S
Stereo_Mono
Gjest
Insignia er en flott bil om du ikke trenger mest mulig plass. Vi kikket på den, men følte den ble noe liten innvendig kontra f.eks Passat.Griffenfeldt skrev:kikket litt på Opel sine bilkonfigurasjonssider og så at det er ytterligere en bensinmotor tilgjengelig. 1.6T med 180hk. Med alt utstyret jeg må ha, inkl navigasjon, opc pakke, hengerfeste ++ kommer bilen på 470K ( cosmo tourer )digiman skrev:Leste det her om dagen. Er vel tilgjengelig i Astra også mener jeg.Griffenfeldt skrev:Opel kommer snart med en Insignia med en 1.4 bensinturbo motor ( 140 hk ). Tidligere har de bare hatt 220 og 320 hk bensinmotorer. Jeg tolker det som et signal på dieselmotorens populæritetsfall. Usikker på hvor den legger seg prismessig, men forhåpentligvis rundt det 130 dieselversjonen koster.
VAG har jo hatt deres flotte TSI motorer i 4-5 år nå. Fiat, PSA gruppen, BMW, Mercedes har også alle flotte bensin turboer i stallen også.
Norske importører må bare få hodet ut av rompa og gjøre disse enklere tilgjengelig for folket i Norge. Møller så på meg som en spørsmåltegn når jeg sa at jeg foretrekker bensin og hvilken opsjoner har jeg med nye Passat?
Nå ble jeg en smule fristet..
I tillegg er jeg bekymret over verdifallet til Opel ved bytte av bil om 5-6 år. Siste nye Opel fruen hadde fra 98-05 raste jo i pris og hun endte med omtrent ingenting igjen på en 7 år gammel bil. Mulig dette har bedret seg noe siden den tid? Litt offtopic her...