Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Cato G.

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2008
    Innlegg
    87
    Antall liker
    83
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    4
    Magico Q3 høyttaler

    Hei!

    Jeg vurderer salg av mine Magico Q3 (serie nr. 309 og 310). Om noen er interessert, kan dere ta kontakt via P.M. Skal legge ut skikkelig annonse om noen dager, men tenkte at Magico-entusiastene kunne få vite det først.
     
    Sist redigert:

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg spilt på Q5 en uke, og er i overkant meget fornøyd! Utrolig høyttaler, spiller på samme styrke som på de gamle høyttalerne, og det merkelige er at det er stillere i rommet. Musikken er tilstede med en utrolig detaljert lyd, men kan snakke med normalstemme til sidemann.
    Er Magico og McIntosh en god kombinasjon? Fortell gjerne om dine betraktninger om styrker og svakheter med matchingen.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Aluminium og flotte materialer så langt øye kan se... børsta og eloksert, presisjon i hver eneste detalj.
    Og så kommer dem en standard mutter kjøpt i hvilken som helst jernvare, for og stramme til justering for spikes....

    Tenk hvor mye mer fett det hadde vært med en custom made sak med en egen nøkkel for og dra til... koster ingenting i Magico sammenheng......
    Detaljer, ja! Men det er vel derfor folk som stiller litt ekstra krav på det visuelle skal velge nettopp dette merke ?

    /JR
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Aluminium og flotte materialer så langt øye kan se... børsta og eloksert, presisjon i hver eneste detalj.
    Og så kommer dem en standard mutter kjøpt i hvilken som helst jernvare, for og stramme til justering for spikes....

    Tenk hvor mye mer fett det hadde vært med en custom made sak med en egen nøkkel for og dra til... koster ingenting i Magico sammenheng......
    Detaljer, ja! Men det er vel derfor folk som stiller litt ekstra krav på det visuelle skal velge nettopp dette merke ?

    /JR
    Spikesene som vi ser her er de splitter nye APODs som er basert på M- og SPODs. Kjernen er av ren kobber med aluminium over og under. Rundt disse er det igjen flere seksjoner av aluminium. De kaller prinsippet for constrained layer damping (CLD). Prisen i USA er 1550 dollar for et sett på 8, omtrent det samme som for en stk. MPOD.

    Så joda de kunne sikkert gjort låsemutteren mere fancy, men det viktigeste er at teknologien bak gjør lyden bedre enn standard føttene som følger med alle høyttalere. De som har testet Stillpoint ultra mener at på Magico S3 så er SPODs faktisk bedre.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Nettopp!!! Det er bruken av "eksotiske materialer! som nettopp legger press på den muttern.... :rolleyes:



    The devil are in the details...
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Hei Magico venner, er det mulig å skru av spikes på mine S3 ? Har prøvd men mulig det er festet med Loctite?
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Hei Magico venner, er det mulig å skru av spikes på mine S3 ? Har prøvd men mulig det er festet med Loctite?
    Hei, regner med at det er førsteutgaven som du har. Når jeg fikk min så prøvde jeg å skru de helt av, men fikk det ikke til. Kjøper man SPods så må du kjøpe pluss utgaven som kommer med nye bein med SPods fastmonterte på beina. På den nye utgaven så kommer spikesene løse, så der er det mulig å bytte.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Hei Magico venner, er det mulig å skru av spikes på mine S3 ? Har prøvd men mulig det er festet med Loctite?
    Hei, regner med at det er førsteutgaven som du har. Når jeg fikk min så prøvde jeg å skru de helt av, men fikk det ikke til. Kjøper man SPods så må du kjøpe pluss utgaven som kommer med nye bein med SPods fastmonterte på beina. På den nye utgaven så kommer spikesene løse, så der er det mulig å bytte.
    Ok, takk for svar, da får jeg leve med orginal spikes. Litt synd at disse ikke er mulig å skru av.
     

    Jori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2006
    Innlegg
    165
    Antall liker
    2
    Noen her som kan ha noen gode forslag på en senterhøyttaler som kan matche en A3 ? SCC fra Magico er en del år gammel nå, veldig svær og kostbar.
     

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.441
    Sted
    Trondheim
    Noen her som kan ha noen gode forslag på en senterhøyttaler som kan matche en A3 ? SCC fra Magico er en del år gammel nå, veldig svær og kostbar.
    Heisann,

    Flere modeller vil på ett tidspunkt komme i A-series, også trolig center.

    - F
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    5DC328F9-D78C-490C-962B-6E223AAEEF33.jpg


    En eier av Magico M6 viser et bilde fra det som skal være innsiden av hans høyttalere. Produsenten av chassiset lager monocoque til F1 bilene og F35 kampflyene, og til høyttalerprodusenten Magico fra California.

    65B0530A-A468-48E4-84CA-40B2F3A58CFE.jpg


    Et lekkert bilde av siste modell ut i M-serien, M2.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Produsenten av chassiset lager monocoque til F1 bilene og F35 kampflyene, og til høyttalerprodusenten Magico fra California.
    Dette vil sikkert lokke frem ‘skeptikerene’ her inne, for å uttrykke meg diplomatisk (for en gangs skyld) >:D
    Påstanden er tatt fra eieren av bildet og høyttaleren (M6). De har stått i 1 måned på WBF uten noen protester, tok de derfor for god fisk.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Joda, men jeg mente at alle referanser til Formel1 og romfartsindustrien blir fort klubbet ned her inne, ikke bare fordi de er feil men også fordi de er så pretensiøse at det treffer en nerve hos enkelte som en slags protest-ryggmargsrefleks.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Skulle det være noe provoserende eller utrolig med det utsagnet? CFRP er ikke noe revolusjonerende i 2019, særlig ikke i denne prisklassen og det finnes gode tekniske argumenter for å ta det i bruk også.

    Karbonpanelene i disse er også så enkle å legge/bagge/støpe at det i liten grad krever noen stor ekspertise å gjøre det. Ekstra kostnadene med å gjøre dette i forhold til alu er ikke høyere enn at det lett tjenes inn av betalingsvillige kunder som imponeres av eksponert karbon. Man ser jo hvor lett folk blir imponert her når leverandøren også leverer til F1 og F35. Vinn vinn for Magico og kunden dette. >:D

    Proposjonene og fit & finish ser bra ut på M2 syntes jeg.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.132
    Sted
    Oslo
    Joda, men jeg mente at alle referanser til Formel1 og romfartsindustrien blir fort klubbet ned her inne, ikke bare fordi de er feil men også fordi de er så pretensiøse at det treffer en nerve hos enkelte som en slags protest-ryggmargsrefleks.
    En venn av meg har mobiltelefon det står Leica på. Det er sant at de var involvert, men det merkes verken på kameraet eller bildene hans :rolleyes:
    Egentlig ser jeg ikke hvorfor man skulle tvile på påstanden. Høyttalerne koster mye, forhåpentligvis er gode råmaterialer inkludert i den prisen (pluss utviklingskostnader) og vibrasjoner er involvert både i Høyttalere, Formel1 og Romfart.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Joda, men jeg mente at alle referanser til Formel1 og romfartsindustrien blir fort klubbet ned her inne, ikke bare fordi de er feil men også fordi de er så pretensiøse at det treffer en nerve hos enkelte som en slags protest-ryggmargsrefleks.
    Du elsker jo disse diskusjonene mer enn noen andre, men du må kryss-poste dette i andre underforum da det blir lite traction i et venneforum. Ikke gi opp, du kan jo prøve i "Forskjeller og Testmetodikk" eller rett og slett gå direkte til Kabelhjørnet.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Joda, men jeg mente at alle referanser til Formel1 og romfartsindustrien blir fort klubbet ned her inne, ikke bare fordi de er feil men også fordi de er så pretensiøse at det treffer en nerve hos enkelte som en slags protest-ryggmargsrefleks.
    Du elsker jo disse diskusjonene mer enn noen andre, men du må kryss-poste dette i andre underforum da det blir lite traction i et venneforum. Ikke gi opp, du kan jo prøve i "Forskjeller og Testmetodikk" eller rett og slett gå direkte til Kabelhjørnet.
    Ja, men er mer opptatt av å påpeke det åpenbare enn å diskutere det :p
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Vis vedlegget 538771

    En eier av Magico M6 viser et bilde fra det som skal være innsiden av hans høyttalere. Produsenten av chassiset lager monocoque til F1 bilene og F35 kampflyene, og til høyttalerprodusenten Magico fra California.

    Vis vedlegget 538772

    Et lekkert bilde av siste modell ut i M-serien, M2.
    Flotte høyttalere :)
    Det er de lovemusikk og her er et bilde av hvordan de er skrudd sammen.

    F4B571B8-0678-4C1A-B281-9177B8FD95A4.jpg


    Gleder meg til å se og ikke minst høre de i München 8)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 538771

    En eier av Magico M6 viser et bilde fra det som skal være innsiden av hans høyttalere. Produsenten av chassiset lager monocoque til F1 bilene og F35 kampflyene, og til høyttalerprodusenten Magico fra California.

    Vis vedlegget 538772

    Et lekkert bilde av siste modell ut i M-serien, M2.
    Flotte høyttalere :)
    Det er de lovemusikk og her er et bilde av hvordan de er skrudd sammen.

    Vis vedlegget 538975

    Gleder meg til å se og ikke minst høre de i München 8)
    Hærlig.
    Vil tro de låter nydelig. :)
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Produsenten av chassiset lager monocoque til F1 bilene og F35 kampflyene, og til høyttalerprodusenten Magico fra California.
    Dette vil sikkert lokke frem ‘skeptikerene’ her inne, for å uttrykke meg diplomatisk (for en gangs skyld) >:D
    For meg blir det full "bullshit allert", men aksepterer at vi er forskjellig skrudd sammen. Det stemmer sikkert, men er selvfølgelig fullstendig irrelevant hvem leverandøren er. Jeg skjønner dog at noen synes det er kult, og har ikke noe mer behov for å diskutere det.

    Og jeg synes selvfølgelig at Magico lager fine (men kostbare) produkter, det er jo derfor jeg kikker innom tråden.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    De er fine hvis man ser bort fra at de har føtter som E.T...
    Går det an å ta av føttene mon tro?
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    9146A1AA-87BF-4B22-8BA4-FAF7462C6D4F.jpg


    Her er det første pressebildet av Magico sin minste høyttaler, nemlig modellen A1 som kommer i tredje kvartal. Prisen er satt til 7400 amerikanske dollar og størrelsen er sånn ca. 40 cm høy, 30 cm dyp og 22 cm bred.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    M6 visstnok også på sidemessa HifiDeluxe:

    TotalDAC will be showing with the Magico M6 at the Hifi Deluxe Show also in Munich.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn