Lyden henger littebitt etter

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Hei,jeg opplever at lyden henger litt etter på blu-ray konserten,kjører coax kabel fra blu-ray spiller til dac/forforsterker,har ikke så mye greie på dette men er 1000 innstillinger på bluray spiller (cambridge 651)
Det er ikke mye den er bak,men merkbart.
Noe som kan gjøres?på forhånd takk :)
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Hvis du overføre lyd / bilde rett til tv med HDMI fra bluray og så tapper signalet digitalt ut fra tv ned til DAC kanskje det blir noe bedre med hensyn til sync delay ?
Ellers er det ikke dumt å lese seg opp på manualer på både tv / bluray kanskje du finner noe nyttig om ikke annet :)

Mvh
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.230
Antall liker
4.321
Torget vurderinger
0
Temaet heter lipsync. Sjekk om du finner noe om dette i menyen på enten tv-en eller spilleren. Det kan ligge en latency (forsinkelse) i dac og da må bildet forsinkes. Ofte er det ikke mer enn 50-100 millisekunder.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Hvis du overføre lyd / bilde rett til tv med HDMI fra bluray og så tapper signalet digitalt ut fra tv ned til DAC kanskje det blir noe bedre med hensyn til sync delay ?
Ellers er det ikke dumt å lese seg opp på manualer på både tv / bluray kanskje du finner noe nyttig om ikke annet :)

Mvh
Dette er måten jeg gjør det på når jeg ser film iallfall. HDMI fra spiller til TV, og toslink fra TV til DAC. Da blir jeg kvitt de verste lipsync problemene.

Egentlig både merkelig og irriterende at dette i det hele tatt eksisterer som et problem.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Temaet heter lipsync. Sjekk om du finner noe om dette i menyen på enten tv-en eller spilleren. Det kan ligge en latency (forsinkelse) i dac og da må bildet forsinkes. Ofte er det ikke mer enn 50-100 millisekunder.

Ser nå at trådens tittel faktisk er at lyden henger etter. Jeg opplever det som at lyden er raskest, og at det er bildet som henger etter hos meg. Innbiller jeg meg ting?
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Yes!!da ble det bra,gikk via tvn fant lipsync innstilling og satte den på bypass.takker for hjelp :)
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Temaet heter lipsync. Sjekk om du finner noe om dette i menyen på enten tv-en eller spilleren. Det kan ligge en latency (forsinkelse) i dac og da må bildet forsinkes. Ofte er det ikke mer enn 50-100 millisekunder.

Ser nå at trådens tittel faktisk er at lyden henger etter. Jeg opplever det som at lyden er raskest, og at det er bildet som henger etter hos meg. Innbiller jeg meg ting?
Ser det godt på konsert når det tar av med Trommer som skal spille i takt med blinkende lys ...lyset er et hår fremfor
 
Topp Bunn