http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175458
Kan man håpe på et kvalitetsprogram som erstatning.
Mvh Roald
Mvh Roald
Tja, du kan nå koke drikkevannet da, litt verre å koke en gammel Tandberg TP41. DET ville jo være helligbrøde !!oddgeir skrev:Det var jo en hyggelig nyhet på morgenkvisten. I stedet har vi fått parasitter i drikkevannet. Jeg vet ikke hva som er verst. ;D
Idiotisk, vannkokere slår seg av når vannet såvidt koker. Det må fosskoke i 3 min eller mer for atoddgeir skrev:Her på jobben løper de rundt og setter ut vannkokere og glass med pulverkaffe.
Roald skrev:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175458
Mvh Roald
Waffen skrev:Mulig noe av kveldspasset holder rent innholdsmessig, men lydkvaliteten er heller semmer.
Tull og tøysWaffen skrev:Idiotisk, vannkokere slår seg av når vannet såvidt koker. Det må fosskoke i 3 min eller mer for at
beistene skal dø.![]()
metanol kan vel også varmes opp slik at du metanolen forsvinner og du står igjen med en porsjon sprit eventuelt litt høyere temperatur og du har vann, men ville ikke drukket det fordet.lomt skrev:Tull og tøysWaffen skrev:Idiotisk, vannkokere slår seg av når vannet såvidt koker. Det må fosskoke i 3 min eller mer for at
beistene skal dø.![]()
Når vann begynner å koke er temperaturen rundt 100 grader.
Om du koker i tre minutter er fortsatt temperaturen 100 grader.
Selv Legionella tar kvelden før 100 grader er oppnådd.
Sannheten er faktisk at 85 grader er nok til å drepe alle former for mikroliv som finnes i vårt land.
Vann har nemlig en fantastisk evne til å lede varme.
Drister meg til å nevne at E-coli også er helt ufarlig om kjøttet den finnes i varmebehandles riktig.
Hva handler det om?
Stek kjøttet til temperaturen midt i (det området som sist blir varmt) er over 68 grader, og vips helt ufarlig
På hvilken måte er bakterier og parasitter sammenlignbart med metanol?J.Finvaag skrev:metanol kan vel også varmes opp slik at du metanolen forsvinner og du står igjen med en porsjon sprit eventuelt litt høyere temperatur og du har vann, men ville ikke drukket det fordet.
Hey!!Komponenten skrev:Tazte priv savner jeg..og Herreavdlingen for mange år siden da bla. Bård& Harald var med..
Honkey-Chateau skrev:Hey!!Komponenten skrev:Tazte priv savner jeg..og Herreavdlingen for mange år siden da bla. Bård& Harald var med..
Et punkt kompo og jeg er ENIGE i!! Tazte priv og tidligere Herravdelingen med B&H var ufattelig kult!! Lærarforum! Finnes det lærere på andre planeter? Haralds hysteriske Beatles-kåserier, og de ufattelige anekdoter fra Kommunestyret i Steeeinkjær i midten på seksti-talet, der misbrukerlista gjorde det stort, og stedet krydde av homsedverger og rasister. Hva med krangelen om familien som "hadde et så fånig navn at ingen klarte uttale det så de bare kalte dem familien Bangla, og som ved en misforståelse hadde fått bosatt seg i kommunen året før".... Sånt gjør dagene mer verdt!
Honkey