Jeg har hatt flere Marantz komponenter, både i stereo som i flerkanal, fosterkere, prosessorer, receiver , i rimeligere og mellomklasse priser og min erfaring er at, prioriterer du stereo , gå for en stereo fosterker eller ‘ pre-Power amplifier’ eller må du skaffe deg en topp (dyrt) model AV/effekfosterkere hvis du , i tilleg til musikk vil bruke flerkanal til filmer eller konserter i et veldig godt kvalitet. Rimeligere receiver eller pre/power comboer holder ikke mål for musikk, iallefall for meg. Og dette, tror jeg , gjelder også de fleste store og kjente brand som Sony, Onkyo, Yamaha, Denon, etc etcDet virker som Cinema-serien er svært brukbar til musikk også, hvertfall så lenge vi ikke snakker om finliring i highendland. Klangbalansen er nok noe varmere enn i mange andre hjemmekinoforsterkere. Audiophile.no testet jo Cinema 70 med godt resultat, hadde vært interessant med en test av C40 også, den virker å være svært god for en (i hifisammenheng) rimelig penge. Den koster ikke mer en stereoforsterkerne til Marantz, så en direkte sammenligning der er egentlig svært relevant.
Fantastisk!Gleder meg til uken som kommer.
Da håper jeg det dukker opp en AV 10 i stua.
Første gang jeg kjøper et helt nytt produkt i denne prisklassen.
Det er lite poeng i å brokoble XTZ A2-300 for å få mere efekt. Det lar seg ikke gjøre. Den yter det samme.Er det noe poeng å kjøre effekt i tillegg til Cinema50? F.eks. en XTZ EDGE A2-300 i mono på hver side?
Om du har sub og splitter høyttalerne fra 80 eller høyere har jeg aldri hatt noe voldsomt utbytte av effekt…Lettdrevne HT i 6x5m stort rom.
Savner ikke noe nå, men man vet jo egentlig ikke før man prøver.
Oi! Det husker jeg jeg var heelt klein på før!jeg bruker de på et system fra klipsch....heter ultra2thx....de begynner å dra på årene.
Hva er problemet med HEOS?Min Marantz står her ennå men ikke fornøyd med HEOS Vis vedlegget 974461
Har ikke Tidal Connect og etter min mening så er Heos appen utrolig dårlig på Tidal og QobuzHva er problemet med HEOS?
Marantz er Roon-kompatibel, så den kan fint brukes med Roon om du vil ha et bedre «interface» enn HEOS, og vil betale for det!Min Marantz står her ennå men ikke fornøyd med HEOS
Er ikke interesert i Roon men takk for forslagMarantz er Roon-kompatibel, så den kan fint brukes med Roon om du vil ha et bedre «interface» enn HEOS, og vil betale for det!
Da kan du bruke både Tidal og Qobuz sammen med receiveren.
Forsøkte selv Roon i 3 måneder da det var Black Friday tilbud på det for 2 år siden, men jeg brukte det ikke, så jeg forlenget heller ikke abbonnementet.
Ok.Har ikke Tidal Connect og etter min mening så er Heos appen utrolig dårlig på Tidal og Qobuz
Vises Tidal som en av kildene dine i HEOS?Hei kjører Tidal gjennom HEOS men når jeg begynner og avspille musikk eller søker opp musikk så spilles det kun fra Deezer som jeg ikke har Vis vedlegget 979836 Vis vedlegget 979837
Ser nesten slik ut ja og jeg har jo ikke DeezerVises Tidal som en av kildene dine i HEOS?
Sånn ser det ut hos meg nå, i den nye appen:
Fjernet hele DeezerHar du lagt til Tidal som favoritt i musikktjenestene dine?
Antar at foretrukket tjeneste blir Tidal, om du legger den som favoritt.
Anbefaler deg også å redigere Hjem-skjermen din i HEOS, for å gjøre den mer brukervennlig.
Det gjør du ved å dra foretrukne tjenester oppover i menyen.
Kun kjent med 8802a og AV10Hei byttet til meg en Marantz 40n så bare lurer på om noen her har erfaring med en slik ?