- Ble medlem
- 04.12.2006
- Antall liker
- 0
Det ante meg at du ikke hadde hørt den nye oppgraderingen av LP12, men ble igjen forundret over dine meningsløse sleivspark.
I rest my case...
What case??
|
Det ante meg at du ikke hadde hørt den nye oppgraderingen av LP12, men ble igjen forundret over dine meningsløse sleivspark.
I rest my case...
Foreslår at 845 flytter over til sine likesinnede på AA-forumet og slenger dritt om LP12 der så slipper vi å få infiltrert trådene med vissvass. Jada, jada, det heter sikkert ikke vissvass på dansk, så da du vel i gang igjen...........
Hvorfor ikke invitere 845 på besøk og overbevise ham ved demonstrasjon?
Jeg kunne også tenkt meg å hørt en godt oppsatt LP12 en gang.
Tror du bør se litt på hva du selv skriver/uttaler deg om før du kritiserer andre om uasakligheter. Jeg kritiserer deg kun for å utale deg om oppgraderinger du ikke har hørt..så vidt mine sprogevner rækker,har du og breakout kun tilført brok og no sence til tråden her!
mit "vissvass er blandt andet ordrette citater fra importøren!
kan du på nogen måde forsvare at en lp12 koster ca 80.000kr?
Det som kunne vært spennende var å bli invitert hjem til 845 mannen her. Linn spillere er det mange av, og finnes for demo i de fleste europeiske land, men hans spiller er jo helt unik "one of the best".fin og positiv tankegang der!
problemet er set med mine øjne,at ikke kun jeg skal overbevises,men mere at linnfanatikere får ørerne op for billigere og bedre alternativer - og jeg rejser altså ikke med min 50kgs DIY for at møde fjendtligt indstillede linnfundamentalister..
anyways har jeg da hørt godt opsatte lp12ère,men de kan altså ikke stå distancen blandt bedre grammofoner.
Hvis "brok og no sence" betyr "bråk og no sense" foreslår jeg at du leser tråden fra begynnelsen igjen. Der har jeg gitt trådstarter relevant informasjon om det han spurte om. Har du?så vidt mine sprogevner rækker,har du og breakout kun tilført brok og no sence til tråden her!
mit "vissvass er blandt andet ordrette citater fra importøren!
kan du på nogen måde forsvare at en lp12 koster ca 80.000kr?
Tror du bør se litt på hva du selv skriver/uttaler deg om før du kritiserer andre om uasakligheter. Jeg kritiserer deg kun for å utale deg om oppgraderinger du ikke har hørt..
Når det gjelder pengespørsmålet så kan jeg ikke utale meg om det så lenge jeg ikke har hørt på den oppgraderte versjonen. Anbefaler deg å ta en tur å faktisk lytte selv siden du er så utrolig interessert i spilleren.
Jeg skal ikke forsvare prisen på kjølen (koster 26 400 i Norge), men det er vel ikke den som er hovedpoenget her. Uansett har vel ikke 845 hørt en LP12 med Keel og kan dermed vanskelig uttale seg om verdien kontra andre spillere i samme prisklasse eller rimeligere.Jeg for min del deler vår danske venns oppgitthet over prisnivået til Linn. LP12 kan ende opp med å kun finnes hjemme hos tannleger i framtiden. Og det er synd. 24000,- for ei metallplate, hva ER det da?
Hæ?Enig at en maskinert og eloksert aluminiumsplate til over 26 400,- er litt peppra, men hva med pick-up'er til samme pris eller endog dyrere,
Får litt "Lost in translation" følelse her og det med en danske.. Vet ikke hva du får med deg av mine innlegg her, men uansett så lønner det seg å faktisk ha kjennskap til noe før en uttaler seg. Betviler ditt kjennskap til Linn LP12 i tidligere versjon, og den siste versjon har du selv innrømmet null kjenskap til.. Hva mer kan en si.. du er og blir en b film på repeat for min del.nu er det sådan at jeg skriver mine indlæg selv..så bevidstheden om indholdet er fuldt intakt!
alt jeg ønsker er at folk får mest muligt "hifi" for deres penge - længere er den ikke!
når perfekt opsatte lp12 ikke spiller bedre end meget billigere alternativer,blir jeg træt af at fans postulerer lp12 er pengene værd.
at linn driver med folk er ok - den smarte narrer den mindre smarte - men er det ikke ok at oplyse den mindre smarte om bedre,billigere alternativer?
Que??
Si. Sjokkert over priser på PU (og Linn).Que??
Får litt "Lost in translation" følelse her og det med en danske.. Vet ikke hva du får med deg av mine innlegg her, men uansett så lønner det seg å faktisk ha kjennskap til noe før en uttaler seg. Betviler ditt kjennskap til Linn LP12 i tidligere versjon, og den siste versjon har du selv innrømmet null kjenskap til.. Hva mer kan en si.. du er og blir en b film på repeat for min del.
og du en "groundhog day" for mig!
hvad du betvivler er mine ord,og dermed har du diskvalificeret dig i mit univers.
Det er nok helt feil! Ingen billig prosess dette. Freset ut av en hel blokk aluminium.Saken (for min del) er den at denne Keel-plata kun ER (antageligvis) et stykke støpt jern, stål eller annet.
Som Parelius helt korrekt sier er dette en aluminiumsblokk som er frest ut ved bruk av en CNC-maskin og ikke noe som er støpt. Når det gjelder prisen på denne kontra en PU til samme pris og gitt de samme utgifter til R&D + produksjon, vil jeg si at Keel er et fornuftigere kjøp hvis forbedringen i lyd er den samme. En Keel varer til Dovre faller, mens en PU er død i løpet av noen få år...........Saken (for min del) er den at denne Keel-plata kun ER (antageligvis) et stykke støpt jern, stål eller annet. Har du forma koster det ikke mye å lage en hel bråte. Å sette prisen på noe sånt til 26 000,- får i alle fall mine logisk hjerneceller til å overstyre. Betaler mye heller 26 000,- for en pickup. Noe jeg forøvrig heller aldri vil finne på, men det er en annen sak.
Mmm mmm - det var fine bilder! Må bare avsløre at jeg ikke vet kilosprisen på aluminium da. Men jeg kan avsløre felgene på den gamle Mazdaen er er konstruert på samme måte, med samme metall og de kosta ikke 26 000,- pr. stk. Så - nå tenker jeg vi er enig om at å frese noe som helst ut av aluminium ikke trenger å koste veldig mye.Det er nok helt feil! Ingen billig prosess dette. Freset ut av en hel blokk aluminium.
http://tinyurl.com/yowgwb
http://www.knekt.com/docs/stp0307LinnLP12.pdf
(s. 128)
Er felgene på Mazda'en din frest ut av et stykke aluminium og ikke støpt? Er det samme legering i felgene som i Keel?? Hvordan vet du alt dette? Er du metallurg og har tatt en kjemisk prøve av de to legeringene eller er du litt på jordet nå?Mmm mmm - det var fine bilder! Må bare avsløre at jeg ikke vet kilosprisen på aluminium da. Men jeg kan avsløre felgene på den gamle Mazdaen er er konstruert på samme måte, med samme metall og de kosta ikke 26 000,- pr. stk. Så - nå tenker jeg vi er enig om at å frese noe som helst ut av aluminium ikke trenger å koste veldig mye.
Ja, felgene mine er frest ut og ikke støpt. Om legeringen er den samme, vet jeg lite om. Men antar at felgene er konstruert for å tåle langt større påkjenning enn Keel. Du kan forøvrig forsøke å holde en høflig tone.Er felgene på Mazda'en din frest ut av et stykke aluminium og ikke støpt? Er det samme legering i felgene som i Keel?? Hvordan vet du alt dette? Er du metallurg og har tatt en kjemisk prøve av de to legeringene eller er du litt på jordet nå?
Hva slags felger er det du har til Mazda'en? Merke, modell? Og hvor mye koster de?Ja, felgene mine er frest ut og ikke støpt. Om legeringen er den samme, vet jeg lite om. Men antar at felgene er konstruert for å tåle langt større påkjenning enn Keel. Du kan forøvrig forsøke å holde en høflig tone.
Skal ikke se bort i fra at du har rett, virker som du vet hva du snakker om. Baserer infoen fra selger når jeg kjøpte bilen, felgene var fine og så temmelig komplisert ut å lage , selger forteller om utfresing med en eller annen slags maskin. Har ikke lagt så mye energi i å verifisere selgerens påstander. Hyggelig at vi klarer å holde personangrep utenfor.Hva slags felger er det du har til Mazda'en? Merke, modell? Og hvor mye koster de?
Mine BBS RZ-felger til BMW'en er støpt og ganske dyre greier, hadde kostet mange ganger prisen hvis de hadde vært frest ut av et stykke aluminium.......
OK, toriamos, da legger vi den ballen dødSkal ikke se bort i fra at du har rett, virker som du vet hva du snakker om. Baserer infoen fra selger når jeg kjøpte bilen, felgene var fine og så temmelig komplisert ut å lage , selger forteller om utfresing med en eller annen slags maskin. Har ikke lagt så mye energi i å verifisere selgerens påstander. Hyggelig at vi klarer å holde personangrep utenfor.
Du skal ikke være sikker på at hele felgen din er støpt,enkelte alu felger er sammensatte og enkelte deler er freset.Hva slags felger er det du har til Mazda'en? Merke, modell? Og hvor mye koster de?
Mine BBS RZ-felger til BMW'en er støpt og ganske dyre greier, hadde kostet mange ganger prisen hvis de hadde vært frest ut av et stykke aluminium.......
En Keel er ikke en reservedel, men en oppgradering som er høyst frivillig. Enig i at Linns priser virker noe snodige. Enkelte ting er rørende billig. Cirkus oppgraderingen f.eks. er et røverkjøp i mine øyne (og ører).Reservedel til Linn LP12?, - ja da blir det 26000,- eller et par hundrelapper eller gratis!
Linn har vel opparbeidet seg en status som mange kunne ønske seg.En Keel er ikke en reservedel, men en oppgradering som er høyst frivillig. Enig i at Linns priser virker noe snodige. Enkelte ting er rørende billig. Cirkus oppgraderingen f.eks. er et røverkjøp i mine øyne (og ører).