Low efficiency amps & high efficiency speakers.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Ja, det har de, det er sant.

Så har man Sun Audio da. Gjerne iform av byggesett. Sun Audio bruker Tamura trafoer... les, dette er bra saker.

Denne har da 15w (Dette er en monoblokk) , og da begynner det å hjelpe!!! Og prisen på slike er ikke så ille.
Ca 15 pr monoblokk for ett byggesett. Dette er noen av de bedre byggesetta for 2A3 amper..

mvh

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
bruker mine beskjedene 25 Watt på Klipsch RF-3II,følsomhet på 98...

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Drake Audio skrev:
Bruker mine 3W på Klipsch Forte II,følsomhet på 99...

/jan

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.886
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
JanR skrev:
Drake Audio skrev:
Bruker mine 3W på Klipsch Forte II,følsomhet på 99...

/jan
du har altfor mange watts! ;D

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.483
Sted
I Odalens dype skoger ... 🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲
Sitter nå og hører på en knall kombo!
Almarro A318B og WLM Diva! Det er 2x18W på ht med 97dB. WLM anbefaler spesielt Almarro forsterkere til sine ht, og som jeg nok nevnte i en annen tråd... Jeg skjønner hvorfor! Det låter meget bra! En spennede litt anderledes ht., meget vellydene!
http://www.wlm-loudspeakers.com/WLMDivaengl.html

Eller så pleier jeg å bruke Almarro på Klipsch Cornwall III. 102dB følsomhet. Også en deilig kombo, men den presenterer musikken litt anderledes enn Diva.
Her også en tid brukt Leben CS300 2x12W, og så har jeg Music Angel XD800MkIII 2x30W.
Av ss amps i lav effekt klassen har jeg en god gammel sliter som jeg ikke har hjerte til å kvitte meg med... Cyrus One. 2x25W

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Thumper skrev:
Almarro A318B og WLM Diva! Det er 2x18W på ht med 99dB. WLM anbefaler spesielt Almarro forsterkere til sine ht.....
Hvordan låter det nedover ?

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.483
Sted
JanR skrev:
Thumper skrev:
Almarro A318B og WLM Diva! Det er 2x18W på ht med 99dB. WLM anbefaler spesielt Almarro forsterkere til sine ht.....
Hvordan låter det nedover ?

/jan
Det låter bra! Det sitter en 10" i disse, med refleks port ned mot gulvet. Bassen er tørr og fin, og går ganske dypt. Ikke helt samme bass som på Cornwall. De spiller generelt litt anderledes en CW. Et meget presist og flott oppløst lydbilde. Men litt snillere enn CW. Diva er dessuten veldig lette å plassere i rommet... Pr nå står de midt på gulvet, og får ikke noe hjelp fra vegger til bassen.

Men det hender jeg "jukser" litt også. Har en WLM Duo12 sub som det hender at jeg kobler inn ;D Det er faktisk en imponerende sub. Med 0dB gain på bassboosten, så blir bassen knusk tørr! Aldri hørt så tørr definert bass fra en sub før! Den har 2x12" en opp i rommet og en ned mot gulvet.

Jeg bruker ofte Diva uten sub, da de spiller veldig bra alene, men det er jo gøy på enkelte typer musikk å kline til med heftig, og kanskje litt overdreven bass ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Spennende :)

Fått for meg at de ikke trykker så ille nedover.
Rom og utstyr teller nok der,også.

Morro at de spiller såpass hos deg :)
Skal se om vi ikke kan få lånt ørene til det settet engang utover.

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.483
Sted
JanR skrev:
Spennende :)

Fått for meg at de ikke trykker så ille nedover.
Rom og utstyr teller nok der,også.

Morro at de spiller såpass hos deg :)
Skal se om vi ikke kan få lånt ørene til det settet engang utover.

/jan
Klart, med en 10" så er det nok ikke det kraftigste trykket, med absolutt til godkjent her! Og jeg er jo bortskjemt med bra bass fra Cornwall ;D Men utstyr generelt gjør nok mye. Jeg blir bare mer og mer imponert over Almarro'n.
Spennede med coax element også. Det har nok noe for seg! Lydbildet er veldig åpent, luftig og presist!

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Du har nok fått deg en knallbra amp der Thumper :)
Vi får låne ørene til den engang utover ;)

Du som er bortskjemt med CW III og syns at WLM Svinger,da det jo være brukelige greier.
Skal høre med Ketil utover,se om vi kan få til en demo.

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.483
Sted
JanR skrev:
Du har nok fått deg en knallbra amp der Thumper :)
Vi får låne ørene til den engang utover ;)

Du som er bortskjemt med CW III og syns at WLM Svinger,da det jo være brukelige greier.
Skal høre med Ketil utover,se om vi kan få til en demo.

/jan
En liten oppdatering... Nå har dama gått hjem og ungene er sendt i køya, og far har skrudd opp volumet litt i heimen ;D
Og dævendøtte!!! De spiller bra!!! Over hele frekvensomerådet! Fint driv i bassen! Masse trøkk og bra presisjon! Jeg gleder meg til i morgen når jeg kan spille høyt over en lengre periode :D

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Har hørt at det ikke er de elementene du nevner her jeg? Men det er kansje bare noe de sier for at ikke klonemafian skal slå til ;D

Kansje dette må prøves :)

B

bendis

Gjest
det er iallefall samme bass, og diskanten ser lik ut på bilde. muligens med noen småendringer.

hammer dynamics skriver også på sin hjemmeside at det finnes et eminence element som "ligner" på deres egne ;D

PA gir god kvalitet og meget lave priser som endel "høyttalerdesignere" utnytter til fulle

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Selvfølgelig sier de det. ;D

Disse to elemtene du linker til kan jo klare seg med relativt enkle filter som ikke stjeler for mye av følsomheten. Så klon eller ikke, bra kan det jo bli uansett..

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.483
Sted
Øivind skrev:
Dem dine eller?

Hvordan låter dette da?
Jeg har Klipsch Cornwall III til daglig... WLM oppsettet er lånt. Skal flytte inn i ny kåk straks, og da blir det hvertfall 2 anlegg, og WLM så veldig fristende ut...

Det låter BRA ;D
Nå er ikke jeg så flink til å sette ord på lyd, men velloppløst, luftig, presist og med trøkk er ord jeg tenker på!
Mellomtonen(som er viktigst for meg) er flott og naturlig. Diskanten er detaljert og fin. Ikke skarp, men mangler ingen ting... Bassen er tørr og dyp! Overraskende bra til bare være en 10"! Jeg er jo vant til en 15"... Men denne ligger nok ikke langt unna ;)
Og hvis jeg skulle føle for det, så kobler jeg inn subben ;D Da blir det jordskjelv her ;D MEN den bassen som kommer fra sub er faktisk veldig tørr og detaljert... Og sub er lett å integrere i lydbildet :D

Ø

Øivind

Gjest
Hmm, har du hørt noen sånne "Snell Type-E kloner" og da?

B

break_out

Gjest
Jeg har gått fra Plinius med 100 klasse A watt(transistor), til Ayon Sunrise II på 17 klasse A superrørwatt på mine Spendor S100 høytalere med 89.5dB følsomhet.

Dette spiller magisk og uanstrengt, og produserer en mellomtone utav denne verden ;D

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.258
Torget vurderinger
11
stianG skrev:
6bm8 skrev:
Jeg har 40watt på 101db :p
Jeg har 100watt på 107dB ;D
Jeg hadde en periode 1000 watt i 8 ohm( ikke pinglete klasse D watt vel å merke :D ) på 4 stk 18" med følsomhet rundt 104dB i kjelleren ;D
Samme utstyret som Pink Floyd brukte på konsertene sine en periode,bare at de stablet litt flere i høyden og bredden!!! ;D

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Rune S skrev:
stianG skrev:
6bm8 skrev:
Jeg har 40watt på 101db :p
Jeg har 100watt på 107dB ;D
Jeg hadde en periode 1000 watt i 8 ohm( ikke pinglete klasse D watt vel å merke :D ) på 4 stk 18" med følsomhet rundt 104dB i kjelleren ;D
Samme utstyret som Pink Floyd brukte på konsertene sine en periode,bare at de stablet litt flere i høyden og bredden!!! ;D
Ja, watt får du aldri for mye av. ;)

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.483
Sted
Sitter nå her i en stue som er mer eller mindre i esker... Skal straks flytte :D Det enester som ikke er i esker er anlegget... Dvs Cornwallene er pakket ned, og det er også WLM Suben. Så igjen står EMC-1, Almarro og WLM Diva. Og det svinger her folkens 8) Spiller cool jazz i kveld! Jeg blir mer og mer imponert over Diva! De spiller luftig og fint. men i kveld er det bassen som imponerer mest! Uten støtte fra sub, så går det så gulvet rister, vinduene klirrer og jeg gliser ;D. Og det mest imponerende er kvaliteten på bassen! Tørr og presis! Og hvilket trøkk disse 10" klarer å levere! IMPONERENDE!
Og hva naboene sier til at jeg spiller så høyt sent på kvelden? Spiller ingen rolle... Jeg flytter jo 8) ::) :p

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.886
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
nice! ;D

wlm virker veldig interessante, må nesten få hørt dem snart.

Topp Bunn