MANGER MSW - Hvordan best implementere Manger i DIY oppsett.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • registrert

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.05.2011
    Innlegg
    64
    Antall liker
    12
    [/QUOTE]
    Takker.....

    Man får jo nesten inntrykk av du har et par slike....hvordan har du implementert de...?

    Mvh
    OMF[/QUOTE]

    Nei, jeg har ikke et par MSW. Jeg har to par. For øyeblikket er de implementert i sin originale emballasje. Jeg startet friskt med en bipolkonstruksjon, som jeg forkastet fordi jeg fikk en utslukking som jeg tilskrev den motstående plasseringen i ei kasse uten skillevegg. Deretter prøvde jeg meg med en åpen baffel. Den baffelen sang for jævlig tross sanddemping. En nogen lunde fungerende løsning var en enkel dipolbaffel i MDF. Siden jeg etter hvert svei spolene på tre elementer, og hadde fungerende Martin Logan CLS, ble Mangerene stående i emballasjen etter rep og ytterligere en sviing. Etter at CLS-ene mine begynte å skrangle, skaffet jeg meg et par Forsman VSS som jeg tenkte å plassere et par MSW i. De har nå stått i kjellerboden over ett år. Uvisst hvor mange år til de blir stående. De kan fort bli et pensjonistprosjekt. Jeg må med skam innrømme at jeg ikke har gitt MSW-ene den innsatsen de fortjener.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.849
    Antall liker
    8.835
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det var da voldsomt til misshandling av elementer - de burde få et trygt og godt hjem hos meg! ;-) (Send meg en PM om du er interessert i å kvitte deg med alle fire)

    Vet du hvorfor de ryker...? Jeg klan vel i grunn ikke tenke på andre mulgiehter enn at de blir foret med bass eller at du har DC på utgangen av forsterkerne....

    Mvh
    OMF
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.843
    Antall liker
    10.662
    Torget vurderinger
    10
    Dc er skummelt.
    Husk alltid å ha en kondis på pluss-ledningen.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.849
    Antall liker
    8.835
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Blitt brukt med passivt delefilter siden de ble bygd, men ble omsider nå i vår tilpasset aktiv deling.
    Hvordan opplevde du overgange fra passivt til aktivt...?
    (Jeg likte veldig godt mine tidligere Overkill - og mente aktiv drift og gode specs på DP A1S var litt av årsaken)

    Jeg kan forøvrig informere om at det ikke er noe å hente på å brokoble DP A1s EBW på Mangerne!

    Mvh
    OMF
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan opplevde du overgange fra passivt til aktivt...?
    (Jeg likte veldig godt mine tidligere Overkill - og mente aktiv drift og gode specs på DP A1S var litt av årsaken)

    Jeg kan forøvrig informere om at det ikke er noe å hente på å brokoble DP A1s EBW på Mangerne!

    Mvh
    OMF
    Ehh.. vanskelig å si sånn konkret. Fikk kun hørt litt etter ombyggingen til jeg måtte pakke bort utstyret, da det står i veien for en utbedring av veggen bak anlegget.

    Men det lille eg hørte var bra. JEG syns det låg fettbra tross et upraktisk rom totalt uten tilpassninger (satt langs en vegg, og kobla på strøm.. thats it). Trappenedgang i bakkant av rommet fungerer også som en skikkelig basssluk.

    nei.. har ingen planer om brokobling... Kjører pr idag med en amp pr kanal, en kanal bass og en kanal topp. Dette vil nok vedvare i uoverskuelig fremtid også. Potensialet i oppsettet vil jeg nok ikke oppleve før et år++.. Eget dedikert rom skal bygges, men ting tar tid, når andre prosjekt har høyere viktighet. Men håper til våren 2017 at det begynner å bli et rom iallefall..

    mvh Kai
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn