Ja men trist hvis ikke Tidal appen blir bedreDet er minus med Heos ja. Bruker Tidal, men har det lagret som jeg spiller via Heos, ellers kan man bli gal
Ja men trist hvis ikke Tidal appen blir bedreDet er minus med Heos ja. Bruker Tidal, men har det lagret som jeg spiller via Heos, ellers kan man bli gal
Ja det er et problem, og verdt en advarsel. For noen kan det være en deal-breaker.Ja men trist hvis ikke Tidal appen blir bedre
Gå til setup, så network,Nei hvordan gjøres det ? veksler frem og tilbake så må være lettvint og jeg er også usikker på de to filtrene og de tre innstillingene de har hver!
Du kan bare teste og skru det på igjen. Det er en god del forskjell hvis man skal spinne sølvskiver...Slått av det neste utenom nettverk som blir litt tungvint
Jøss, på en så flott spiller/streamer burde Marantz kjenne sin besøkelsestid og få orden på det straks! Den er kanskje ikke Roon-ready heller slik at man kunne fått lurt det gjennom på den måten selv om det innebærer en betydelig kostnad i seg selv..Marantz ND8006 bruker HEOS og først ble jeg skuffet over at Tidal Connect ikke fungerer men så kommer Qobus men det er heller ikke støttet Nå sitter jeg med en flott maskin jeg ikke får brukt! Hva er grunn til at Marantz vil seg selv så vondt ?
Heos brukes vel også av Denon så dette angår mange brukere. Veldig rart om de velger ikke å implementere dette, jeg har faktisk tenkt på å anskaffe en slik ND8006, men ser at den også mangler Airplay...får finne noe annet. Synes Marantz generelt gjør noe smart ved å tilby cd-drivverk i samme dings som streamer så håper jo HEOS får ut fingeren. Moderne, brukervennlige løsninger bør jo ha Tidal Connet, Spotify Connect, og støtte for Deezer, Qobuz mfl, samt Bluetooth aptx/aac og Airplay 2. Da blir det opp til forbrukeren å velge tjenester, ikke "motsatt"Jøss, på en så flott spiller/streamer burde Marantz kjenne sin besøkelsestid og få orden på det straks! Den er kanskje ikke Roon-ready heller slik at man kunne fått lurt det gjennom på den måten selv om det innebærer en betydelig kostnad i seg selv..
De er ikke Roon Ready men har fått Roon Tested sertifisering.Jøss, på en så flott spiller/streamer burde Marantz kjenne sin besøkelsestid og få orden på det straks! Den er kanskje ikke Roon-ready heller slik at man kunne fått lurt det gjennom på den måten selv om det innebærer en betydelig kostnad i seg selv..
Skal gå an å bruke Airplay 2 på ND 8006Heos brukes vel også av Denon så dette angår mange brukere. Veldig rart om de velger ikke å implementere dette, jeg har faktisk tenkt på å anskaffe en slik ND8006, men ser at den også mangler Airplay...får finne noe annet. Synes Marantz generelt gjør noe smart ved å tilby cd-drivverk i samme dings som streamer så håper jo HEOS får ut fingeren. Moderne, brukervennlige løsninger bør jo ha Tidal Connet, Spotify Connect, og støtte for Deezer, Qobuz mfl, samt Bluetooth aptx/aac og Airplay 2. Da blir det opp til forbrukeren å velge tjenester, ikke "motsatt"
Ja, ser nå at den er oppdatert. Det hjelper jo en del for oss med Apple.Skal gå an å bruke Airplay 2 på ND 8006
ND 8006 er absolutt noe for de som bruker cd og streaming.Ja, ser nå at den er oppdatert. Det hjelper jo en del for oss med Apple.
Om jeg skal ha denne, blir det på hytta...ND 8006 er absolutt noe for de som bruker cd og streaming.
Er ikke så begeistret for HEOS men har lagret favoritt radiokanaler som er der med et tastetrykk.
Det å søke med HEOS på streamingtjenester er knotete. Bruker Tidal og det fungerer greit nok.
Men kan settes opp med Roon eller andre tredjeparts apper som nevnt over.
Lydmessig bra med tanke på prisen, og veldig kjekk å bruke som transport med ekstern Dac hvis man vil løfte lyden videre.
HeheOm jeg skal ha denne, blir det på hytta...
På hvilken måte ?Hehe
Forstår.
Forøvrig så testet jeg denne streameren opp mot streamere som sitter i
Mytek Brooklyn Bridge og PS audio Dac, og foretrakk lyden via ND 8006.
HeosSå hvilken app kan heg beuke gjennom iphone ? Hadde mconnect på Gato og det var katastrofe
HEOS er uaktuelt da Tidal er ubrukelig gjennom den og Qobus finnes ikke!
Eller bruke android og Bubble upnp.HEOS er uaktuelt da Tidal er ubrukelig gjennom den og Qobus finnes ikke!
Da har jeg 2 valg, enten vente på Sporify hifi eller bytte ut streameren
Det er elendige greier i så fall. Qobuz er et must slik ting er nå for tiden. Ingen vet noe om Spotify hifi vedr formater osv ennå.HEOS er uaktuelt da Tidal er ubrukelig gjennom den og Qobus finnes ikke!
Da har jeg 2 valg, enten vente på Sporify hifi eller bytte ut streameren
Har iphoneEller bruke android og Bubble upnp.
Blir det like bra lydkvalitet ?Skal gå an å bruke Airplay 2 på ND 8006
Er veldig usikker på i hvilken grad man får overført lossless over AirPlay. Håper noen kan svare sikkert på dette.Blir det like bra lydkvalitet ?
Ok, det betyr at man kan anskaffe en Chromecast og streame hirez fra app på telefonen til denne? Høres jo ut som en rimelig og lettvint løsning om man har en kompatibel dac.
Det tror jeg ikke. Samme fosterkere, kankje flere watt ? Jeg synes det å bytte receiver hver år/to år er rett og slett bortkaste penger, til mindre man går opp veldig i pris/kvalitetPga tordenvær så døde min Marantz SR7012 og ble erstattet av 7015.
Noen som har erfaring med denne? Spec messig ser den klin lik ut som 7012, bortsett fra mer features. Men ... jeg innbiller meg den låter betraktelig bedre?