Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke veldig missfornøyde , men lure bare på om noen har faktisk erfaring med forskjelle amps på S3! Jeg synes lyden er veldig slank og lys!
    Har hørt med Plinius SA Ref. Ikke mye slank og lys lyd å rapportere fra der.
     
    • Liker
    Reaksjoner: K2

    oyvharal

    Medlem
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    3
    Har en kamerat som bruker Krell FBI på sine S3. Meget god kombinasjon, fyldig, kraftig detaljert lyd fra topp til bunn.
    Bruker selv Gryphon Diablo 300 på mine S5. Meget god forsterker, som fungerer ypperlig på mine S5
    Kraftig god elektronikk fungerer meget bra på både S3 og S5
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: M1

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    592
    Jeg er ikke veldig missfornøyde , men lure bare på om noen har faktisk erfaring med forskjelle amps på S3! Jeg synes lyden er veldig slank og lys!
    Det har kommet en del bra forlag, men av andre du event kan teste ut er McIntosh, Electrocpmpaniet og Bryston.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er ikke veldig missfornøyde , men lure bare på om noen har faktisk erfaring med forskjelle amps på S3! Jeg synes lyden er veldig slank og lys!
    Plinius Sa Reference blir nevnt her, denne vil nok være en del fyldigere i lyden enn Devialet.
    Men vil nok ikke ha samme bass kontrollen og oppløsning.
    Gryphon og Luxman kan vell også nevnes, men har ikke hørt disse merkene under kontrollerte forhold.
    Hegel 590 eller ASR kan også være alternativer.

    Uansett ville jeg testet, plasserings muligheter, akustikk tiltak og evt kabler/tweaks først.
    Jeg har Devialet selv, og låter alt annet enn lyst på Vivid Audio:)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flotte høyttalere!

    S3 er ærlige høyttalere og krever at plassering, elektronikk og rom er topp notch. Du kan sikkert løse veldig mye med plassering, underlag og kabling (polaritet på støpsel er viktig ihht. Leif E. nivåprosedyre). Trevegger i rommet ditt skal vel være bra for akustikk. Har selv hatt S3, så kan skjønne at det låter lyst hvis det er noe som ikke stemmer. Ett triks er å flytte høyttalere nærmere hverandre for å få mer fylde i lyden. Anbefaler å lese boka til Jim Smith: Get better Sound.

    Get better sound.JPG


    Plinius på riktig underlag låter ikke lyst på S3 MK2:

    IMG_2152.jpg
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    S3 og D400(systemet) er egentlig endt opp hos meg som et Corona-krise uhell! Min oppgave var egentlig å få solgt det for en hifi-kompis som er flyttet i leilighet, men siden det nå ser ut til å bli stående her på ubestemt tid ønsker jeg at få best mulig lydresultat her i stuen.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Meget spennende høyttaler som jeg spekulerer hvordan står seg opp mot sine dyrere søsken:)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tjihi. Blir fort 10MNOK her til lands for 2 høyttalere :)
    Og vi synes boligprisene er heftige her til lands.

    Hadde vært artig med en liten lytt riktignok.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.718
    Torget vurderinger
    1
    De dukker kanskje opp i München til neste år, og prisen er jo stiv og vekta pr høyttaler var solid.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Heftige saker ja!


     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Må melde meg inn her med fattigmanns Magico :D. S1 Mk1.

    Jeg har et spørsmål jeg lurer på. Når jeg hadde Focal Utopia Micro på Devielet D200 så visste jeg at det var litt mer å gå på i oppløsning og luftighet i diskanten på Focal, men jeg trodde det meste lå i Devialet´en. Jeg tenkte at forsterkeren var litt soft øverst.

    Når jeg byttet til Magico så forvant den "mangelen" helt. Er det da rett og slett Magico og Devialet som er svært nøytrale, eller har Magico litt mye energi i øvre mellomtone og opp?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Må melde meg inn her med fattigmanns Magico :D. S1 Mk1.

    Jeg har et spørsmål jeg lurer på. Når jeg hadde Focal Utopia Micro på Devielet D200 så visste jeg at det var litt mer å gå på i oppløsning og luftighet i diskanten på Focal, men jeg trodde det meste lå i Devialet´en. Jeg tenkte at forsterkeren var litt soft øverst.

    Når jeg byttet til Magico så forvant den "mangelen" helt. Er det da rett og slett Magico og Devialet som er svært nøytrale, eller har Magico litt mye energi i øvre mellomtone og opp?
    Her er avmentor sin måling av s1. Det blir selvsagt litt forskjellig etter hvordan man måler, men den er definitivt ikke avrundet i toppen så det stemmer jo med det du hører.
    52AFC15E-5289-490C-9426-AB49E849EC2F.jpeg
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ok, da er det vel den lille duppen som er mest tydelig og mer jevn oppover. Trodde ikke de skulle ha noen kul i bassen, men det er vel avhengig av rommet?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Heftig sub. Titan 15 med sine 2 x 15".

    Skjermbilde 2021-11-12 kl. 19.48.10.png
     

    vsk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Finnes det en heldig eier av S3 der ute som kunne tatt seg bryet med å måle høyden på kabinettet (altså netto uten føtter eller baseplate)?
    Trenger et forhandlingskort i heimen som viser at de egentlig er lavere enn 120cm...
     

    vsk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Takk, men nei.
    Som det fremgår av spørsmålet, er jeg ute etter S3-kabinettets høyde UTEN føtter eller baseplate påmontert.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Takk, men nei.
    Som det fremgår av spørsmålet, er jeg ute etter S3-kabinettets høyde UTEN føtter eller baseplate påmontert.
    Dersom Magicos tegning og mål stemmer, og baseplate/kabinett avsluttes som det ser ut som, så er nettomål på kabinett 1159 mm.
    Med alle mulige forbehold.
    Har brukt photoshop for å komme fram til resultatet.
    Streken i tegning er litt upresis. Målingen er mere nøyaktig, i den grad det er mulig. ;)
    :cool:
    Magico_H.jpg
     
    Sist redigert:

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Takk, men nei.
    Som det fremgår av spørsmålet, er jeg ute etter S3-kabinettets høyde UTEN føtter eller baseplate påmontert.
    Er det mk1 eller mk 2 du tenker på? Mk2 utgaven som Xerxes har målsatt er muligens noe lavere, MK1 er 122,5 cm med spikes.

    Du kan jo høre med Frode på Acoustic Tuning. Han har sikkert mulighet til å måle om han har de inne butikken sin.

    93079CF3-95FB-44E4-BF2E-33869F41C939.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn