- Lyden av Norge - Seas 403 R

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hvego

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    790
    Men mer seriøst og et spørsmål litt på siden av denne trådens konkrete innhold: @inselwind, er høyttalerbyggingen en vesentlig del av arbeidet ditt, eller er det annet arbeid du først og fremst driver med i jobben? Og hvilke høyttalere bruker du selv - jeg antar at du har laget dem selv ihvertfall?

Og på nerdenivå: Du nevner corian oppi her, er det et materiale du har bygget høyttalere i og har du sett noe potensiale i å bruke det av estetiske eller andre årsaker?

inselwind

Hobbyselger
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    14.557
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    13
    Jeg er selvstendig møbelsnekker av yrke. Leier meg bl.a ut til 2 firmaer (Corinor(spesialsøm) og kontorleverandøren som montør av kontormøbler).
    Tenker at høyttalerbygging kanskje står for ca 1/4 av inntektene 🤓.. Veldig greit med varierte dager👍🏼

Spiller selv på Bendit's (Diy selvfølgelig) krummede Arrays.- Aktive sådan..
    Og selvfølgelig alt annet som bygges må innom stua for å testes. FantOrang,, Wvt og Acuity står også fremme.
    Corian er et spennende materiale som er fint å jobbe med. Platene kan varmes, for så å kunne formes i vakumpresse etter ønskede maler. Kan freses og bearbeides med hm-stål, er porefritt og derfor veldig rensomt som benkeplate eller som høyttalere.. Tilnærmet usynlige skjøter gir det også. Finnes i en rekke farger og prisklasser 💰🔥
    Har benyttet corian i flere høyttalere og kommer helt sikkert til å leke meg mer med det materialet 🤓👍🏼

hvego

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Antall liker
    790
    Jeg er selvstendig møbelsnekker av yrke. Leier meg bl.a ut til 2 firmaer (Corinor(spesialsøm) og kontorleverandøren som montør av kontormøbler).
    Tenker at høyttalerbygging kanskje står for ca 1/4 av inntektene 🤓.. Veldig greit med varierte dager👍🏼

Spiller selv på Bendit's (Diy selvfølgelig) krummede Arrays.- Aktive sådan..
    Og selvfølgelig alt annet som bygges må innom stua for å testes. FantOrang,, Wvt og Acuity står også fremme.
    Corian er et spennende materiale som er fint å jobbe med. Platene kan varmes, for så å kunne formes i vakumpresse etter ønskede maler. Kan freses og bearbeides med hm-stål, er porefritt og derfor veldig rensomt som benkeplate eller som høyttalere.. Tilnærmet usynlige skjøter gir det også. Finnes i en rekke farger og prisklasser 💰🔥
    Har benyttet corian i flere høyttalere og kommer helt sikkert til å leke meg mer med det materialet 🤓👍🏼
    Takk for svar. Det låter som en fin og variert arbeidsplass. Du skal ikke se bort fra at jeg ringer for å be om utplasseringsuke når jeg begynner i niende klasse.

inselwind

Hobbyselger
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    14.557
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    13
    Denne gangen er det cnc-operatør og kollega på Corinor som har fått det ærefulle oppdraget😊

inselwind

Hobbyselger
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    14.557
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    13
    Takker😊,
    Er gjort "fra bunnen av".
    Fordel alle filterkomponenter (riktig plassering ifht hverandre) på ei papp-plate/finérplate, send med skyvelær/tommestokk og få noen tii å printe det for deg.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    4.172
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg regnet med det, så da er det bare å bruke papp, toppetagen, skyvelær og Inventor. Sønnen min har printer og 30+ filamenter😄

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.919
    Lurer på når 603 kommer opp på bordet :)
    Noen ny versjon av Seaskit 603 er nok ikke mulig å lage, da Seas ikke har 12" basser i sitt sortiment. Joda fullt mulig å lage med en bass fra en annen produsent, men det blir ikke en Seas 603 Revisited

Jeg eide et par, kjøpt brukt, i Jurakrittperioden. Syns det var et kjempegod høyttaler.

Kjøpte også et umontert kit, muligens et av de siste, komplett med flatpakka kabinett, som blei liggende på loftet inntil for tyve år siden, jeg solgte det også. Angrer..... , grrrrrr... !

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn