Samme var det hos meg med anbefalt bias på mine RS2B, måtte et stykke over for at det skulle låte bra. Mulig det var på grunn av lav impedanse (vanskelig last).Godt spørsmål. Jeg kan ihvertfall fortelle hvordan for lav bias høres ut. Det var feil i første utgave av Holton-manualen min hvor det stod at bias var justert. Det var den ikke og resultatet var en crossover-forvrengning som hørtes først når, ikke den tykke damen, men den tynne damen begynte å synge. Eller når noen spilte piano.
Skru opp enda litt til og øynene til Kari vil kanskje se i samme retningda har eg spillt litt musikk og alt stemmer mye mer,stemmen til kari bremnes høres kjempe bra ut og
Flott at lyden ble bra. Tnt-audio.com har en bra artikkel om bias-justering. Der står det blant annet at med høyere bias øker transistorens båndbredde slik at forsterkeren blir raskere. Litt tvilende til dette da det er snakk om økning i megahertz-området. Har vi transienter som er så raske at 20 eller 30 MHZ har betydning spør jeg meg.da er jeg litt på vei,ljm påstår 100w 8ohm og hele 350w 2ohm,ut av psu ca 50v
hva er erfaringen med høyere bias sånn lydmessig...
Flott at lyden ble bra. Tnt-audio.com har en bra artikkel om bias-justering. Der står det blant annet at med høyere bias øker transistorens båndbredde slik at forsterkeren blir raskere. Litt tvilende til dette da det er snakk om økning i megahertz-området. Har vi transienter som er så raske at 20 eller 30 MHZ har betydning spør jeg meg.da er jeg litt på vei,ljm påstår 100w 8ohm og hele 350w 2ohm,ut av psu ca 50v
hva er erfaringen med høyere bias sånn lydmessig...