Må gå, naturligvis

Z

Zomby_Woof

Gjest
wotg skrev:
Zomby_Woof skrev:
Ufattelig at denne fordømte brønnpissinga fortsatt får oppmerksomhet. Er det vanlig blant hfs'ere å klø myggstikkene sine til blods også? Hvorfor ikke la det være i fred? Det går over av seg selv.
Jeg synes ikke dette er brønnpissing. Politikere er offentlige tjenestemenn som i lys av sin jobb skal være bedre kjent med regelverket enn den jevne borger. Da bør man forvente at de etterlever det.

Husker du når du var på ungdomsskolen og kryssa veien uten å se deg skikkelig for og fikk kjeft av lærerene fordi du satte et dårlig eksempel for de mindre barna? - Det samme gjelder i denne situasjonen.
Det handler ikke om saken i seg selv denne gangen. Dette handler vedvarende trolling fra et nick som faktisk ikke har vært brukt til noe annet enn det.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Zomby_Woof skrev:
Det handler ikke om saken i seg selv denne gangen. Dette handler vedvarende trolling fra et nick som faktisk ikke har vært brukt til noe annet enn det.
Da så.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
lars_erik skrev:
BBking skrev:
Støre, Navarsete, Stolten, RiisJohan, StrømErik. Korrupte banditter og hyklere uten moral.
Moshe Dayan var ikke helt god,han heller-med sitt dårlige øye ;)
Heilt OT,men; Moshe Dayan var en sionist-terrorist. På samme linje som Menahem Begin og mange flere seinere fremtredende israelske topp-politikere. Disse terroristene er ikke et hakk bedre enn terroristene i Fatah, eller AlQuaida, for den saks skyld. De er/var skruppelløse mordere, heile gjengen!

Jeg har nylig vært i Auschwitz I og II ( Birkenau ), i Schindlermuseet, vandret gatelangs i den tidligere jødeghettoen i Krakow og der hvor konsentrasjonsleiren Plazow lå. Besøkt jødiske og internasjonale minnesmerker, og virkelig følt på tanken om menneskelig ondskap og dårskap satt i uhyggelige systemer. En av de tingene som forundrer meg mest, er at jødene kan tillate seg en slik oppførsel når de har gjennomgått så mye dævelskap sjøl. Eller kanskje det er nettopp derfor....?

mvh. VilhelmW

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.828
Torget vurderinger
0
VilhelmW skrev:
En av de tingene som forundrer meg mest, er at jødene kan tillate seg en slik oppførsel når de har gjennomgått så mye dævelskap sjøl. Eller kanskje det er nettopp derfor....?

mvh. VilhelmW
Vel jøder er vel ikke anderledes skrudd sammen enn muslimske arabere eller kristne europeere, skulle man tro?

Når man inkluderer alle muslimer sammfengt i gruppen "terrorister" er det alltid en eller annen som korrigerer/moderer slike utsagn til at terror og faenskap utøves av enkeltindivider og ikke av folkegruppen. Og det har de sikkert rett i, selv om slik saklighet kan drepe den mest givende usaklige tråd. Det samme gjelder nok for Israelere/jøder. Noen er svin andre er greie og snille. Skulle man tro?

Så må man huske den historiske kontekst Israel ble dannet i. Skyggene av WW2 lå fortsatt tungt over verden. Det gjorde nok noe med folk. Nå skal det sies at Israel/jødene ikke er en veldig homogen gruppe når man ser bort fra religionen, og det er mange og høyrøstede stemmer i Israel og jødiske miljøer som konsekvent protesterer mot urett begått i Israels navn, nettopp med den begrunnelse at som jøder burde de med sin historiske bakgrunn vite bedre enn å gjøre som de gjør.

Hva gjelder Moshe Dayan vil nok historikere konkludere med at i 1967 var han for Israel definitivt rett mann på rett plass!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Som med alt anna, kommer det helt an på i hvilket lys historikerne ser dette i. For Israel var nok Moshe og de andre drapsmennene rette folk på rett sted til riktig tid. Ingen tvil om det.

mvh. VilhelmW

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
erato skrev:
Ja, man kan jo lure på hvorfor opposisjonen ikke er høyere opp på banen og lager partipolitikk av det. Sannsynligvis - la meg gjette - fordi dette har vært almen praksis og at skjellettene er jevnt fordelt.

Sannelig fant ikke BBKing en anledning til å spy edder og galle ut over sentralen igjen etter at det nye regelverket hindret ham i å trakassere alle som måtte tilhøre fokegrupper eller livssyn som ikke samsvarte med hans. Pussig nok har han ikke brukt hvilepause til å poste om HiFi eller musikk.....
Når sant skal sies, så er det mest interessante på denne sentralen, det som foregår på off topic....

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.082
wotg skrev:
Zomby_Woof skrev:
Ufattelig at denne fordømte brønnpissinga fortsatt får oppmerksomhet. Er det vanlig blant hfs'ere å klø myggstikkene sine til blods også? Hvorfor ikke la det være i fred? Det går over av seg selv.
Jeg synes ikke dette er brønnpissing. Politikere er offentlige tjenestemenn som i lys av sin jobb skal være bedre kjent med regelverket enn den jevne borger. Da bør man forvente at de etterlever det.

Husker du når du var på ungdomsskolen og kryssa veien uten å se deg skikkelig for og fikk kjeft av lærerene fordi du satte et dårlig eksempel for de mindre barna? - Det samme gjelder i denne situasjonen.
Hvorfor skal de være bedre kjent med regelverket enn den jevne borger? Såvidt jeg kan se er våre politikere ganske så representative for dem de representerer, og det burde vel være greit nok i et representativt demokrati, eller? Hvis Ola Dunk synes det er greit å bryte fartsgrensene hvis de tror ingen ser dem, snekker-Per gjør svarte tjenester for sin venn rørlegger-Pål og audiofile med anlegg i hundretusenkronersklassen tipser om hvor man kan handle på nett med forfalsket tollverdi og synes dette er i sin skjønneste orden, så er det vel helt greit at våre folkevalgte representerer de samme holdninger?

N

nb

Gjest
noruego skrev:
Hvorfor skal de være bedre kjent med regelverket enn den jevne borger?
Blant annet fordi de har et fjell av rådgivere og spesialister de kan spørre om gjeldende regler i envher sammenheng om de trenger det. Sånn sett er det mye verre at en stortingspolitiker "misforstår" f.eks trygderegler og pensjonsregler enn det er om Ola Dunk gjør det samme. Og de burde også leve etter de samme reglene som de er ansvarlige for, om de mener at det er for upraktisk i mange sammenhenger, så burde de endre reglene slik at også andre kan ta seg de samme friheter som de selv mener de har.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
noruego skrev:
wotg skrev:
Zomby_Woof skrev:

Hvorfor skal de være bedre kjent med regelverket enn den jevne borger? Såvidt jeg kan se er våre politikere ganske så representative for dem de representerer, og det burde vel være greit nok i et representativt demokrati, eller? Hvis Ola Dunk synes det er greit å bryte fartsgrensene hvis de tror ingen ser dem, snekker-Per gjør svarte tjenester for sin venn rørlegger-Pål og audiofile med anlegg i hundretusenkronersklassen tipser om hvor man kan handle på nett med forfalsket tollverdi og synes dette er i sin skjønneste orden, så er det vel helt greit at våre folkevalgte representerer de samme holdninger?

...for vi smetter vel ikke stemmeseddelen i urnen i håp om at vi skal bli tatt for alt det gale vi gjør, at naboen blir tatt er derimot greit.... ;)

S

Smorte24

Gjest
noruego skrev:
wotg skrev:
Zomby_Woof skrev:

Jeg er enig i deg med dette, men forskellen er når de først nå ble avslørt så må de få samme straff som du og jeg hadde fått.

Det er det som er problemet her, for de så holder det å si at jeg tolket ikke reglene riktig, mens vi hadde blitt straffet slik at det hadde gjort vondt på pungen.

Men jeg tror heller ikke at det er noe bedre i de andre partiene.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.828
Torget vurderinger
0
nb skrev:
..............., om de mener at det er for upraktisk i mange sammenhenger, så burde de endre reglene slik at også andre kan ta seg de samme friheter som de selv mener de har.

Det er poenget med disse sakene! Det handler egentlig ikke om moral, og selv ønsker jeg ikke at politikere skal leve som asketiske moralske fyrtårn. Slikt har vært prøv tidligere med til dels dårlig resultat.

Men de kunne jo for pokker innrømet at reglene var tåpelige og at de ville endre dem for ALLE!! Det hjelper ikke meg en eneste kalori at en statsråd "legger seg flat". Det er bare idioti!

Topp Bunn