Magico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.046
    Sted
    Porsgrunn
    Fikk litt mer følelse av hvor store Ultimate III faktisk er når jeg såg dette:
    As chance would have it, one of the first products that I came in contact with today was also the most expensive loudspeaker I've ever seen. I didn't get to hear the Magico Ultimate III -- there was only one on static display at CES in Magico's suite -- but I did get to actually see one for the first time (I'd only seen pictures of it before). To say I was shocked would be an understatement -- it was much more than I could've ever imagined it would be in terms of size and complexity.

    Jeff Fritz som er en av de som er avbildet ble faktisk sjokkert over hvor store og komplekse de var i virkeligheten, før dette hadde han kun sett de på bilder.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.046
    Sted
    Porsgrunn
    Jazzman som er bruker av AudioAficionado.org har besøkt messa i Las Vegas og dette er hans personlige inntrykk av Magico S3:

    I just spent 4 days at CES (mostly for business meetings but spent a full day in
    the high end show). The S3 sound is absolutely gorgeous. Very very musical,
    medium in particular is excellent. Magico was using an Aurender W20 as a source,
    a DCS Vivaldi DAC, a Vitus pre (MP-L201) and a power amp from the Signature
    series.
    This speaker will be a killer, I am looking forward to hear it in a
    better environment than an hotel room.
    Btw, it was interesting to compare
    them with the Alexia with a full Vitus system in the Vitus room. I much
    preferred how the S3 sounded, even if it costs only 40% of the price. Apparently
    Vitus was using a Wilson speaker because his local distributor sells Wilson...
    but he is now using the Q7 as his personal speaker.

    Magico was also
    showing one Ultimate (no demo, just one speaker). You must see it in person to
    realize how special it is, a real piece of art. I did hear the first and second
    Ultimate in the past, but the Ultimate III looks much more refined in term of
    design.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.046
    Sted
    Porsgrunn
    Nå er messa i Las Vegas over og inntrykkene begynner å sive ut på nettet. Jonathan Valin fra The Absolute Sound er en av de mest annerkjente skribentene i dagens Hifi verden og dette er en del av hans inntrykk.

    As you know from previous reports, my swan-like neck of the high-end woods is usually crowded with exotic numbers from manufacturers eager to show off their best and most expensive goodies. But with the ascendance of Munich and the decline of Las Vegas as the international showgoer’s destination of choice (and—this year, at least—the very bad weather on the East Coast, which made visitors and speaker-makers alike late for the party), CES 2014 was less well attended and considerably less varied and pricey than in past years. With some very notable exceptions that I will come to momentarily, ultra-high-end-loudspeaker manufacturers generally went down-market—or mid-market—this time around, with far fewer $100k+ Goliaths and a whole lot more $20–$40k Davids


    After the foregoing introduction you’re probably asking yourself why I put a picture of Magico’s Alon Wolf, who is not exactly the epitome of thrift, at the start of this report. The answer is not because Alon had the best sound at the show (although the Magico sound was very very good); rather, it is because he had the most sound at the show, which this year might fairly have been called the Magico Electronics Show (or MES). Not since the heyday of David Wilson back in the late nineties, when Wilson Audio Specialties virtually owned the high end, have I seen a single loudspeaker manufacturer’s products in so many different venues. By my count nine of the forty-five or so rooms I visited were using Magicos—fully one-fifth of the ultra-high-end displays at The Venetian (and I don’t know how many others at T.H.E. Show).

    Whatever you may think of the sound of Magico speakers, the fact that so many different electronics/source companies decided to display with them (in many cases with the same models that their competitors were using) is certainly remarkable. Among other things, it made my job a whole lot easier—and, in a way, more interesting. When you hear the selfsame speaker in two or three different systems, you get a considerably better idea of what the speaker itself sounds like and of how the associated electronics and sources driving it are affecting that sound than you do when you only hear it once or twice during the course of a show in the same system.

    Så går han igjennom en rekke høytalermerker som imponerte han under messa og avslutter med:

    That I finally settled on the $22.6k Magico S3 three-way floorstander is as much an acknowledgement of Magico’s omnipresence at CES (or MES) as it is of the excellent sound of Alon Wolf and Yair Tamman’s latest creation. It seems to me that Magico is currently in the process of changing its sonic image. Famous for their transparency, resolution, and speed, Magico’s early efforts (like those of Kharma) were also, arguably, a bit on the analytical side. For some listeners (like me) this was a plus. For others, the speakers were simply too lean in tone color and too tough to drive in the bass to be fully satisfying.
    With the introduction of the Q7 and Magico’s more affordable “S Series” oval, aluminum-bodied speakers, the Magico paradigm has begun to change. Its new speakers, the Q7 in particular, have a warmer overall balance, bespeaking richer, denser, more natural color in the power range (which is, IMO, one of the chief keys to a loudspeaker’s appeal). Because of its monocoque enclosure (the S3 is the only S Series speaker with a box that is made as a single unit, rather than bolted-together from curvilinear parts), its newly developed, rounded sub-chamber for the midrange driver, and the superb Vitus electronics, Synergistic Research Galileo LE cabling, and dCS front end with which it was paired in the Magico room, the S3 actually took this newer, gentler Magico balance a step further, without losing much of Magico’s trademark low-level resolution or transient speed. Despite being housed in a small room, the S3s were gorgeous-sounding on guitar, piano, and voice, with just a slight (but persistent) hint of beryllium brightness on massed strings and winds. In other rooms Magicos fared equally well—the Q3 in the Synergistic Research room, the S5 in the Constellation Audio room, the S3s again in the Soulution room (where Soulution’s new $65k 711 stereo amp and $55k 725 preamp made my ears water and my hands shake with lust), among many others—but as the S3 in Magico’s own room was the speaker’s “official” introduction, it is the S3 in the Magico room that becomes my final CES 2014 highlight.


    For de av dere som vil lese hele artikkelen der en lang rekke merker blir nevnt: Loudspeakers $20k and Up at CES 2014 | The Absolute Sound og her er en annen artikkel av samme mann i samme magasin: Other Ultra-High-End Loudspeaker Highlights from CES 2014 | The Absolute Sound der Magico er nevnt flere ganger.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Jazzman som er bruker av AudioAficionado.org har besøkt messa i Las Vegas og dette er hans personlige inntrykk av Magico S3:

    I just spent 4 days at CES (mostly for business meetings but spent a full day in
    the high end show). The S3 sound is absolutely gorgeous. Very very musical,
    medium in particular is excellent. Magico was using an Aurender W20 as a source,
    a DCS Vivaldi DAC, a Vitus pre (MP-L201) and a power amp from the Signature
    series.
    This speaker will be a killer….
    Vel, tydeligvis ulike oppfatninger rundt CES besøkende…sakset dette fra en annen AudioAficionado bruker under Wilson fanen;

    "The Magico S3, may push a Sophia update, but I just got off the phone with a long time friend who was at CES, and he wasn't impressed with the S3 or S5 in any of the rooms where they were displayed"

    :cool::)

    Det har alltid vært litt uoverenstemmelser mellom Magico- og Wilson leirene, men det vel sånn det skal være.

    Jeg har forøvrig lyttet en del til S1 og basert på disse inntrykk, kan jeg ikke tro annet enn at Magico S3 også blir en meget interessant HT.

    mvh




     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    3.286
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    ... long time friend who was at CES, and he wasn't impressed with the S3 or S5 in any of the rooms where they were displayed"
    Min erfaring er ofte at hvis det er noe som imponerer voldsomt ved første lytting så er det kanskje utstyr med "spisskompetanse". (Imponatoreffekter). Anlegg som spiller virkelig bra "all-round" har ofte kvaliteter som kommer snikende på en etterhvert som en snurrer flere og flere plater.

    I tillegg: folk som er bastante og skråsikre er ofte enten forutinntatte eller feller dom litt for tidlig.

    edit:skriveleif
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Artig å se at Synergistic Research bruker Q3 når de demonstrerer kablene sine på messa, bruker selv Synergistic Research på mine Q3 å for meg så har det vært de som har fungert best på Q3 ut av de kablene jeg har testet.
    Ser at kabelprodusenten MIT også brukte Q3 på messa :)
    Mvh: Espen L
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    ... long time friend who was at CES, and he wasn't impressed with the S3 or S5 in any of the rooms where they were displayed"
    Min erfaring er ofte at hvis det er noe som imponerer voldsomt ved første lytting så er det kanskje utstyr med "spisskompetanse". (Imponatoreffekter). Anlegg som spiller virkelig bra "all-round" har ofte kvaliteter som kommer snikende på en etterhvert som en snurrer flere og flere plater.

    I tillegg: folk som er bastante og skråsikre er ofte enten forutinntatte er faller dom litt for tidlig.
    Som jeg skulle sagt det sjøl.........dermed bravo;) :) :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Gleder meg til å få lyttet på S3, regner med at den står på München messa i Mai.
    Mvh: Espen
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    1.370
    Artig å se at Synergistic Research bruker Q3 når de demonstrerer kablene sine på messa, bruker selv Synergistic Research på mine Q3 å for meg så har det vært de som har fungert best på Q3 ut av de kablene jeg har testet.
    Ser at kabelprodusenten MIT også brukte Q3 på messa :)
    Mvh: Espen L
    Har selv gode erfaringer med S.R. på mine Q5. Har nå komplett Galileo LE pakke og det ble ett løft som overgikk all forventning. Det største hakeslippet fikk jeg når jeg byttet ut Odin 2,5 meter AC med Galileo LE AC. Har en Galileo Powercell ventende inn og kan vel si at jeg gleder meg veldig til å få den inn i systemet ;).

    Tommy
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Artig å se at Synergistic Research bruker Q3 når de demonstrerer kablene sine på messa, bruker selv Synergistic Research på mine Q3 å for meg så har det vært de som har fungert best på Q3 ut av de kablene jeg har testet.
    Ser at kabelprodusenten MIT også brukte Q3 på messa :)
    Mvh: Espen L
    Har selv gode erfaringer med S.R. på mine Q5. Har nå komplett Galileo LE pakke og det ble ett løft som overgikk all forventning. Det største hakeslippet fikk jeg når jeg byttet ut Odin 2,5 meter AC med Galileo LE AC. Har en Galileo Powercell ventende inn og kan vel si at jeg gleder meg veldig til å få den inn i systemet ;).

    Tommy
    Åjøss full pakke med Galileo :) testet du denne direkte opp mot Odin?
    Mvh: Espen L
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    1.370
    Artig å se at Synergistic Research bruker Q3 når de demonstrerer kablene sine på messa, bruker selv Synergistic Research på mine Q3 å for meg så har det vært de som har fungert best på Q3 ut av de kablene jeg har testet.
    Ser at kabelprodusenten MIT også brukte Q3 på messa :)
    Mvh: Espen L
    Har selv gode erfaringer med S.R. på mine Q5. Har nå komplett Galileo LE pakke og det ble ett løft som overgikk all forventning. Det største hakeslippet fikk jeg når jeg byttet ut Odin 2,5 meter AC med Galileo LE AC. Har en Galileo Powercell ventende inn og kan vel si at jeg gleder meg veldig til å få den inn i systemet ;).

    Tommy
    Åjøss full pakke med Galileo :) testet du denne direkte opp mot Odin?
    Mvh: Espen L
    Hei Espen

    Ja, det var det første jeg testet da jeg hadde Odin i systemet mitt fra før. Odin er en utrolig bra kabel bare så det er sagt, men Galileo LE AC er bedre - særlig romfølelsen og nærhet til artisten. Magico vokser virkelig med hver oppgradering! Herlig!! :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Artig å se at Synergistic Research bruker Q3 når de demonstrerer kablene sine på messa, bruker selv Synergistic Research på mine Q3 å for meg så har det vært de som har fungert best på Q3 ut av de kablene jeg har testet.
    Ser at kabelprodusenten MIT også brukte Q3 på messa :)
    Mvh: Espen L
    Har selv gode erfaringer med S.R. på mine Q5. Har nå komplett Galileo LE pakke og det ble ett løft som overgikk all forventning. Det største hakeslippet fikk jeg når jeg byttet ut Odin 2,5 meter AC med Galileo LE AC. Har en Galileo Powercell ventende inn og kan vel si at jeg gleder meg veldig til å få den inn i systemet ;).

    Tommy
    Åjøss full pakke med Galileo :) testet du denne direkte opp mot Odin?
    Mvh: Espen L
    Hei Espen

    Ja, det var det første jeg testet da jeg hadde Odin i systemet mitt fra før. Odin er en utrolig bra kabel bare så det er sagt, men Galileo LE AC er bedre - særlig romfølelsen og nærhet til artisten. Magico vokser virkelig med hver oppgradering! Herlig!! :)
    Har testet Odin AC hjemme og den var ekstremt bra så vis galileo er på det nivået så er det rått! Ligger ikke også Galileo litt under Odin i pris?
    mvh: Espen
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.230
    Antall liker
    1.370
    Åjøss full pakke med Galileo :) testet du denne direkte opp mot Odin?
    Mvh: Espen L
    Hei Espen

    Ja, det var det første jeg testet da jeg hadde Odin i systemet mitt fra før. Odin er en utrolig bra kabel bare så det er sagt, men Galileo LE AC er bedre - særlig romfølelsen og nærhet til artisten. Magico vokser virkelig med hver oppgradering! Herlig!! :)
    Har testet Odin AC hjemme og den var ekstremt bra så vis galileo er på det nivået så er det rått! Ligger ikke også Galileo litt under Odin i pris?
    mvh: Espen
    Veil er ca halv pris av Odin, så det er gir vel mye for penga eller lite etter som om du tror kabler har en effekt eller ei :). Magico er jo godt egnet til å avsløre endringer i systemet, så det er bare å be Frode om en test. Mitt Galileo LE sett blir ihvertfall!:)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Her er et flott bilde av S3 i hvit finish, spurte Frode i acoustic Tuning når jeg var på Stocholm messa forrige helg om når de kom til Norge og de var vist bestillt og er på vei inn allerede.

    image.jpeg


    Mvh: Espen L
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.442
    Antall liker
    63.829
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siste bildet må være fra hifi-butikken rett oppi gaten, Rhapsody Audio. De hadde vel nylig en S3 demo som jeg ikke fikk med meg :mad: Ellers et fantastisk sted med jevnlige demoer av kvalitetsprodukter. Innehaveren er også en strålende fyr som alltid er klar for en hifi prat.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Siste bildet må være fra hifi-butikken rett oppi gaten, Rhapsody Audio. De hadde vel nylig en S3 demo som jeg ikke fikk med meg :mad: Ellers et fantastisk sted med jevnlige demoer av kvalitetsprodukter. Innehaveren er også en strålende fyr som alltid er klar for en hifi prat.
    Trur det stemmer TOMZ, bilde er hentet fra en seanse og ikke i en privat stue.

    Mvh: Espen L
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Ser ut som den S3'n er skikkelig forspent med godsaker, bla ARC av ymse avstøpninger. Har stor tro på at Magico låter himmelsk med rør!

    Ser ut til at jeg snart vil kunne komme til å frekventere denne tråden ganske så heftig etterhvert; en bronsefarget Q3 vaker i morgenstemningen, "surret" fast i en ren Ypsilon-kjede startende med MC Stepup, VPS-100 PHONO STAGE (rør-RIAA) , PST-100 MKII (rør-pre), AELIUS hybrid-amper (rør i inngangstrinnet) Products, Ύψιλον - Untouchable... but not unreachable

    Kan nesten ikke sitte stille her jeg går :D

    Cheers!
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Grattis JackX.
    Deg der blir nok heftig. Morsomt at jeg kunne inspirere deg til finish valg.

    Mvh
    Roysen
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Grattis JackX.
    Deg der blir nok heftig. Morsomt at jeg kunne inspirere deg til finish valg.

    Mvh
    Roysen
    Ingen tvil hvor inspirasjonen kommer fra, nei ;)

    Extra morsomt er det jo at samtlige Ypsilon-produkter jeg får i oppstillingen har Klasse A-rating fra en herværende musikk-blekke...

    Cheers!!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Ser ut som den S3'n er skikkelig forspent med godsaker, bla ARC av ymse avstøpninger. Har stor tro på at Magico låter himmelsk med rør!

    Ser ut til at jeg snart vil kunne komme til å frekventere denne tråden ganske så heftig etterhvert; en bronsefarget Q3 vaker i morgenstemningen, "surret" fast i en ren Ypsilon-kjede startende med MC Stepup, VPS-100 PHONO STAGE (rør-RIAA) , PST-100 MKII (rør-pre), AELIUS hybrid-amper (rør i inngangstrinnet) Products, Ύψιλον - Untouchable... but not unreachable

    Kan nesten ikke sitte stille her jeg går :D

    Cheers!
    HEFTIG JackX
    Når regner du med eventuelt disse flotte komponentene flytter inn hos deg ?
    Spendene med Ypsilon på Magico :)

    Mvh: Espen L
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Hei Espen.
    Det ryktes at Mr.Ulv skal streife Moderlandet før München-messen ....
    Hadde ikke vært meg imot å demonstrere for Wolf'ern i egen heim.
    Uklar nok ?
    :)

    cheers!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Hei Espen.
    Det ryktes at Mr.Ulv skal streife Moderlandet før München-messen ....
    Hadde ikke vært meg imot å demonstrere for Wolf'ern i egen heim.
    Uklar nok ?
    :)

    cheers!
    Der ja nå snakker vi vetdu :cool: Hørt rykter om Mr.Ulv så vi Magico "Lover`s" ser ut til å få en herlig vår:rolleyes:

    Mvh: Espen
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Er det noen som vet om (URL?) et review hvor S3 og Q3 er satt opp mot hverandre?

    Cheers!
     

    E_s

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Sted
    Drammen
    Jeg vet ikke. Men har hørt dem begge, samt toppmodell Q7. Q7 var etter min mening ekstremt hypet, og jeg hørte dem på 2 MacIntosh 2,2kw monoblokker, samt en forforsterker til 300k..faktisk liker jeg Revel Salon 2 laangt bedre, eller Wilson Sasha, eller tilogmed S3, som spiller meget bra...men, den er altfor dyr. Det er alle Magico mener nå jeg. Det er en drøss med høytalere, som også er mye billigere, som er langt bedre..og jeg vet om mange som mener det samme. Det er ikke dreved sagt at dem er dårlige ;)
     

    E_s

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Sted
    Drammen
    Som jeg har nevnt i en tidligere tråd, det har jeg ikke lov å si fra vedkommende...
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Virker suspekt. Det finnes bare et par i Norge. De finnes her i huset. Det finnes et annet par i Skandinavia og eieren bruker ikke McIntosh.

    Det er ikke laget mange par Q7. Produsenten og distributørene har bra kontroll på hvor de er. Skjønner derfor ikke hvorfor det skulle være hemmelig. Samtidig spurte jeg ikke etter identiteten på eieren, men hvor du hørte de.

    Mvh
    Roysen
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Som jeg har nevnt i en tidligere tråd, det har jeg ikke lov å si fra vedkommende...
    Leter etter den tråden, men finner den ikke: kan du gi meg URL hvor du nevner det?

    Cheers!
     

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.446
    Sted
    Trondheim
    Vi må vel erkjenne at ikke alle elsker Magico. Det er fair.
    Vi har alltid vår rett å mene.

    Med gjennomtenkt synergi av :

    - akustikktiltak,
    - komponentplassering,
    - resonansdemping,
    - romstørrelse/fasong,
    - strøm,
    - kabler
    - elektronikk
    - etc.. så finner mange stor glede av moderne høyttalere - også Magico.

    Forutsetningene (da med gjennomgående planlegging + feiling) avgjør ALLTID resultatet!!.
    Noen er tålmodig nok til å finne godlyden, andre er det ikke.
    Når forutsetningene IKKE er tilstede er det oftest høyttalerne som får "ansvaret" - også Magico.
    Heldigvis kan vi glede av oss av fantastiske høyttalere der forutsetningene er tatt seriøst - også Magico.

    Alle som måtte mene noe godt/vondt er alltid velkommen å kontakte oss - helst først!.
    Vi har ALDRI fasiten, men vi finner som oftest sammen med kunden logiske forklaringer.

    Cheers!! :)

    Mvh.
    Agent/Forhandler/Distributør av Magico :
    Acoustic Tuning / Audionord AB
    Tel + 47 980 87678
    Tel + 46 8 36 22 40
    post@acoustictuning.com
    Acoustic Tuning
    Audionord
     
    Sist redigert:

    E_s

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Sted
    Drammen
    Other side of the world. Om de var kjøpt eller ikke vet jeg ikke, jeg tror muligens de var lånt fra butikk/forthandler. Men som sagt, det vet jeg ikke. Får ikke si noe som helst
     

    E_s

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Sted
    Drammen
    Finner ikke selv mitt tidligere innlegg på dette, haha. Men nå er det nå slik Roysen at andre har også hørt disse, og det er nok mange rundt i verden som også har lånt dem, for mulig kjøp. Det burde da bare mangle at det ikke skulle være mulig, med mulig utlegg på 1,2 mill. Til det hadde jeg nesten forlangt 1 kinobilett eller to ved siden av;)
    Magico er ikke dårlig, kanskje det ble oppfattet slik..de er fantastiske, men de opplevdes, av meg uansett, som litt fargede høytalere, iallefall ikke nøytrale. Amerikansk lyd har tendenser til å helle noe mot den litt "varme", tunge lyden om mulig, finner ikke helt rette ordet.
    Selvfølgelig igjen avhengig av rom og matching med annet utstyr. Men det er mye snadder der ute, og det er ikke alltid det dyreste er best, eller fungerer best i vanlige stuer. At du synes det er suspekt kan jeg ikke mene noe om, det blir din mening, men som alle andre utallige høytalere jeg har hørt, hvorfor skulle jeg skrøne av av dette. Jeg setter forskjellige modeller fra JmLab, Hansen Audio, Gryphon, Magnepan, Revel, Yg, høyere lydmessig, enn Magico..men det blir jo min mening og min opplevelse av lyden
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Magico Q7 farget mot det varme (amerikansk lyd) er dette det du har hørt................dette har jeg litt vanskelig for å tro.
    Nå blir jeg virkelig nysgjerrig her.
    Hva det ble brukt av utstyr kan du vel si noe om? edit; Mcintosh var det.
    Mvh.KW
     
    Sist redigert:

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Har jo hørt dem på Other side of the world" og det er hemmelig,kan ikke si noe :) hehe


     
    R

    Roysen

    Gjest
    Magico Q7 farger definitivt ikke mot det varme. Det kan da knapt finnes noe så nøytralt som Magico Q7. Da er det noe annet i kjeden som er synderen. McIntosh er jo kjent for nettopp dette. Kanskje problemet var forsterkerne eller noe annet i kjeden.

    Mvh
    Roysen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn