Må ses: Mobilselgeren Paul synger Nessun Dorma...

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Innlegg
156
Antall liker
1
Ikke akkurat noe musikk anbefaling, men kanskje det får noen til å åpne øynene for opera?

Dette klippet gav i allefall meg frysninger.... utrolig!

[video]1k08yxu57NA[/video]
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Ja, skriver under på dette. Han har en fantastisk "følelse" i stemmen som virkelig tar tak i deg. Fikk tårer i øyekroken gitt...
Men mobilselger er ikke hele sannheten, han har visst studert sang, vært med i operaforestillinger tidligere, bl.a. Turandot, sunget med The Royal Philharmonic Orchestra, og hatt masterclass med Pavarotti, så amatør kan han vel neppe kalles.
Og hvilket artig navn da, Pol Pot? ;)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Snakk om å ta pusten av publikum og jurie!

Jeg må tilstå at jeg ikke ventet dette. Trodde virkelig dette var en spøk.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Takk skal du ha, Stig! Dette ble plutselig en litt bedre dag! ;D
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Helt enig Impulse! :'( :'( :'(

Tårene renner, så får vi høre Eva Cassidy i bakgrunnen. Fin start på dagen.

Mvh
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
net2 skrev:
impulse skrev:
Takk skal du ha, Stig! Dette ble plutselig en litt bedre dag! ;D
Hvem er Stig?
Sorry! Min feil! Snickers var det jo! Lett å se feil når det er så tidlig på morgenen, vet du...

Så jeg prøver igjen! Tusen takk skal du ha, Snickers! Jeg lover å ikke ta feil igjen! ;D
 

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Innlegg
156
Antall liker
1
Helt enig Necroth: ;D

[video]g8wWncO0m00[/video]

Monkey-tastic!!!
 
L

Ludo

Gjest
Paul Potts synger meget bra, jeg har allerede bestillt etpar album for å sjekke ut hva opera kan by på...

Og denne apekatten... hysterisk festlig!! ;D
 
M

MPT

Gjest
Helt ufattelig bra, Frysninger! Klomp i halsen gitt, er ikke ofte jeg får!!!
 
R

Roysen

Gjest
Helt rått!!! Alle hårene på hele kroppen reiste seg. Det mest kraftfulle eksempelet jeg har sett på at man ikke skal legge for stor vekt på førsteinntrykket.

Mvh
Roysen
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Nessun Dorma, The Manowar version...
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
Tårene kommer frem hver gang.

Men første gangen med Nessum Dorma gjør seg best med bilde. Uten bilde faller det litt sammen og høres anstrengt ut...

Uansett, kjempegøy at han vant. Jeg måtte sjekke nettstedet til tvselskapet for å få resultatet og så videoen da den ble lagt ut på en amerikansk (!) nedside som var dedisert til Paul Potts.

Han ER virkelig en amatør, selv om man ikke kan synge slikt uten noe formell trening. Første gang var karaoke, kledd ut som Pavarotti som 28 åring. Han vant en amatørkonkurranse og fikk stipendmidler til mesterklasse i Italia. Pga uhell og sykdom og manglende økonomi tok dette slutt og han har ikke synget siden 2003.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Mange som snakker om at tårer og grining her. Vet ikke helt om jeg skal ta det alvorlig? ???
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.472
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
96
SOEDAL skrev:
Mange som snakker om at tårer og grining her. Vet ikke helt om jeg skal ta det alvorlig? ???
Vel, hvis man har et musikalsk øre og har bare den minste sans for opera er dette noe av det vakreste som
er laget noensinne. Puccini er det vel? Skjønner godt at denne kan frembringe klump i halsen.
Forresten synes jeg Manowar sin versjon var helt ok, ikke mange metal vokalister som greier det der...
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Ikke meningen å latterliggjøre noen. Jeg er enig i at Nessun Dorma er noe av det vakreste som er skrevet. Var mest interessert i om all praten om gråt og klumper i halsen var et uttrykk i blomstrende språkdrakt eller om det var reelt. Som sagt, ikke meningen å være ufin.

Manowars versjon la jeg ut mest som en kuriositet, men han synger jo egentlig ganske bra.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
Jeg synes dette var ekstremt rørende Sødal. Men som jeg nevnte tidligere; det gjør seg best med bilde. Han sang Nessum Dorma igjen i finalen adskillig mindre anstrengt.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.536
Antall liker
7.022
Må jo bare innrømme at dette videoklippet rørte ved noen strenger, og helt uavhengig av store operaopplevelser fra Terfel i Staatsoper til Pavarotti i den meksikanske jungel...
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.536
Antall liker
7.022
Snickers-is skrev:
Denne må nesten være med den også:

[video]XqVqJ1HLHNo[/video]
Denne var vel mer for dem som ikke helt har kommet ut av ammetåken??
 

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Innlegg
13.613
Antall liker
9.170
Sted
Trondheim
Veldig bra til å være amatør. Men han har alt for stort vibrato i mine ører. Nå var vel kraftig vibrato vanlig i den perioden, så stilen passer jo, men det blir for "wobbly" i mine ører.
Men da sammenligner jeg med profesjonelle, og det blir kanskje litt feil...
 
K

kbwh

Gjest
Jeg syntes også vibratoen hans var stor, spesielt under, men du verden!

Og ja, klump i halsen fikke jeg og. De er flinke med produksjonen disse engelskmennene.
 
Topp Bunn