LUMINs venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Min erfaring er at du må åpne Tidal inne i Lumin appen, ja.
    Du må uansett ha et Tidal abonnement, så det er vel ikke noe problem å logge inn i Tidal via Lumin appen?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Det stemmer ikke, jeg brukt appen med AppleTV1 (linux) og Devialet. Men fikk det ikke til å virke uten minmserver.
     

    Hobby

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det er akkurat det som er problemet, jeg får ikke åpnet Tidal i Lumin-appen siden Tidal ikke vises i Lumin. Har brukt Lumin mye, men da streamet musikk lagret på NAS og PC. Fruen derimot ønsker Tidal eller Spotify (har aktivt abonnement hos begge) :)
     

    Hobby

    Medlem
    Ble medlem
    26.01.2019
    Innlegg
    14
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ok, stor ståhei for ingenting, Problem solved! La inn Lumin på min iPad Pro fremfor på konas iPad mini og da ville det plutselig fungere umiddelbart! Takk for at dere tok dere tid til å svare, selv om fiksen var noe helt idiotisk jeg ikke hadde sett for meg. Ha en strålende natt :)
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    T2 på plass...låter svært godt rett fra esken. Dette blir fenomenalt når den er innspillt. Lurer på en ting. Hvordan får jeg spille av hele album fra Lumin appen? Enkeltsanger er greit men jeg strever med hele album. Antagelig primitivt spørsmål men sånn er det med mine data kunnskaper.
    Bjørn
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Holder du fingeren litt lengre på plata når du trykker på den, så får du opp valgene, Spill nå eller neste osv...

    T2 er bestilt her også, oppgradering fra D1.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Takker. Skal prøve senere i dag...nå Liverpool kamp!
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Noen i Bergensområdet som har T2? Kan kanskje utveksle erfaringer...
    Bjørn
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jøss! Har spilla i en uke. Rundt 50 timer. Veldig bra nå og blir bare bedre etter som timene tikker på. Spesielt imponert over velinnspillte Masters men også «vanlige» låter fenomenalt bra. Har aldri spilt så mye musikk. Et godt tegn at hører på MUSIKK. Ikke bare LYD...
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    884
    Antall liker
    427
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Enig!
    Det er når man slutter å høre på anlegget og går over til å høre på musikken det blir glede av det!
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Med super service fra Endpoint så blir det T2 til Jul her også. Var litt kjapp med og selge D1, men da får man spille plater så lenge.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har noen spørsmål. Under SETTINGS i lumin appen er det noe som heter De Emphasis for khz cd files. Hva er dette og skal den være on eller off?
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    I og med at dette er en venne tråd for et merke, så må jeg få lov til og fremmsnakke importøren også, Bestilte T2 med et stort håp at den skulle komme til jul, med et lite forbehold oppe i mitt hode at både "post gang" fra HK og Tønsberg til Løten kunne gå galt. Men Når da Tom E setter seg i bilen på fredag og kjører boksen opp fra Tønsberg til min butikk i Elverum for at jeg skulle være sikker på og ha den til Julehelgen, blir man litt stum.
    Og oppgraderingen var riktig, Mye mer fundament i T2 kontra D1, og med Lumin appen som en av de beste kontrollene og "alltid" virker så føles dette veldig riktig.
    God Jul til alle Lumin venner og flere burde det bli.....
     

    Pluto666

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    27
    Antall liker
    23
    Sted
    westcoast
    Torget vurderinger
    1
    Har lumin x1, spiller mest DSD (DoP, DSD over PCM) 2.8MHz, 1-bit.
    Funker bra..
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Etter at jeg fikk T2 i hus har jeg helt sluttet å spille vinyl. :) T2 graver ut det som er i innspillingen. Strålende dynamikk skaper holografi, dybde og separasjon.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Om noen har en Lumin T1 til overs, så er jeg interessert i å kjøpe. :)
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, har brukt T2 i 3 uker begynner jeg å bli litt kjent med streaming som kilde. Dette var helt nytt for meg. Har i dag både Tidal og Spotify. Skal man få god lyd må man ha Tidal er « sannheten». Jeg har store problemer med å forstå dette. Får klart best lyd med å bruke Spotify Connect. MQA forstår jeg svært lite av. De varierer enormt i kvalitet. Opplever og at Tidal kræsjer ofte og må restartes stadig vekk. Når Spotify også er helt overlegent brukervennlig så er valget enkelt. Kommer til å si opp Tidal og håper Spotify kommer opp med noe som gir enda bedre lyd. Må og nevne at jeg aldri har opplevd at Spotify kræsjer. Det funker alltid. Ca halve prisen også...andre erfaringer?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei, har brukt T2 i 3 uker begynner jeg å bli litt kjent med streaming som kilde. Dette var helt nytt for meg. Har i dag både Tidal og Spotify. Skal man få god lyd må man ha Tidal er « sannheten». Jeg har store problemer med å forstå dette. Får klart best lyd med å bruke Spotify Connect. MQA forstår jeg svært lite av. De varierer enormt i kvalitet. Opplever og at Tidal kræsjer ofte og må restartes stadig vekk. Når Spotify også er helt overlegent brukervennlig så er valget enkelt. Kommer til å si opp Tidal og håper Spotify kommer opp med noe som gir enda bedre lyd. Må og nevne at jeg aldri har opplevd at Spotify kræsjer. Det funker alltid. Ca halve prisen også...andre erfaringer?
    Spotify, skal ikke beste lydmessige alternativ der være like godt som CD gjengivelse?
    I så fall; er dette tilgjengelig på alle låtene deres?
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    892
    Antall liker
    572
    Hei, har brukt T2 i 3 uker begynner jeg å bli litt kjent med streaming som kilde. Dette var helt nytt for meg. Har i dag både Tidal og Spotify. Skal man få god lyd må man ha Tidal er « sannheten». Jeg har store problemer med å forstå dette. Får klart best lyd med å bruke Spotify Connect. MQA forstår jeg svært lite av. De varierer enormt i kvalitet. Opplever og at Tidal kræsjer ofte og må restartes stadig vekk. Når Spotify også er helt overlegent brukervennlig så er valget enkelt. Kommer til å si opp Tidal og håper Spotify kommer opp med noe som gir enda bedre lyd. Må og nevne at jeg aldri har opplevd at Spotify kræsjer. Det funker alltid. Ca halve prisen også...andre erfaringer?
    Tidal hifi har da langt bedre opløsning end spotify?
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mine inntrykk er kun basert på egne ører. Har ingen peiling på tall om tekniske data. Bare egen lytting. Kan også være at ikke alt er optimalt innstillt hos meg. Men holder fast ved at pr i dag gir Spotify Connect lyd hos meg.
    Bjørn
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    892
    Antall liker
    572
    Mine inntrykk er kun basert på egne ører. Har ingen peiling på tall om tekniske data. Bare egen lytting. Kan også være at ikke alt er optimalt innstillt hos meg. Men holder fast ved at pr i dag gir Spotify Connect lyd hos meg.
    Bjørn
    Er det TIDAL hifi du har sammenlignet med?
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke hva det heter men det er det dyreste alternativet hos Tidal. Det til 199,- i mnd.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    892
    Antall liker
    572
    Ok. 35000 ddk for en streamer, og du synes 320 kbit/s lyder bedst!? Hvorfor har du så købt sådan en dyr streamer?
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er nok en del ting jeg må finne ut av her. Vær snill å ha tålmodighet med en eldre herre...
     

    Pluto666

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    27
    Antall liker
    23
    Sted
    westcoast
    Torget vurderinger
    1
    Kan virke som du bare spiller airplay? dvs streamer fra padn til lumin, istedenfor å styre lumin med pad, (via lumin appn) og la lumin streamer?
    Uansett gjør du mest sannsynlig noe som ikke er optimalt.
    Tidal og Spotify kan ikke sammenlignes via lumin..
    Har hatt A1, og har nå x1.
    Send meg gjerne en pm, så kan jeg eventuelt hjelpe deg på veien, om det trengs..
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk! Sender pm senere i kveld.
     

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    eg har nettopp kjøpt ein lumin d2 ,og lurer på om det går an å lagre favoritt album(plater)?.eg bruker tidal via luminapp.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.796
    Antall liker
    50.575
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    DB0FCF4F-395F-46E7-AD27-5402AA6264E5.jpg

    Da blir det Lumin her i huset også :). Lumin U1 mini som skal spille med en Kinki Studio Dac. Gleder meg til den kommer om en ukes tid.

    O
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ok. 35000 ddk for en streamer, og du synes 320 kbit/s lyder bedst!? Hvorfor har du så købt sådan en dyr streamer?
    Hvis der var T2 diu siktet til så har denne en DAC uten sidestykke imo. Doble 9028PRO og en alalogkrets som er så tansparent som en klar vårdag. Bassen er i refklasse.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    892
    Antall liker
    572
    Ok. 35000 ddk for en streamer, og du synes 320 kbit/s lyder bedst!? Hvorfor har du så købt sådan en dyr streamer?
    Hvis der var T2 diu siktet til så har denne en DAC uten sidestykke imo. Doble 9028PRO og en alalogkrets som er så tansparent som en klar vårdag. Bassen er i refklasse.
    Sikkert. Men hvis man synes at 320 kbit/s lyder bedre end cd format, kunne man ligeså godt købe en god streamer fra f.eks Yamaha, Pioneer, Cambridge osv.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ok. 35000 ddk for en streamer, og du synes 320 kbit/s lyder bedst!? Hvorfor har du så købt sådan en dyr streamer?
    Hvis der var T2 diu siktet til så har denne en DAC uten sidestykke imo. Doble 9028PRO og en alalogkrets som er så tansparent som en klar vårdag. Bassen er i refklasse.
    Sikkert. Men hvis man synes at 320 kbit/s lyder bedre end cd format, kunne man ligeså godt købe en god streamer fra f.eks Yamaha, Pioneer, Cambridge osv.
    90% av lydinntrykket i en DAC/streamerløsning dannes i da-konverteringen og i analogløsningen. I tillegg handler det om hvordan man oppfatter lyd, hvor man "er" i stemmingsøyeblikket og hvordan man er i stand til å oppfatte.
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har fått taket på lumin appen nå heldigvis. Da må jeg bare innrømme at Tidal er langt overlegen Spotify på lydkvalitet. Jeg har tidligere ikke fått brukt T2 slik den skal. Alt har gjerne en lykkelig avslutning:D
    Bjørn
     

    Olof Lilja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2015
    Innlegg
    154
    Antall liker
    426
    U1 Mini i hus!
    Morsom og god streamer. Synes den gjør en meget god jobb.
    Ble litt frem og tilbake med Lumin og Roon app før jeg endte opp med Roon.
    Dette kun grunnet brukergrensesnitt både for egen musikk men også Tidal. Rett og slett ryddigere, raskere og enklere å få in all egen musikk på en god måte i Roon synes jeg. Altid litt plunder når man har mye musikk på disk.

    U1.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn