Ønsker anbefaling Magiske forsterkere

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Er ikke den forsterkeren din Audiophil-Arve en av markedets styggeste og samtidig best skjulte skatter av noen lydformidlere?

Merkelig, at ikke flere oppdager disse forsterkerne. Så lenge en tysk petimeter-fyr har sittet i årevis og fintrimmet på det samme konseptet, samtidig som den huser komponenter & kabinetter som fra en annen produsent ville medført minst fem ganger høyere utsalgspris.

Hehe, den innmaten i merket Edge sin alu-drakt; jeg ville tippet 1,5 mill. i utsalgspris.
Stygg? Eg tenkjer ofte "form follows function". Såleis er det greitt med akrylkabinett og sepatat straumforsyning. Lett å lese av display frå lytteposisjon, og samanlikne lydnivå. Men 4 boksar er i overkant...
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.229
Antall liker
4.635
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Om så skulle sje,og erfaringen ble delt her,så hadde det blitt årets "højdare" her på HFS. ;)
Erfaringer vil helt klart bli delt på sentralen, positive og negative. Så får vi se om Sveinung tar turen til Haugesund
- DA takker jeg Hjertelig for invitasjonen, MEN jeg trenger ei liste over hvilke kabler med prislapp - slik at jeg kanskje slipper å ta med kabler som Dere allerede har tilgang på. Jeg trenger også å vite hvilke Subwofferpar Dere har tilgjengelige - for å få oppsettet fullfrekvent 20-20.000Hz. Hvis der er fremkommelig med bil ii slutten av Januar eller Februar - må bli en Søndag siden det er den eineste fridagen jeg har.........?

Mvh. Lyden av plan-leggelse av hysteriske Opplevelser...

Her er vi litt på kanten av bransjereglene, og evnt. avtaler om demo osv. kan tas pr. PM. Mvh Høvdingen
Beklager dette.

Mvh
Svein
 
S

Syncrolux

Gjest
Det nærmeste jeg noensinne har kommet en "magisk" opplevelse var første gang jeg hørte en Lindsley Hood klasse-A 20-watter, med ikke-audiofile 2N3055 utganstransistorer og digre elektrolyttkondiser i signalveien, til og med på utgangen. Nå skal det sies jeg var 15 år, og det meste som låt av musikk var magisk. Men noe tilsvarende har jeg aldri opplevd, hverken før eller senere. Men objektivt sett bedre lyd har jeg selvsagt hørt, med meget meget stor margin.
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Om så skulle sje,og erfaringen ble delt her,så hadde det blitt årets "højdare" her på HFS. ;)
Erfaringer vil helt klart bli delt på sentralen, positive og negative. Så får vi se om Sveinung tar turen til Haugesund
- DA takker jeg Hjertelig for invitasjonen, MEN jeg trenger ei liste over hvilke kabler med prislapp - slik at jeg kanskje slipper å ta med kabler som Dere allerede har tilgang på. Jeg trenger også å vite hvilke Subwofferpar Dere har tilgjengelige - for å få oppsettet fullfrekvent 20-20.000Hz. Hvis der er fremkommelig med bil ii slutten av Januar eller Februar - må bli en Søndag siden det er den eineste fridagen jeg har.........?

Mvh. Lyden av plan-leggelse av hysteriske Opplevelser...

Her er vi litt på kanten av bransjereglene, og evnt. avtaler om demo osv. kan tas pr. PM. Mvh Høvdingen
- BEKLAGER !!! ( - da er det notert for fremtiden !!! )
Mvh. Lyden av Opplevelser
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.278
Antall liker
3.332
Torget vurderinger
49
Det var vel det han gjorde :)
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.734
Antall liker
4.580
Sted
Nøtterøy
Audio Research produserer også rene transistor forsterkere. Hadde ett effekttrinn en gang som låt meget bra.
 
Topp Bunn