Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Ser ut som det er en ny toppmodell på gang. Spennende å se om det blir en Q9 med 4 tårn ;)

    Mirage Listening Impressions: Magico Q7 and QSub-18

    Vis vedlegget 299484
    Jobber intenst her nå med om det er noe i ryktene om en ny toppmodell fra Magico. Jeg tenker da på sitatet fra tand lenger opp i tråden. I så fall har jeg lagt ut snubletråd til Frode for om mulig å oppgradere ved et innbyttet. Jeg regner med at oppgraderinger oppover i produksortimentet på prestigemerket hans vil skape gledesscener og et innbytte av de Q7 jeg har også som det jo har vært litt problemer rundt vil være mulig. Et slikt innbytte vil jo i stor grad eliminere de problemene vi har hatt og man kan begynne helt på nytt.

    Tar du den Frode?

    Mvh
    Roysen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Ser ut som det er en ny toppmodell på gang. Spennende å se om det blir en Q9 med 4 tårn ;)

    Mirage Listening Impressions: Magico Q7 and QSub-18

    Vis vedlegget 299484
    Jobber intenst her nå med om det er noe i ryktene om en ny toppmodell fra Magico. Jeg tenker da på sitatet fra tand lenger opp i tråden. I så fall har jeg lagt ut snubletråd til Frode for om mulig å oppgradere ved et innbyttet. Jeg regner med at oppgraderinger oppover i produksortimentet på prestigemerket hans vil skape gledesscener og et innbytte av de Q7 jeg har også som det jo har vært litt problemer rundt vil være mulig. Et slikt innbytte vil jo i stor grad eliminere de problemene vi har hatt og man kan begynne helt på nytt.

    Tar du den Frode?

    Mvh
    Roysen
    Kan jo være at de vil komme med noe nytt til Munchen Messa som er i Mai ?
    Snapper du opp noe Roysen så legg det ut :)

    Mvh: Espen L
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Da har jeg fått kjøpt meg måle mikrofon og justert Qsuben. Må si meg mektig imponert, den spiler så kontrollert og bra at det er en fryd! Integrasjonen er bare "spot on". Har koblet den med nettverkskabel mot routeren min og kan trådløst gjøre korrigeringer eller slå av/på! Moro!!! ;)

    I mitt rom så måler den flatt til 12 hz. Jeg ser nok at jeg har endel å gjøre med akustikken, bl.a. så har jeg enorm etterklangstid særlig rundt 37/38 hz og under 20 hz.

    waterfall2300.jpg
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.646
    Antall liker
    3.281
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hvilken mikrofon og program har du brukt Tand og hvor har du kjøpt det?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Kjøpte MiniDSP UMIK-1 som er en usb mikrofon. Kjøpte fra AVshop på Alanbru. Bruker REW. Er rimelig fersk så det er litt å sette seg inn i men det gikk ganske greit
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg fått kjøpt meg måle mikrofon og justert Qsuben. Må si meg mektig imponert, den spiler så kontrollert og bra at det er en fryd! Integrasjonen er bare "spot on". Har koblet den med nettverkskabel mot routeren min og kan trådlåst gjøre korrigeringer eller slå av/på! Moro!!! ;)

    I mitt rom så måler den flatt til 12 hz. Jeg ser nok at jeg har endel å gjøre med akustikken, bl.a. så har jeg enorm etterklangstid særlig rundt 37/38 hz.

    Vis vedlegget 300722
    Vilken løsning har du valgt for og utligne DSP forsinkelsen i sub?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Hei

    Qsub har integrert DSP. Har gjort disse eq-justeringene etter å ha kjørt simulering i REW.

    Screenshot 2015-01-18 17.13.42.jpg


    Ikke alt jeg skjønner, er det noen som vet hva disse innstillingene gjør?

    Screenshot 2015-01-18 17.21.12.jpg
     
    Sist redigert:

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Hei

    Qsub har integrert DSP. Har gjort disse eq-justeringene etter å ha kjørt simulering i REW.

    Vis vedlegget 301076

    Ikke alt jeg skjønner, er det noen som vet hva disse innstillingene gjør?

    Vis vedlegget 301077
    Får ikke åpnet vedleggene dine. Grunnen til mitt spørsmål er att jeg har hatt en del kontakt med sub kapable folk i Norge og USA og det har fått mine subber opp på ett helt nytt nivå for meg. Problemet er att en stereo forsterker ikke har mulighet til og forsinke signalet i hovedhøytalere, slik att de kommer i fase med subben som på grunn av DSP har en forsinkelse av signal. Vet ingenting om hvordan Magico sine subber er, men på Jl Gotham måtte jeg sette innstilling i Meridian 861 på dobbel avstand i oppsett. Ser att du har Meridian 861, men regnet med att det er Krell som har fått jobben. Derfor spørmålet.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Nå skal de virke, måte lagre de lokalt og ikke hente de fra Dropbox…

    Krellen sender kun ut signalet (både som Cast og XLR) og XLR går da til suben. All DSP justering samt fase- og tidsforsinkelse blir gjort av Qsuben. Veldig enkelt og elegant utformet.

    Hei

    Qsub har integrert DSP. Har gjort disse eq-justeringene etter å ha kjørt simulering i REW.

    Vis vedlegget 301076

    Ikke alt jeg skjønner, er det noen som vet hva disse innstillingene gjør?

    Vis vedlegget 301077
    Får ikke åpnet vedleggene dine. Grunnen til mitt spørsmål er att jeg har hatt en del kontakt med sub kapable folk i Norge og USA og det har fått mine subber opp på ett helt nytt nivå for meg. Problemet er att en stereo forsterker ikke har mulighet til og forsinke signalet i hovedhøytalere, slik att de kommer i fase med subben som på grunn av DSP har en forsinkelse av signal. Vet ingenting om hvordan Magico sine subber er, men på Jl Gotham måtte jeg sette innstilling i Meridian 861 på dobbel avstand i oppsett. Ser att du har Meridian 861, men regnet med att det er Krell som har fått jobben. Derfor spørmålet.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Vist cast kablene går direkte til efektforsterker, hvordan kan du da forsinke signalet der?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Krell 202/pre sender ut signal som xlr og cast samtidig.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Krell 202/pre sender ut signal som xlr og cast samtidig.
    Ja nettopp. Og subben forsinker sitt signal, der ligger problemet. Måtte som sagt tiligere, doble avstand i oppsett på subben i Meridian 861 for og utligne dette. Litt rart vist Magico har greid og lage en sub med DSP uten forsinkelse i det hele tatt.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Jeg glemte å si at jeg har invertert signalet, dvs snudd fasen 180 grader. Da blir det en forsinkelse i signalet. Dette kan også gjøres i tidsdomenet i tillegg også.


    Krell 202/pre sender ut signal som xlr og cast samtidig.
    Ja nettopp. Og subben forsinker sitt signal, der ligger problemet. Måtte som sagt tiligere, doble avstand i oppsett på subben i Meridian 861 for og utligne dette. Litt rart vist Magico har greid og lage en sub med DSP uten forsinkelse i det hele tatt.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Jeg glemte å si at jeg har invertert signalet, dvs snudd fasen 180 grader. Da blir det en forsinkelse i signalet. Dette kan også gjøres i tidsdomenet i tillegg også.


    Krell 202/pre sender ut signal som xlr og cast samtidig.
    Ja nettopp. Og subben forsinker sitt signal, der ligger problemet. Måtte som sagt tiligere, doble avstand i oppsett på subben i Meridian 861 for og utligne dette. Litt rart vist Magico har greid og lage en sub med DSP uten forsinkelse i det hele tatt.
    Ja, snur du fasen på hovedhøytaleren får du en forsinkelse av signal. Att dette og kan gjøres i tidsrommet, hva betyr det? Hadde håpet att fagfolk ala Flageborg hadde melt seg på dette tema. Har i en annen tråd stilt spørmål om hva 180 grader betyr i cm. Har ikke fått ett eneste svar. Uansett vil jeg si du har flaks, vist 180 grader akkurat tilsvarer den forsinkelse Qsub tillfører, men dette kan selvfølgelig være noe som Magico har tatt høyde for.
     

    atlechri

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    495
    Antall liker
    159
    Sted
    Undrumsdal
    Hmmmmm.....
    Snur du fasen på en høyttaler forsinker du IKKE signalet. Du setter en minus foran amplituden. Du forsinker signalet ved å skyve høyttaleren vekk fra deg, eller ved å sende signalet gjennom et delay-line, som er et all-pass filter med tidsforsinkelse.
    Sett at Magico-DSP'en forsinker signalet med 1us og er et lavpassfilter med en knekkfrekvens på 40Hz...?
    Ved 40Hz er bølgelengden 7,5m. På 1us beveger lyden seg s=v*t=300m/s*1*10^-6s=3mm........;-)


    Bare for orden skyld 180grader av en 40Hz sinus blir 3,75m.

    Mvh
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Med tidsdomenet mente jeg bare at også kan gjøre en forsinkelse i tid i tillegg til fasevending.Tror også at jeg kam legge inn avstand i lengde (cm) også.

    Jeg skal se om en fasevending vises på cm/ms når jeg kommer hjem, da burde man få en indikasjon på hva det betyr i cm.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Jeg kan justere tidsforsinkelsen med maks 2,746 meter eller 0,008 sekunder / 8 ms men om dette tilsvarer en endring fra 0 - 180 grader er jeg ikke sikker på.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Hmmmmm.....
    Snur du fasen på en høyttaler forsinker du IKKE signalet. Du setter en minus foran amplituden. Du forsinker signalet ved å skyve høyttaleren vekk fra deg, eller ved å sende signalet gjennom et delay-line, som er et all-pass filter med tidsforsinkelse.
    Sett at Magico-DSP'en forsinker signalet med 1us og er et lavpassfilter med en knekkfrekvens på 40Hz...?
    Ved 40Hz er bølgelengden 7,5m. På 1us beveger lyden seg s=v*t=300m/s*1*10^-6s=3mm........;-)


    Bare for orden skyld 180grader av en 40Hz sinus blir 3,75m.

    Mvh
    Takk. Da fikk jeg svar på det. Det jeg mener er at ved og vri på fasekontrollen på sub fra 0 til 180 grader vill den virituelt flytte seg 3.75 m ved 40Hz. Har jeg sjønt tegninga?
     
    Sist redigert:

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kan justere tidsforsinkelsen med maks 2,746 meter eller 0,008 sekunder / 8 ms men om dette tilsvarer en endring fra 0 - 180 grader er jeg ikke sikker på.
    Regner med att dette er koreksjon du kan gjøre i sub. Vist dette blir gjort i Krell forforsterkeren er det ikke noe problem. Koreksjon i sub vil bare øke forsinkelse, aldrig forkorte.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Krell 202 har ikke slike muligheter.
    Krell EVO 707 (som egentlig ikke er annet enn en seriøs prosessor) har alskens muligheter til enhver manipulering.

    G.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kan justere tidsforsinkelsen med maks 2,746 meter eller 0,008 sekunder / 8 ms men om dette tilsvarer en endring fra 0 - 180 grader er jeg ikke sikker på.
    Regner med att dette er koreksjon du kan gjøre i sub. Vist dette blir gjort i Krell forforsterkeren er det ikke noe problem. Koreksjon i sub vil bare øke forsinkelse, aldrig forkorte.
    Det er riktig som du sier, men når man stuck med problemet at sub og hovedhøyttalere aldri vil ha lik impulsrespons må man gjøre det beste ut av det, innenfor gitte rammer(i dette tilfellet DSPen i suben). Noen kompromisser får man.


    Geir Arne
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kan justere tidsforsinkelsen med maks 2,746 meter eller 0,008 sekunder / 8 ms men om dette tilsvarer en endring fra 0 - 180 grader er jeg ikke sikker på.
    Regner med att dette er koreksjon du kan gjøre i sub. Vist dette blir gjort i Krell forforsterkeren er det ikke noe problem. Koreksjon i sub vil bare øke forsinkelse, aldrig forkorte.
    Det er riktig som du sier, men når man stuck med problemet at sub og hovedhøyttalere aldri vil ha lik impulsrespons må man gjøre det beste ut av det, innenfor gitte rammer(i dette tilfellet DSPen i suben). Noen kompromisser får man.


    Geir Arne
    Kompromisser er vel ikke det Uber stereo gutta er mest glad i. Litt paradoxalt att vi med suround lyd får de beste utgangspunkt i forhold til 100 % integrering.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Det er mange av stereofolket som kjører digital aktiv deling og har selvfølgelig full kontroll på dette. Dessuten går det an å få til god integrering ved så lave frekvenser uten at impulsresponsen er 100%. Frekvensresponsen er tross alt det viktigste. Man velger sine kompromisser.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.646
    Antall liker
    3.281
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kan justere tidsforsinkelsen med maks 2,746 meter eller 0,008 sekunder / 8 ms men om dette tilsvarer en endring fra 0 - 180 grader er jeg ikke sikker på.
    2.746 meter blir litt forenklet omtrent 180 grader ved 62 hz.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Enig i at det er flere muligheter i 861 enn i 202 men hvilken justering mener du jeg kunne gjort bedre gjennom 861 om jeg hadde brukt den som pre kontra Krellen?

    Etter å ha kjørt målinger i REW og etterfølgende justeringer av DSP i Qsub så ser jo suben ganske så godt integrert ut etter hva jeg kan lese. Eller tar jeg feil?

    waterfall2300.jpg



    Jeg kan justere tidsforsinkelsen med maks 2,746 meter eller 0,008 sekunder / 8 ms men om dette tilsvarer en endring fra 0 - 180 grader er jeg ikke sikker på.
    Regner med att dette er koreksjon du kan gjøre i sub. Vist dette blir gjort i Krell forforsterkeren er det ikke noe problem. Koreksjon i sub vil bare øke forsinkelse, aldrig forkorte.
    Det er riktig som du sier, men når man stuck med problemet at sub og hovedhøyttalere aldri vil ha lik impulsrespons må man gjøre det beste ut av det, innenfor gitte rammer(i dette tilfellet DSPen i suben). Noen kompromisser får man.


    Geir Arne
    Kompromisser er vel ikke det Uber stereo gutta er mest glad i. Litt paradoxalt att vi med suround lyd får de beste utgangspunkt i forhold til 100 % integrering.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Enig i at det er flere muligheter i 861 enn i 202 men hvilken justering mener du jeg kunne gjort bedre gjennom 861 om jeg hadde brukt den som pre kontra Krellen?

    Etter å ha kjørt målinger i REW og etterfølgende justeringer av DSP i Qsub så ser jo suben ganske så godt integrert ut etter hva jeg kan lese. Eller tar jeg feil?

    Vis vedlegget 301395


    Det er riktig som du sier, men når man stuck med problemet at sub og hovedhøyttalere aldri vil ha lik impulsrespons må man gjøre det beste ut av det, innenfor gitte rammer(i dette tilfellet DSPen i suben). Noen kompromisser får man.


    Geir Arne
    Kompromisser er vel ikke det Uber stereo gutta er mest glad i. Litt paradoxalt att vi med suround lyd får de beste utgangspunkt i forhold til 100 % integrering.
    Jeg har selv Jl Audio Gotham og Paradigm Sub2. For og komme innenfor rette koreksjons område måtte jeg doble avstanden på sub i 861 menyen. Da treffer Gotham impulsresponsen ved ca 20-30 grader. Sub2 får rett impulsrespons ved 160-180 grader. Hadde en Velodyne DD15 tidligere med forsinkelse i samme område. Har brukt 80Hz ved kalibrering. Ett annett kompromiss som ikke er nevnt her, du får ikke justert delefrekvens på hovedhøytalere med en stereo forforsterker. Kjører selv med deling på 80Hz. På en stereo forforsterker er du låst til det hoved høytalerne klarer, og stiller subben opp til dette, alternativt kjøre overlapping, som igjen er ett kompromi ifølge mange. Siden du har 861 tilgjengelig,ville jeg prøvd ut hva du kan oppnå ved og få impulsresponsen korekt. Da først vet du om kompromiet er til og leve med eller ikke.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Vist det er 620 mikrosekund som er det riktige, da får du noen som er kapable til og gjøre om dette til M og CM.
    343 m x 0,00062 = 21 cm. Det var veldig lav latency.
    Jeg bare henviste til den komentaren lengre oppe hvor audio latency var 620 mikrosekunder, dette kan selvfølgelig være bare en del av forsinkelsen, hva vet jeg. Det høres veldig lite ut. Men er det riktig så ville jeg tro att QSub kan integreres veldig bra til en stereo forforsterker. Da er det bare og slenge inn ett pasivt delefilter, og alt er topp.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Er redd ett passivt delefilter vil degradere lyden i Q3 og isåfall være uaktuelt. I HiFi sammenheng så tror jeg den mest kompromissløse tilpasning av suben er å dele den lavt og i nærheten av høyttaleres naturlige avrulling dermed så kan man utvide den lineære gjengivelsen nedover til under 20 hz.

    Men til hjemmekino så er det mange fordeler å gjøre som du foreslår. Bl. a så vil det avlaste hovedhøyttalerne og all bass kan spilles av dedikert(e) subere.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Er redd ett passivt delefilter vil degradere lyden i Q3 og isåfall være uaktuelt. I HiFi sammenheng så tror jeg den mest kompromissløse tilpasning av suben er å dele den lavt og i nærheten av høyttaleres naturlige avrulling dermed så kan man utvide den lineære gjengivelsen nedover til under 20 hz.

    Men til hjemmekino så er det mange fordeler å gjøre som du foreslår. Bl. a så vil det avlaste hovedhøyttalerne og all bass kan spilles av dedikert(e) subere.
    Ja, uansett må du ofre noe. Ikke lett og vite vilket offer som er mest merkbart lydmessig.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Jeg kan justere tidsforsinkelsen med maks 2,746 meter eller 0,008 sekunder / 8 ms men om dette tilsvarer en endring fra 0 - 180 grader er jeg ikke sikker på.
    Regner med att dette er koreksjon du kan gjøre i sub. Vist dette blir gjort i Krell forforsterkeren er det ikke noe problem. Koreksjon i sub vil bare øke forsinkelse, aldrig forkorte.
    Det er riktig som du sier, men når man stuck med problemet at sub og hovedhøyttalere aldri vil ha lik impulsrespons må man gjøre det beste ut av det, innenfor gitte rammer(i dette tilfellet DSPen i suben). Noen kompromisser får man.


    Geir Arne
    Kompromisser er vel ikke det Uber stereo gutta er mest glad i. Litt paradoxalt att vi med suround lyd får de beste utgangspunkt i forhold til 100 % integrering.

    Nå blir det vel uansett et kompromiss å benytte en sub?! Et aktivt system med gode bassenheter som deles rundt 200Hz blir bedre enn de små basskassene som rumler langt nedimellom.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Det er riktig som du sier, men når man stuck med problemet at sub og hovedhøyttalere aldri vil ha lik impulsrespons må man gjøre det beste ut av det, innenfor gitte rammer(i dette tilfellet DSPen i suben). Noen kompromisser får man.


    Geir Arne
    Kompromisser er vel ikke det Uber stereo gutta er mest glad i. Litt paradoxalt att vi med suround lyd får de beste utgangspunkt i forhold til 100 % integrering.

    Nå blir det vel uansett et kompromiss å benytte en sub?! Et aktivt system med gode bassenheter som deles rundt 200Hz blir bedre enn de små basskassene som rumler langt nedimellom.
    Kommer vel helt ann på subben det. Subben til Tand hører vel ikke hjemme i den kategorien du nevner.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Det er riktig som du sier, men når man stuck med problemet at sub og hovedhøyttalere aldri vil ha lik impulsrespons må man gjøre det beste ut av det, innenfor gitte rammer(i dette tilfellet DSPen i suben). Noen kompromisser får man.


    Geir Arne
    Kompromisser er vel ikke det Uber stereo gutta er mest glad i. Litt paradoxalt att vi med suround lyd får de beste utgangspunkt i forhold til 100 % integrering.

    Nå blir det vel uansett et kompromiss å benytte en sub?! Et aktivt system med gode bassenheter som deles rundt 200Hz blir bedre enn de små basskassene som rumler langt nedimellom.
    Kommer vel helt ann på subben det. Subben til Tand hører vel ikke hjemme i den kategorien du nevner.

    Sikkert en bra sub det, bruker sub selv også da det blir mer moro, spesielt til film. Men alle de aktive systemene jeg har hørt uten dedikert sub har spilt bedre enn typisk oppsett med to normale høyttalere og noen alt for små subber som spiller dypbass.
    Det blir ofte alt for lite volum, tungdrevne elementer som må ha lang slaglengde og kjempeforsterker som skal klare å flytte på "bilstereobassene" også kun område fra 80Hz og ned stort sett.
    Ikke hva jeg mener er optimalt om man skal bruke mye penger på god bass. Ser jo at flere på forumet her går for langt mer kompromissløse systemer, men det ville vært spennende om noen etablerte produsenter også kunne tilby noe utenfor A4-systemene
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.648
    Sted
    Skien
    Må si jeg er misunnerlig på disse smykkene som snart står i din stue Tand

    index.jpg


    Mvh: Espen L
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn