Manleys venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.794
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kudos til Manley for å si det som det er.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Hei, da får jeg vel melde meg på denne tråden.

    Har egentlig reservert en AN OTO Phono SE (demo fra Audiocompaniet), men etter at det har gått 5 måneder uten at jeg enda har sett noe til den så vet jeg ikke helt om jeg bare lar den seile sin egen sjø.

    Kom over en demo (brukt til test av Stereopluss, annonsert både her og på Finn) Manley Stingray II og ble såpass fristet og i tillegg er det 30 dager fri retur så da får jeg testet om det gir den riktige følesen i min lille hule (lite rom/kontor med skråtak og 3x3 meter, ikke ideelt, men er det jeg har). ble jo som det ofte blir, fort 10 -15 tusen mer enn budsjettert... Må vurdere å finne meg en billigere hobby.

    Den skal drive et par Klipsch Heresy IV og en JLAudio Dominiation D110 aktiv sub. Det er stort sett platespiller (Systemdek IIX, Rega P8, Rega Aria riaa, mc for P8 og mm for Systemdek) som blir kilden, men litt streaming innimellom skal vi ikke se bort ifra.

    Er jeg heldig så kommer den i løpet av uken.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hei, da får jeg vel melde meg på denne tråden.

    Har egentlig reservert en AN OTO Phono SE (demo fra Audiocompaniet), men etter at det har gått 5 måneder uten at jeg enda har sett noe til den så vet jeg ikke helt om jeg bare lar den seile sin egen sjø.

    Kom over en demo (brukt til test av Stereopluss, annonsert både her og på Finn) Manley Stingray II og ble såpass fristet og i tillegg er det 30 dager fri retur så da får jeg testet om det gir den riktige følesen i min lille hule (lite rom/kontor med skråtak og 3x3 meter, ikke ideelt, men er det jeg har). ble jo som det ofte blir, fort 10 -15 tusen mer enn budsjettert... Må vurdere å finne meg en billigere hobby.

    Den skal drive et par Klipsch Heresy IV og en JLAudio Dominiation D110 aktiv sub. Det er stort sett platespiller (Systemdek IIX, Rega P8, Rega Aria riaa, mc for P8 og mm for Systemdek) som blir kilden, men litt streaming innimellom skal vi ikke se bort ifra.

    Er jeg heldig så kommer den i løpet av uken.

    godt valg.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Måtte jo rådføre meg med noen som kan dette, som sjekket med sine kontakter og Løp og kjøp ble vel konklusjonen ;)
    yeah i know.
    du skal ikke se bort ifra at jeg var en av fuglene som drev og sang.
    med manley får du top notch byggekvalitet og like bra kundeoppfølging fra produsenten.
    stingray er en flott amp og el84 er et nydelig utgangsrør.
    manley-watt er ikke juksewatt, skal være plenty til heresy’ene dine.
    gratulerer.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    yeah i know.
    du skal ikke se bort ifra at jeg var en av fuglene som drev og sang.
    med manley får du top notch byggekvalitet og like bra kundeoppfølging fra produsenten.
    stingray er en flott amp og el84 er et nydelig utgangsrør.
    manley-watt er ikke juksewatt, skal være plenty til heresy’ene dine.
    gratulerer.
    Ja det lille jeg har sett så langt virker jo lovende. Flott video på hvordan justere bias, og multimeter følger med i pakken 👍EveAnna virker som ei grepa dame 😊
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.486
    Vedrørende +5dB boost modifikasjonen kjent fra Chinook SE Upscale Audio versjonen.

    Noen som kjenner verdien for de parallelle motstandene over R47 og R83?

    Ser på skjema at dette gir nøyaktig samme funksjon som 45/60dB velgeren ved å endre bias for FET transitoren. Men her for trinnet etter RIAA filteret.

    1621452294010.png

    1621452312360.png


    1621458092253.png
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.486
    Spørsmålet har så langt vært innom 3 personer hos Manley. Men vi har enda ikke truffet en tekniker som kjenner denne modifikasjonen for Chinook. Mod'n utføres hos Manley og de monterer samtidig rør som Upscale Audio sender til dem for komplett slutttest hos Manley.
    1621527165096.png

    Jeg undrer på om ikke dette kan være identisk til den relestyrte 5dB velgeren i Steelhead?
    Er det noen som har diagram til Steelhead som har anledning til å lese av hvilke to resistorverdier som er brukt på 5dB velgeren? Slik jeg forstår det tar reléet inn/ut den ene parallelle motstanden fra sourche benet på FET transistoren og til jord.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    ...
    Er jeg heldig så kommer den i løpet av uken.
    ARGHH, Stingray'en kommer ikke før på tirsdag fikk jeg beskjed om nå, det blir en laaang pinse med et stort tomrom...

    20210521_094940.jpg

    Får vel tilby meg å begynne med plattingen som madamen maser om istedet 😞
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.486
    :sick: 3 personer og 6 e-poster inn i supporthendvendelsen er konlusjon at Manley ikke har anledning til supportere sluttbruker på denne 5dB mod'n - ei heller oppgi motstandsverdi. Chinook må sendes til autorisert verksted for å få loddet inn 2 parallele motstander :eek:

    Forstår jo at de ikke vil ta ansvar for loddearbeid, men bra tosket ikke kunne oppgi komponentverdi som jeg spurte om. Det er jo strengt tatt samme som hvilken som helst del ellers i appratet som de uten å blunke har oppgitt i annen henvendelse tidligere

    Fra salgsannonser på nett fant jeg denne som jeg tolker skal leses som 1404R. Dette fordi verken 1.4M eller 400k ohm gir mening.
    1621956074828.png


    Denne får både kona og jeg til å blir 765R - Lilla Blå Grønn Sort Brun.
    765R er dog ikke noen standard verdi. Faktisk har ikke Mouser verdien i sitt sortemang i det hele tatt som får meg til undre om det riktige farger jeg leser?
    1621956335895.png


    Ikke at verdien veldig viktig å få nøyaktig, men det kan se ut som en verdier som parallelt med 432R lander rundt 270R-330R har vært utført tidligere.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Siden jeg ikke fikk Stingray'en før helgen ble det startet bygging av en liten platting bak i hagen nå i pinsen.
    Mens jeg sto der å sagde terrassebord i går kveld så kom jaggu en nabo litt ned i gata tuslende med en, overrasskende liten, men allikevel tung nok eske.
    Fikk esken inn, men måtte mens det enda var opphold fortsette litt til med plattingen.

    Heldigvis begynte det å regne igjen litt over åtte, så da var det på tide å gi seg, og starte unboxing. må si at den er smekrere enn jeg trodde, trodde den skulle være mer brautende og massiv i størrelse, men positivt overrassket på hvor smekker den er, tror WAF blir innfridd selv om den står i mancaven/furtebua.
    20210525_204522.jpg
    Startet med å justere bias (for første gang), veldig enkelt etter å ha set på EveAnna sin video om akkurat det, bias var litt høy på alle 8 rørene.
    Var et øyeblikk redd for at høyttalere ikke var koblet til, for det pleier jo å være litt lyd fra rørforster jeg har hatt før når den er på, men nei de var koblet til så alt ok.
    20210525_203345.jpg
    Fjernkontrollen er av et annet kapittel, minner om en massiv mobiltelefon fra tidlig 90 tall uten skjerm, men skal godt gjøres å rote bort i hvertfall, både RF og IR signaler.
    20210525_201533.jpg

    Første lytt, rakk ikke mer enn en side på Brothers in Arms er veldig lovende, nå vet jeg at plata er knallbra, men allikevel, etter 6 måneder uten rør var det virkelig en nytelse å få rørlyd inn på Heresy'ene.

    En ting, jeg fikk ikke til å justere volum på selve forsterkeren uansett hvor mye jeg skrudde på volumknappen forble volum uendret, på fjernkontrollen fungerer volumjustering, får prøve igjen litt senere i dag, men er dessverre litt liten tid til lytting før etter helgen.

    Men gleder meg til reisen videre, eneste bekymring er at jeg kanskje også må/bør investere i en Manley Chinook riaa, selv om det koster mer enn jeg tør tenkte på og budskjettet allerede er overskredet med 75 %
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Da har jeg lyttet nok til at jeg har bestemt meg for at Stingray'en blir værende i heimen.

    LIker den bare mer og mer, fantasktisk lydbilde, null støy på mine Klipsch Heresy IV. Har litt problem med volumhjulet på forsterkeren som ikke fungerer, men det går på garanti - får bare håpe jeg slipper å sende forsterkeren til USA. Bruker jo egentlig bare fjernkontrollen, så det har ingen praktisk betydning, men jeg vil jo at alt skal være på stell. Har mailet frem og tilbake med EveAnna, men nå må resten gå gjennom Lydglede, jeg begynner ikke å røre for mye inni der 😂 det går garantert galt.

    Har nå blitt så glad i lyden at jeg også må ha en riaa som står i stil, så da er en Chinook bestilt (står 2 - 3 måneders leveringstid) så får vi bare drømme om at det ikke tar mer enn en eller to så jeg har noe å glede meg til ikke alt for lenge etter ferien.

    Nå får jeg nyte en kald 🍺 og 4 sider med godlyd

    20210609_190852.jpg
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    420
    Antall liker
    952
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg lyttet nok til at jeg har bestemt meg for at Stingray'en blir værende i heimen.

    LIker den bare mer og mer, fantasktisk lydbilde, null støy på mine Klipsch Heresy IV. Har litt problem med volumhjulet på forsterkeren som ikke fungerer, men det går på garanti - får bare håpe jeg slipper å sende forsterkeren til USA. Bruker jo egentlig bare fjernkontrollen, så det har ingen praktisk betydning, men jeg vil jo at alt skal være på stell. Har mailet frem og tilbake med EveAnna, men nå må resten gå gjennom Lydglede, jeg begynner ikke å røre for mye inni der 😂 det går garantert galt.

    Har nå blitt så glad i lyden at jeg også må ha en riaa som står i stil, så da er en Chinook bestilt (står 2 - 3 måneders leveringstid) så får vi bare drømme om at det ikke tar mer enn en eller to så jeg har noe å glede meg til ikke alt for lenge etter ferien.

    Nå får jeg nyte en kald 🍺 og 4 sider med godlyd

    Vis vedlegget 728128
    Grattis med Manley! Det er fine produkter, og det er noe eget når man kan utveksle e-poster med eier av firmaet 😀 ser for meg at mine Snapper blir stående lenge!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, sanztra.
    nydelig forsterker.
    tipper det bare er skruen som fester volumknotten til potmeteret som er løs, men det er selvfølgelig best å levere den inn på et verksted så lenge du har garanti.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.635
    Sted
    Oslo
    Da har jeg lyttet nok til at jeg har bestemt meg for at Stingray'en blir værende i heimen.

    LIker den bare mer og mer, fantasktisk lydbilde, null støy på mine Klipsch Heresy IV. Har litt problem med volumhjulet på forsterkeren som ikke fungerer, men det går på garanti - får bare håpe jeg slipper å sende forsterkeren til USA. Bruker jo egentlig bare fjernkontrollen, så det har ingen praktisk betydning, men jeg vil jo at alt skal være på stell. Har mailet frem og tilbake med EveAnna, men nå må resten gå gjennom Lydglede, jeg begynner ikke å røre for mye inni der 😂 det går garantert galt.

    Har nå blitt så glad i lyden at jeg også må ha en riaa som står i stil, så da er en Chinook bestilt (står 2 - 3 måneders leveringstid) så får vi bare drømme om at det ikke tar mer enn en eller to så jeg har noe å glede meg til ikke alt for lenge etter ferien.

    Nå får jeg nyte en kald 🍺 og 4 sider med godlyd

    Vis vedlegget 728128
    Nydelig amp både estetisk og lyd messig.
    Alltid likt EL84 røra, rart ikke flere bruker de
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    grattis, sanztra.
    nydelig forsterker.
    tipper det bare er skruen som fester volumknotten til potmeteret som er løs, men det er selvfølgelig best å levere den inn på et verksted så lenge du har garanti.
    Takk :giggle:

    Nja/tja, potmereter virker på balanse justering, men ikke volum, kan ikke kjenne noe som ikke sitter som det skal. Trykker inn 2 sek så justerer man balanse ved å vri volumhjul (akkurat som på volum). Lydlgede kikket og gjorde som EveAnna sa, reconnected kontakten (jeg nøyde meg med å kjenne at den satt som den skulle) uten at det hjalp, så nå er det en servicesak mellom Lydglede og Manley. Alt ser forresten ok ut på innsiden. Uansett ingen stor praktisk betydning siden jeg enda ikke har greid å rote bort fjernkontrollen 😂

    Uansett så er Stingrayen hjemme hos meg til deler etc kommer fra Manley.

    2021-06-10_07-50-55.png

    20210606_101612.jpg
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Da er Stingrayen sendt avgårde til garantirep for å få volumhjul til å fungere som det skal. Så får jeg krysse fingrene for at verksted ikke tar sommerferie og at den blir klar i begynnelsen av august.

    Har også bestilt en Chinook for å komplettere Manley linjen, ikke fått noen eta enda, men kan fort bli 2-3 måneder.

    Straks sommerferie nå, god sommer.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Chinook er veldig bra og ikke så verst priset heller i forhold til hva du får. Chinook ser jo ut som en skikkelig forsterker, ikke bare en liten boks som enkelte konkurrenter tilbyr🙂.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Chinook er veldig bra og ikke så verst priset heller i forhold til hva du får. Chinook ser jo ut som en skikkelig forsterker, ikke bare en liten boks som enkelte konkurrenter tilbyr🙂.
    Det blir jo en "erstatning" for en Audio Note OTO Phone SE som jeg hadde siktet meg inn på i januar, men som aldri ble klar.

    God oppfølgning og service både fra Lydglede og Manley er jo også pluss i boka.

    Vil fortsatt bruke Rega Aria riaa som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men da mot en Systemdek jeg skal bygge ferdig i høst.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Det blir jo en "erstatning" for en Audio Note OTO Phone SE som jeg hadde siktet meg inn på i januar, men som aldri ble klar.

    God oppfølgning og service både fra Lydglede og Manley er jo også pluss i boka.

    Vil fortsatt bruke Rega Aria riaa som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men da mot en Systemdek jeg skal bygge ferdig i høst.
    Nå var det visst ikke bare bare å få bestilt Chinook - men har i mellomtiden fått tak i en Audio Note kits Phono MM Stage fra @Olof Lilja som etter første lytt låter veldig bra, så mye som taler for at denne sammen med Stingray'en (når den kommer tilbake fra en garantijobb) blir det endelige systemet for en god stund fremover. Ser virkelig frem til å koble de sammen, inntil videre kjører jeg via en Marantz PM-17 og det låter meget bra det også!
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Litt merkelig at det er vanskelig å få tak i Chinook. Den er testet i siste nummer av Hifi & Musik, så det tyder på at den er tilgjengelig hos granarna :)
    Eneste innvendingen til svenskene er at de kunne tenkt seg en versjon med knapper i stede for alle DIP-swichene. Det er jeg forsåvit enig i. Men nå bytter jeg heldigvis ikke PU veldig ofte (typisk en gang i året), så ikke noe megaproblem for meg.

    edit: Lenke til bladet. Prisene er nok for bladet, ikke Chinook-en.
     
    Sist redigert:

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Melder meg på i Manley-tråden her jeg og. Kjøpte nylig en ca. 4 år gammel Neo-Classic 300B pre, eid av Steingrim her på forumet.

    Etter å ha lyttet mye til SPEC effektforsterkeren vist under her (voicet til å lyde som SET forsterkere ifølge de som vet), og en Ifi Pro ICAN med rør, så skjønner jeg at jeg liker den typen lyd svært, svært godt. Har bare hørt på denne Manley'en gjennom et par AKG K701 på hodet et par kvelder nå, men er ganske berørt av opplevelsen. Har aldri hørt lyd som dette i de K701 klokkene. Rom og klang og kropp - jeg er begeistret! Har stilt utnivået på PS Audio DAC'en min til 92 på anbefaling av konstruktøren for å minimere støy, og typisk utslag på volumknotten på Manley'en ble rundt kl. 11 - greit det. Responsiv fjernkontroll, forresten. Med tanke på hvor flott den nevnte kombinasjonen av komponenter skiller mellom instrumenter og gjengir et flott rom i et par hodetelefoner, så er jeg svært spent på hvordan det vil lyde gjennom SPEC til høyttalerne (Vienna Acoustics The KISS). Denne hobbyen (lidenskapen) bare gir og gir :D og overrasker :unsure: og forundrer :giggle:. Rørene er originale, bortsett fra 300B som er av merket Golden Dragon.

     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Endelig er Stingrayen ferdig med sommerferien, så da blir den en kjapp bias sjekk/justering før varmen fra rørene kan ønske høsten velkommen. Litt kjipt at det er spådd så himla varmt vær denne uken, blir fort varmt i dette lille loftsrommet aka hjemmekontor aka mancave...
    Screenshot_20210907-091818_Gallery.jpg

    Gir debutplata til George Thorogood and the Destroyers fra 1977 æren med å sparke rørsesongen i gang :)
    20210906_214447.jpg
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    420
    Antall liker
    952
    Torget vurderinger
    7
    Melder meg på i Manley-tråden her jeg og. Kjøpte nylig en ca. 4 år gammel Neo-Classic 300B pre, eid av Steingrim her på forumet.

    Etter å ha lyttet mye til SPEC effektforsterkeren vist under her (voicet til å lyde som SET forsterkere ifølge de som vet), og en Ifi Pro ICAN med rør, så skjønner jeg at jeg liker den typen lyd svært, svært godt. Har bare hørt på denne Manley'en gjennom et par AKG K701 på hodet et par kvelder nå, men er ganske berørt av opplevelsen. Har aldri hørt lyd som dette i de K701 klokkene. Rom og klang og kropp - jeg er begeistret! Har stilt utnivået på PS Audio DAC'en min til 92 på anbefaling av konstruktøren for å minimere støy, og typisk utslag på volumknotten på Manley'en ble rundt kl. 11 - greit det. Responsiv fjernkontroll, forresten. Med tanke på hvor flott den nevnte kombinasjonen av komponenter skiller mellom instrumenter og gjengir et flott rom i et par hodetelefoner, så er jeg svært spent på hvordan det vil lyde gjennom SPEC til høyttalerne (Vienna Acoustics The KISS). Denne hobbyen (lidenskapen) bare gir og gir :D og overrasker :unsure: og forundrer :giggle:. Rørene er originale, bortsett fra 300B som er av merket Golden Dragon.

    Jeg hørte på den hjemme hos Steingrim da jeg kjøpte mine Snapper! Låt fint det, og kunne fint levd med NeoClassic :) Grattis!
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hørte på den hjemme hos Steingrim da jeg kjøpte mine Snapper! Låt fint det, og kunne fint levd med NeoClassic :) Grattis!
    Jeg lot min datter på 26 høre på Liberty med Anette Askvik. Da Petter Wettres saksofon kom inn så snudde hun seg mot med med et begeistret utrykk i ansiktet mellom de store K701 klokkene :giggle:.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Etter litt frem og tilbake i mitt eget hode har jeg endelig blitt enig med meg selv.

    Chinook er nå bestilt og om ca 10 uker så blir Manley linjen komplett mellom platespiller og høyttalere, Det blir en førhjulspresang til meg selv, kommer sannsynligvis til å beholde både AN kit mm phono stage (koblet til Systemdek IIX med mm pu) mens Chinook vil kobles til Rega P8 med mc pu og Rega Aria (som backup for begge).

    Takk til Lydglede for god service, forståelse og tålmodighet med en rådvill sjel

    @Lydglede
     

    dask

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2010
    Innlegg
    218
    Antall liker
    671
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    2
    Flott forsterker og jeg kan se at du spiller samme type musikk som meg.
     

    dask

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2010
    Innlegg
    218
    Antall liker
    671
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje på tide at jeg melder meg på her.
    Min første Manley var en Chinook som jeg oppgraderte til en Steelhead noen år etter.

    I sommer kjøpte jeg Neo-Classic 250.
    Jeg er/var meget fornøyd med mine Papworth M200 som jeg har levd med lenger enn jeg kan huske.
    Neo-Classic er markant bedre. Hadde aldri trodd jeg skulle kunne drive mine Kingdom 15 i triode.
    Mangler bare 300B pre for et komplett Manley oppsett. I mellomtiden fungerer min Pure Sound L300 meget bra.
    Denne bruker også 300B rør men i strø
    20210719_115518.jpg
    mforsyningen.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Mens jeg venter på Chinook'en skal bli sendt fra Chino så prøver jeg å finne ut hvordan jeg skal sette den opp riktig i forhold til min Rega Ania Pro MC pickup.

    Gain er jo greit nok med jumperene inne i kabinettet.
    Ohm er også rett frem med de 5 dip switchene på baksiden 01000

    Men...

    Capacitance står det skal være 1000 pF

    2022-01-10_12-24-00.jpg

    Går jeg på downloads så får jeg denne leafleten med disse tallene, ingenting om 1000pF:

    2022-01-10_12-55-16.jpg



    EDIT: På Rega Aria kan man velge mellom 1000 - 4200 pF Er Rega 1000 pF = Manley 100 pF?

    2022-01-10_13-51-56.jpg


    Skal Cap være 350 pF (som er maks på Chinook) og jeg ser da bort fra 1000 pF som står på Rega siden?

    2022-01-10_12-44-17.jpg


    Slik at det riktige blir 2x Gain jumpere til High inne i boksen.

    350 pF og 100 Ohm så dipswitcher på baksiden = 11101000
     
    Sist redigert:

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Håper du får Chinook-en snart, for da kan du prøve deg frem selv :)

    Jeg er absolutt ikke noe ekspert her, men 1000 pF høres mye ut. Legger kanskje Rega noe mere i den verdien enn skalaen til Manley? De PU-ene jeg har brukt på Chinook trives best på innstillingen rundt 100pF..
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Håper du får Chinook-en snart, for da kan du prøve deg frem selv :)

    Jeg er absolutt ikke noe ekspert her, men 1000 pF høres mye ut. Legger kanskje Rega noe mere i den verdien enn skalaen til Manley? De PU-ene jeg har brukt på Chinook trives best på innstillingen rundt 100pF..
    Jeg håper jo at 1000 pF i Rega verden er det "samme" som 100 pF i Manley verden, men rart at det er så stor forskjell når en leser tallene.

    Men bør nok starte lavest og jobbe meg oppover...
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.102
    Antall liker
    4.946
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Ikke tenk på kapasitans ved MC.
    Finn riktig belastning og spill.
    pF gjelde kun MM.
     
    Sist redigert:

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Ok, jeg visste faktisk ikke at pF gjelder kun MM. Skyldes kanskje at jeg alltid har brukt high output PU bortsett fra nå når jeg bruker Denon MC. Uansett, en kan justere dette på Chinook etter ørene. Da har jeg erfaringsmessig endt opp med 100pF eller 150pF på mitt oppsett.
     

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Ok, jeg visste faktisk ikke at pF gjelder kun MM. Skyldes kanskje at jeg alltid har brukt high output PU bortsett fra nå når jeg bruker Denon MC. Uansett, en kan justere dette på Chinook etter ørene. Da har jeg erfaringsmessig endt opp med 100pF eller 150pF på mitt oppsett.
    Ser at Manley i Chinook manualen skriver at default om det ikke står noe annet er 150pF, så slenger den der først :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn