Har et par kommentarer/tips jeg også:
I og med at det er en loftstue med mye rare vinkler i taket, så ville jeg ikke lagd flere uodde vinkler med vegger, etc.
Skråtak er en velsignelse å jobbe med i forhold til et firkantet rom med rett tak. Her kan du få drømmelyden, helt garantert
Når det gjelder å kutte "spissen" i taket eller ikke, så ser jeg det som en stor fordel å knekke av spissen slik du har tegnet. Bass samler seg i spisser og hjørner og det er greit å kutte de av. Jeg hadde i min egen loftstue 19dB forskjell på 100Hz fra lytteposisjon til spissen i skråtaket over høyttalerne.
Kneveggene tror jeg er fine på 1m slik at du knekker av hjørnene godt, men samtidig beholder et OK stort rom inne.
Når det gjelder å holde lyden "inne" eller ikke så ville jeg, såfremt du ikke må skjerme naboer eller deg selv for lyd, hatt så enkel konstruksjon som mulig(lovlig) og sluppet ut det jeg kunne av dypbass. Den er sjelden god å ha flytende rundt
Når du har fått opp anlegget så er det å plassere høyttalerne så langt fra hverandre som mulig i front og dempe skråtaket skikkelig i førsterefleksjonen. God plass bak lytteposisjon er alltid bra!
Lykke til med et morsomt prosjekt