Lyttekveld?

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Jepp.

Dere må huske å ta med egen musikk - det er bl.a. dårlig med blues og sånne ting hos meg. Og spilleren min sliter med brente plater, bare så dere vet det.
 
S

Storebror

Gjest
Mbare skrev:
...dårlig med blues og sånne ting hos meg
Jan og Ozzy:
Har dere ikke forklart opptakskravene?

"Will there be Totta? Yes, there will be Totta!" 8) ;D
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Storebror skrev:
Mbare skrev:
...dårlig med blues og sånne ting hos meg
Jan og Ozzy:
Har dere ikke forklart opptakskravene?

"Will there be Totta? Yes, there will be Totta!" 8) ;D
Totta kommer ! Greier ikke plankene hans og gjengi Totta slik Totta skal gjengis, kan han legge de blandt vinterveden.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Storebror skrev:
Mbare skrev:
...dårlig med blues og sånne ting hos meg
Jan og Ozzy:
Har dere ikke forklart opptakskravene?

"Will there be Totta? Yes, there will be Totta!" 8) ;D
Ops...ta noen alvordsord med Mbare om det der ;D
Vi skal nok få tatt med litt av hvert ned dit neste helg.

/jan
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.958
Antall liker
28.066
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ja, dette er ikke bare spøk!!! ::)

Totta har jamen begynt å frekventere hyllene i undertegnedes adresse også...

;)


PS - og det er imponerende med tanke på hvor dau han er nå om dagen. DS
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Som voksne mennesker må vi vel klare å stå for våre egne preferanser og blues har aldri blitt spesielt preferert i dette hjemmet. Soul, derimot. Det skal sies at JanR og RolfOzzy gjør sitt beste for å kurse meg, da. :)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Mbare skrev:
Som voksne mennesker må vi vel klare å stå for våre egne preferanser og blues har aldri blitt spesielt preferert i dette hjemmet. Soul, derimot. Det skal sies at JanR og RolfOzzy gjør sitt beste for å kurse meg, da. :)
Vi gir aldri opp ;D

/jan
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Av en eller annen merkelig grunn sa kjerringa ja til å jobbe på fredags kveld !!

Hvor lenge skal dere holde på Mbare ?
Jeg kommer meg ikke avgårde før i halv ti tiden.

/jan
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Vi holder på til siste mann går, antar jeg. Så om du kommer rundt ti er ikke det noe problem, vil eg tru.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Mbare skrev:
Vi holder på til siste mann går, antar jeg. Så om du kommer rundt ti er ikke det noe problem, vil eg tru.
Folk gir seg vel ikke før ti håper jeg, slår på tråden før jeg hiver meg i bilen.

/jan
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Det ville overraske meg hvis folk gir seg før ti, men jeg har blitt overrasket før. :)

Begynner forøvrig å komme litt ut av tellinga med hvor mange det er som kommer. Tror det er noe sånt som 6-7, i meste fall 8. Jaggu meg ikke sikker. Faen det blir mye vaffelsteiking. :p Ja, ja. 8)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Mbare skrev:
Det ville overraske meg hvis folk gir seg før ti, men jeg har blitt overrasket før. :)

Begynner forøvrig å komme litt ut av tellinga med hvor mange det er som kommer. Tror det er noe sånt som 6-7, i meste fall 8. Jaggu meg ikke sikker. Faen det blir mye vaffelsteiking. :p Ja, ja. 8)
Vi får steke på skift D;
Ikke spis opp alle før jeg kommer nå da !

Hvem kommer så langt?
Lagga,Jan,Storebror,rolfozzy,atonal(?),du og hvem flere ?

/jan
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Cobra har meldt sin ankomst. Så foreløpig JanR, RolfOzzy, Storebror, Cobra, Lagga, Atonal - jeg har fått mail fra en som jeg ikke aner hva har for nick på sentralen, satser på at det er en hyggelig kar og at han kommer innom. :) Har oppfordra Miles til å komme, han var ikke uinteressert. Musicius ytra en interesse her i en annen tråd, men jeg tviler vel på at han kommer. 8) Det er de jeg vet om. Lille_Adam er selvfølgelig invitert han og, ser jo ut som han (kanskje?) har våknet fra hi-fi dvalen.
 

td160

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.02.2006
Innlegg
161
Antall liker
74
Mbare skrev:
- jeg har fått mail fra en som jeg ikke aner hva har for nick på sentralen

;D

Glemte å si hva jeg het,Td 160

Ringer deg!
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Da begynner det å nærme seg. Jeg har kjøpt inn ingredienser til vaffelrøre, samt noe brunost (fløtemysost visstnok) og Brelett. Anlegget er fintuna, det er sånn nogenlunde ryddig her. Jepp. Husk å ta med egen musikk, jeg har for tida bare cd-spiller oppe og går.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Brunost? Det liker ikke jeg.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Ikke jeg heller. Men jeg har jordbærsyltetøy, smør, sukker og moltesirup også. :)
 
S

Storebror

Gjest
rolfozzy skrev:
Brunost? Det liker ikke jeg.
Rolf redder dagen og viser at det ikke bare er gretne gamle gubber på film.
Østfold Hifi har også sin egen..... ;D

Jeg tar fløtemysosten jeg.
Så skal jeg passe på å hoste litt på ozzy med det samme, kan ikke risikere at denne sjukdommen dør hos meg.
Smittes den som smittes kan 8)

Er jævli spent på om gjengen greier å holde kjeft lenge nok til at vi får målt litt......
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Vafler med pølse er enda diggere!
Overhodet ingen østfolding, men denne "nasjonalretten" fra Moss går rett hjem her "ivaffal" ;)

Har hatt så mange skeptiske gjester oppgjennom, som har blitt omvendt og sett pølselyset.
Ingenting er som et godt utvalg fra byens beste pølsemaker Strøm-Larsen på Torshov, samt rikelig med vaffelrøre. For nybegynner anbefales bare pølse/vaffel, gå så over til syltetøy og ketchup. Øk så på med syltetøy, ketchup og sennep. Videre med to typer syltetøy.
For egen del stiller jeg i proffklassen, med jordbær og bringebærsyltetøy, gjerne en spicy choritzo eller solid bratwürst, ketchup (noen ganger chilivariant), mørk pølsesennep og ikke minst prikken over i´en, ekte majones.
Solid sikringskost på vorspiel, før man legger ut på en langøkt på byen.

"Bånn" apetitt!!
;D ;D ;D


PS. god lyttekveld forresten!
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Vafler med pølse er enda diggere!
Overhodet ingen østfolding, men denne "nasjonalretten" fra Moss går rett hjem her "ivaffal" ;)

Har hatt så mange skeptiske gjester oppgjennom, som har blitt omvendt og sett pølselyset.
Ingenting er som et godt utvalg fra byens beste pølsemaker Strøm-Larsen på Torshov, samt rikelig med vaffelrøre. For nybegynner anbefales bare pølse/vaffel, gå så over til syltetøy og ketchup. Øk så på med syltetøy, ketchup og sennep. Videre med to typer syltetøy.
For egen del stiller jeg i proffklassen, med jordbær og bringebærsyltetøy, gjerne en spicy choritzo eller solid bratwürst, ketchup (noen ganger chilivariant), mørk pølsesennep og ikke minst prikken over i´en, ekte majones.
Solid sikringskost på vorspiel, før man legger ut på en langøkt på byen.

"Bånn" apetitt!!
;D ;D ;D


PS. god lyttekveld forresten!
Nå ble jeg jaggu kvalm.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
rolfozzy skrev:
ErosLoveking skrev:
Vafler med pølse er enda diggere!
Overhodet ingen østfolding, men denne "nasjonalretten" fra Moss går rett hjem her "ivaffal" ;)

Har hatt så mange skeptiske gjester oppgjennom, som har blitt omvendt og sett pølselyset.
Ingenting er som et godt utvalg fra byens beste pølsemaker Strøm-Larsen på Torshov, samt rikelig med vaffelrøre. For nybegynner anbefales bare pølse/vaffel, gå så over til syltetøy og ketchup. Øk så på med syltetøy, ketchup og sennep. Videre med to typer syltetøy.
For egen del stiller jeg i proffklassen, med jordbær og bringebærsyltetøy, gjerne en spicy choritzo eller solid bratwürst, ketchup (noen ganger chilivariant), mørk pølsesennep og ikke minst prikken over i´en, ekte majones.
Solid sikringskost på vorspiel, før man legger ut på en langøkt på byen.

"Bånn" apetitt!!
;D ;D ;D


PS. god lyttekveld forresten!
Nå ble jeg jaggu kvalm.
Tviler ikke, men som sagt jeg har omvendt mange skeptikere oppgjennom.

Som en liten anekdote, dog litt på tvers av pølse-i-vaffel forslaget, men tilbake til brunosten.
For 2-3 år siden hadde jeg noen bandfolk fra Madrid/spania på middag. Ovnsbakt steinbit til middag, og vafler til dessert. Som seg hør og bør, med utvalgt tilbehør som jordbær,bringebær og blåbærsyltetøy (alt hjemmelaget seff.), rømme, hvitost og ikke minst brunost. Et par av spanjakkene ble så hekta på brunost, at jeg tror faktisk de fortærte et halvt kilo på egenhånd den kvelden. Hvor mange kilo i bagasjen tilbake til Spania? Ingen anelse, men noen av de samme folka var på besøk i høst igjen, og brunosten forsvant lynkjapt. :D

Hmmm. Har fortsatt ikke prøvd min pølse-i-vaffel sammen med brunost. Steike!! ;D ;D ;D

Edit:
For de som er litt nysgjerrig:
http://www.strom-larsen.no/index.php?p=3-18-16
Må bare si at de har noen helt fantastiske pølser, verdt hver eneste krone. Elsker å bruke et ass. utvalg til en overdådig Jambalaya f.eks. Måtte bare ikke det komersielle kjedehelvete utradere en av de få skansene av genuine bransjebutikker som er igjen.

Huff, nok OT nå.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Pølser i vafler ser jeg de selger på bensinstasjoner her. Hele konseptet virker i beste fall fremmed, i verste fall gir det meg lyst til å flytte igjen. Men jeg gidder ikke det siste, så nå prøver jeg bare å ignorere det. Enklest sånn.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Mbare skrev:
Pølser i vafler ser jeg de selger på bensinstasjoner her. Hele konseptet virker i beste fall fremmed, i verste fall gir det meg lyst til å flytte igjen. Men jeg gidder ikke det siste, så nå prøver jeg bare å ignorere det. Enklest sånn.
Ikke vær ignorant. Prøv, prøv sier jeg!!! ;) ;) ;)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Sikkert like godt det, som fleskeknoke med vaniljesaus.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
rolfozzy skrev:
Sikkert like godt det, som fleskeknoke med vaniljesaus.
Stiller meg noe tvilende, men hvorfor ikke? :-X

Edit:
Så nyfiken som jeg er, så har jeg vært innom kjøleskapet og prøvd røkt familiskinke med vaniljesaus. Faktisk ikke så ille, hva med krem på toppen?
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Huff.

Jeg er skeptisk. Hvis du hadde sett meg nå, så ser jeg litt sånn ut:

 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
ErosLoveking skrev:
Huffda, låter anlegget ditt så dårlig da?
;D
Hvorfor ellers tror du jeg inviterer en gjeng med rabiate subjektivister hit i morra? Satser på at noen av gråtekonene kan trøste meg med at det ikke høres SÅ forjævlig ut. Tenker forøvrig på å gi opp hele musikkprosjektet og fokusere på hvit og rosa støy, samt frekvenssveip. Det høres bedre ut enn musikken på anlegget mitt i hvert fall.

8)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Mbare skrev:
Tenker forøvrig på å gi opp hele musikkprosjektet og fokusere på hvit og rosa støy, samt frekvenssveip. Det høres bedre ut enn musikken på anlegget mitt i hvert fall.
8)
God ide, tror nesten jeg skal prøve selv.
 
S

Storebror

Gjest
JanR
RolfOzzy
Storebror
Cobra
Lagga
Atonal
td160
+ verten sjøl?

Skal eg ta med noen hagestoler? ;D

Var det fortsatt fra 1930? Kanskje stikke litt før så kan vi måle før hæren tropper opp?

R
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
1930 er tidspunktet, ja. Det er nok en god ide å kommer før for å måle, ja. Eg er no hjemme fra fire og utover, så det er bare å dukke opp.

Jeg har plass til tre i sofaen, 6 rundt spisebordet og har en lenestol på lur hvis behov. Så vi har fremdeles plass til noen til. Har ikke hørt noe mer fra Miles, har oppfordret han og til å komme.
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Hadde jeg ikke fått besøk i dag så hadde jeg meldt meg på for lenge siden. Ikke har jeg hørt Magnepan, vafler med brunost er toppers og i tillegg kommer det jo opptil flere hyggelige mennesker innom. Jaja, det byr seg vel en anledning igjen får en håpe. Jeg ønsker i alle fall folket ein upparleg kveld og ser frem til rapport i ettertid.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Høres ut som en hyggelig kveld! Håper noen dokumenterer begivenheten?! ;)
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Kom akkurat fra mrshoppy nå og venter på at dama skal komme med ny cd spiller så tiden blir nok knapp,ha en fortreffelig aften
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.256
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
Mbare skrev:
Huff.

Jeg er skeptisk. Hvis du hadde sett meg nå, så ser jeg litt sånn ut:

[klipp]
Er det slik å forstå, Mbare, at også du er fan av Jean-Luc Picard? I så fall et godt tegn ;D
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Jeg liker fyren, selv om det er lenge siden jeg har sett noe Star Trek. :)

RoDa tar vel med seg et kamera, jeg har også kjøpt meg et, så bilder skal det nok bli. Vi kan neppe klare å stille med video, men det er kanskje like greit.

Lille_Adam: det er bare å komme innnom når du har tid og lyst.
 
Topp Bunn