Bil, båt og motorsykkel Måte å sjekke troverdighet på utenlandsk firma?

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Hei..jeg prøver lykken her hvor det er så mange kunnskapsrike medlemmer! Jeg har tenkt å handle en båtmotor fra Malaysia..prisnivået der er lavt,så det virker veldig fordelaktig selv med frakt og moms.
Jeg kom over den ved søk på nettet. De kan ordna med båtfrakten og har sagt jeg kan betale halve først og resten når jeg får den.
Så er det jo det at jeg vil være sikker på at det ikke er noe tull.. Finner veldig lite når jeg søker på firmaet på nett.. Forslag til hva jeg kan gjøre for å sikre meg litt?
 

yellow

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
391
Antall liker
140
Kanskje de selger via ebay, amazon, ali baba etc?
Hvis så, vil du finne rating.
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
Kan du ikke se etter en mer annerkjent aktør fra det landet fks?
 

aNvA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2009
Innlegg
152
Antall liker
47
Er du villig til å ta sjangsen på å potensielt tape alt du betaler? I så fall, kjør på.
noen fornuftig oversikt over ett lite selskap i asia tror jeg du kan glemme å finne noen plass.
du er helt og holdent i selgers vold straks du har overført penger, og er det svindel ser du aldri noe igjen til gryna.

Selv om du er sunnmøring, som meg, bør fornuften seire over lysten til å spare penger ;)
 

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Du får vel litt toll på denne også ved innførsel?
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Kun moms siden hk avgift blei fjærna av nye regjeringa.. Jo såklart det er enklere å handle i norge men da snakker du 60-70 000kr dyrere..
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.518
Antall liker
9.668
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Med så mye besparelse bør du reise over, betale og overta motoren og selv sørge for spedisjonen.
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Ja reise har jeg tenkt på men det blir no litt styr og tiden går mot sommer.. Skulle helst ha bestillt no snart.. Har lurt på om å kontakte et annet firma i i samme bransje der og spørre om de kan si noe..
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Som fryktet.. Jeg ba de noe så enkelt som å gå på lageret og ta med et ark der de kunne skrive navnet mitt og legge det ved motoren og ta et bilde.. Og da ble de frekk! så det var bare lureri!
 
Topp Bunn