Mac mini som mediaspiller

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Jeg har et spørsmål til ekspertene.

Har idag 2 stk WD Elements eksterne harddisker. Disse har egen strømforsyning.
På disse har jeg ca 700GB musikkfiler i flac. Den ene er backup og er lagret bort.
Er disse kompatible med MAC mini?
Noen som har et svar på spørsmålet?
 

doc4

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
70
Antall liker
11
Torget vurderinger
17
Tilbake etter noen dagers fravær, og mye å svare på :)
Da er jeg blitt eier av en Mac Mini 2.4/2x2G/500/SD/NOB/NOB hvis det forklarer noe. Kjøpte brukt. Den er 1 år gammel.
Gratulerer. 4GB er sikker helt greit i første omgang - vent med å oppgradere til 8GB til du er sikker på at du trenger det, selv om mye minne generelt er kjekt å ha.

Jeg har et spørsmål til ekspertene.

Har idag 2 stk WD Elements eksterne harddisker. Disse har egen strømforsyning.
På disse har jeg ca 700GB musikkfiler i flac. Den ene er backup og er lagret bort.
Er disse kompatible med MAC mini?
Det kommer an på filformatet. Så vidt jeg husker kan Mac bare lese disker formatert med NTFS, mens den kan både lese og skrive til Fat32. Begge er windows-formater. Plugg opp så finner du det ut.

Slaves MacMini til din HiFace2? Dvs stilles sample-rate om automatisk, eller gjorde du det i Audio MIDI Setup?
Jeg må enten gjøre det manuelt eller benytte Amarra / Pure Music / Bitperfect. Bruker stort sett Amarra. Når jeg imidlertid spiller av rippede filmer må jeg gjerne sette det manuelt.

Oppgradring av minne, er det noen som kan gi meg en link til Kompett sin side så jeg kjøper riktig?
Komplett har en egen minne-velger, slik at du får riktig. Du finner den her. Oppgi merke, type og konkret maskin, og så får du listet opp alternativene.
Er Fire Wire mer ustabilt enn USB på MM?
Nei, snarere tvert om. FireWire har også en mulighet, så vidt jeg husker (har ikke referanse - så ta det med en klype salt), til å prioritere musikkstrøm, mens USB ikke har det. Om du bruker asynkron Dac spiller det sannsynligvis ikke noen rolle. Ellers er det visstnok lurt å benytte den ene til ekstern disk, den andre til å overføre musikk. Upraktisk om en port skal både streame musikk, lese fra disk, og følge med på tastatur og mus.
 
Sist redigert:

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Skulle vel ikke by på for store problemer, om de da ikke er formatert i et uleselig format for OSX. Så da må du nesten finne ut av det først; formateringen på HD.
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Hei, veldig bra tråd dette med mange bra tilbakemeldiger.
Noen spørsmål; Benytter Mac Mini (MM) som avspiller (ITunes) med USB til Audiolab Dac, dette er en velfungerende og stabil løsning.
Kan jeg benytte Media Monkey på MM?
Oppgradring av minne, er det noen som kan gi meg en link til Kompett sin side så jeg kjøper riktig?
Er Fire Wire mer ustabilt enn USB på MM?
På forhånd takk
Mvh
M1

Hei M1

Jeg fant ut at du kan legge inn Mac modell i søkefeltet på Komplett.
Mener å huske at du har versjonen med 2.0Ghz. Da er det ikke den som er nevt i tråden.
Derimot er det den jeg skal ha. Morsomt og lærerikt dette. Har fått koblet opp maskinen nå på anlegget og spiller en test cd i ITunes.
Har koblet Toslink inn inn på Dac. Låter knall. Neste store steg er å få tilgang på de 15000 flac musikkfilene jeg har liggende på ekstern WD harddisk og om dette vil funke. Tror jeg går for PureMusic avspilleren.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Ja det er de, hvis du installerer en ntfs-driver til osx. Ellers kan du også reformatere den ene til hfs+, mac sitt filsystem og kopiere over fra den andre og vice versa. Du må selvsagt ha ntfs-driver installert i dette tilfellet. Men hfs+ er native for osx, mens med ntfs kan du risikere at filene, evt disken blir korrupt hvis macen henger seg eller når strømbrudd forekommer. Det beste er nok å formatere den ene disken til exfat i windows og kopiere over, og gjør det samme med den andre disken. Exfat støttes 100% av både windows og mac
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Skal diskene kun brukes på Mac fremover, ville jeg konvertert til HFS+. Skal de brukes til både Windows og Mac, vil ExFAT være det beste alternativet. Å bruke NTFS i OSX via Paragon NTFS, vil jeg ikke anbefale i lengden.
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Skal diskene kun brukes på Mac fremover, ville jeg konvertert til HFS+. Skal de brukes til både Windows og Mac, vil ExFAT være det beste alternativet. Å bruke NTFS i OSX via Paragon NTFS, vil jeg ikke anbefale i lengden.
De vil brukes i hovedsak til Mac, men vil gjerne ha muligheten for Windows også.
Har du en link til nedlasting av ExFAT?
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
ExFAT er innebygget i formatertingsverktøyet til både Windows og Mac.
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
Da er Squeeze separert fra MiniMacen, biblioteket overført til iTunes, Splashtop og Amarra lastet ned og installert. Så gjenstår bare å få tak i en kabel( optisk med minijack i ene enden..? )for å kjøre digital ut fra Minien, samt muligens tweake litt på den for å optimalisere den for oppgaven. Uten tilgang til hard-discen med musikk måtte jeg ty til drastiske åtak og rigga opp en cd-spiller.
Faktisk reint koselig å spille plater igjen!
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Da er Squeeze separert fra MiniMacen, biblioteket overført til iTunes, Splashtop og Amarra lastet ned og installert. Så gjenstår bare å få tak i en kabel( optisk med minijack i ene enden..? )for å kjøre digital ut fra Minien, samt muligens tweake litt på den for å optimalisere den for oppgaven. Uten tilgang til hard-discen med musikk måtte jeg ty til drastiske åtak og rigga opp en cd-spiller.
Faktisk reint koselig å spille plater igjen!
Hei. Har gjort det samme som deg men tester Pure music i demoversjon istedenfor Amarra. Hva er " Splashtop"?
Jeg kjøpte kabel på Clas Ohlson. Koster 99,- Minijack-Toslink, Men valgte å bruke USB da jeg bruker alle toslink inngangene på dacen.
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
Splashtop lar deg fjernstyre fra iPad, så du ikke trenger skjerm/tastatur/mus for å betjene og se hva du gjør. Stikker bort på nærmeste Clas'ern etterpå og skaffer en kabel. Jeg velger optisk da den lett tilårskomne, men tungt modifiserte MF dacen min bare har 2 innganger.
 

Vedlegg

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Splashtop lar deg fjernstyre fra iPad, så du ikke trenger skjerm/tastatur/mus for å betjene og se hva du gjør. Stikker bort på nærmeste Clas'ern etterpå og skaffer en kabel. Jeg velger optisk da den lett tilårskomne, men tungt modifiserte MF dacen min bare har 2 innganger.
Ok. Jeg antar Splashtop er noe man må bruke til Amarra? Betjeneing av PureMusic funker med Apple Remote på min Iphone.
 

doc4

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
70
Antall liker
11
Torget vurderinger
17
Ok. Jeg antar Splashtop er noe man må bruke til Amarra? Betjeneing av PureMusic funker med Apple Remote på min Iphone.
Splashtom er vel en 'remote desktop' som gjør at du har full tilgang til alle programmene på mac'en fra et annet sted, for eksempel fra en iPad. I teorien skal det være som om ipaden fungerer som skjerm, mus og tastatur mot mac'en, slik at du strengt tatt ikke trenger noen skjerm. I praksis fungerer ikke alt helt knirkefritt - noen programmer er bedre enn andre, men jeg har ikke gjort noen sammenlikning.
Remote er gratis, og det eneste den gjør er å starte og stoppe musikk i iTunes på mac'en din. Til gjengjeld gjør den det ganske bra. Så om du likevel skal kople mac'en opp mot TV'en, og ellers bare skal bruke den til musikk, ville jeg startet med Remote. Så lenge du har lastet Pure Music på forhånd er det den som spiller av musikken, med iTunes som bibliotek.
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
Alt er oppe og går. Det låter frapperende bra, bedre enn forventet. Squeeze Touch er ikke i nærheten av dette. Når jeg først fikk knotet og rotet med det og har skjønt hvordan det brukes er ikke brukervennligheten så halvgæli heller. Åpne biblioteket, dra album eller enkeltlåter over i spillelista, så kjører det. En tendens til klikkelyder i oppstarten av hver låt er nevnt som en known issue som blir rettet i kommende release. Men, det hakker ofte litt. Noen forslag til hva det kan skyldes? For lite minne på Minien, kanskje? Det er en gammel Mini fra 2006, om det har noe å si.
 

M1

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.02.2009
Innlegg
634
Antall liker
344
Sted
Bærum
Torget vurderinger
2
Hei og tusen takk for all hjelp, minne er kjøpt og byttet, fungerer utmerket.

M1
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
En tendens til klikkelyder i oppstarten av hver låt er nevnt som en known issue som blir rettet i kommende release. Men, det hakker ofte litt. Noen forslag til hva det kan skyldes? For lite minne på Minien, kanskje? Det er en gammel Mini fra 2006, om det har noe å si.
Tror jeg har funnet ut hvorfor, jeg var nok inne på det riktige. Amarra anbefaler minimum 3gb minne, helst 4. Denne gamle minien har 2. Noen få låter i spillelista, ikke noe problem. Men noe særlig mer enn et album klarer den ikke uten å hakke. Komplett.no neste stopp.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Minien fra 2006 tar max 2GB minne. Den kan imidlertid flashes, på eget ansvar, med firmwaren til 2007-modellen. Da vil den ta 4GB (men i praksis 3,3GB i praksis p.g.a selve begrensninger i hardware). Ellers kan du bytte ut kun den ene brikken og får 1+2GB=3GB.
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.720
Antall liker
1.205
Sted
Siggerud
Minien fra 2006 tar max 2GB minne. Den kan imidlertid flashes, på eget ansvar, med firmwaren til 2007-modellen. Da vil den ta 4GB (men i praksis 3,3GB i praksis p.g.a selve begrensninger i hardware). Ellers kan du bytte ut kun den ene brikken og får 1+2GB=3GB.
Oj, så dette litt sent. Bestilte akkurat 2x2 på ebay. Får prøve flash-alternativet ditt, takker for tips!
Edit: Ingen håpløs oppgave å grave seg litt inn i den: http://www.applefritter.com/Mac_Mini_Take_Apart_Guide
 
Sist redigert:

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Ta en kikk her. Du må gjøre dette før du bytter ram. Mac Mini Firmware Upgrade Utility Needed (help request). Se første OG andre post på side 8. Gjøres på eget ansvar, men jeg har gjort dette selv på 3 forskjellige Macer uten problemer. Er relativt enkelt å åpne en gammel Mini. Jeg pleier å bruke ostehøvelen ;)
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Da har jeg bestillt Stello U3 USB interface. Så får vi se hva det gjør med lyden på de høyoppløste filene. Fra Stello kables den med digitalt AES/ EBU til min Dac.
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Nå har jeg brukt denne løsningen en måneds tid og er veldig fornøyd. En ting jeg lurer på er følgende:
Jeg kjøper mange cder for tiden. Jeg putter så cden i mac mini og ripper den til ACC. Jeg ønsker i fremtiden å rippe den til Flac og spille dem av med Pure music. Faktisk er det bedre lyd fra Pure music som avspiller enn ACC filer i Itunes. Hvorfor vet jeg ikke.
Jeg trenger derfor tips til hvordan jeg kan gjøre dette. Noen MAC kyndige som kan fortelle hvordan?
 
O

Oblivion

Gjest
Nå har jeg brukt denne løsningen en måneds tid og er veldig fornøyd. En ting jeg lurer på er følgende:
Jeg kjøper mange cder for tiden. Jeg putter så cden i mac mini og ripper den til ACC. Jeg ønsker i fremtiden å rippe den til Flac og spille dem av med Pure music. Faktisk er det bedre lyd fra Pure music som avspiller enn ACC filer i Itunes. Hvorfor vet jeg ikke.
Jeg trenger derfor tips til hvordan jeg kan gjøre dette. Noen MAC kyndige som kan fortelle hvordan?
Sett opp iTunes til å rippe til AIFF format og bruk iTunes til å konverterer de albumene du allerede har rippet til AIFF.
Flac er også komprimert og spiller derfor ikke like bra som AIFF, og iTunes støtter ikke Flac.

iTunes up / down sampler all musikk du har til den samplerate / bit dybde som lyd utgangen er satt til i core audio.

Pure Music og BitPerfect spiller av musikken i orginal format / samplerate / bitdybde så lenge lyd utgangen klarer dette.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Hvis jeg forstår det riktig, er de eksisterede album i AAC. Jeg ville rippet disse på nytt til Apple Lossless eller AIFF, istedet for å konvertere AAC (lossy) til AIFF/ALAC (lossless). Og iTunes ripper jo brillefint for ripefrie/litt ripete CD'er, så der er det ikke vits å finne opp kruttet på nytt.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Enig med Man, men hva er poenget med å benytte Flac i Pure Music, som også tar ALAC. Hadde man rippet til ALAC fra starten, ville Fugazi ikke hatt noen ekstrajobb...
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Hvis jeg forstår det riktig, er de eksisterede album i AAC. Jeg ville rippet disse på nytt til Apple Lossless eller AIFF, istedet for å konvertere AAC (lossy) til AIFF/ALAC (lossless). Og iTunes ripper jo brillefint for ripefrie/litt ripete CD'er, så der er det ikke vits å finne opp kruttet på nytt.
Hei. Takker for svar. Har 15000 filer i FLAC på ekstern disk.
All ny musikk blir i dag rippet ned på MAC mini disken i Apple Lossless.
Grunnen til at jeg ønsker FLAC er at flere med meg hører forskjell når vi spiller av i PureMusic.
Det er bedre lyd rett og slett. Hva PureMusic gjør med FLAC filen vet jeg ikke, men at det er bedre lyd er det ikke tvil om.
Mere oppløst, bedre dynamikk. Er også veldig kjekt med all musikk i et og samme format. Håper jeg klarte å formidle hva jeg mente
 

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Innlegg
2.737
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
Hvis jeg forstår det riktig, er de eksisterede album i AAC. Jeg ville rippet disse på nytt til Apple Lossless eller AIFF, istedet for å konvertere AAC (lossy) til AIFF/ALAC (lossless). Og iTunes ripper jo brillefint for ripefrie/litt ripete CD'er, så der er det ikke vits å finne opp kruttet på nytt.
Hei. Takker for svar. Har 15000 filer i FLAC på ekstern disk.
All ny musikk blir i dag rippet ned på MAC mini disken i Apple Lossless.
Grunnen til at jeg ønsker FLAC er at flere med meg hører forskjell når vi spiller av i PureMusic.
Det er bedre lyd rett og slett. Hva PureMusic gjør med FLAC filen vet jeg ikke, men at det er bedre lyd er det ikke tvil om.
Mere oppløst, bedre dynamikk. Er også veldig kjekt med all musikk i et og samme format. Håper jeg klarte å formidle hva jeg mente
Du skriver i en post at du ripper nye CD'er til ACC (rekner med du mener AAC) og i neste post at det blir rippet til Apple Lossless. AAC er ikke Apple Lossless, ALAC er Apple Lossless og jeg hører i hvertfall ikke forskjell på ALAC og FLAC i Pure Music.
 

Fugazi

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
917
Antall liker
259
Sted
Bærum
Torget vurderinger
13
Hvis jeg forstår det riktig, er de eksisterede album i AAC. Jeg ville rippet disse på nytt til Apple Lossless eller AIFF, istedet for å konvertere AAC (lossy) til AIFF/ALAC (lossless). Og iTunes ripper jo brillefint for ripefrie/litt ripete CD'er, så der er det ikke vits å finne opp kruttet på nytt.
Hei. Takker for svar. Har 15000 filer i FLAC på ekstern disk.
All ny musikk blir i dag rippet ned på MAC mini disken i Apple Lossless.
Grunnen til at jeg ønsker FLAC er at flere med meg hører forskjell når vi spiller av i PureMusic.
Det er bedre lyd rett og slett. Hva PureMusic gjør med FLAC filen vet jeg ikke, men at det er bedre lyd er det ikke tvil om.
Mere oppløst, bedre dynamikk. Er også veldig kjekt med all musikk i et og samme format. Håper jeg klarte å formidle hva jeg mente
Du skriver i en post at du ripper nye CD'er til ACC (rekner med du mener AAC) og i neste post at det blir rippet til Apple Lossless. AAC er ikke Apple Lossless, ALAC er Apple Lossless og jeg hører i hvertfall ikke forskjell på ALAC og FLAC i Pure Music.
Hei. Beklager jeg skrev feil. Ripper nye cder i Apple Lossless ALAC. Jeg og flere hører forskjell hvorav FLAC er bedre. Vanskelig å beskrive men det er bedre klang og dynamikk. Nå er MAC koblet USB til Stello U3 og videre til AES/EBU inngangen på dacen. Men det har sikkert ikke noe betydning på de to formatene. Dette er jo litt av moroa med hifi og oppdage forbedringer og forskjeller ved små oppgraderinger.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Selv om jeg personlig i mitt eget anlegg hører forskjell på ALAC og AIFF, og konkludert med at det ikke er noe jeg innbiller meg ved hjelp av systematisk testing, er jeg fremdeles skeptisk til enkeltes påstander om at FLAC skal låte bedre enn ALAC i tilfeldig valgt software xxxxxxx. Men det er selvsagt en mulighet for det. I tilfellet Pure Music brukes nok Core Audio til dekoding av ALAC, mens FLAC-dekoding behandles internt. Imidlertid er FLAC en uting i OSX uansett hvordan man vender og vrir det. Os løsningen til Pure Music er og blir en jallaløsning. Jeg syns du burde prøvd å AIFF vs FLAC. Og om resultatet er positivt i favør AIFF, bør du kanskje vurdere å konverte alt til AIFF istedet.
 

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
1.181
Antall liker
303
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Mac mini (Mid 2010): External ports and connectors

MacMini støtter 192/24 ut fra Toslink

Min Dac støtter 24-192 over Toslink og 24/96 over USB. Så da er jo valget enkelt for tilkobling av Mac
MacMini støtter bare 24/96 over Toslink, men 24/192 over USB (USB 2.0, Lion eller Snow Leopard)) . Skal du ha 24/192 til Toslink må du kjøpe ekstrautstyr, som for eksempel M2Tech HiFace. Vet ikke om det er verd pengene, men har bestilt en for moros skyld.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Tydeligvis mange i den `grinda`

En mer lydløs, lekker, problemfri og enkel å ha med å gjøre enhet enn den MiniMacen skal du lete langt etter å finne. Jeg har 2 forsikkerhets skyld. Skal ikke se bortifra at det blir en på hytten aswell.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Like barn leker best.:D

Følger tråden. Kommer til å kjøpe Mac Mini når vi går mørkere tider i møte igjen. Moro med utstyr som snakker sammen, rett ut av boksen. Easy peasy!
Lurer bare på om det kommer oppgradering ila høsten, og hvilken versjon det er vits i å bruke penger på.
 

doc4

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
70
Antall liker
11
Torget vurderinger
17
Tja, den nyeste modellen (mid 2011) støtter kun SPDIF format i 96/24 ut fra toslink, og det tror jeg forrige modell også gjorde (men den har jeg ikke, så jeg har ikke testet det). Det er SPDIF protokollen som benyttes for å sende PCM til DAC. Hvis du derimot skal sende AC3 eller DTS støttes 192/24. Det stod litt uklart i den gamle beskrivelsen - det er litt klarere i beskrivelsen for siste modell.

Mac mini (Mid 2011): External ports and connectors
 

doc4

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
70
Antall liker
11
Torget vurderinger
17
Like barn leker best.:D
Følger tråden. Kommer til å kjøpe Mac Mini når vi går mørkere tider i møte igjen. Moro med utstyr som snakker sammen, rett ut av boksen. Easy peasy!
Lurer bare på om det kommer oppgradering ila høsten, og hvilken versjon det er vits i å bruke penger på.
De nye macbook´ene har nå kommet med Ivy Bridge prosessorene, og det er vel bare et tidsspørsmål før Mac Mini også gjør det. Skal du bare bruke MacMini til å spille musikk har ikke det noen betydning - du kan evt. gjøre et godt kjøp på utgående modell - husk bare på å etterinstallere minne.

Skal du bruke den til film også bør du enten velge 2,5 GHz varianten med AMD radeon grafikk eller vente på ny modell - jeg har 2,3 GHz varianten, og der kommer grafikkortet til kort - spesielt på HD-materiale.

Noen av forskjellene oppsummeres hos World of Apple. De gjettet imidlertid feil på tempoplanen, så en skal ta ryktene med en klype salt.

Det tar sikkert også litt tid før programmer som Amarra og PureMusic er fullt ut testet og justert for Mountain Lion, så det kan være en fordel å benytte det gamle operativsystemet en stund til, se f.eks. anbefaling fra Sonic Studio: Sonic recommends that all users consider deferring installation of Mountain Lion
 
Sist redigert:

Lyttegnomen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.04.2006
Innlegg
95
Antall liker
13
Hei, her var det mye å lære. Er det noen som kan svare på om PureMusic også ripper musikken til FLAC, eller må jeg ha et annet program som styrer det?
 

Lyttegnomen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.04.2006
Innlegg
95
Antall liker
13
Et sprøsmål til, og jeg har enda flere på lager :)

Noen som har tips til såkalt "headless" operation med PureMusic? Som dere sikkert kjenner til vil skjermbilde ikke fungere bra dersom det ikke er en monitor koblet til MacMini som samtidig også må være skrudd på/aktiv. Noen som har tips hvor man får kjøpt en EDID Emulator som gjør jobben eller eventuelt en work around på problemet som kan eliminere behovet for EDID Emulator??
 
Topp Bunn