Lyd og bilde markedet. Noen som har erfaring med dette?

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hei folkens.

Har bestemt meg for å selge hifi-en min om jeg får noe igjen for den, og har annonsert den flere plasser. Idag fikk jeg telefon fra noe som heter Lyd og bilde markedet. Er det noen som har erfaring med det? De sier de selger annonse plasser på ulike nettsteder slik at et salg skal gå raskere. Er dette bare humbug?

Mvh Peter

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
902
Torget vurderinger
35
Retep skrev:
Hei folkens.

Har bestemt meg for å selge hifi-en min om jeg får noe igjen for den, og har annonsert den flere plasser. Idag fikk jeg telefon fra noe som heter Lyd og bilde markedet. Er det noen som har erfaring med det? De sier de selger annonse plasser på ulike nettsteder slik at et salg skal gå raskere. Er dette bare humbug?

Mvh Peter
Telefonselgere....skeeeptisk :)

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Antall liker
122
Torget vurderinger
9
Har tro på at brukten her, Av forum og evt. finn skulle gi deg god nok kontaktflate med tanke på eventuelle kjøpere, kan ikke tenke meg at du skulle få eksponert varene dine bedre ved hjelp av andre annonsører som attpåtil tar seg godt betalt for å annonsere for deg. Bruktmarkedet er ganske så tregt for tiden (er nå mitt inntrykk) Så det er nok bedre å smøre seg med en god porsjon tålmodighet.

Mvh Jan Arne

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
xtz 69 skrev:
Har tro på at brukten her, Av forum og evt. finn skulle gi deg god nok kontaktflate med tanke på eventuelle kjøpere, kan ikke tenke meg at du skulle få eksponert varene dine bedre ved hjelp av andre annonsører som attpåtil tar seg godt betalt for å annonsere for deg. Bruktmarkedet er ganske så tregt for tiden (er nå mitt inntrykk) Så det er nok bedre å smøre seg med en god porsjon tålmodighet.

Mvh Jan Arne
Hei.

ser den gitt, At det er treigt er det ingen tvil om. Ikke lett å skulle selge noe utenom mainstream merkene.

Har tolmodighet jeg, så det er ingen fare. Er glad for at jeg ikke MÅ selge. Har allerede fått noen hinsides skambud. Har vennlig avvist dem. Og da blir folk irriterte og skriver mange rare ting.

Mvh Peter

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.811
Torget vurderinger
49
Markedet er veldig tregt , og når nesten nye ting selges til halv pris blir det ikke bedre . Tror også du hadde hatt større sjangs for å få solgt hvis du hadde solgt ting separat , ikke ofte folk oppgraderer både høytalere og forsterker . Sikkert mange som feks kunne tenkt seg forsterkeren din ,men når de må kjøpe et sett høytalere de ikke har bruk for blir det lite interesant .
Litt som å kjøpe brukt bil med campingvogn .

My 2cents :)

Tror du når 99% av potensielle kjøpere gjennom hifisentralen, avforum og finn .

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Enig med sistnevnte taler. Pakker er nesten umulige å selge. Har aldri greid å selge én eneste pakkeløsning - ganske nylig prøvde jeg meg med et matchende strøkent EC forforsterker/effekttrinn-sett - to forskjellige kjøpere. Prøver man å slenge med en tilhørende kabel , får man som regel svaret at "takk, men jeg har allerede kabler". Jeg tror ganske enkelt at hifikjøpere på vårt nivå LIKER dette med å velge fritt og matche etter egen smak. Når jeg tenker meg om, har jeg faktisk ALDRI kjøpt en pakkeløsning selv, heller.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Ser den også Ulf, men nå er det jo slik at dette spiller meget godt isammen og om jeg ikke får solgt, så er det ikke farlig. Jeg ønsker ikke å sitte med eneten forsterker eller HT tilbake, da jeg nok ikke finner "den" andre delen på brukten igjen. Så da beholder jeg heller alt sammen.

Vi får se hva tiden bringer. skal jeg selge seperat så skal HT selges først. Derettet ampen.

Topp Bunn