Må gå, naturligvis

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Støre, Navarsete, Stolten, RiisJohan, StrømErik. Korrupte banditter og hyklere uten moral.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg er veldig lite rødgrønn. Mildest talt. Men selv jeg, som gjerne skulle ha sett disse politikerne takke av for godt, helst sammen med hele partisystemene sine, må erkjenne at det ikke er sporten verdig å ta de for en slik fillesak som ikke er større enn at de fleste av oss har slike skjeletter i skapet.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.388
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
BBking skrev:
Støre, Navarsete, Stolten, RiisJohan, StrømErik. Korrupte banditter og hyklere uten moral.
Moshe Dayan var ikke helt god,han heller-med sitt dårlige øye ;)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.333
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ja, man kan jo lure på hvorfor opposisjonen ikke er høyere opp på banen og lager partipolitikk av det. Sannsynligvis - la meg gjette - fordi dette har vært almen praksis og at skjellettene er jevnt fordelt.

Sannelig fant ikke BBKing en anledning til å spy edder og galle ut over sentralen igjen etter at det nye regelverket hindret ham i å trakassere alle som måtte tilhøre fokegrupper eller livssyn som ikke samsvarte med hans. Pussig nok har han ikke brukt hvilepause til å poste om HiFi eller musikk.....

S

Supertramp

Gjest
Det er kun ett år til Stortingsvalget. Det bør være god nok tid, BBking, til å jobbe deg inn i politikken og ende opp på Løvebakken.....

Vi gleder oss til en kunnskapsminister som gir momsfritak på AV/HiFi utstyr :)

C

Cyber

Gjest
Supertramp skrev:
Det er kun ett år til Stortingsvalget. Det bør være god nok tid, BBking, til å jobbe deg inn i politikken og ende opp på Løvebakken.....

Eventuelt en kunnskapminister som faktisk har det tittelen ser ut til at du bør ha for å bære den. ;D

Jeg har et ønske for valget i 2013 at SV går under sperregrensa.

Supertramp: Neste år? Da er det vel kommune/fylkestingsvalg?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.388
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Supertramp skrev:

BB Dayan ;D

Vedlegg

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
lars_erik skrev:
Tvert imot, han var meget god. Uten Dayan, ingen Camp David avtale f.eks. Han gikk av som utenriksminister i 1979 pga. uenighet med Begin ang. de palestinske områdene. Dayan ønsket en ensidig tilbaketrekning og stopp i byggingen av israelske bosetninger.

Så når en med holdninger som BBking bruker Moshe Dayan som avater er det en hån mot den gamle krigshelten.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.388
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Tubesnake skrev:
lars_erik skrev:
Tvert imot, han var meget god. Uten Dayan, ingen Camp David avtale f.eks. Han gikk av som utenriksminister i 1979 pga. uenighet med Begin ang. de palestinske områdene. Dayan ønsket en ensidig tilbaketrekning og stopp i byggingen av israelske bosetninger.

Så når en med holdninger som BBking bruker Moshe Dayan som avater er det en hån mot den gamle krigshelten.
Nåja. Mener å huske at Dayan hadde en svært framtredende rolle under 6-dagerskrigen i 67?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
cybervision_ skrev:
Supertramp skrev:

Eventuelt en kunnskapminister som faktisk har det tittelen ser ut til at du bør ha for å bære den. ;D

Miljøvern og utdanning er tydeligvis ikke saker som interesserer en lærer....

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
lars_erik skrev:
Nåja. Mener å huske at Dayan hadde en svært framtredende rolle under 6-dagerskrigen i 67?
Er det ikke normalt at en forsvarsminister har en fremtredende rolle i krig?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.388
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Tubesnake skrev:
lars_erik skrev:
Jo. Skal la være å si hva jeg mener om den krigen og Israel som stat. Fører bare til 118 sider på fire dager, med sterke innslag av moderering ;)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Det er jo et paradox at du kan bli politianmeldt for tyveri hvis du prøvesmaker en smågodtbit på butikken, men er du på tur sammen med Aker, så er det greit å få klokker til mange å tjue tusen.
Selv om denne saken egentlig ikke har bidratt i noen særlig måte, så må jeg med hånden på hjertet si at min respekt for politikere er i fritt fall.
Det er åpenbart at alt for mange på tinget ser på jobben sin som et springbrett til de fete lederstillingene og ideologien er mere noe som kommer i veien for deres spisse albuer...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Akkurat da jeg lurte på hvor BB var henne, så kommer tidenes comeback etter Jesus. Ehmmm, nesten jaffal.
Hyggelig å se det er liv i deg, BB. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.227
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
Tubesnake skrev:
lars_erik skrev:

Men under Yum Kippur krigen i -73 var det Golda Meir som holdt tømmene, og da var Moshe Dayan i ferd med å miste fatningen. Kvinnfolk som er der når det trengs!

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.388
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Nå var jeg rigtignok ikke så gammel, men hadde Moshe Dayan i det hele tatt fatning noengang da?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.652
Torget vurderinger
24
Tubesnake skrev:
lars_erik skrev:
Selvsagt. Og Dayan var en luring som fikk fart på sakene. Bl.a, sørget han for at 6-dagerskrigen ble på kun 6 dager, da de kun hadde tanksene på prøve i 7 dager 8) 8)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Respekt for politikere?? Nåja........? Nå må det inrømmes at man pr definisjon er politiker selv også, men kun i lavere divisjon/bedriftsserie. ::)

Det beste som kunne ha kommet ut av dette var at Stoltenberg var "mann nok" til å si høyt det de aller fleste tenker, At detaljreguleringen av folks liv har kommet helt ut av kontroll og at de vil kaste en halv milliard "millimeterrettferdigshetsbestemmelser" overbord fordi disse ledende politikerne har følt galskapen på kroppen og innsett hvilke tåpelig regler de har vedtatt! Det ville ha vært smart, men det kommer ikke til å skje! Og det fordi Kristin har mye mer "baller" enn Jens!

Gavesakene er isolert sett knapt krusninger i vannglass, men fordi den vanlige Ola Dunk ville blitt kjølhalt av Toll, og Skatte- (u)vesen i tilsvaende situasjoner er det faktisk rimelig at det settes skarpt lys på sakene. Når sakene blir kjent på denne måten gjennom media vil det ikke for noen av oss her på HFS føre til strafferabatt om vi kommer som avslørte og angrende syndere og ber om tilgivelse. Her burde Toll og Skatteloven kastes i ansiktene deres med full tyngde! :mad: Rent juridisk og parlamentarisk er dette ikke enkelt fordi det ikke er helt uproblematisk å stille statsråder for retten. Men om Jens hadde vært en voksen "mann" og ikke en "guttunge" eller "sønnen til.." burde han ha gitt påtalemyndigheten fritt spillerom. Det ville også ha gjort mye for folkets respekt for disse politiske bløtdyrene som styrer landet. Den eneste grunnen til at regjeringen er i stand til å stå oppreist er at de er så jævla tykkhudede, for ryggrad er det ikke mange av dem som har! :eek:

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.227
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
Nå var jeg rigtignok ikke så gammel, men hadde Moshe Dayan i det hele tatt fatning noengang da?
Det gikk ikke så bra de første dagene med israelerne og tapene var store, og han trodde de kom til å gå på et stort nederlag.

S

Supertramp

Gjest
cybervision_ skrev:
Supertramp skrev:

Jo, selvfølgelig - og da skulle det stått:
det er kun ett år til kommune-og fylkestingsvalg........ bla bla bla
og springbrett til Løvebakken om 5 år............

:)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Stoltenberg har et stort problem i denne saken - han har mottatt kostbare gaver selv. Da er det ikke bare å ofre en statsråd, som han pleier.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.502
Sted
Østfold
Judas Stoltenberg burde jo ofre et helt parti denne gangen. Det er jo SP som må gå, det er tross alt den betydelige saken her.

N

nb

Gjest
Prinsipielt er det liten grunn til å ha sympati med politikere som bryter de reglene de selv er ansvarlige for, uansett hvor bagatellmessig det er i den store sammenhengen. Imidlertid er det ikke tepper og klokker som er det egentlige problemet om man vil se på samrøre.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Kanskje et teknokratisk styresett er veien å gå? Da får man de mest kompetente fagpersonene til å styre og så ha et parlament der ting kan stemmes over.
At man får et system der folkevalgt betyr nettopp det at parlamentet velges blandt folket, omtrent etter samme modell som f.eks jurytjeneste. f.eks ett år av ganger for å sikre rotasjon og minimere muligheten for tette kontakter som blir ettablert mellom næringsliv og politikere, da de leker i den samme sandkassa år etter år.
Bare en tanke...

N

nb

Gjest
wotg skrev:
Kanskje et teknokratisk styresett er veien å gå? Da får man de mest kompetente fagpersonene til å styre og så ha et parlament der ting kan stemmes over.
Byråkrati kalles det, Norge er vel ganske langt ute på den veien allerede. Tipper svært mye reelt blir utformet i departementene, og om det ikke går nå, så er det bare å vente fire år på en ny statsråd. Fire år er et øyeblikk i byråkratiets verden, var det en eller annen som sa en gang.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Rent prinsippielt er det ingen tvil om at de folkevalgte (enten de er i regjering eller ei) har sin skjerv med problemer når det kommer til å forholde seg til eget regelverk. Og som prinsipp er det bra at pressen tar fatt i saken, slik at virkeligheten kommer på bordet. Derimot finner jeg det SVÆRT LITE akseptabelt at dette gjøres til en ren personforfølgelse, der enkeltpersoner nærmest tvinges av pressen til å BEVISE sin uskyld!! Pressen burde vel ha oppfattet hvordan rettsvesen og personvern fungerer (eller burde fungere) i dette landet! Eller? Vi har ingen anmeldelser, rettergang eller dom, derimot har vi en haug mennesker som gjør seg til dommere, misunnelige, kjipe og sutrete. Sånne saker gjør samfunnet til et rigid regeltyranni, der enkeltmenneskets rettigheter feies av banen uten skrupler. Kunne vi greie å holde det på et rent saklig nivå, ville så vel saken som folket tjene på det. Slik denne saken nå frontes er det bare en eneste lang tristesse.

Honkey

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Når politikere ikke kan følge egne regler hvordan kan de da kreve at pressen følger egne regler i behandlingen av dem?

Skal jeg si at det var en fleip før jeg blir hudflettet? Nei, som den marchosisten jeg er lar jeg det stå til...

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
BT skrev:
Når politikere ikke kan følge egne regler hvordan kan de da kreve at pressen følger egne regler i behandlingen av dem?

Skal jeg si at det var en fleip før jeg blir hudflettet? Nei, som den marchosisten jeg er lar jeg det stå til...
Grei problemstilling. Men det er et viktig moment her: I det øyeblikket en av de navngitte politikerne går ut og forklarer i detalj hvordan den og den navngitte journalisten arbeider, hvilke regler hun mener han bryter, dessuten hevder at han brøt fartsgrensen på vei til et møte, og deretter forlanger bevis for at han ikke gjorde det, spiller politikerne med samme kortstokk som pressen i denne saken.
På prinsipp-nivå kan politikerne faktisk med stor rett hevde at de fleste regler i vær-varsom-plakaten brytes i forbindelse med denne saken, uten at det vil endre noe i forbindelse med deres egen sak.

Honkey

S

Smorte24

Gjest
nb skrev:
Prinsipielt er det liten grunn til å ha sympati med politikere som bryter de reglene de selv er ansvarlige for, uansett hvor bagatellmessig det er i den store sammenhengen. Imidlertid er det ikke tepper og klokker som er det egentlige problemet om man vil se på samrøre.
Veldig bra skrevet :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
BB: Hvorfor er du bare inne og leser som anonym? Bidra med noen nye poenger, er du snill.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Honkey-Chateau skrev:
BT skrev:

Grei problemstilling. Men det er et viktig moment her: I det øyeblikket en av de navngitte politikerne går ut og forklarer i detalj hvordan den og den navngitte journalisten arbeider, hvilke regler hun mener han bryter, dessuten hevder at han brøt fartsgrensen på vei til et møte, og deretter forlanger bevis for at han ikke gjorde det, spiller politikerne med samme kortstokk som pressen i denne saken.
På prinsipp-nivå kan politikerne faktisk med stor rett hevde at de fleste regler i vær-varsom-plakaten brytes i forbindelse med denne saken, uten at det vil endre noe i forbindelse med deres egen sak.

Honkey
Javel, jeg spiller ikke så ofte kort med journalistene så jeg aner egentlig ikke hvordan de driver på, og da skal jeg prøve å klokelig holde kjeft om det.

Det er uansett ikke de som er topic her...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.227
Torget vurderinger
1
Snickers-is skrev:
Judas Stoltenberg burde jo ofre et helt parti denne gangen. Det er jo SP som må gå, det er tross alt den betydelige saken her.
Jeg tror den praksisen blant de ulike politiske partier på Stortinget med å ta i mot gaver har vært så utbredt at jeg egentlig bare regner med at SV, FRP og Rødt (før: RV) ikke har deltatt i praksisen. Sånn sett ser jeg egentlig ingen grunn til å ville ta hoder slik media prøver på nå -jeg tror media hadde vært tjent med å begynne å åpne skapene til alle partier som har hatt tilhold på regjeringskontorene. Det ville i så fall kunne blitt interessant...

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ufattelig at denne fordømte brønnpissinga fortsatt får oppmerksomhet. Er det vanlig blant hfs'ere å klø myggstikkene sine til blods også? Hvorfor ikke la det være i fred? Det går over av seg selv.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Zomby_Woof skrev:
Ufattelig at denne fordømte brønnpissinga fortsatt får oppmerksomhet. Er det vanlig blant hfs'ere å klø myggstikkene sine til blods også? Hvorfor ikke la det være i fred? Det går over av seg selv.
Jeg synes ikke dette er brønnpissing. Politikere er offentlige tjenestemenn som i lys av sin jobb skal være bedre kjent med regelverket enn den jevne borger. Da bør man forvente at de etterlever det.

Husker du når du var på ungdomsskolen og kryssa veien uten å se deg skikkelig for og fikk kjeft av lærerene fordi du satte et dårlig eksempel for de mindre barna? - Det samme gjelder i denne situasjonen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
wotg skrev:
Zomby_Woof skrev:
Jeg synes ikke dette er brønnpissing. Politikere er offentlige tjenestemenn som i lys av sin jobb skal være bedre kjent med regelverket enn den jevne borger. Da bør man forvente at de etterlever det.

Husker du når du var på ungdomsskolen og kryssa veien uten å se deg skikkelig for og fikk kjeft av lærerene fordi du satte et dårlig eksempel for de mindre barna? - Det samme gjelder i denne situasjonen.
+1

Topp Bunn