Lyra Skala, knekt nålefane

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.271
Sted
Oslo
@ habicht: Har ikke så mye teknisk info. & bidra med. Det er det nok av andre her inne som har. Skal ikke nevne "nicks", siden jeg kan komme i skade for å utelate noen.
Men som eier av både Skala & Etna, er dette en svært interessant tråd:).


mvh
 
Sist redigert:

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.806
Antall liker
3.452
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hei Igjen

Har vært stille en stund her av forskjellige grunner.
Tenkte bare informere at den knekte er nå på vei til meg i posten.
Blir nok sendt omtrent direkte videre til Ekspert stylus.
Kan vel ta en stund før det hele er på plass her i stuen men, den som venter på noe godt..........

Habicht
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Den som venter på noe godt venter alltid for lenge....
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.806
Antall liker
3.452
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Frykter at dette kan ta litt tid ja.
Hjelper ikke heller at nevrosene begynner å gjøre seg gjellende i forbindelse med slitasje og tilstand på min Ortofon.
Men hvor hadde vi vært uten våre nevroser:p

H
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.806
Antall liker
3.452
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Nå har det gått lang tid og dags med en oppfølging.

Beklagelig vis ble tilbakemeldingen fra Expert Stylus den at Lyran var for hardt skadet til at de kunde reparere den.
Etter mye tenking og en del korrespondanse med Expert bestemte jeg meg for å ta et skritt til bake å gi opp håpet om en Skala denne gangen.
Men ikke alt var tapt, jeg fikk et meget gunstig tilbud fra Expert på en Benz glider s.
Den, i high output variant, starter sin ferd fra de britiske øyer i morgen.
Tanken er at den skal skli inn i sekundær systemet i en Thorens TD 3001 som sender sine signaler til en MF Nuvista pre som bare har MM inngang.
Der av ønsket om HO versjon etter som jeg ønsker å holde dette systemet enkelt og ikke begynne med SUT.
En interressant prosess med mye ny kunskap for meg går mot sitt slut.
Tror egentlig at jeg snart skal sende min Ortofon Venice til england for en overhaling, har stor tro på deres expertise.

H
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.806
Antall liker
3.452
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Tenkte også på det men, restene av skalaen ingikk i Glider dealen som innbytte.
All in all ble dette ikke så gærnt ekonomisk alikevel.
Blir en ok pis på glidern når jeg tar med kostnadene knyttet til Skalaen også.

H
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.431
Antall liker
25.953
Torget vurderinger
24
De skal fikse en pickup til 20k, får det ikke til og tar den i innbytte på en pickup som koster en brøkdel? Lukter spør du meg. Om de ikke kan fikse den, hva skal de da med den?
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.806
Antall liker
3.452
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Brøkdel er vel å ta i Fosse.
Når det er sagt er jeg godt kjent med priser på Benz Glider og Skala i forskjellige markeder og er helt klar over forskjellen.
Ser ikke noen grunn til å gå i detalj gjennom min korrespondanse med Expert stylus.
Men føler meg på ingen måte snytt og kommer rett sikkert til å bruke de igjen og har inge skrupler med å anbefale de.
At andre får en annen oppfatning av historien er deres sak.
Jeg har fått tilgang til reperajons rapport til en lignende sak, der reperasjon var mulig og ble gjennomført slik at kunden var svært fornøyd med både pris og resultat, den ga tillit. Det var for meg helt klart at det var usikkert om den aktuelle Skalan kunde repareres, det var ikke mulig å avgjøre uten inspeksjon hos Expert stylus.
Ser ut på sporingen at jeg får min Glider i morgen og er helt happy.

H
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.431
Antall liker
25.953
Torget vurderinger
24
Var ikke meningen å være negativ. Men, Benz Glider koster vel ca 1/4, var i hvert fall det jeg betalte for min L2 for 14 (!) år siden.

Jeg kjenner ikke til innbytteordningen hos Lyra, men f.eks hos Dynavector er panten, eller ombygging, billig sammenlignet med nykjøp.

Du kjenner historien best og er du fornøyd så er det flott, jeg kjenner ikke detaljene. Glideren er fin den.
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.806
Antall liker
3.452
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Helt Ok kommentar Fosse, på sin plass å være på vakt i denne bransjen

Nypris på Gider S er 10400 sek hos REHIFI, ikke sjekket i Norge, 1200 Euro i tyskland og rundt 800 pund i england.
Jer har aldri sett på Glideren som en erstatning til en Skala
Vurderte selvfølgelig det å få den tilbake til å sende den videre til Lyra.
Jeg har bare priser fra en annen engelsk forhandler på en full lyra oppbygging som er runt 1400 pund eks. moms.
Blir vel rundt 20k når den er på plass i Norge igjen. Den oppbygingen som er beskrevet tidliger i tråden av Bjørge selv
innebærer at man i prinsipp har en ny PU. Kanskje ikke en dårlig mulighet, men denne gangen valgte jeg annerledes.
Trengte uansett litt bedre PU til Thorensen. Ikke minst etter at TPN2000 psu er på plass.

H
 
Topp Bunn