Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.741
    Antall liker
    3.349
    With their continued passion and commitment to excellence, Alon Wolf and his team of engineers are pleased to announce the new Q7 Mk II loudspeaker. In addition to the excitement of this new product launch, Magico is also making available an upgrade path for current Q7 owners.

    Since the original Q7 loudspeaker was introduced in 2011, it has been revered as a state-of-the art loudspeaker by music enthusiasts and senior press around the world. It seems unimaginable that the Q7's performance could be improved upon. However, we are proud to say it is true – the best just got better!

    The new Q7 Mk II loudspeaker was inspired by some of the new technologies we unveiled in the limited-edition M-Project. Key elements of the M-Project design will now be incorporated into the new Q7 Mk II, which results in significant improvements to the overall sound performance. Notable changes are found in the tweeter, midrange, and crossover. These improvements will ensure the Q7 Mk II remains Magico’s supreme accomplishment, and the company's flagship model.


    Tweeter Highlights

    The Q7 Mk II incorporates a new, more efficient version of the revolutionary tweeter found in the M-Project. A 28mm diamond-coated beryllium diaphragm with optimized geometry, created using state-of-the-art finite-element-analysis modeling tools, brings the Q7 Mk II's high-frequency reproduction one step closer to perfection. This was achieved by skillfully leveraging beryllium's physical properties: the new tweeter is closer to the theoretical ideal, yet without gaining the extra weight normally associated with diamond’s specific gravity. This new technology enabled us to increase the dome diameter to 28mm (vs. the previous 26mm), improving many aspects of
    performance while enabling even greater power handling. This new technology, combined with a new motor system and new acoustically improved back chamber, results in the lowest distortion measurements possible today in a high-frequency transducer.


    Midrange Highlights

    The Q7 Mk II will have a new 6"-diameter midrange driver that features a new Graphene-based cone material from Magico. This new cone is 30% lighter and 300% stiffer than its predecessor.
    This is the first commercial use of such an advanced composite. The driver utilizes an underhung neodymium-based motor system with an extra-large magnet and a top stabilizing magnet to ensure a perfectly stabilized magnetic field of 1.7 Tesla in a 15mm air gap, culminating with a pure vented titanium voice coil. The latest 3D laser scanning techniques were used to allow for unparalleled precision in assembly, ensuring optimal behavior in each driver’s frequency range while reducing non-pistonic motion and minimizing distortion components. The midrange driver has a +/- 6mm of stabilized excursion rate at very high sensitivity, enabling 120dB (at 1m) of distortion-free playback in the midrange frequencies.


    Crossover Highlights

    The Q7 Mk II will include the latest state-of-the-art parts from Mundorf of Germany, including the new, amazing, MCap Supreme Evo capacitors.


    Q7 Mk II Upgrade Highlights

    The Q7 Mk II upgrade path includes a new tweeter, new midrange, and new crossover. The faceplate requires re-machining to accommodate the new, larger-sized tweeter.


    The Q7 Mk II is our finest achievement, a technical triumph that fully expresses the ultimate passion and capabilities of Magico. We believe that the Q7 Mk II defines our commitment to technically and artistically redefining the genre, and will provide music lovers with an unlimited and unedited space within which to experience sound like never before.


    Specifications

    Driver Complement:
    1 x 1” MBD27 Tweeter
    1 x 6” MP6007 Midrange
    1x 10” MG107 Midbass
    2 x 12” MG1207 Bass
    Sensitivity: 94dB
    Impedance: 4 Ohms
    Frequency response: 20 Hz – 50 kHz
    Recommended power: 50 – 1200 Watts
    Dimensions: 60”H x 32”D x 15”W (152cm x 81cm x 38cm)
    Weight: 750 lbs. (340 kg)


    Pricing and Availability

    The suggested retail price of the Magico Q7 Mk II is US $229,000.00 /pair

    The suggested retail price of the Q7 Mk II Upgrade is US $44,000.00 /pair

    Upgrades to original Q7 loudspeakers are Available Now and may only be upgraded at the Magico factory.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.999
    Antall liker
    10.706
    Sted
    Skien
    Etter å ha lyttet til S3 på Stocholm messa med knall bra elektronikk så ble jeg imponert, forstår godt at de tar priser for lydkvalitet.
    Lyd pr krone så er kanskje dette Magico`s beste kjøp?

    Many thanks to Stereosound, Japan for honoring the S3 with our eighth Grand Prix Award

    10854355_787016811345443_3122903349244127136_o.jpg


    image.jpg
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.660
    Antall liker
    3.287
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Huff of huff, det er noe skummelt tiltrekkende ved M-Project. Jeg savner egentlig ikke noe ved mitt eget oppsett, men likevel, det er vanskelig å ikke bli betatt av utseende til disse høyttalerene.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    1.370
    Det bildet med Q5 får fram hvor store de er. Jeg ble målløs selv når jeg så de i Hilversum.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Hm ....

    Er de høyere enn Q7? Ved siden av Q5 virker de veldig svære!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    1.370
    Der kom den. Ny diskant og mellomtone visstnok. Pris 225.000 USD. Ny verdensreferanse?:)


    Gøy vis de spiller på disse under München Messa

    Mvh: Espen L
    ikke for og være frekk her men trur magico ikke tar bare betalt for selve høyttaleren her , jeg trur merket har mye og si her og at magico kjører litt på det.
    Det er vel ingen som selger ett produkt i dag som ikke gjør det uten fortjeneste. Isåfall ville jeg aldri kjøpt det produktet med tanke på at den leverandøren sannsynligvis ikke eksisterer om noen år. At de koster mye penger er vel uten tvil, men hvor hadde Magico vært uten FoU i dag samt at de gjør store deler av produksjonen in-house. Jeg mener at Magico er helt i cutting edge når det gjelder høyttalere i dag.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Gøy vis de spiller på disse under München Messa

    Mvh: Espen L
    ikke for og være frekk her men trur magico ikke tar bare betalt for selve høyttaleren her , jeg trur merket har mye og si her og at magico kjører litt på det.
    Det er vel ingen som selger ett produkt i dag som ikke gjør det uten fortjeneste. Isåfall ville jeg aldri kjøpt det produktet med tanke på at den leverandøren sannsynligvis ikke eksisterer om noen år. At de koster mye penger er vel uten tvil, men hvor hadde Magico vært uten FoU i dag samt at de gjør store deler av produksjonen in-house. Jeg mener at Magico er helt i cutting edge når det gjelder høyttalere i dag.
    Magico er flotte høyttalere det , har fått gleden og høre magico q3 selv jeg , på burmester teknologi og krell og det var i et opptimal rom for magico q3 å , men for den prisen på q3 som er 415000 kr ble ikke jeg overbevist. Men gleder meg til og høre espen l sitt system når den tid kommer :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.999
    Antall liker
    10.706
    Sted
    Skien
    Hm ....

    Er de høyere enn Q7? Ved siden av Q5 virker de veldig svære!
    Husk at Q5 ikke er noe høyere en Q3 JackX
    Var et viktig forhandlingskort jeg brukte mot fruen i huset :)

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.660
    Antall liker
    3.287
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg håper ikke at alle disse interne skruene må etterstrammes etter en viss spilletid...
     
    Sist redigert:

    Gammeln

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    742
    Antall liker
    43
    Jeg håper ikke at alle disse interne skruene må etterstrammes etter en hviss spilletid...
    Satt å tenkte på det samme. Får virkelig håpe de bruker Loctite eller lignende :)
    Magico selv skriver (et eller annet sted) at et viktig poeng ved kabinettoppbyggingen er at det ikke trengs etterstramming.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.457
    Antall liker
    63.976
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var i dag en tur innom Rhapsody Audio her i Nederland for en demo med Nagra og Magico S5. Har hørt S5 noen ganger tidligere så det største spenningsmomentet var definitivt monoblokkene. Beklager :)

    Har ikke hørt Q-serien dessverre, men har fått med meg både S1, 3 og 5 og ikke minst M Project. Skal ikke gi meg inn på noen sammenligninger etter vel en halv time i sweetspot, spesielt siden det går såpass lang tid mellom jeg har hørt de forskjellige høyttalerne. En ting er sikkert, det låt kjempebra. Stor scene, dynamikk, instrumentplassering og dybdeperspektiv var på plass og oppsettet hadde ingen problemer med å fylle rommet. Sitter likevel igjen med en følelse av at S5 kunne vært litt strammere i bassen, men på en annen side er M Project den siste Magico høyttaleren jeg har hørt...:rolleyes: En ting er sikkert, S5 er lett å like, kanskje for lett :confused: Har hørt S3 tidligere med Nagra elektronikk (husker ikke hva som ble brukt av effektforsterker), og det er noe av det ypperste jeg har hørt, uten at jeg i dag husker hvorfor ;) Hvis jeg hadde vært i markedet for nye høyttalere tror jeg faktisk uavhengig av pris jeg ville valgt S3 fremfor S5, sagt på relativt sviktende grunnlag ;)

    Harry innehaveren av Rhapsody er spurt av Nagra om stå for demoen i Munchen i år. Han forsøker å få det til med M Project, men forstår at det kan bli en utfordring å få til. Uavhengig av dette anbefaler jeg de av dere som skal nedover å ta turen innom ham. Harry er en kunnskapsrik og strålende fyr, og det skader heller ikke at Nagra etter min smak er fantastisk elektronikk :) Jeg er også begeistret for det litt industrielle designet, samt at det minner meg om instrumenter som ble benyttet i radiorom den tiden jeg seilte til sjøs :D

    image.jpg
    image.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.999
    Antall liker
    10.706
    Sted
    Skien
    Det bildet med Q5 får fram hvor store de er. Jeg ble målløs selv når jeg så de i Hilversum.
    Mulig du blir enda mer målløs når du skal ha de opp trappene hjemme hos deg Tand :)
    Sliter vel litt med å få en Truck opp i etasjene hos deg :)

    10994169_764296053667242_7352523030930603470_n.jpg


    524224_764296077000573_7574423411711474715_n.jpg


    11010572_764296090333905_5269353339495155554_n.jpg


    Mvh: Espen L
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    1.370
    Hei Espen

    Ja, det blir nok tidenes bæreøkt det. Er ikke redd for vekta med 4 mann og bærestropper men de er mye større fysisk enn Q5 i kasse… det skal ikke stå på viljen ihvertfall!!! :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.999
    Antall liker
    10.706
    Sted
    Skien
    Hei Espen

    Ja, det blir nok tidenes bæreøkt det. Er ikke redd for vekta med 4 mann og bærestropper men de er mye større fysisk enn Q5 i kasse… det skal ikke stå på viljen ihvertfall!!! :)
    Ja trening har du jo :)
    Er de mye tyngre enn Q5?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    1.370
    De er lettere faktisk, ca 10 kg. Nesten en småkar på "bare" 180 kg. Tror Q5 må være tidenes meste kompakte høyttaler, ikke mange som slår den i forhold til størrelsen. Mener Frode sa at volumet var 30 % større men vekt var ca 80 % mer på Q5 i forhold til Q3.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.999
    Antall liker
    10.706
    Sted
    Skien

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Magico har i disse dager besøk av Frode i Acoustic Tuning og Leif fra Audionord
    Her noen bilder fra lytting på Q7 mk2 og Q Sub 18 i lytterommet til Magico.

    Vis vedlegget 309868

    Vis vedlegget 309871

    Vis vedlegget 309869

    Vis vedlegget 309872

    Vis vedlegget 309870

    Mvh: Espen L
    Fikk nå sett bildene etter og stått på hodet i sofaen :D
    Bra med litt turning vetdu :)
    ja sant det espen l , men får turnet nok , med både hunde turer og aktiviteter til datter mi , og ikke minst litt planlegging for den nye som er på vei :)
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    M-Project´n er mye penere.

    Men kul med ubehandlet alufront da...
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    1.370
    M-Project´n er mye penere.

    Men kul med ubehandlet alufront da...

    Enig! :)

    men Q7 har en fremtoning som Schwartzenegger. Brutalt og rått! M Project er mer som en stilstudie i høyttalerdesign, nesten understatet i sin fremtoning. Ihvertfall inntil man ser den live, da ble jeg helt satt ut og iflg Tomz begynte å sikle :)

    Tommy
     
    Sist redigert:

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    På bildet med Alon, Frode og Leif har det jaggu meg sneket seg inn en linselus! Eller er det den nye salgssjefen med en umiskjennelig Krell-kontrafei :) Herlig!!

    cheers!
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    766
    Torget vurderinger
    8
    Designet på Q7 er mine øyne ikke mye pent, men spiller sikkert mye bedre enn utseende skulle tilsi:cool:

    Da har jeg mye mer sansen for hvordan M5 er utført.....

    Magico M5.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn