Mac mini som mediaspiller

thorleif.d

Medlem
Ble medlem
10.03.2011
Innlegg
15
Antall liker
7
Sted
Oslo
Uansett, har du cd er det ikke noe poeng å rippe til FLAC, lyden blir ikke bedre enn startpunktet, vs cd'en som er redbook i 16/44.

Hilsen

enw
Nå ripper man vel ikke til FLAC eller ALAC for å oppnå bedre lydkvalitet enn utgangspunktet, men for å oppnå samme lydkvalitet som utgangspunktet, men med mindre filer?

Ellers ENW, må jeg få komplementere deg med hva som ser ut som et fantastisk flott anlegg ut fra signaturen din å dømme :cool:

Har noen noe erfaring med PureMusic vs Amarra i den grad at du kan komme med en kort sammenlignende kommentar? Ut fra hva jeg har lest og sett på nett, så fremstår det som Amarra er litt bedre integrert med iTunes hva grensesnitt gjelder. Er dette bare kosmetisk eller funksjonaliteten bedre også. Jeg bruker pr idag PureMusic med en hodeløs MM som styres med Remote app fra iPad. Noen erfaringer med denne konfigurasjonen og Amarra?

mvh
Thorleif
 
Sist redigert:

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.975
Antall liker
3.810
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
har 16 gig... :cool:
forbindelsen mellom ipad og mini går gjennom Asus RT-AC66U (minien er kablet), så den burde være stabilt.

Har bestemt meg for Pure Music nå- den funker heller ikke knirkefritt og det går ikke en dag hvor jeg må ha tilgang til minien om å slå av og på Itunes og/eller Pure Music og Soundflowerbed... så der sitter noen bugs her eller der. Det har vel også noe med Hiface driveren å gjøre.

Der kommer en SSD til minien om litt, da skal jeg teste det en gang til med Amarra, kanskje det funker bedre da.
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Skiftet ut min Mac Mini 2009 med en 2012 for å få bort viftestøy. Installerte en SSD på 250 Gb og 16 Gb ram. Tyst som i graven.

Etter tidligere å ha prøvd Pure Music uten noen forbedring, og siden BitPerfect uten noen lydforbedring, men med automatisk skifte til High Rez (og tilbake), så kuttet jeg også ut den. Det var bare ikke stabilt nok. Gidder ikke beskjeftige meg med ustabil programvare.

Kjører nå fra iTunes og inn i MH ULN-8 ekstern D/A og A/D konverter via FireWire og derfra til aktive høyttalere. All musikkk på ekstern FW-disk som står i et annet rom (15 m strekk).

I tillegg signal til anlegg 2 via trådløst. Optisk fra AE til koakskonverter og inn i MonsterDAC og til aktive Elac. Styres med iPad/iPhone

Works like a charm!
 
Sist redigert:
M

mo ha dk

Gjest
Har brukt Mac mini de siste 4 årene. Det første år var det en brukt 2008 modell og denne ble byttet til nyeste modell i januar i år. Fikk sjokk over forbedringen som var ved bytte til ny Mac mini - anbefaler alle å gjøre det! Den nye er utstyrt med 128 GB SSD-disk og 8 GB minne. Al musikken ligger på en ekstern FW-disk i AIFF-format.

Jeg bruker iTunes og Amarra (med «memory playback») til avspilling og iPad som remote. Dessuten bruker jeg Spotify Premium og jeg bruker SpotRemote til denne på iPad også. Jeg har også PureMusic og Audirvana men foretrekker Amarra som jeg opplever som mer organisk (eller analog). Jeg har også prøvd Media Monkey men jeg foretrekker fortsatt Amarra.

Som remote til Mac’en kan jeg anbefale Rowmote; det gir mulighet for å åpne/lukke programmer, omstart mv. uten at en må bruke skjerm/tv. Dessuten har jeg «tunet» Mac med tipsene i «The Audio Optimization Guide For Apple OS X - Mountain Lion»; https://itunes.apple.com/no/book/audio-optimization-guide-for/id560349517?l=nb&mt=11

Her fungerer alt som en drøm helt uten problemer :cool:
 

Lyttegnomen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.04.2006
Innlegg
95
Antall liker
13
Noen som vet om det er mulig å stille inn Amarra, eventuelt om det er en funksjon i i siste versjon, som ikke "hakker" eller laget et opphold i musikken mellom låtene? Dette er spesielt irriterende når en låt går over i neste uten at musikken stopper. Amarra lager da et opphold i lyden som ikke høres bra ut. Spesielt mange prog-utgivelser har låter som går over i hverandre og da ødelegger Amarra det hele i og med at det blir et brutalt stopp i musikken før neste låt starter....

Jeg har versjon 2.5.1 av Amarra.
 

doc4

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
70
Antall liker
11
Torget vurderinger
17
Noen som vet om det er mulig å stille inn Amarra, eventuelt om det er en funksjon i i siste versjon, som ikke "hakker" eller laget et opphold i musikken mellom låtene? Dette er spesielt irriterende når en låt går over i neste uten at musikken stopper. Amarra lager da et opphold i lyden som ikke høres bra ut. Spesielt mange prog-utgivelser har låter som går over i hverandre og da ødelegger Amarra det hele i og med at det blir et brutalt stopp i musikken før neste låt starter....

Jeg har versjon 2.5.1 av Amarra.
Litt etter hukommelsen:
Amarra kan settes opp til å lese sporene inn i minne før det spilles. Det tar tid - mer tid jo tregere maskin og / eller større fil. Om du har nok memory kan du laste hele platen inn i memory først. Det tar lenger tid - men stoppet mellom sporene blir kortere. Du kan slå av funksjonen - da leses sporene fra disk.
Du kan også merke låtene i iTunes som gapless - det bidrar. Amarra anbefaler det.
Mener imidlertid å huske at Amarra kun støtter dette fullt ut om du bruker deres egen spille liste - ikke iTunes. Dersom du skal høre gjennom en hel plate er nok det det beste - skal du hoppe litt frem og tilbake er det veldig praktisk med iTunes.
 

Lyttegnomen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.04.2006
Innlegg
95
Antall liker
13
takker for tipset doc4. Er "gapless" det samme som Varslinger når det byttes sang under Valg - Generelt?? Finner ikke gapless i Hjelp...
 

doc4

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
70
Antall liker
11
Torget vurderinger
17
takker for tipset doc4. Er "gapless" det samme som Varslinger når det byttes sang under Valg - Generelt?? Finner ikke gapless i Hjelp...
Godt spørsmål. Og svaret er - som jeg ikke hadde fått med meg fordi jeg ikke har vært så opptatt av det - at funksjonen forsvant med iTunes versjon 11. Gapless er nå default dersom det ligger på CD'en du har rippet / filen du har importert.

Fant mer om det i denne artikkelen.

Vel - sånn går det når man skriver etter hukommelsen :)
 

Lyttegnomen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.04.2006
Innlegg
95
Antall liker
13
hehe, ja sånn går det i blandt, men takk for hjelpen i alle fall :)
 

doc4

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
70
Antall liker
11
Torget vurderinger
17
Bare hyggelig å bida i fellesskapet - lærer mye her inne selv.
Etter noen år med Mac og Amarra har jeg vendt meg til å bruke Amarrs playlist og laste hele albummet inn i memory når jeg skal sette meg ned og lytte til et album. Skal det bare surre og gå i bakgrunnen eller jeg vil hoppe frem og tilbake bruker jeg iTunes og leser musikken fra disk uten å gå via memory. Det første gir best lyd - det andre best funksjonalitet. Skal jeg høre på musikk i 68 minuter kan jeg alltids bruke 30 sekuner på å lese inn filen - skal jeg høre på 3 minutter av gangen er det mest et irritasjonsmoment.
Et alternativ er selvsagt PureMusic som leser filen inn i minnet i bakgrunnen. Da slipper du ventetiden, men til gjengjeld gjør mac'en mer enn å bare spille av musikk. Vet ikke om det er det som gjør at jeg liker lyden på Amarra bedre, men jeg har endt opp med deg.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.975
Antall liker
3.810
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Er der noen som har testet Amarra sin Symphony iRC romkorreksjon?
 

Lyttegnomen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.04.2006
Innlegg
95
Antall liker
13
Noen som vet hvorfor enkelte CD'er ikke lar seg rippe til Apple Lossless av iTunes?? Spesielt CD'er med Neil Young lar seg ikke rippe. Det blir bare skurr og det virker som de er lagt på en slags sperre. Forsøker også å rippe med XLD, men da tar det et døgn å få rippet en CD... Noen som vet hvorfor??
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Kan være en form for kopibeskyttelse som du er inne på. CD-er med kopibeskyttelse skal vel være merket etter det jeg husker.

Er CD-ene i god stand? Om de er ripete kan det iallfall forklare hvorfor XLD bruker så lang tid på dem. EAC (Windows) i secure mode kan også bruke veldig lang tid på slitne CD-er.
 
M

mo ha dk

Gjest
Er der noen som har testet Amarra sin Symphony iRC romkorreksjon?
Jeg har testet den, men bruker den ikke da jeg mister "live"-følelsen. Har ikke fått lyttet nokk til å kunne forklare det bedre. Jeg fikk ordnet opp i bassen men det ble uengasjerende å lytte til og da er det uaktuelt for meg. Har ennå ikke prøvd å begrense filtret til kun å arbeide opp til 5-600 Hz.
 

doc4

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
70
Antall liker
11
Torget vurderinger
17
Er der noen som har testet Amarra sin Symphony iRC romkorreksjon?
Ja, jeg har forsøkt det. Det blir annerledes - vet ikke om det blir bedre. Har sammenliknet med Lyngdorf, og det er ganske foskjellig. Foretrakk Lyngdorfen intuitivt.
Det jeg merket meg mest med iRC var at fokuset ble litt borte - uten iRC kan jeg plassere instrumenter og musikere ganske godt i lydbilde (vel - jeg har ikke de enkleste høyttalerne i så måte) - med iRC var det vanskeligere å plassere. Har et ganske 'hardt' rom, og det klarte den å korrigere ganske bra, så på innspillinger som låter ganske hardt benytter jeg det.
Du er avhengig av en kalibrert mikrofon - og det er ikke så mange å velge mellom. Selv kjøpte jeg meg en XTZ som de refererer til. 2k der også.
Når du måler lyden må du velge oppsettet for sofa selv om du har en stol - velger du stol-oppsettet blir det alt for store forandringer med alt for lite området med akseptabel lyd - det er nesten så du ikke kan bevege hodet.
Min konklusjon? Det er mye penger (irC + mikrofon + symphony-varianten) for ikke så mye moro. Men har du glede av det....


Noen som vet hvorfor enkelte CD'er ikke lar seg rippe til Apple Lossless av iTunes?? Spesielt CD'er med Neil Young lar seg ikke rippe. Det blir bare skurr og det virker som de er lagt på en slags sperre. Forsøker også å rippe med XLD, men da tar det et døgn å få rippet en CD... Noen som vet hvorfor??
To problemer; CD-kvalitet og copy-right. Windows-PC med AnyDVD har gjort susen for meg på slike. Er ikke mange - men mange nok...
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Noen som vet hvorfor enkelte CD'er ikke lar seg rippe til Apple Lossless av iTunes?? Spesielt CD'er med Neil Young lar seg ikke rippe. Det blir bare skurr og det virker som de er lagt på en slags sperre. Forsøker også å rippe med XLD, men da tar det et døgn å få rippet en CD... Noen som vet hvorfor??
To problemer; CD-kvalitet og copy-right. Windows-PC med AnyDVD har gjort susen for meg på slike. Er ikke mange - men mange nok...
Bruker AnyDVD AccurateRip eller annen mekanisme for å verifisere 100% korrekt rip? Hvis ikke ville jeg styrt unna.
 

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Hvilket alternativ vil gi meg beste lyd kvalitet på wimp fra nettbrett.

Airplay via Airserver til mac mini
Airport express

Har prøvd Wimp på mac mini med App Rowmote og Splashtop, men det blir knotete å navigere, mus er ikke noe alternativ. Vi i fremtiden oppgradere til Wimp HIFI.
Som DAC bruker jeg Arcam Irdac.
 

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Innlegg
199
Antall liker
2
Hei, har Wimp HiFi og jeg bruker Apple TV med stor suksess. Kan ikke se noe poeng i å sende til Mac Mini (som jeg bruker som start punkt for all musikk som ikke er WIMP HIFI). Det du trenger er å sende signalet til forsterker med kortest mulig vei. Hvis du ikke har hdmi inngang, ville jeg istedet ha brukt Airport Express og videre til PRE 30.

erikno
 

Terje Berg

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2008
Innlegg
1.328
Antall liker
1.082
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
5
Hei, har Wimp HiFi og jeg bruker Apple TV med stor suksess. Kan ikke se noe poeng i å sende til Mac Mini (som jeg bruker som start punkt for all musikk som ikke er WIMP HIFI). Det du trenger er å sende signalet til forsterker med kortest mulig vei. Hvis du ikke har hdmi inngang, ville jeg istedet ha brukt Airport Express og videre til PRE 30.

erikno

Hva med optisk via apple tv?
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.682
Antall liker
7.766
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Hei, har Wimp HiFi og jeg bruker Apple TV med stor suksess. Kan ikke se noe poeng i å sende til Mac Mini (som jeg bruker som start punkt for all musikk som ikke er WIMP HIFI). Det du trenger er å sende signalet til forsterker med kortest mulig vei. Hvis du ikke har hdmi inngang, ville jeg istedet ha brukt Airport Express og videre til PRE 30.

erikno

Hva med optisk via apple tv?
Airport Express sender ut 44.1 khz dersom det er kildematerialet - det gjør ikke Apple TV
I et påkostet HiFi-oppsett beholder man nok ikke nattesøvnen dersom man innerst inne vet at Apple TV omkonverterer alt som spilles av til 48 khz..
 
V

vredensgnag

Gjest
Enig i at det er best å ha en signallinje som er rettest mulig, uten upsampling eller annen konvertering.

Det beste er å kjøre signalet ut fra MacMini rett til en ekstern DAC, og derfra til forsterker. Eventuelt via HDMI fra MacMini (senere versjoner) til HDMI-inngang på forsterker/prosessor.
Man kan porte fra en MacMini til DAC på ulike måter: USB, FireWire, Optisk, HDMI

Ellers - til kommentarene om nattero pga AppleTV'ens upsampling fra 44.1kHz til 48kHz.
Ikke så mange år siden det å ha upsampling i DAC'en var saliggjørende. ;)
 
X

X186841

Gjest
Ipad rett i irDac ga det klart beste resultatet lydmessig da jeg testet alle muligheter med airport/AppleTV/mac mini og W8 PC.

Hvilket alternativ vil gi meg beste lyd kvalitet på wimp fra nettbrett.

Airplay via Airserver til mac mini
Airport express

Har prøvd Wimp på mac mini med App Rowmote og Splashtop, men det blir knotete å navigere, mus er ikke noe alternativ. Vi i fremtiden oppgradere til Wimp HIFI.
Som DAC bruker jeg Arcam Irdac.
 

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Innlegg
199
Antall liker
2
Hvis du kjørte Ipad rett i irDac, var det med kabel?
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Ellers - til kommentarene om nattero pga AppleTV'ens upsampling fra 44.1kHz til 48kHz.
Ikke så mange år siden det å ha upsampling i DAC'en var saliggjørende. ;)
"Problemet" er vel at ATV resampler, ikke upsampler.
Hvor mye galt ATV evt. gjør har jeg enda ikke klart å finne ut av.
 
  • Liker
Reaksjoner: KW

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Innlegg
199
Antall liker
2
Oi, sjekket nettsiden til Arcam. Man får en dongle til å putte inn u Ipadden som går direkte i eget dedikert nettwekr til rDac, som igjen bygger på dCS ring Dac. Dete er åpenbart den beste måten å kjøre WIMP Hifi etter mitt skjønn, så lenge man skal operere trådløst.
 

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Nå har jeg prøvd ut lyd via appletv til dac , samt installere Airserver på Macmini og kjøre det hele via Airplay fra Ipaden, er enig med Lgrons58 at Ipad rett i irDac gir best lyd. Kommer til å bruke Itunes+audirvana til mine rippede cd fra Macmini. Prøvde også legge filene direkte i ramdisk og hente de opp via audirvana - syns det ble goe greier. Takk for alle svar!!!!
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Oi, sjekket nettsiden til Arcam. Man får en dongle til å putte inn u Ipadden som går direkte i eget dedikert nettwekr til rDac, som igjen bygger på dCS ring Dac. Dete er åpenbart den beste måten å kjøre WIMP Hifi etter mitt skjønn, så lenge man skal operere trådløst.
Bedre enn bitperfect via AirPlay og Airport Express? En dings som stikker ut av iPad, Blåtann?
 

Terje Berg

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2008
Innlegg
1.328
Antall liker
1.082
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
5
Hei, har Wimp HiFi og jeg bruker Apple TV med stor suksess. Kan ikke se noe poeng i å sende til Mac Mini (som jeg bruker som start punkt for all musikk som ikke er WIMP HIFI). Det du trenger er å sende signalet til forsterker med kortest mulig vei. Hvis du ikke har hdmi inngang, ville jeg istedet ha brukt Airport Express og videre til PRE 30.

erikno

Hva med optisk via apple tv?
Airport Express sender ut 44.1 khz dersom det er kildematerialet - det gjør ikke Apple TV
I et påkostet HiFi-oppsett beholder man nok ikke nattesøvnen dersom man innerst inne vet at Apple TV omkonverterer alt som spilles av til 48 khz..

Grunnen til jeg spør, er at jeg har opplevd Apple TV optisk til dac som et veldig trist resultat....

Jeg er veldig klar til å teste Wimp Hifi, men sliter litt med å finne den beste mulig avspillingsmåten....
 

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Innlegg
199
Antall liker
2
Uansett, har du cd er det ikke noe poeng å rippe til FLAC, lyden blir ikke bedre enn startpunktet, vs cd'en som er redbook i 16/44.

Hilsen

enw
Nå ripper man vel ikke til FLAC eller ALAC for å oppnå bedre lydkvalitet enn utgangspunktet, men for å oppnå samme lydkvalitet som utgangspunktet, men med mindre filer?

Ellers ENW, må jeg få komplementere deg med hva som ser ut som et fantastisk flott anlegg ut fra signaturen din å dømme :cool:

Har noen noe erfaring med PureMusic vs Amarra i den grad at du kan komme med en kort sammenlignende kommentar? Ut fra hva jeg har lest og sett på nett, så fremstår det som Amarra er litt bedre integrert med iTunes hva grensesnitt gjelder. Er dette bare kosmetisk eller funksjonaliteten bedre også. Jeg bruker pr idag PureMusic med en hodeløs MM som styres med Remote app fra iPad. Noen erfaringer med denne konfigurasjonen og Amarra?

mvh
Thorleif
Hei! så ikke denne før nå, så på etterskudd, takk takk :D Ja jeg har testet ganske mye rundt Pure Music og Amarra. Må si at Amarra for meg låt mer live og analogt enn Pure Music. Nedsiden er selvfølgelig at hvis jeg kjører ren Amarra med playlist (som gir best lyd) må jeg bruke keybord/mus. Hvis jeg kjører easy variant, med itunes som driver, så kan jeg self kjøre med Remote på Ipad med visualiser fra Itunes som spriter opp litt av opplevelsen;). Den varianten er helt sømløs med itunes og ligger bare i bakgrunnen for å gi godlyd. Nå har jeg gjort en del ting knyttet opp til min MM, ordenlig strømkabel, cones fra Nordost, ordenlig usb kabel fra Nordost etc. Men i sum, låter det som en cd spiller til over 100' for brøkdel av prisen, tross alt. Det som gjør amarra veldig bra, er HD innspillinger (24 bit/96 eller 192khz) som jeg har lastet ned. Da begynner det å svinge alvorlig. Hvis du laster inn i FLAC, kjører jeg ren playlist i Amarra. I ALAC, kan du legge de inn i itunes og nyte godt av fasilitetene til itunes ved avspilling.

hilsen
erikno
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Hei, har Wimp HiFi og jeg bruker Apple TV med stor suksess. Kan ikke se noe poeng i å sende til Mac Mini (som jeg bruker som start punkt for all musikk som ikke er WIMP HIFI). Det du trenger er å sende signalet til forsterker med kortest mulig vei. Hvis du ikke har hdmi inngang, ville jeg istedet ha brukt Airport Express og videre til PRE 30.

erikno


Hva med optisk via apple tv?
Airport Express sender ut 44.1 khz dersom det er kildematerialet - det gjør ikke Apple TV
I et påkostet HiFi-oppsett beholder man nok ikke nattesøvnen dersom man innerst inne vet at Apple TV omkonverterer alt som spilles av til 48 khz..

Grunnen til jeg spør, er at jeg har opplevd Apple TV optisk til dac som et veldig trist resultat....

Jeg er veldig klar til å teste Wimp Hifi, men sliter litt med å finne den beste mulig avspillingsmåten....
Wimp har vel sagt at de skal komme med software til osx nå på nyåret, sitter på gjerdet og venter selv.
 
X

X186841

Gjest
@enw
Har iPad Air og bruker ladekabelen i apple iPod inntaket på irDac
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Wimp har vel sagt at de skal komme med software til osx nå på nyåret, sitter på gjerdet og venter selv.
Jeg har da brukt WiMP på OS X for lenge siden, mener du at de slipper en skikkelig native OS X app og ikke den Air skiten eller er WiMP HiFi en egen app?
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Wimp hifi er vel pr idag kun tilgjengelig for mobil, Sonos og Bluesound. Så går ut ifra at de trenger en egen app, evnt tillegg til den som allerede eksisterer.
 

RuneTv

Medlem
Ble medlem
27.03.2012
Innlegg
24
Antall liker
1
Eg har ein 2.5GHz Mac Mini som eg kjøpte i høst. Denne har eg koblet gjennom pioneer lx75 receiver og opp til sony HW30 projektor alt med HDMI. Minien er koblet opp med kabel til nettverk. Eg har 25/25 linje fra altibox. Minien blir stort sett brukt til Netflix og HBO nordic. Problemet mitt er at det hakker litt stort sett heile tiden. Dette er bare små hakk som viser best når kameraet beveger seg raskt, men ikkje så mykje ved rolige bevegelser. Det blir litt bedre når eg setter på motionflow på projektoren, men fortsatt plagsomt. Når eg bruker Plex og ser filmer fra serveren så er dette ikkje eit problem.
Er det noken som har ein løysning på dette problemet?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Kan det hende at du f.eks har Mac'en sin skjermfrekvens på 50hz, mens det du spiller av på nettet er i 23,976hz? Blir det bedre hvis du f.eks setter skjermfrekvens på 60hz?
 
Topp Bunn