Luxman PD 310

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Hei alle

Jeg er så heldig å være eier av en meget flott Luxman PD 310 som jeg synes spiller meget bra. Spilleren begynner å dra på årene og vil nok trenge litt vedlikehold og derfor ønsker jeg å starte denne tråden hvor vi kan dele både positive og negative erfaringer med denne spilleren. Gode tips angående vedlikehold vil være veldig interresangt.
Vel,da er det bare å begynne å skrive :p
 

Vedlegg

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
270
Antall liker
4
Flott spiller du har :D ta godt vare på den.

hvis du søker litt i vinylforumet finner du nok en rekke tråder som omhandler service/vedlikehold på disse spillerene.

Mvh
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Finner ikke så mye der. :'( så derfor tenkte jeg om det var noen mulighet for å ha en tråd som kun gjelder PD 310

Trenger man å skifte olje på denne og i så tilfelle hvordan får man det til på denne spilleren.Hva med motor,er der noe vedlikehold her?
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.957
Antall liker
11.765
Sted
Hus
Hvis den er direktedrevt, så kan du demontere og få ut ankeret/spindelen, og olje det opp på nytt. har gjort det med min Micro Seiki DQX 1000 :)
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
PD 310 er remdreven.Når tallerken tas av så står sentertappen igjen.Lurer da på om det er mulig å trekke denne opp på noe vis.
 

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
270
Antall liker
4
mana skrev:
PD 310 er remdreven.Når tallerken tas av så står sentertappen igjen.Lurer da på om det er mulig å trekke denne opp på noe vis.
Skal være mulig å få den opp ja. Er noen skruer nedi der en plass som holder det hele sammen. Finn disse, skru løs og løft opp spindelen, så kommer du til for å skifte olje på lageret som sitter der.
Se også etter med det samme at det er fett nok rundt sentertappen i tallerken, slik at vakum fungerer tilfredsstillende.
Utover dette skulle det ikke være nødvendig å gjøre så mye med selve drivverket, det er solide saker som er godt laget, med pen behandling klarer man ikke å slite ut en slik spiller.

Mvh
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Da tar jeg en kikk om det er mulig. ;)
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Ingen skruer her. Det må jo være mulig å komme til og skifte olje. :'( Legger ved et bilde hvordan det ser ut under tallerkenen
 

Vedlegg

  • 58 KB Visninger: 2.790

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Olje fylles undenfra (oppned), (og ble gjort ved sist service) ;)

Arne K
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Hvorfor stresser jeg da. ;D
 
Topp Bunn