Lyric HiFi konkurs?

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Antall liker
137
Torget vurderinger
15
Hvem utfører garantireparasjoner på Accuphase som er kjøpt av Boahs?
Han bruker en fyr på Lena som reparerer på fritiden, og tidligere eide noen aksjer i Lyric. Vet ikke hvordan det er nå i nytt selskap, men han reparerer fortsatt.

• Liker
Reaksjoner: FZ

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.404
Torget vurderinger
10
Det burde vel du gjort da du bestilte varer fra ham tidligere i år 😉
Det var ikke i tankene mine engang. Har aldri hatt kluss med noe fra Accuphase. Men selvfølgelig vet man aldri. Nå trodde jeg faktisk at du spurte fordi du hadde behov for service og svarte ut fra det, men antar nå at her ligger det noe annet bak. I så fall, utdyp gjerne.

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.378
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Han bruker en fyr på Lena som reparerer på fritiden, og tidligere eide noen aksjer i Lyric. Vet ikke hvordan det er nå i nytt selskap, men han reparerer fortsatt.
Har hatt en tur til han. Men klarte ikke å fikse en CD spiller fra Cary. Virket på meg som en hobby mer en faglig kunnskap. Mange år siden.

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Antall liker
137
Torget vurderinger
15
De fleste i bransjen som driver med service og reperasjon vet jo hvem Bjørn Olaf er, og styrer unna. Han skylder penger hos mange av dem og får selvfølgelig ikke gjort noe mer før det forrige er gjort opp.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Det var ikke i tankene mine engang. Har aldri hatt kluss med noe fra Accuphase. Men selvfølgelig vet man aldri. Nå trodde jeg faktisk at du spurte fordi du hadde behov for service og svarte ut fra det, men antar nå at her ligger det noe annet bak. I så fall, utdyp gjerne.
Lurte vel bare på om en importør av produkter i den høyere delen av hifi-spekteret har et seriøst verksted for garantiarbeider bak seg eller bare en halvstudert røver.
Merkelig at ikke Accuphase stiller krav om slikt fra sine importører.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.404
Torget vurderinger
10
Vet du med sikkerhet at ståa er så mye bedre hos alle andre importører og forhandlere? Har selv noen erfaringer som tilsier at det ikke alltid har stått så bra til. Uansett; hvis Lyric kun stiller med en halvstudert røver er jo det selvfølgelig betenkelig, men her får jeg like mye følelsen av at enkelte i denne tråden er ute etter å skade Lyric. Kanskje greit å ha i bakhodet.

Espentn

Fersking
Ble medlem
25.09.2022
Antall liker
11
Sted
Rogaland
Heisan vill bare komme med en positiv opplevese med Boahs hifi (lyric)
Bestillte meg en accuphase E-4000 viste på forhånd att den måtte bestilles inn.. men så snill og grei og ha med og gjør så sendte han meg en accuphase E-5000 som jeg kan ha til min kommer og jeg må si nå gleder jeg meg til e-4000 kommer 👍🙂

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
Heisan vill bare komme med en positiv opplevese med Boahs hifi (lyric)
Bestillte meg en accuphase E-4000 viste på forhånd att den måtte bestilles inn.. men så snill og grei og ha med og gjør så sendte han meg en accuphase E-5000 som jeg kan ha til min kommer og jeg må si nå gleder jeg meg til e-4000 kommer 👍🙂
Jeg handlet mye med Bjørn Olav på slutten av 70-tallet da han og Tor hadde butikk i Inndalsveien i Trondheim, og det var alltid en hyggelig opplevelse, og med topp service.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.322
Sted
Holmestrand
Jeg handlet mye med Bjørn Olav på slutten av 70-tallet da han og Tor hadde butikk i Inndalsveien i Trondheim, og det var alltid en hyggelig opplevelse, og med topp service.
Hadde en av mine første highend-opplevelser der.
Doble quader med Decca-horn.
Hørte også ESS AMT.
Vi satt der i flere timer og ble traktert med cola og bakervarer etter hva jeg husker. Hadde ikke begynt på kaffe den gangen.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
470
Torget vurderinger
4
Var vel i Innherredsveien sjappa lå. Var mye innom der på slutten av 70-tallet da jeg studerte på NTH. Der kunne du kjøpe hifi, motorolje (Penzoil) og egg 😂

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
Var vel i Innherredsveien sjappa lå. Var mye innom der på slutten av 70-tallet da jeg studerte på NTH. Der kunne du kjøpe hifi, motorolje (Penzoil) og egg 😂
... og kassetter ;)
Og du har helt rett - Inndalsveien er i Bergen.
Jeg studerte også ved NTH siste halvdel av 70-tallet, fra 76 - 81. Eller "Norges mest Tekniske Høyskole", som noen ironiske munner blant lærerne på Arkitektavdelingen likte å kalle det.

• Liker
Reaksjoner: FZ

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
Hadde en av mine første highend-opplevelser der.
Doble quader med Decca-horn.
Hørte også ESS AMT.
Vi satt der i flere timer og ble traktert med cola og bakervarer etter hva jeg husker. Hadde ikke begynt på kaffe den gangen.
Jeg hadde også et par billig-ESSer, - ESS Tempest LS8, men de kjøpte jeg av Geir Tømmervik, som på den tiden hadde et agentur fra sin hybel på Moholt i min nabooppgang. Derimot kjøpte jeg et par OHM høyttalere høsten 1978, som jeg fikk returnert på grunn av disse ESS-høyhyttalerne. Og så kjøpte jeg også en Mitsubishi forsterker og en Era platespuiller med Formula 4 arm, påmontert en Sonus Black Label. De to sistnevnte beholdt jeg. Og så kjøpte jeg kassevis med TDK og Maxell kasetter.

Dette var den gangen tiden var ung, og nesten sto stille. Og musikken var god...

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.322
Sted
Holmestrand
Jeg hadde også et par billig-ESSer, - ESS Tempest LS8, men de kjøpte jeg av Geir Tømmervik, som på den tiden hadde et agentur fra sin hybel på Moholt i min nabooppgang. Derimot kjøpte jeg et par OHM høyttalere høsten 1978, som jeg fikk returnert på grunn av disse ESS-høyhyttalerne. Og så kjøpte jeg også en Mitsubishi forsterker og en Era platespuiller med Formula 4 arm, påmontert en Sonus Black Label. De to sistnevnte beholdt jeg. Og så kjøpte jeg kassevis med TDK og Maxell kasetter.

Dette var den gangen tiden var ung, og nesten sto stille. Og musikken var god...
... ei lykkelig tid ...
Vi hadde også rikelig tid til å drikke øl,
det tror jeg dagens studenter ikke kjenner seg igjen i?

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
... ei lykkelig tid ...
Vi hadde også rikelig tid til å drikke øl,
det tror jeg dagens studenter ikke kjenner seg igjen i?
På Samfunnet hver fredag, gjerne supplert med en runde på by'n på lørdag

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.322
Sted
Holmestrand
K
Ja, husker dem. Men jeg mener å huske at det var en butikk inne sentrum som forhandlet disse? Kan det ha vært en som het Proff Lyd, ikke så langt unna Playtime platebutikk?
Men det var kanskje ikke samtidig?
Kan Boas hatt butikk i Kjøpmannsgata?

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.351
Torget vurderinger
1
Stemmer, gikk på NTH på slutten av 80 tallet, mener de lå der da ja. Tømmervik holdt vel til i Innherredsveien. Husker de hadde demo med Infinity IRS Beta, helt sykt bra.
Kan det være at Tømmervik overtok lokalene til Boahs i Innherredsveien, etter at de flyttet til Kjøpmannsgata?

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.096
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hvem åpnet ei kjellersjappe i Kuskveita ved Ravnkloa? Eller var det nederst i Jomfrugt?

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
2.234
Sted
Sunndalsøra
Kan huske at det var Tor Aamot som holdte til i Innheredsveien og Bohas i Trondheim sånn på 70/80 tallet, og deretter så flyttet han til Oslo. Besøkte han også der. Det var Infinity og Symmetry jeg husket fra den gang. Tror det var sønnen som var sammen med han i butikken. Sånn på 80 tallet var det Bjørn Tømmervik og Geir Fredriksen som var i Innheredsveien og demostrerte sin Multicell dipol . Var fart og dynamikk, samt et bredt lydbilde på den. Så var det en Stig og Tor som holdte til i denne Bohas butikken. De flyttet så ned i Kjøpmannsgaten hvor de fleste musikk butikker holder til i Trondheim. Har ikke vært innom noen slik butikk på mange år. Prisene er noe helt annet nå :) Så har jeg også samlet på alt det gamle.

Zombat

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2010
Antall liker
811
Sted
Trøndelag
Torget vurderinger
1
Hvem var det som solgte Technics platespillere i Innherredsveien ?
Mener stedet var i bygget der Stentofon holdt til.

Topp Bunn