Var tiltenkt BB, og ikke Vidar P..VilhelmW skrev:Nei, du sier ikke det? ;D
mvh. VilhelmW
Moshe Dayan var ikke helt god,han heller-med sitt dårlige øyeBBking skrev:Støre, Navarsete, Stolten, RiisJohan, StrømErik. Korrupte banditter og hyklere uten moral.
Eventuelt en kunnskapminister som faktisk har det tittelen ser ut til at du bør ha for å bære den. ;DSupertramp skrev:Det er kun ett år til Stortingsvalget. Det bør være god nok tid, BBking, til å jobbe deg inn i politikken og ende opp på Løvebakken.....
Vi gleder oss til en kunnskapsminister som gir momsfritak på AV/HiFi utstyr![]()
BB Dayan ;DSupertramp skrev:Det er kun ett år til Stortingsvalget. Det bør være god nok tid, BBking, til å jobbe deg inn i politikken og ende opp på Løvebakken.....
Vi gleder oss til en kunnskapsminister som gir momsfritak på AV/HiFi utstyr![]()
Tvert imot, han var meget god. Uten Dayan, ingen Camp David avtale f.eks. Han gikk av som utenriksminister i 1979 pga. uenighet med Begin ang. de palestinske områdene. Dayan ønsket en ensidig tilbaketrekning og stopp i byggingen av israelske bosetninger.lars_erik skrev:Moshe Dayan var ikke helt god,han heller-med sitt dårlige øye![]()
Nåja. Mener å huske at Dayan hadde en svært framtredende rolle under 6-dagerskrigen i 67?Tubesnake skrev:Tvert imot, han var meget god. Uten Dayan, ingen Camp David avtale f.eks. Han gikk av som utenriksminister i 1979 pga. uenighet med Begin ang. de palestinske områdene. Dayan ønsket en ensidig tilbaketrekning og stopp i byggingen av israelske bosetninger.lars_erik skrev:Moshe Dayan var ikke helt god,han heller-med sitt dårlige øye![]()
Så når en med holdninger som BBking bruker Moshe Dayan som avater er det en hån mot den gamle krigshelten.
Miljøvern og utdanning er tydeligvis ikke saker som interesserer en lærer....cybervision_ skrev:Eventuelt en kunnskapminister som faktisk har det tittelen ser ut til at du bør ha for å bære den. ;DSupertramp skrev:Det er kun ett år til Stortingsvalget. Det bør være god nok tid, BBking, til å jobbe deg inn i politikken og ende opp på Løvebakken.....
Jeg har et ønske for valget i 2013 at SV går under sperregrensa.
Supertramp: Neste år? Da er det vel kommune/fylkestingsvalg?
Er det ikke normalt at en forsvarsminister har en fremtredende rolle i krig?lars_erik skrev:Nåja. Mener å huske at Dayan hadde en svært framtredende rolle under 6-dagerskrigen i 67?
Jo. Skal la være å si hva jeg mener om den krigen og Israel som stat. Fører bare til 118 sider på fire dager, med sterke innslag av modereringTubesnake skrev:Er det ikke normalt at en forsvarsminister har en fremtredende rolle i krig?lars_erik skrev:Nåja. Mener å huske at Dayan hadde en svært framtredende rolle under 6-dagerskrigen i 67?
Men under Yum Kippur krigen i -73 var det Golda Meir som holdt tømmene, og da var Moshe Dayan i ferd med å miste fatningen. Kvinnfolk som er der når det trengs!lars_erik skrev:Nåja. Mener å huske at Dayan hadde en svært framtredende rolle under 6-dagerskrigen i 67?Tubesnake skrev:Tvert imot, han var meget god. Uten Dayan, ingen Camp David avtale f.eks. Han gikk av som utenriksminister i 1979 pga. uenighet med Begin ang. de palestinske områdene. Dayan ønsket en ensidig tilbaketrekning og stopp i byggingen av israelske bosetninger.lars_erik skrev:Moshe Dayan var ikke helt god,han heller-med sitt dårlige øye![]()
Så når en med holdninger som BBking bruker Moshe Dayan som avater er det en hån mot den gamle krigshelten.
Selvsagt. Og Dayan var en luring som fikk fart på sakene. Bl.a, sørget han for at 6-dagerskrigen ble på kun 6 dager, da de kun hadde tanksene på prøve i 7 dager 8) 8)Tubesnake skrev:Er det ikke normalt at en forsvarsminister har en fremtredende rolle i krig?lars_erik skrev:Nåja. Mener å huske at Dayan hadde en svært framtredende rolle under 6-dagerskrigen i 67?
Det gikk ikke så bra de første dagene med israelerne og tapene var store, og han trodde de kom til å gå på et stort nederlag.lars_erik skrev:Nå var jeg rigtignok ikke så gammel, men hadde Moshe Dayan i det hele tatt fatning noengang da?
Jo, selvfølgelig - og da skulle det stått:cybervision_ skrev:Eventuelt en kunnskapminister som faktisk har det tittelen ser ut til at du bør ha for å bære den. ;DSupertramp skrev:Det er kun ett år til Stortingsvalget. Det bør være god nok tid, BBking, til å jobbe deg inn i politikken og ende opp på Løvebakken.....
Jeg har et ønske for valget i 2013 at SV går under sperregrensa.
Supertramp: Neste år? Da er det vel kommune/fylkestingsvalg?
Byråkrati kalles det, Norge er vel ganske langt ute på den veien allerede. Tipper svært mye reelt blir utformet i departementene, og om det ikke går nå, så er det bare å vente fire år på en ny statsråd. Fire år er et øyeblikk i byråkratiets verden, var det en eller annen som sa en gang.wotg skrev:Kanskje et teknokratisk styresett er veien å gå? Da får man de mest kompetente fagpersonene til å styre og så ha et parlament der ting kan stemmes over.
Grei problemstilling. Men det er et viktig moment her: I det øyeblikket en av de navngitte politikerne går ut og forklarer i detalj hvordan den og den navngitte journalisten arbeider, hvilke regler hun mener han bryter, dessuten hevder at han brøt fartsgrensen på vei til et møte, og deretter forlanger bevis for at han ikke gjorde det, spiller politikerne med samme kortstokk som pressen i denne saken.BT skrev:Når politikere ikke kan følge egne regler hvordan kan de da kreve at pressen følger egne regler i behandlingen av dem?
Skal jeg si at det var en fleip før jeg blir hudflettet? Nei, som den marchosisten jeg er lar jeg det stå til...
Veldig bra skrevetnb skrev:Prinsipielt er det liten grunn til å ha sympati med politikere som bryter de reglene de selv er ansvarlige for, uansett hvor bagatellmessig det er i den store sammenhengen. Imidlertid er det ikke tepper og klokker som er det egentlige problemet om man vil se på samrøre.
Javel, jeg spiller ikke så ofte kort med journalistene så jeg aner egentlig ikke hvordan de driver på, og da skal jeg prøve å klokelig holde kjeft om det.Honkey-Chateau skrev:Grei problemstilling. Men det er et viktig moment her: I det øyeblikket en av de navngitte politikerne går ut og forklarer i detalj hvordan den og den navngitte journalisten arbeider, hvilke regler hun mener han bryter, dessuten hevder at han brøt fartsgrensen på vei til et møte, og deretter forlanger bevis for at han ikke gjorde det, spiller politikerne med samme kortstokk som pressen i denne saken.BT skrev:Når politikere ikke kan følge egne regler hvordan kan de da kreve at pressen følger egne regler i behandlingen av dem?
Skal jeg si at det var en fleip før jeg blir hudflettet? Nei, som den marchosisten jeg er lar jeg det stå til...
På prinsipp-nivå kan politikerne faktisk med stor rett hevde at de fleste regler i vær-varsom-plakaten brytes i forbindelse med denne saken, uten at det vil endre noe i forbindelse med deres egen sak.
Honkey
Jeg tror den praksisen blant de ulike politiske partier på Stortinget med å ta i mot gaver har vært så utbredt at jeg egentlig bare regner med at SV, FRP og Rødt (før: RV) ikke har deltatt i praksisen. Sånn sett ser jeg egentlig ingen grunn til å ville ta hoder slik media prøver på nå -jeg tror media hadde vært tjent med å begynne å åpne skapene til alle partier som har hatt tilhold på regjeringskontorene. Det ville i så fall kunne blitt interessant...Snickers-is skrev:Judas Stoltenberg burde jo ofre et helt parti denne gangen. Det er jo SP som må gå, det er tross alt den betydelige saken her.
Jeg synes ikke dette er brønnpissing. Politikere er offentlige tjenestemenn som i lys av sin jobb skal være bedre kjent med regelverket enn den jevne borger. Da bør man forvente at de etterlever det.Zomby_Woof skrev:Ufattelig at denne fordømte brønnpissinga fortsatt får oppmerksomhet. Er det vanlig blant hfs'ere å klø myggstikkene sine til blods også? Hvorfor ikke la det være i fred? Det går over av seg selv.
+1wotg skrev:Jeg synes ikke dette er brønnpissing. Politikere er offentlige tjenestemenn som i lys av sin jobb skal være bedre kjent med regelverket enn den jevne borger. Da bør man forvente at de etterlever det.Zomby_Woof skrev:Ufattelig at denne fordømte brønnpissinga fortsatt får oppmerksomhet. Er det vanlig blant hfs'ere å klø myggstikkene sine til blods også? Hvorfor ikke la det være i fred? Det går over av seg selv.
Husker du når du var på ungdomsskolen og kryssa veien uten å se deg skikkelig for og fikk kjeft av lærerene fordi du satte et dårlig eksempel for de mindre barna? - Det samme gjelder i denne situasjonen.