Lovemusikk's hule.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    JD skrev:
    lovemusikk skrev:
    cybervision_ skrev:
    Jeg bare forstod ikke valgene. Vienna er jo gode og match om roksan er og god så du kan jo velge en dynamisk dac med litt kald balanse for å sprite det opp i toppen? Hvorfor burmester, må da være mye bedre med en billig transport og en god dac istedet. Å vinkle høyttalere mot lyttepos og ta dem fremover vil også gi mer oppover.
    Jada.. men nei.. Roksan er ikke god nok, med mindre det skulle skje noe mer med den i dei nærmeste dagene. :)
    Håper ;)
    Var lydkvalitetmessig klart bedre med hegel.
    Selv om trøkket i slagverket er bedre og mer rytmisk driv så hjelper det lite, vis ikke den er god nok.
    Sikkert bare blitt for kresen på lyden ;D

    Men får forske litt mer fremover på plassering av høyttalere og slikt.
    Hvilken DAC tenker du på da, kom gjerne med forslag..
    Dette er vel ingen bombe. At en forsterker ti 10k ikke henger med et sett til flere ganger prisen, er jo ikke annet å forvente. Anbefalte deg tidligere å teste Krell, tror den kunne gitt deg endel av det du søker. Bladelius er også et alternativ. Ellers har det jo ligget en Chapter integrert på brukten som nok vil være et skritt opp.

    Før du konkluderer med at høyttalerene ikke er gode nok/noe for deg, bør du jo teste noe som matcher de, og er i stand til å få ut det meste av potensialet. Roksan er sikkert en grei match, men en forsterker til 10k har jo sine begrensninger. Det finnes jo flere forhandlere som vil låne ut, og må du sende, risikerer du jo bare frakten på noen hundrelapper.
    Jepp, sant det. Pga Burmester Cd spiller må jeg og prøve noe lengre opp, f.eks krell. Noe jeg og har lyst til. :)
    Chapter har jeg lite erfaring med..mot f.ek Krell?
    Dårligere så er det ikke intressant. ;)

    cybervision_ skrev:
    Hvis du allikevel har et drivverk så er jo en DAC langt lettere å komme ut av sakene med. F.eks. en brukt Rega til 4 laken på brukten. En svært god sak med masse innganger og flott dynamikk.

    Forsterker er jo ikke så lett, det kommer jo an på om du gjør alvor med å bytte fronter, men Roksan spiller jo ganske så bra, men er jo ikke på høyde med dine Hegel-komponenter som jo koster mye mer.

    Hva med å se på andre merker som Sugden, Naim og annet engelsk? Bør gi god synergi med Vienna. Du får jo 20% på Sugden nå og det ser ut som utlån er lett å få til på Norsk Hifi-Center
    Joda kan se på dei andre som naim osv, men er dei så mye bedre? F.eks mot Krell?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Første pri for deg er jo å bestemme deg for hva du skal ha av høyttalere i forhold til rom, akustikk og smak - etterpå kommer elektronikk da forskjeller der er små i forhold.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    Første pri for deg er jo å bestemme deg for hva du skal ha av høyttalere i forhold til rom, akustikk og smak - etterpå kommer elektronikk da forskjeller der er små i forhold.
    Liker godt dei jeg har i dag, vis elektronikken får frem alt. Muligens jeg skulle godt opp i serien for å få flere elementer og dermed mer trøkk og "slam"
    Men er veldig åpen for andre merker og. B&W er kanskje en av favorittene. F.eks stod det mellom CM9 og mine da jeg kjøpte mine Vienna, og angrer ikke på det.
    Men er vel og lysten på å oppgradere kontra dagens.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Som jeg sa, ville testet en bedre forsterker enn Roksan, f.eks Krell eller noe annet i prisklassen for så å evaluere om du skal beholde Mozartene. Hvis du da velger å skifte, ville jeg valgt høyttalere først, for deretter å velge elektronikk som passer. Hvis du liker Mozart, men ønsker mer, er jo Beethoven CG verdt å sjekke ut. Brukte B&W 803/804 er jo gode, men krever mye strøm for å våkne. Ellers tror jeg kanskje at Dali Helicon kan være noe som passer deg, ut fra det jeg har hørt av de. 400 modellen bør ikke koste all verden hvis du finner den på brukten.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    JD skrev:
    Som jeg sa, ville testet en bedre forsterker enn Roksan, f.eks Krell eller noe annet i prisklassen for så å evaluere om du skal beholde Mozartene. Hvis du da velger å skifte, ville jeg valgt høyttalere først, for deretter å velge elektronikk som passer. Hvis du liker Mozart, men ønsker mer, er jo Beethoven CG verdt å sjekke ut. Brukte B&W 803/804 er jo gode, men krever mye strøm for å våkne. Ellers tror jeg kanskje at Dali Helicon kan være noe som passer deg, ut fra det jeg har hørt av de. 400 modellen bør ikke koste all verden hvis du finner den på brukten.
    Takk for tips.. også jeg selv har tenkt på B&W 803/804 kan vere noe, og da er det vel nok krefter i en Krell? og Dali Helicon får mye skryt av en arbeidskamerat, så får vel dille meg inn der og ta en lytt og.
    Tror og at jeg vil ha Krell for å teste ut først, for da er jeg mer sikker på at det evnt ikke er elektronikken som bremser.
    Fikk og høre at en Burmester forsterker er kraftigere en Krell selv om dei er oppgitt med lavere effekt, men vet ikke selv.
    Men da blir vel og prisen en helt annen vis det ikke skulle dukke opp en skatt som jeg kunne fått kloa i. Men Krell frister ja.
    :)
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    lovemusikk skrev:
    JD skrev:
    Som jeg sa, ville testet en bedre forsterker enn Roksan, f.eks Krell eller noe annet i prisklassen for så å evaluere om du skal beholde Mozartene. Hvis du da velger å skifte, ville jeg valgt høyttalere først, for deretter å velge elektronikk som passer. Hvis du liker Mozart, men ønsker mer, er jo Beethoven CG verdt å sjekke ut. Brukte B&W 803/804 er jo gode, men krever mye strøm for å våkne. Ellers tror jeg kanskje at Dali Helicon kan være noe som passer deg, ut fra det jeg har hørt av de. 400 modellen bør ikke koste all verden hvis du finner den på brukten.
    Takk for tips.. også jeg selv har tenkt på B&W 803/804 kan vere noe, og da er det vel nok krefter i en Krell? og Dali Helicon får mye skryt av en arbeidskamerat, så får vel dille meg inn der og ta en lytt og.
    Tror og at jeg vil ha Krell for å teste ut først, for da er jeg mer sikker på at det evnt ikke er elektronikken som bremser.
    Fikk og høre at en Burmester forsterker er kraftigere en Krell selv om dei er oppgitt med lavere effekt, men vet ikke selv.
    Men da blir vel og prisen en helt annen vis det ikke skulle dukke opp en skatt som jeg kunne fått kloa i. Men Krell frister ja.
    :)
    Burmester er sikkert veldig bra, men ikke så mye omsatt brukt, tror jeg. Prøv deg en Krell KAV 400xi eller noe lignende, så får du litt mer ro i sjela. Enten kan du gå videre, eller så beholder du den, og blir fornøyd. En stund...;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Vedr. høyttalere, så kommer du kanskje ikke utenom å høre på WLM - om du skal ha noe "lettdrevent".
    Mod. Diva eller den dyrere Lyra MkII bør jo være kvalifiserte kandidater.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    JD skrev:
    lovemusikk skrev:
    JD skrev:
    Som jeg sa, ville testet en bedre forsterker enn Roksan, f.eks Krell eller noe annet i prisklassen for så å evaluere om du skal beholde Mozartene. Hvis du da velger å skifte, ville jeg valgt høyttalere først, for deretter å velge elektronikk som passer. Hvis du liker Mozart, men ønsker mer, er jo Beethoven CG verdt å sjekke ut. Brukte B&W 803/804 er jo gode, men krever mye strøm for å våkne. Ellers tror jeg kanskje at Dali Helicon kan være noe som passer deg, ut fra det jeg har hørt av de. 400 modellen bør ikke koste all verden hvis du finner den på brukten.
    Takk for tips.. også jeg selv har tenkt på B&W 803/804 kan vere noe, og da er det vel nok krefter i en Krell? og Dali Helicon får mye skryt av en arbeidskamerat, så får vel dille meg inn der og ta en lytt og.
    Tror og at jeg vil ha Krell for å teste ut først, for da er jeg mer sikker på at det evnt ikke er elektronikken som bremser.
    Fikk og høre at en Burmester forsterker er kraftigere en Krell selv om dei er oppgitt med lavere effekt, men vet ikke selv.
    Men da blir vel og prisen en helt annen vis det ikke skulle dukke opp en skatt som jeg kunne fått kloa i. Men Krell frister ja.
    :)
    Burmester er sikkert veldig bra, men ikke så mye omsatt brukt, tror jeg. Prøv deg en Krell KAV 400xi eller noe lignende, så får du litt mer ro i sjela. Enten kan du gå videre, eller så beholder du den, og blir fornøyd. En stund...;)
    Ja tror jeg skal gjøre det.
    Kontrolltestet nå fra Roksa til rørforsterkeren, og roksan ligger langt bak, med mer romling, osv.. det blir mer groms i lyden av roksan.
    Så får se meg om en Krell da. :)

    ptb skrev:
    Vedr. høyttalere, så kommer du kanskje ikke utenom å høre på WLM - om du skal ha noe "lettdrevent".
    Mod. Diva eller den dyrere Lyra MkII bør jo være kvalifiserte kandidater.
    Skal sjekke ut hva dette er.. ;)
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.258
    Antall liker
    3.089
    Torget vurderinger
    3
    WLM Diva og Sugden er en flott kombinasjon :)

    roy
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Med all respekt å melde; nå føler jeg at du er skikkelig på tur. Her er det en salig blanding av høyttalere, forsterkere, DAC, CD-spillere i en salig blanding også angående økonomien og prisene på det hele.

    At du forventet at Roksan til kr 9.990,- skulle kunne hamle opp med et Hegel-sett til flere ganger prisen skjønner jeg heller ikke. Dersom dette var det viktigste utgangspunktet, hadde jeg heller ikke anbefalt deg en K2. Spørsmålet i tråden din var mer "hva er en god match med Vienna Mozart", og da fikk du flere svar. Deriblant Roksan. Og Krell. Du fikk også svar på hva de enkelte var gode på. Og ingen har anbefalt Roksan på bakgrunn av hva du nå sier at du savner, også sammenlignet med Hegel-settet.

    Fokuset på watt er også i dette "nisselandet" ubegripelig stort, og for meg uforståelig. Jeg har hørt solide klasse A-forsterkere på "kun" 15 watt grisebanke 600 watt Ice-forsterkere. Se på Naim. Deres dyreste effektforsterker NAP500 gir vel ikke mer enn 100 watt i 8 ohm, og jeg skal love deg at det er mange forsterkere med mange ganger det wattbeløpet som får pusteproblemer lenge før NAP500 begynner å bli andpusten. Det er mer til en forsterker en kun watt. Strømforsyning, dempefaktor, lyttebanker, the list goes on. Det aller viktigste er at forsterkeren er godt og fornuftig skrudd sammen.

    Mitt tips er da; velg en høyttaler med de egenskaper du etterspør og som så passer godt til rommet de skal brukes i. Bommer du der, kan du skyte en hvit pil etter et godt resultat. Deretter kan du velge elektronikk som passer, både teknisk og lydmessig.

    Lykke til!
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Riktig, Anfield. Har jo selv "bare" 60 watt per kanal men jeg spiller stort sett med hjulet under kl 9 der kontrollen går fra 7 - 17. Massevis av kraft og "trøkk" om man skal kalle det for det. Det er konstruksjonen som teller og evne til å levere strøm.

    Høyttalere er for deg første prioritet. Finn ut hva du ønsker der og test det på elektronikken du har og prøv å finne ut hvilken retning du må gå for å matche dem dit du føler du vil lydmessig. God elektronikk kan man komme greit til.

    Dette er selvfølgelig ment i beste hensikt da både jeg og Anfield har hatt noen runder selv og vet hvor kjedelig det er å tape penger og ikke helt finne ut hvor en vil - overhodet ikke ment som noe besserwisser-aktig.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Joda.. men heldig vis ikke tapt noe enda på dette. ;D Så da går det jo an og.
    Roksan ja..tingen med den var at jeg ville prøve den for å se, men og for å se hvor langt/kort, det er til prisklassene over, noe jeg fikk tydelig svar pånå. ;D :p
    Og er ikke noe vits å dvele med noe som ikke er godt nok. ;D

    Går med hevet hode jeg. ;D Forresten godt at et norsk merke ikke blir banket av en rimeligere brite ;D
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei folkens.. Jeg var nok litt snar med å slakte Roksa..
    Nå har den fått et par dager til på seg + forsket mer på høyttalerplassering.
    Stuen er 7.38 lang og dvs 105 eller 52 fra bakvegg.
    (lengde delt på oddetall, og det samme på bredden som gav 44 tror jeg det var)
    Høyttalerne står nå 52 cm fra bakvegg.
    Dette gav en mer fastere bass og slikt.

    http://open.spotify.com/track/24VDxTgDUsMxipvhz1OqOV

    http://open.spotify.com/track/7FY1vs6EYKFfxQ37g8ddtz

    Bjørn Berge i linkene over her, er passe rått :wink:

    Så joda den er bra til prisen. Grunnen til at jeg måtte forske mer på dette var prisklassen og haugevis med topptester.
    Då kunne jo ikke eg bare slakte den. hehe.. :mrgreen:

    Anfield og andre: Du/dere hadde helt rett, den er dritbra til prisen. :wink:
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hvis plass kan du jo prøve på 1,47, men da blir det kanskje litt lite gain nedover.


    Det handler jo ofte om tilvenning til en litt endret lyd også. Roksan på Viennaene er en god match og spiller musikk på en god måte.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    Hvis plass kan du jo prøve på 1,47, men da blir det kanskje litt lite gain nedover.


    Det handler jo ofte om tilvenning til en litt endret lyd også. Roksan på Viennaene er en god match og spiller musikk på en god måte.
    ja kan prøve det, men det blir nok ikke godkjent tror jeg.. av fruen alså. ;)
    105 var det ivertfall for romlete. Men hugser godt da jeg hadde mine forge høyttalere, Triangle, plassert mitt i rommet, hvor bra det låt med fin og stram bass. Men er jo og andre høyttalere.

    (Men uansett resultat blir den solgt, skal ha krell eller aller helst Burmester, for det vil jeg prøve.)
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    lovemusikk skrev:
    cybervision_ skrev:
    Hvis plass kan du jo prøve på 1,47, men da blir det kanskje litt lite gain nedover.


    Det handler jo ofte om tilvenning til en litt endret lyd også. Roksan på Viennaene er en god match og spiller musikk på en god måte.
    ja kan prøve det, men det blir nok ikke godkjent tror jeg.. av fruen alså. ;)
    105 var det ivertfall for romlete. Men hugser godt da jeg hadde mine forge høyttalere, Triangle, plassert mitt i rommet, hvor bra det låt med fin og stram bass. Men er jo og andre høyttalere.

    (Men uansett resultat blir den solgt, skal ha krell eller aller helst Burmester, for det vil jeg prøve.)
    Er det front eller baksiden av ht det skal måles avstand til bakvegg fra?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    JD skrev:
    lovemusikk skrev:
    cybervision_ skrev:
    Hvis plass kan du jo prøve på 1,47, men da blir det kanskje litt lite gain nedover.


    Det handler jo ofte om tilvenning til en litt endret lyd også. Roksan på Viennaene er en god match og spiller musikk på en god måte.
    ja kan prøve det, men det blir nok ikke godkjent tror jeg.. av fruen alså. ;)
    105 var det ivertfall for romlete. Men hugser godt da jeg hadde mine forge høyttalere, Triangle, plassert mitt i rommet, hvor bra det låt med fin og stram bass. Men er jo og andre høyttalere.

    (Men uansett resultat blir den solgt, skal ha krell eller aller helst Burmester, for det vil jeg prøve.)
    Er det front eller baksiden av ht det skal måles avstand til bakvegg fra?
    Ja si det.. hehehe.. tror det er fremme på elementet.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Holder på og avtale bytte av roksan mot naim.. for det må jo
    prøves og før en går opp i hi-end verden ;D
     
    C

    Cyber

    Gjest
    lovemusikk skrev:
    Holder på og avtale bytte av roksan mot naim.. for det må jo
    prøves og før en går opp i hi-end verden ;D
    Naim er da highend... :) Husk å spille dem varme før du lytter kritisk. Føler det er en hel del forskjell.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    lovemusikk skrev:
    Holder på og avtale bytte av roksan mot naim.. for det må jo
    prøves og før en går opp i hi-end verden ;D
    Naim er da highend... :) Husk å spille dem varme før du lytter kritisk. Føler det er en hel del forskjell.
    Hehe joda.. er noen eldre modeller.
    NAC112 og NAP150.

    Avtalen er i boks, så lenge han ikke ombestemmer seg til etter jobb i morgen, så blir det en liten svipptur innom byn på vei heim fra jobb.. feil vei, men er vel verdt da ;D
    Ja, skal la den bli varm. Følgte og med kabler fra naim's kontakter til rca :)
    Blir spennende da.. ::) ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Fikk med kabler og koblet opp med kablene inkludert naim's høyttalerkabler.
    Koblet opp mot Pioneer bluray xl 52.
    Nja..måtte pakke oppigjen Hegels cd spiller som jeg har lagt ut for salg.
    Kom seg mye..

    Ikke fornøyd..var litt mørkt tildekket på en måte.. Og bassen var litt grøtete for mine krav..for lite detaljert som og gjalt hele lydbilde også.

    Hmmm... tenke tenke..prøvde litt til...tenke...tenke..

    Skiftet til mine egne Chord Odyssey 2 høyttalerkabler...

    Og du og du.. jeg og broderen fikk en ny forsterker her.

    Renere,åpnere og luftigere lyd.
    Dette vart noe helt annet.

    Så nå blir det lytting. ;D
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det blir enda mer test på meg i kveld.
    Kjøpt noen omkoblere fra pc til Naim så nå får jeg testet spotify også.

    Ellers var jeg på butikken og nedom en ny gjenbruk.. dei har egentlig ikke anlegg.. men fruen fant et par høyttalere..var litt bulkete den ene i opphenget ca i 5 cm lengde på venstre høyttaler men ser ut som dei virker.

    Skal testes i kveld etter småen har lagt seg. Virker som ålreit lyd på elias filmen som går nå

    Noen som vet noe om disse?

    Merket er forresten Pioneer Prologue 8, lagd i frankriket står det bakpå.

    Skal søke litt selv..men fikk di til 50 kr stk, så kunne ikke la di gå fra meg.  ;D
     

    Vedlegg

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    lovemusikk skrev:
    Det blir enda mer test på meg i kveld.
    høres ut som det blir en spennende kveld dette, men disse høgtalerne er ukjent terreng for meg, artig tråd ;)

    men hvorfor kjøpe noe annet enn naim cdp? :-\
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    nilsen64 skrev:
    lovemusikk skrev:
    Det blir enda mer test på meg i kveld.
    høres ut som det blir en spennende kveld dette, men disse høgtalerne er ukjent terreng for meg, artig tråd ;)

    men hvorfor kjøpe noe annet enn naim cdp? :-\
    Hehe.. fordi jeg ikke hadde noe naim da jeg bestemt meg.
    Vil og prøve den høyere klasse først, så difor Burmester Cd og en forsterker, helst Burmester, evnt krell i begynnelsen for å gjøre meg opp en mening.
    Naim forsterkerene blir nok aldrig solgt..da må det vere kun for å få nye serien.
    Om det ikke får stå i stuen så blir det stående en annen plass her i huset tenker jeg. :)
    Satser og håper på at noen syns synd i meg og vil bytte hegel cd mot naim. ;D
    Ikke det...det funker knall med Hegel cd.

    Fjernkontrollene, Naim og Hegel funker omkvarandre også. ;D

    Ja, finner lite info om disse pioneer høyttalerne.. hmm.. låter urolig åpent og rent..

    Men ikke fått begynt å teste noe enda, for sliter med å få småen til å sove ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ikke blitt nok testing og ivertfall ikke på mine Vienna, da disse Pioneerene tok meg med storm.

    Jeg satt slik: :eek: :eek: :eek:

    Hva i huleste er dette for noe???
    Mine Vienna er litt mørk og varm i klangen. Pioneer'ene er mer nøytral, men derfra og inn..spiller dei mye likt med Vienna'ene, minuss bassen da, det er jo stativ.
    Fyttig grisen..dette var et sjokk, dog et gledelig sjokk.

    Ellers Naim:

    Lest at det er bra og at det fokuserer ikke detaljer men spiller og engasjerer. Så var litt redd for lite detaljer og rom og slikt.
    Ingen grunn for, dette er et meget godt merke. Og MYE bedre enn Roksan.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Dei pioneerene alså... ser på nrk3 nå, film.

    Trøkker til med godt lydtrøkk... men er jo og 10 tommere i dei.. Sattan dei er bra ;D
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Da var mine Vienna koblet til igjen.
    Hvordan lyder så naim?

    Naim er så åpent,ekte og gjennomsiktig.. Hørte nå Swart spille flygel på nrk, Mozart.
    Så utrolig flott og ekte lyd.
    Gjennomsiktig og..en kunne bare plukke ut instrumenta fra orkesteret bak flygelet, og en kunne lett høre lufta og pusten fra ho som spilte fløyte på en måte som jeg ikke har hatt her før med annen elektronikk.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Litt ponro bilder må vi ha. ;D
     

    Vedlegg

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Flyttet høyttalerne lengre inn i bredden, nå står det 74,4cm? fra sidevegg og 105cm fra bakvegg.
    Var bedre med 105 enn nokre å 50 til bakvegg.
    En skal måle til selve elementet, og ikke bakpå høyttalerkassen, sant? Er ingen som kan svare på dette liksom..? ::)

    Lurer på å skifte ut mozartene..lagt dei ut for salg og samme skjer nok med resten.. ;D

    Nye høyttalere lurer jeg på AP tempo 6
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    lovemusikk skrev:
    Flyttet høyttalerne lengre inn i bredden, nå står det 74,4cm? fra sidevegg og 105cm fra bakvegg.
    Var bedre med 105 enn nokre å 50 til bakvegg.
    En skal måle til selve elementet, og ikke bakpå høyttalerkassen, sant? Er ingen som kan svare på dette liksom..? ::)

    Lurer på å skifte ut mozartene..lagt dei ut for salg og samme skjer nok med resten.. ;D

    Nye høyttalere lurer jeg på AP tempo 6
    Hvis du skal måle og plassere i forhold til oddetallsregelen så er det senter på frontbaffel man pleier å gå ut fra.
    Dette siden det er her basselementet står, men så kan man jo diskutere siden det ofte er en bassport på baksiden...
    Senter på frontbaffel er uansett det jeg bruker å gå ut fra når jeg plasserer.
    Deretter litt finjustering etterpå uansett.

    Laget en gang et regneark med ferdige formler på.
    Du finner det her hvis du vil ha noen forslag på plassering:
    http://home.no/ridanielsen/Filer/Speakerplacement.xls

    Mvh
    Rolf
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    RoDa skrev:
    lovemusikk skrev:
    Flyttet høyttalerne lengre inn i bredden, nå står det 74,4cm? fra sidevegg og 105cm fra bakvegg.
    Var bedre med 105 enn nokre å 50 til bakvegg.
    En skal måle til selve elementet, og ikke bakpå høyttalerkassen, sant? Er ingen som kan svare på dette liksom..? ::)

    Lurer på å skifte ut mozartene..lagt dei ut for salg og samme skjer nok med resten.. ;D

    Nye høyttalere lurer jeg på AP tempo 6
    Hvis du skal måle og plassere i forhold til oddetallsregelen så er det senter på frontbaffel man pleier å gå ut fra.
    Dette siden det er her basselementet står, men så kan man jo diskutere siden det ofte er en bassport på baksiden...
    Senter på frontbaffel er uansett det jeg bruker å gå ut fra når jeg plasserer.
    Deretter litt finjustering etterpå uansett.

    Laget en gang et regneark med ferdige formler på.
    Du finner det her hvis du vil ha noen forslag på plassering:
    http://home.no/ridanielsen/Filer/Speakerplacement.xls

    Mvh
    Rolf
    Det regnearket var et kupp..ikke tenkt på høyden da jeg flyttet rundt.. ellers målt på fronten ja..
    Dette må prøves..sliter med å få foruften til å vente med dette til en annen dag, da det er jobb i morgen..hehe kjemper imot.. ;D

    Tusen takk
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bare hyggelig.
    Se også på linkene på den ene arkfanen.
    Dette er ment som utgangspunkt for plassering basert på diverse "kjærringråd".

    Mvh
    Rolf
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    RoDa skrev:
    Bare hyggelig.
    Se også på linkene på den ene arkfanen.
    Dette er ment som utgangspunkt for plassering basert på diverse "kjærringråd".

    Mvh
    Rolf
    Ja,skal ta en titt.
    Kjærringråd kan vere bra det. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Lagt alt ut for salg.
    Begynne på nytt. :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Følgende tallrekke bør være minst like obligatorisk i hifverdenen som lottotala ein laurdagskveld: 1-1-2-3-5-8-13-21-34-55-89-134-osvosvosv
    Bør kunne være tall her som "matcher" høytalerplassering....

    Noen som kjenner tallrekka?

    mvh
    Proffen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn