Luftforurensingen minker

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det var jo en hyggelig nyhet på morgenkvisten. I stedet har vi fått parasitter i drikkevannet. Jeg vet ikke hva som er verst. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.670
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Det var jo en hyggelig nyhet på morgenkvisten. I stedet har vi fått parasitter i drikkevannet. Jeg vet ikke hva som er verst. ;D
Tja, du kan nå koke drikkevannet da, litt verre å koke en gammel Tandberg TP41. DET ville jo være helligbrøde !!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Her på jobben løper de rundt og setter ut vannkokere og glass med pulverkaffe.
Ikke blå mokka akkurat. 8)

Hvis vi antar at disse parasittene har vært i drikkevannet i flere dager, er jeg allerede smittet.

Best å begynne å skrive på testamentet ser det ut til. :'(

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
oddgeir skrev:
Her på jobben løper de rundt og setter ut vannkokere og glass med pulverkaffe.
Idiotisk, vannkokere slår seg av når vannet såvidt koker. Det må fosskoke i 3 min eller mer for at
beistene skal dø. :p

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Mulig noe av kveldspasset holder rent innholdsmessig, men lydkvaliteten er heller semmer.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Innholdet er vel det viktigste? ;)

Waffen skrev:
Mulig noe av kveldspasset holder rent innholdsmessig, men lydkvaliteten er heller semmer.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det siste hun gjorde på luften var tarmskylling... så nå vet dere hva som har skjedd med drikkevannet, fra asken til ilden er det vel det heter..

Så hva blir alternativet nå da, skal vi få tilbake Marius Strand med sine mange gullkorn...? :-\

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Alt var så meget bedre før i tiden; husker jeg koste meg med Mamarazzi og Karate, det var tider, det. Nå er jeg for gammel til å høre på P3, med unntak av abstract, friendly, og div programmer på kvelden med ny musikk jeg ellers ikke får med meg. Dette skjer nesten unntaksvis i bilen.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Waffen skrev:
Idiotisk, vannkokere slår seg av når vannet såvidt koker. Det må fosskoke i 3 min eller mer for at
Tull og tøys
Når vann begynner å koke er temperaturen rundt 100 grader.
Om du koker i tre minutter er fortsatt temperaturen 100 grader.

Selv Legionella tar kvelden før 100 grader er oppnådd.

Sannheten er faktisk at 85 grader er nok til å drepe alle former for mikroliv som finnes i vårt land.
Vann har nemlig en fantastisk evne til å lede varme.

Drister meg til å nevne at E-coli også er helt ufarlig om kjøttet den finnes i varmebehandles riktig.
Hva handler det om?
Stek kjøttet til temperaturen midt i (det området som sist blir varmt) er over 68 grader, og vips helt ufarlig

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
lomt skrev:
Waffen skrev:
Tull og tøys
Når vann begynner å koke er temperaturen rundt 100 grader.
Om du koker i tre minutter er fortsatt temperaturen 100 grader.

Selv Legionella tar kvelden før 100 grader er oppnådd.

Sannheten er faktisk at 85 grader er nok til å drepe alle former for mikroliv som finnes i vårt land.
Vann har nemlig en fantastisk evne til å lede varme.

Drister meg til å nevne at E-coli også er helt ufarlig om kjøttet den finnes i varmebehandles riktig.
Hva handler det om?
Stek kjøttet til temperaturen midt i (det området som sist blir varmt) er over 68 grader, og vips helt ufarlig
metanol kan vel også varmes opp slik at du metanolen forsvinner og du står igjen med en porsjon sprit eventuelt litt høyere temperatur og du har vann, men ville ikke drukket det fordet.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
J.Finvaag skrev:
metanol kan vel også varmes opp slik at du metanolen forsvinner og du står igjen med en porsjon sprit eventuelt litt høyere temperatur og du har vann, men ville ikke drukket det fordet.
På hvilken måte er bakterier og parasitter sammenlignbart med metanol?

Metanol er en gift, som i blodbanen omdannes til maursyre. Maursyre er svært skadelig for kroppen.

Parasitter og bakterier er levende. De finnes overalt rundt deg, i jorden, i all mat, i kroppen din.
Parasitten som er oppdaget i Oslo er ganske ufarlig for de fleste, og mange har den og har hatt den i tarmsystemet sitt lenge. Uten å bli dårlige.
De som er "i fare" er de som av forskjellige grunner har sviktende eller fraværende immunsystem.

De fleste vet at man ikke bør spise for mye rå kylling, nettopp på grunn av slike små.

Så må jeg jo spørre,
er salmonella fra kylling = metanol for deg?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Uff, nei de der klarer ikke jeg, da skrur jeg av.. Takke meg til Mina, hun kan jeg høre på men de der er bare dumme.
Morsomst er Ken eller Torkil, de er av og til utrolig morsomme til tross for litt fjortisaktig humor til tider. P3morgen er også bra, men drillpikene dropper jeg.

Tazte priv savner jeg..og Herreavdlingen for mange år siden da bla. Bård& Harald var med..

DJ Friendly synes jeg spiller grusom musikk, skrudde den av og til på om morgenene i helgene før og følte meg faktisk fysisk dårlig ganske snart av den masete musikken..

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Komponenten skrev:
Tazte priv savner jeg..og Herreavdlingen for mange år siden da bla. Bård& Harald var med..
Hey!!
Et punkt kompo og jeg er ENIGE i!! Tazte priv og tidligere Herravdelingen med B&H var ufattelig kult!! Lærarforum! Finnes det lærere på andre planeter? Haralds hysteriske Beatles-kåserier, og de ufattelige anekdoter fra Kommunestyret i Steeeinkjær i midten på seksti-talet, der misbrukerlista gjorde det stort, og stedet krydde av homsedverger og rasister. Hva med krangelen om familien som "hadde et så fånig navn at ingen klarte uttale det så de bare kalte dem familien Bangla, og som ved en misforståelse hadde fått bosatt seg i kommunen året før".... Sånt gjør dagene mer verdt! :D

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:
Komponenten skrev:
Hey!!
Et punkt kompo og jeg er ENIGE i!! Tazte priv og tidligere Herravdelingen med B&H var ufattelig kult!! Lærarforum! Finnes det lærere på andre planeter? Haralds hysteriske Beatles-kåserier, og de ufattelige anekdoter fra Kommunestyret i Steeeinkjær i midten på seksti-talet, der misbrukerlista gjorde det stort, og stedet krydde av homsedverger og rasister. Hva med krangelen om familien som "hadde et så fånig navn at ingen klarte uttale det så de bare kalte dem familien Bangla, og som ved en misforståelse hadde fått bosatt seg i kommunen året før".... Sånt gjør dagene mer verdt! :D

Honkey

Ah...endelig en oppegående mann som forstår meg... :-*

Hva driver du med for tiden, du er så fraværende..?

Ja alle disse gamle klassikerne kunne de godt sendt i reprise i stedet for mye av mølet de sender i dag.

Mange gullkorn der, mange av de andre i herreavdelingen den gang var også bra. Husker bla. noen som snakket om bøker i forbindelse med yrker, syntes tittelen " I lys lue, strikkebok for brannmenn" var genial.. ;D ;D

Topp Bunn