Lydplanke, hva bør jeg velge?

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum

Trenger bedre lyd på flatskjermen på hytta og tror lydplanke eller sokkel er tingen. Men har ikke hørt noen enda, så lest mye tester. Disse 5 skiller seg ut for meg, noen som har hørt noen av dem og mener noe? Ikke for dyrt, kjøper gjerne brukt, prisklasse som disse her eller lavere. Må ha trådløs sub eller ingen sub.

Philips Fidelio HTL9100. Fint å kunne hekte av satelittene og plassere bak.
[h=1]Samsung HW-H751. Morsomt med rør i pre'en. Best i test lyd og bilde.[/h]Arvani Ergosound II. Rimelig, også fått mye bra omtaler. Beste kjøp ift pris?
Canton DM50. Best i test Lyd og Bilde, uten sub.
Onkyo LS-T10. Spesielt anbefalt Lyd og bilde, beste sokkel under 5.000?


Andre tips? Ingen ledninger må strekkes over stua....og mest fokus på klar dialog/TV og trenger ikke Star Wars rumperisting.

Mvh Ole
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Jeg bruker B&W MM-1 til TV´n på hytta, og synes det fungerer meget bra.
 

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2012
Innlegg
217
Antall liker
60
Torget vurderinger
10
Ser du er i Bærum. Du burde ta en tur innom Oslo Hi-Fi Center, Stereofil eller Kontrapunkt i Oslo å høre Focal Dimension. Det er den beste lydplanken jeg har hørt. Koster litt, men forsto det slik at det var noen kampanjer på gang om dagen. De hadde alle den i demo på messe aktiviteten i helgen nå.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.814
Antall liker
2.805
Torget vurderinger
1
Hva med den store lydplanken til B&W og den til Monitor Audio?
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
Spennende. Bruke MM-1 hjemme til PC, låter bra. Men MM-1 har jo USB tilkobling. Min LG TV har bare optisk lyd ut. Hvordan koble disse best sammen?

Ser at B&W sier man kan bruke headphone (minijack) uttaket fra TV inn i aux inngangen på MM-1. Men det betyr jo antagelig elendig DAC i TV'en og ikke utnyttelse av DAC i MM-1. Så synes det er en pussig anbefaling fra B&W. Men kanskje den eneste mulige?

Er vel et poeng å bruke DAC'en i MM-1 og dermed utnytte digital lyd ut av TV'en. Finnes en omformer fra digital optisk til USB som ikke koster mye?


Jeg bruker B&W MM-1 til TV´n på hytta, og synes det fungerer meget bra.
 
Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.148
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Litt usikker på dine spm. Jeg har "gammel" TV på hytta m/analog utgang. Kan du ta ut noe lydsignal direkte fra dekoder?
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
Kjøper en vanlig lydplanke, selv om MM-1 er gode så egner de seg grunnet fraværende optisk inngang ikke for denne type TV bruk. Prøver denne Samsung HW-H71 siden jeg er ihuga rør-mann og denne har rør i pre delen, blir morsomt å teste ut:)

Litt usikker på dine spm. Jeg har "gammel" TV på hytta m/analog utgang. Kan du ta ut noe lydsignal direkte fra dekoder?
 
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
4.390
Antall liker
8.234
Sted
Laksevåg - Bergen
Litt usikker på dine spm. Jeg har "gammel" TV på hytta m/analog utgang. Kan du ta ut noe lydsignal direkte fra dekoder?
Jeg har Canal Digital dekoder. Har koblet forsterker til utgangene ( signalkabel rød/hvit ) på dekoderen, og selvsagt høyttalere fra forsterker. Da kan du bruke fjernkontroll på lyd opp/ned
 
Topp Bunn