Mac ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vegardaase

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    2
    Det tekniske ordner seg sikkert, men vær obs på at musekula ikke liker at du er skitten på fingrene.... Dvs at man nesten må ta en kirurgisk håndvask før man tør å scrolle ellers setter dritten seg inne i kula og man må rense for å få noe reaksjon igjen.

For TV-bruk anbefaler jeg EyeTV. TV-Guide, opptak, time-slip osv for en meget gunstig pris.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Greven skrev:
    Det tekniske ordner seg sikkert, men vær obs på at musekula ikke liker at du er skitten på fingrene.... Dvs at man nesten må ta en kirurgisk håndvask før man tør å scrolle ellers setter dritten seg inne i kula og man må rense for å få noe reaksjon igjen.

For TV-bruk anbefaler jeg EyeTV. TV-Guide, opptak, time-slip osv for en meget gunstig pris.
    :)
    tror hygienen skal vær god nok. Mat kommer aldri nær maskina, drikke dog. ;)

Det jeg har kjøpt er Eyetv - Hybrid, har ikke brydd meg med å pakke den ut enn, men den skulle vel være grei? eller?

Vegardaase

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    2
    Med rent så mener jeg RENT... Har selv opplevd at kula sluttet å fungere fordi jeg hadde vært bortpå med en "snusfinger"..;D

Har hybriden selv og den fungerer ypperlig. Er spesielt overrasket over den kjappe responsen og hvor lite den belaster systemet i bruk. Den skriver tross alt siste timen med TV til HD i max kvalitet.

P

Parelius

Gjest
    Jeg hadde håpet på å legge inn en clean up melding, men den gang ei. Fikk sendt en ny "development build" av Audio Hijack Pro fra Rogue Amoeba, men problemene er de samme. Det er helt klart noe feil med taggene, men hva som forårsaker det, synes uklart. Håper å kunne få en avklaring etter hvert.

Frage: Er det ingen andre som benytter Audio Hijack Pro sammen med siste versjon av OSX, og som kan rapportere sine erfaringer?

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Ser ut som Apple har noe på gang 14 Oktobler.

Da Apple skiftet til Intel ble det enklere å se fremtiden. Ved å se hvor den tradisjonelle PC industrien befant seg, kunne man enkelt forvente seg det samme til kommende Macer. Dette har gjort det komfortabelt for journalister og bloggere å spå hvilken retning Steve Jobs velger, men nå går kanskje Apple en ny vei?

I år har mange av ryktene samlet seg rundt 14. oktober. Både Macbook og Macbook Pro har oversteget produktsyklusen, noe som ikke gjør ryktene mindre. Mange har skrevet om surfebrett og ultraportable. Det er kanskje ikke dumt å drømme om noe lignende maskinene vi har sett fra Asus og MSI, men høyst sannsynlig vil vi ikke se en slik maskin før Intel lanserer Atom som dualcore

MVH Johnny

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    KindOfBlue skrev:
    Tydelig at din Safari har vært innom "noe" -- PopUp Blocker er enkelt å aktivere - se under Safari i menylinjen.

Jeg ville restartet Safari, og kanskje også hele Macen. Og sjekk om du har noen oppdateringer i Systemvalg>Software Updates.

Lykke til.
    "Restart"
    Det mantraet kjenner jeg igjen fra den gangen jeg jobbet på både mac og pc-platform.
    Yndlingsordet til IKT-avdelingen de gangene macene trøblet. ::)

Vi får se. Stort sett fornøyd uansett. Ser bra ut, et helt topp livstilsprodukt. ;)

Vil bare gi et råd til de som vurderer iMac. Holdt på å kjøpe 24", tenkte jo større jo bedre. Etter nøye overveielse droppet jeg det.
    Stort sett skal den brukes til nettsurfing og nedlastninger jeg ikke får lov til å gjøre på jobb-maskin, i hovedsak musikkrelatert. 24" er mye skjerm å sitte nærme, hvis surfing stort sett er greia. Nettbrowseren blir jo uansett ikke noe større.
    Når platerommet er pusset opp i løpet av oktober, kommer den til å bli brukt litt som TV også, men 20" duger fint for meg. Selvsagt er specs på den grommeste 24" fristende, men til mitt bruk, uinteressant egentlig.
    Det skal da ikke være noe grunn til å måtte restarte. Jeg ville ha vurdert å spørre om å få byttet Mac´en. Min har fungert helt problemfritt untatt når jeg bruker Windows.

Jeg var innom butikkene mange ganger for å vurdere størrelsen fordi jeg syntes 24" var litt for stort og 20" litt for lite. Ville helst ha hatt 22". Men etter å ha hatt 24" en god stund nå så er jeg veldig glad for valget. Litt stort er bedre en litt for lite etter min mening og man blir vant til større skjerm. Har du prøvd å ha menylinjen til høyre? Det er smart, imo.

Andre smarte ting er å kunne åpne safari med å trykke på scroll. Og bruke hjørnene til å skifte bruksområde.

Scrollknotten har jeg ikke blitt helt fortrolig med. Synes den er for liten. Men man kan jo bytte til nesten hvilken som helst mus. Min fungerte heller ikke nedover, men fikk den til å ta sporene med å dytte den litt hardt nedoverog mot meg (få vekk skitt).

Nightpuma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Antall liker
    505
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

Jeg er veldig glad for min Macbook, men jeg støter stadig på problemer som vanskeligheter med streaming NRK, betaling i noen online-shops etc. Det gjør at jeg simpelten er nødt til å installere XP også på den. Litt ergelig igrunnen, jeg ville gjerne at Macen skulle være et komplett produkt.

Mvh Asbjørn

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Nightpuma skrev:
    Hei

Jeg er veldig glad for min Macbook, men jeg støter stadig på problemer som vanskeligheter med streaming NRK, betaling i noen online-shops etc. Det gjør at jeg simpelten er nødt til å installere XP også på den. Litt ergelig igrunnen, jeg ville gjerne at Macen skulle være et komplett produkt.

Mvh Asbjørn
    Macen er et komplett produkt, men det betyr ikke at alle nettsteder tilrettelegger for OSX.

P

Parelius

Gjest
    Parelius skrev:
    Jeg hadde håpet på å legge inn en clean up melding, men den gang ei. Fikk sendt en ny "development build" av Audio Hijack Pro fra Rogue Amoeba, men problemene er de samme. Det er helt klart noe feil med taggene, men hva som forårsaker det, synes uklart. Håper å kunne få en avklaring etter hvert.

Frage: Er det ingen andre som benytter Audio Hijack Pro sammen med siste versjon av OSX, og som kan rapportere sine erfaringer?
    Siste; Fra Rogue Amoeba blir det nå hevdet at det "may be an issue with the file format itself (AIFF) rather than an application". Om det er tilfellet, så er ikke det særlig betryggende.

Jeg kjører nå digitalisimporten inn i Apple Lossless; det funker.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Safari har sine shortcomings, i Firefox funker det meste...med riktige plugins for wmf så funker det meste av streaming-tjenester også. Men det er klart, enn så lenge er det altfor mange som ikke bryr seg om webstandarder, bare det funker på pc...spørs om det kan endre seg litt på sikt, hvis Apple kommer med en 800$ bærbar i morgen!

Going in for the kill :)

O.
    Nightpuma skrev:
    Hei

Mvh Asbjørn

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn