hei godtfolk.

    Status vedrørende komboen Marantz og Vienna så langt.

    For å ta inntrykket så langt så kan det oppsummeres med to ord: Meget imponerende :rolleyes:

    Hegelen min har egentlig gjort en meget bra jobb frem til byttet, men Marantzen er i en helt annen klasse mtp mine egne lyttepreferanser !

    Den har et mye varmere lydbilde, som er noe jeg setter pris på.

    Detaljer i musikken kommer frem på en helt annen og mer detaljert måte. Det er lenge siden jeg har hatt den følelsen av til de grader å ha orkesteret hjemme i min egen stue :)

    Den har et meget godt grep på Viennaene mine uansett lydnivå, både på lavt-moderat og høyt lydnivå.

    At den også har muligheter for å justere bass-treble-Balance og nivå for hver høyttaler er også et pluss.

    Så alt i alt så er jeg meget godt fornøyd :).

    Skulle jeg trekke frem et lite minus ting så må det bli at den "hikker" et lite sekund dersom jeg trykker på tone kontrollen mens jeg spiller. Men det er egentlig et så lite "problem" at jeg egentlig ikke bryr meg nevneverdig om det.

    Vedr bilder så skal jeg prøve å få tatt noen så snart jeg får kameraet tilbake i hus.

    Oppsummering: Denne blir nok stående i lang tid her hos meg. Litt farlig å si, men jeg velger å tro det :).
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.772
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hei godtfolk.

    Status vedrørende komboen Marantz og Vienna så langt.

    For å ta inntrykket så langt så kan det oppsummeres med to ord: Meget imponerende :rolleyes:

    Hegelen min har egentlig gjort en meget bra jobb frem til byttet, men Marantzen er i en helt annen klasse mtp mine egne lyttepreferanser !

    Den har et mye varmere lydbilde, som er noe jeg setter pris på.

    Detaljer i musikken kommer frem på en helt annen og mer detaljert måte. Det er lenge siden jeg har hatt den følelsen av til de grader å ha orkesteret hjemme i min egen stue :)

    Den har et meget godt grep på Viennaene mine uansett lydnivå, både på lavt-moderat og høyt lydnivå.

    At den også har muligheter for å justere bass-treble-Balance og nivå for hver høyttaler er også et pluss.

    Så alt i alt så er jeg meget godt fornøyd :).

    Skulle jeg trekke frem et lite minus ting så må det bli at den "hikker" et lite sekund dersom jeg trykker på tone kontrollen mens jeg spiller. Men det er egentlig et så lite "problem" at jeg egentlig ikke bryr meg nevneverdig om det.

    Vedr bilder så skal jeg prøve å få tatt noen så snart jeg får kameraet tilbake i hus.

    Oppsummering: Denne blir nok stående i lang tid her hos meg. Litt farlig å si, men jeg velger å tro det :).
    Spennende!

    Hegel'en er 200 watt per kanal i 8 ohm ohm og 350 i 4 ohm
    Marantz'en er 100 watt per kanal i 8 ohm og 200 i 4 ohm

    Har du merket noe til at Marantz'en i alle fall på papiret er vesentlig svakere enn Hegel'en, eller er det uansett mer enn nok guffe i Marantz'en til at det har vært merkbart?
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Hei godtfolk.

    Status vedrørende komboen Marantz og Vienna så langt.

    For å ta inntrykket så langt så kan det oppsummeres med to ord: Meget imponerende :rolleyes:

    Hegelen min har egentlig gjort en meget bra jobb frem til byttet, men Marantzen er i en helt annen klasse mtp mine egne lyttepreferanser !

    Den har et mye varmere lydbilde, som er noe jeg setter pris på.

    Detaljer i musikken kommer frem på en helt annen og mer detaljert måte. Det er lenge siden jeg har hatt den følelsen av til de grader å ha orkesteret hjemme i min egen stue :)

    Den har et meget godt grep på Viennaene mine uansett lydnivå, både på lavt-moderat og høyt lydnivå.

    At den også har muligheter for å justere bass-treble-Balance og nivå for hver høyttaler er også et pluss.

    Så alt i alt så er jeg meget godt fornøyd :).

    Skulle jeg trekke frem et lite minus ting så må det bli at den "hikker" et lite sekund dersom jeg trykker på tone kontrollen mens jeg spiller. Men det er egentlig et så lite "problem" at jeg egentlig ikke bryr meg nevneverdig om det.

    Vedr bilder så skal jeg prøve å få tatt noen så snart jeg får kameraet tilbake i hus.

    Oppsummering: Denne blir nok stående i lang tid her hos meg. Litt farlig å si, men jeg velger å tro det :).
    Spennende!

    Hegel'en er 200 watt per kanal i 8 ohm ohm og 350 i 4 ohm
    Marantz'en er 100 watt per kanal i 8 ohm og 200 i 4 ohm

    Har du merket noe til at Marantz'en i alle fall på papiret er vesentlig svakere enn Hegel'en, eller er det uansett mer enn nok guffe i Marantz'en til at det har vært merkbart?

    Hei.

    Er selvfølgelig klar over forskjellen i watt :rolleyes:, men det merkes ikke i det hele tatt.

    Har ikke problemer med å "guffe på " til et nivå som er mer enn høyt nok for meg og fremdeles beholde en klokkeklar og fin lyd og punch.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hei godtfolk.

    Status vedrørende komboen Marantz og Vienna så langt.

    For å ta inntrykket så langt så kan det oppsummeres med to ord: Meget imponerende :rolleyes:

    Hegelen min har egentlig gjort en meget bra jobb frem til byttet, men Marantzen er i en helt annen klasse mtp mine egne lyttepreferanser !

    Den har et mye varmere lydbilde, som er noe jeg setter pris på.

    Detaljer i musikken kommer frem på en helt annen og mer detaljert måte. Det er lenge siden jeg har hatt den følelsen av til de grader å ha orkesteret hjemme i min egen stue :)

    Den har et meget godt grep på Viennaene mine uansett lydnivå, både på lavt-moderat og høyt lydnivå.

    At den også har muligheter for å justere bass-treble-Balance og nivå for hver høyttaler er også et pluss.

    Så alt i alt så er jeg meget godt fornøyd :).

    Skulle jeg trekke frem et lite minus ting så må det bli at den "hikker" et lite sekund dersom jeg trykker på tone kontrollen mens jeg spiller. Men det er egentlig et så lite "problem" at jeg egentlig ikke bryr meg nevneverdig om det.

    Vedr bilder så skal jeg prøve å få tatt noen så snart jeg får kameraet tilbake i hus.

    Oppsummering: Denne blir nok stående i lang tid her hos meg. Litt farlig å si, men jeg velger å tro det :).
    Det at den hikker ved berøring av tone kontrollen, regner med det gjelder "on/off" på Tonekontrollen? Det er jo bare et tegn på at noe kobler til eller ifra, og det kan jo være et pluss :). Eller hikker den bare du stiller på den når den allerede er aktiv? :p

    EDIT: Vil bare tilføye at den ampen der er en av de fineste jeg har sett :). Hadde kjøpt den med det samme om jeg ikke satt med dagens elektronikk. Den nye S3'en har jo også ekstremt fin dypbass.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.772
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hei godtfolk.

    Status vedrørende komboen Marantz og Vienna så langt.

    For å ta inntrykket så langt så kan det oppsummeres med to ord: Meget imponerende :rolleyes:

    Hegelen min har egentlig gjort en meget bra jobb frem til byttet, men Marantzen er i en helt annen klasse mtp mine egne lyttepreferanser !

    Den har et mye varmere lydbilde, som er noe jeg setter pris på.

    Detaljer i musikken kommer frem på en helt annen og mer detaljert måte. Det er lenge siden jeg har hatt den følelsen av til de grader å ha orkesteret hjemme i min egen stue :)

    Den har et meget godt grep på Viennaene mine uansett lydnivå, både på lavt-moderat og høyt lydnivå.

    At den også har muligheter for å justere bass-treble-Balance og nivå for hver høyttaler er også et pluss.

    Så alt i alt så er jeg meget godt fornøyd :).

    Skulle jeg trekke frem et lite minus ting så må det bli at den "hikker" et lite sekund dersom jeg trykker på tone kontrollen mens jeg spiller. Men det er egentlig et så lite "problem" at jeg egentlig ikke bryr meg nevneverdig om det.

    Vedr bilder så skal jeg prøve å få tatt noen så snart jeg får kameraet tilbake i hus.

    Oppsummering: Denne blir nok stående i lang tid her hos meg. Litt farlig å si, men jeg velger å tro det :).
    Spennende!

    Hegel'en er 200 watt per kanal i 8 ohm ohm og 350 i 4 ohm
    Marantz'en er 100 watt per kanal i 8 ohm og 200 i 4 ohm

    Har du merket noe til at Marantz'en i alle fall på papiret er vesentlig svakere enn Hegel'en, eller er det uansett mer enn nok guffe i Marantz'en til at det har vært merkbart?

    Hei.

    Er selvfølgelig klar over forskjellen i watt :rolleyes:, men det merkes ikke i det hele tatt.

    Har ikke problemer med å "guffe på " til et nivå som er mer enn høyt nok for meg og fremdeles beholde en klokkeklar og fin lyd og punch.
    Oppbygningen av PM-11s3 ser jo massiv ut, så det bør jo være en stabil strømforsyning der selv om den ikke skryter på seg å være noe effektmonster ;)

    Gratulerer!

    Drømmer om en PM-15 jeg da, men ser at denne ikke dobler effekten i 4 ohm slik din gjør..
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Det at den hikker ved berøring av tone kontrollen, regner med det gjelder "on/off" på Tonekontrollen? Det er jo bare et tegn på at noe kobler til eller ifra, og det kan jo være et pluss :). Eller hikker den bare du stiller på den når den allerede er aktiv? :p
    Skorob

    Det gjelder kun ved ved "on/off" på tonekontrollen ja, og er ikke et stort problem :)

    Skrev det kun i mangel av å kunne sette fingeren på noe annet vedr forsterkeren :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Da har jeg fått testet min nye Marantz 8801 og den fungerer helt knall, vanvittig dynamisk og presis. Er i en helt annen liga enn min gamle receiver, denne står koplet over en Cary 7-kanaler og matchen er meget bra i mine ører. Har ikke testet så mye med musikk men det kommer.. :)


     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg melder meg inn med en Marantz 2225L Reciver. (Litt annen liga enn karen over)

    Fin stand, men dårlig frontplate til radio. Blåfarge som har "sklidd" utover. Knott som mangler til venstre (kom gjerne med tips). Frontplate til radio ble bestilt på ebay i dag. Vil nok bli et lang og trofast medlemskap.

    IMG_5102.jpg
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg fått testet min nye Marantz 8801 og den fungerer helt knall, vanvittig dynamisk og presis. Er i en helt annen liga enn min gamle receiver, denne står koplet over en Cary 7-kanaler og matchen er meget bra i mine ører. Har ikke testet så mye med musikk men det kommer.. :)


    Gratulerer med kjøpet !. Du får nok garantert mye glede av denne fremover :)
     

    Edorfnaj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2013
    Innlegg
    359
    Antall liker
    150
    Sted
    Sandnes (Rogaland)
    Torget vurderinger
    7
    Jeg melder meg inn med en Marantz 2225L Reciver. (Litt annen liga enn karen over)

    Fin stand, men dårlig frontplate til radio. Blåfarge som har "sklidd" utover. Knott som mangler til venstre (kom gjerne med tips). Frontplate til radio ble bestilt på ebay i dag. Vil nok bli et lang og trofast medlemskap.

    Vis vedlegget 300565
    Uansett "utsklidd" blåfarge og manglende knotter, synes den så skikkelig kul ut jeg da :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Himmel og hav hvilken kontroll på panoreringer. Godzilla ble en litt annen film enn tidligere - morro!

    Musikk fungerer også veldig bra selv om den nok har endel å gå på framfor de beste stereoppsettene jeg har hatt - Audyssey XT32 er i en annen liga enn bare XT.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.801
    Antall liker
    2.785
    Torget vurderinger
    1
    God kveld!
    Marantz er kjent for å lage vellydende utstyr, med et anstrøk av varme i lydsignaturen. Det er dog helt sikkert en god del variasjon i denne varmen. Er det mulig å si noe om de ulike modellene når det gjelder dette? Ser kanskje for meg at de eldste modellene er litt varmere enn de nyere. Tenker da på PM-modellene (14, 15, 16, 17 osv.) fra tidlig nittitall kontra dagens firesifrede modeller. Noen som har fulgt Marantz over et par tiår og mener noe om dette? Kan være aktuelt å lete opp en varmtklingende og strømsterk sak a la PM-15 etter hvert..
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Varmt og varmt..har fått en dcs debussy i huset og den spiller nesten kliss likt marants sa7s1 på vanlig redbook..litt mer punch og dynamikk i marantzen, så den er fremdeles foretrukket på vanlig cd...tro det den som vil:)
    jakr
     

    Hæææ

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2014
    Innlegg
    143
    Antall liker
    70
    Marantz sine forsterkere er mere dynamiske nå en de var før imo.Den gamle pm17 låt fint men kjedelig kanskje i lengden.De nye nå er mere frempå ingen tvil,men de har den gode vanedannende mellombassen og gir mer info lengre ned.Til og med de rimeligste modellene låter mye større en de er spes.skulle tilsi.
     

    henrik79

    Medlem
    Ble medlem
    24.02.2012
    Innlegg
    7
    Antall liker
    5
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    2
    Marantz AV 7701, UD 7007 og SR8002

    Kaster meg på som en Marantz venn:)

    Har i dag to surround oppsett.

    Spiller veldig bra sammen med Electrocompaniet.

    Vurderer kanskje etter hvert å bytte inn av7701 til fordel for AV7702 pga fristelse for å få Atmos i hjemmekinoen:)
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.801
    Antall liker
    2.785
    Torget vurderinger
    1
    Varmt og varmt..har fått en dcs debussy i huset og den spiller nesten kliss likt marants sa7s1 på vanlig redbook..litt mer punch og dynamikk i marantzen, så den er fremdeles foretrukket på vanlig cd...tro det den som vil:)
    jakr
    Ja det er jo det som kanskje er litt forvirrende av og til. Tror dette med Marantzvarmen henger igjen som et slags mantra hos alle testere slik at det alltid refereres til denne Marantz-lunheten uansett....og da blir man jo ikke klok på dette egentlig.

    Men siden du har den smålegendariske Sa7s1; har du hørt på denne sammen med multispilleren UD9004 (den svære svarte) og sammenlignet? Begge skal jo være svært gode og med fyldig lyd.
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Varmt og varmt..har fått en dcs debussy i huset og den spiller nesten kliss likt marants sa7s1 på vanlig redbook..litt mer punch og dynamikk i marantzen, så den er fremdeles foretrukket på vanlig cd...tro det den som vil:)
    jakr
    Ja det er jo det som kanskje er litt forvirrende av og til. Tror dette med Marantzvarmen henger igjen som et slags mantra hos alle testere slik at det alltid refereres til denne Marantz-lunheten uansett....og da blir man jo ikke klok på dette egentlig.

    Men siden du har den smålegendariske Sa7s1; har du hørt på denne sammen med multispilleren UD9004 (den svære svarte) og sammenlignet? Begge skal jo være svært gode og med fyldig lyd.
    Nei, jeg har ikke sammenlignet disse. Jeg er vel ikke helt enig i at Marantzen (SA7S1) gir fyldig lyd. Jeg tenderer til å mene at det er hurtigheten i attaket og drivet i musikken som får endel til å karakterisere den som fyldig og varm. Dersom den settes opp mot avslørende og nøytral elektronikk / høyttalere så forsvinner det sløret som denne type gjenngivelse nok kan resultere i. Elektrostatene jeg har i systemet avslører lett forskjeller i utstyret som koples opp..på godt og vondt..
    jakr
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Himmel og hav hvilken kontroll på panoreringer. Godzilla ble en litt annen film enn tidligere - morro!

    Musikk fungerer også veldig bra selv om den nok har endel å gå på framfor de beste stereoppsettene jeg har hatt - Audyssey XT32 er i en annen liga enn bare XT.
    Hvilken stereo-pre sammenligner du med når du sier at du har hatt bedre lyd tidligere ?
    Har selv Yamaha CX-A5000 prosessoren , og liker den veldig godt også til musikk. Men man lurer jo selsagt på om det går an å ta det enda lengre.
    Men jeg er redd det blir veldig kostbart for å hente det "lille ekstra" , så hadde vært greit å fått noen tips fra andre med relevante erfaringer.
    Utsyr ellers som dette parres med er Mcitosh mc-352 effekt , og MA PL300 fronter.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei. Jeg kjøpte en Marantz PM-11 S1 her på brukten for et par måneder siden. Den er nok en 7-8år gammel men ser helt strøken ut og virker også teknisk strøken. Jeg er ihvertfall fornøyd. Bruker i dag kun det innebygde riaatrinnet med MC innstilling og det fungerer med utmerket lydkvalitet. Ved inn- og utskjalting av tonekontrollen høres det et klikk når releet aktiveres og da er lyden borte et kort sekund, regner med at det er det som skjer for de som sitter med den nyere S3 modellen. Dette er vel så vidt jeg vet helt normalt.
    Som sagt, jeg er veldig fornøyd; god lyd, enorm byggekvalitet og god eierglede.
    Mvh. Morten
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Melder meg inn i "Marantz klubben" jeg også. Har akkurat fått i hus en AV7702 som har gitt et meget bra førsteinntrykk! :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som tør å gi tips på hvilke surround pre jeg burde velge?
    Ser det er lik pris på 7702 og 8801
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Noen som tør å gi tips på hvilke surround pre jeg burde velge?
    Ser det er lik pris på 7702 og 8801
    Ut fra testen av 7702 i magasinet Watt så er 8801 en anelse bedre, men om 4k og eller noen av de nye lydformatene er noe du ser for deg at du har eller vil få behov for snart, blir du nødt til å velge 7702.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen som tør å gi tips på hvilke surround pre jeg burde velge?
    Ser det er lik pris på 7702 og 8801
    Ut fra testen av 7702 i magasinet Watt så er 8801 en anelse bedre, men om 4k og eller noen av de nye lydformatene er noe du ser for deg at du har eller vil få behov for snart, blir du nødt til å velge 7702.
    Ja det var dette med Atmos ol da...
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde gått for 7702. Det vil jo alltids komme ny teknologi, men jeg tror 4K i motsetning til 3D blir noe jeg vil ønske å ha. Man venter de første 4K BD-spillerne ila 2015, dermed er dette i full gang og man er litt i gamle dager om man ikke har det. Kommer ikke til å stresse med det selv foreløpig, men ville tatt høyde for det ved investering i utstyr i dag.

    Selv har jeg en kostbar prosessor, Bryston SP3. Jeg bruker den både som DAC og analog pre i tillegg så jeg bytter ikke ut denne pga 4K. Da kjøper jeg heller en slik:DVDO | QUICK6R Roku Ready 6x2 4K Ultra HD HDMI Switcher® og driter i Atmos...
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.801
    Antall liker
    2.785
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig å finne den originale PM-15 fra tidlig nittitall her i Norge?
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    564
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Noen som har kjennskap til NA8005?
    Marantz NA8005 - Bass Brothers

    Er på jakt etter en nettverkspiller og dac i en boks som tar både Wimp og Spot. Ser at denne tar Spot men den har også AirPlay. Vil det si at den også tar Wimp? Hva med Dac'en? Vil jo ikke ha en alt for varm lydsignatur.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Jeg hadde gått for 7702. Det vil jo alltids komme ny teknologi, men jeg tror 4K i motsetning til 3D blir noe jeg vil ønske å ha. Man venter de første 4K BD-spillerne ila 2015, dermed er dette i full gang og man er litt i gamle dager om man ikke har det. Kommer ikke til å stresse med det selv foreløpig, men ville tatt høyde for det ved investering i utstyr i dag.

    Selv har jeg en kostbar prosessor, Bryston SP3. Jeg bruker den både som DAC og analog pre i tillegg så jeg bytter ikke ut denne pga 4K. Da kjøper jeg heller en slik:DVDO | QUICK6R Roku Ready 6x2 4K Ultra HD HDMI Switcher® og driter i Atmos...
    Testet Atmos demo disken her hjemme og jeg hadde lyd fra taket selv uten Atmos, skal i tillegg si at jeg har hørt samme platen i fullt Atmos oppsett i Marcus Thranesgate og på HFK i Lillestrøm så om en trenger Atmos for bli opp til hver enkelt å avgjøre, jeg er av den oppfatning at lydmiksen har mer å si enn antall kanaler en har. Mulig det stiller seg annerledes i større rom.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Noen som tør å gi tips på hvilke surround pre jeg burde velge?
    Ser det er lik pris på 7702 og 8801

    Jeg skjønte ikke hva som manglet i hjemmekinoen før jeg fikk 8801 og Cary ampen .. D.Y.N.A.M.I.K.K ;D og mulighet for å spille høyt uten vrenging.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vet du om 8801 kan oppgraderes til atmos?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    marantz av 8802 har atmos og den kommende 8803 , når det kommer til sr 7007 og 7008 har det skjedd noe med marantz synes jeg , jeg testet di 2 her hjemme men di ble en kort stund , øvre registeret fra marantz sr 7007/08 kunne det like godt og hadd ei kjerring skrikende foran tven , bassen var upresis og hang ikke med resten i det heile tatt skuffende må jeg si. Nå har jeg ikke testet av serien enda håper ikke di , har gjort det samme der som på 07 serien og oppover.
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    marantz av 8802 har atmos og den kommende 8803 , når det kommer til sr 7007 og 7008 har det skjedd noe med marantz synes jeg , jeg testet di 2 her hjemme men di ble en kort stund , øvre registeret fra marantz sr 7007/08 kunne det like godt og hadd ei kjerring skrikende foran tven , bassen var upresis og hang ikke med resten i det heile tatt skuffende må jeg si. Nå har jeg ikke testet av serien enda håper ikke di , har gjort det samme der som på 07 serien og oppover.
    Hmmm.....vet ikke om jeg kjenner meg helt igjen mht den beskrivelsen. Her låter det hvertfall alt annet enn "skrikende og upresis bass" med min 7702 i mitt anlegg og i mitt rom. Er godt fornøyd med 7702 som fikk overta etter Yamaha CX-A5000 :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn