Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trang start! Forhåpentligvis blir det bare bedre og bedre fremover :)

    Uvisst av hvilken grunn har jeg litt problemer med å se deg på et surfebrett i Penice, men jeg har blitt overrasket før :cool::D
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Anbefaler å ta bussen ut til Belem.
    Her ligger Mosteiro dos Jeronimos,, Hieronymittklosteret som er bygget i manuelinsk, sengotisk stil.
    Det er et av de fineste byggverk jeg har sett.
    Det ble bygget da Portugal var på høyden av sin makt som sjøfartsnasjon og koloniherrer. Kongen i Portugal var rikest i verden. God tur!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.935
    Antall liker
    11.342
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Sønn og samboer var i Portugal i fjor... Har ikke vært der selv, men Durodalen var visst noe for seg sjøl.. om man vil ut av byen da.. :cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Du store alpakka for en start Lagga, men dette blir nok bare bedre og bedre. Jeg har ikke vært i Lisabon, men vet jo at dere også skal til Duro.
    Kos dere masse!!! Når antar de herskaper at de kommer hjem på hvert sitt 200-liters fat med valgfri vintype? :rolleyes:
    Nærmere juletider?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du store alpakka for en start Lagga, men dette blir nok bare bedre og bedre. Jeg har ikke vært i Lisabon, men vet jo at dere også skal til Duro.
    Kos dere masse!!! Når antar de herskaper at de kommer hjem på hvert sitt 200-liters fat med valgfri vintype? :rolleyes:
    Nærmere juletider?
    Mye som trenger presisering i dette innlegget. En alpakka er ikke veldig stor sammenlignet med eksempelvis en lama. Det er meg bekjent ikke noen relasjon mellom alpakka og Lisboa. Hadde innlegget vært skrevet som: Alpakka for en start på ferien i Bromma, ville det gitt bedre mening.

    690859AF-5E77-4F42-8A9E-2DBFC91058B0.jpeg
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.945
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Du store alpakka for en start Lagga, men dette blir nok bare bedre og bedre. Jeg har ikke vært i Lisabon, men vet jo at dere også skal til Duro.
    Kos dere masse!!! Når antar de herskaper at de kommer hjem på hvert sitt 200-liters fat med valgfri vintype? :rolleyes:
    Nærmere juletider?
    Prøv Portvin kombinert med sjokolade, på eitt av vinhusa i Porto når du er ferdig med Dourodalen. Båtferda er best å ta frå toppen og nedover. Ganske kjedeleg nærare osen du kjem, bortsett frå slusene, då.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Du store alpakka for en start Lagga, men dette blir nok bare bedre og bedre. Jeg har ikke vært i Lisabon, men vet jo at dere også skal til Duro.
    Kos dere masse!!! Når antar de herskaper at de kommer hjem på hvert sitt 200-liters fat med valgfri vintype? :rolleyes:
    Nærmere juletider?
    Mye som trenger presisering i dette innlegget. En alpakka er ikke veldig stor sammenlignet med eksempelvis en lama. Det er meg bekjent ikke noen relasjon mellom alpakka og Lisboa. Hadde innlegget vært skrevet som: Alpakka for en start på ferien i Bromma, ville det gitt bedre mening.

    Vis vedlegget 550217
    Jaha, makan tell gnål :rolleyes:
    De kan tydeligvis ikke deres Leif Juster og Arve Opsahl de herr caftein.
    Tror pokker ta meg jeg må gå og inhalere et glass portvin efter dette slaget midt i "pubcepsen" :rolleyes:
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.956
    Antall liker
    28.038
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for alle innspill karer!
    Vi bor faktisk midt i bydelen Alfama, så etter en tur ned til Santa Appolonia ( togstasjon ), slik at jeg fikk snust inn litt toglukt, bar det opp til borgen - Castelo de Saõ Jorge. Spennende byggverk og en fantastisk utsikt. Vi møtte et par påfugl der oppe, men det var først under en kaffe, øl, portvin og empanadaspause utenfor kaféen der oppe vi oppdaget at det var masse påfugl der, vaglet opp i det største treet på plassen

    BE7DF708-7A79-4C01-905B-771E60F52922.jpg


    - og jeg som knapt visste påfugl kunne fly...

    6D804CB2-EDBA-4407-B595-DD61474833C3.jpg


    De var jo overalt...

    3174814F-EA19-4E5F-BB99-65B506FA9357.jpg


    Ellers vandret vi rundt i Alfama, et herlig strøk, og traff også Grace, en 1953 Jaguar Mk VII som aspirerer til og
    bli verdens mest berømte bil #gracealfama .

    5F3A6FC4-7946-4C1C-B167-88BCD9756654.jpg


    Middag i aften ble hos O Prego, en helt upretensiøs lokal restaurant - og en av forrettene
    ble reker piri piri, en meget god og heftig rett.

    318CF6C0-6384-4D4E-A0AD-448C7839BDA6.jpg


    Tilbake på hotellet fikk vi med oss et par liter hvit sangria på rommet, så kunne vi åpne balkongdørene, nyte
    nattelivet og konstatere at vi har ferie.

    44104455-026B-4735-B2A0-3623E9C8C99C.jpg


    /Morten
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du store alpakka for en start Lagga, men dette blir nok bare bedre og bedre. Jeg har ikke vært i Lisabon, men vet jo at dere også skal til Duro.
    Kos dere masse!!! Når antar de herskaper at de kommer hjem på hvert sitt 200-liters fat med valgfri vintype? :rolleyes:
    Nærmere juletider?
    Mye som trenger presisering i dette innlegget. En alpakka er ikke veldig stor sammenlignet med eksempelvis en lama. Det er meg bekjent ikke noen relasjon mellom alpakka og Lisboa. Hadde innlegget vært skrevet som: Alpakka for en start på ferien i Bromma, ville det gitt bedre mening.
    Jaha, makan tell gnål :rolleyes:
    De kan tydeligvis ikke deres Leif Juster og Arve Opsahl de herr caftein.
    Tror pokker ta meg jeg må gå og inhalere et glass portvin efter dette slaget midt i "pubcepsen" :rolleyes:
    Jeg mener De tar feil Hr. Powerpoint. Derfor må det bli mer gnål.:cool:
    DU STORE ALPAKKA .

    3-0.jpg


    I Lisboa har jeg spist den aller beste blekkspruten.
    Det bør man prøve når man er der.:)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Du store alpakka for en start Lagga, men dette blir nok bare bedre og bedre. Jeg har ikke vært i Lisabon, men vet jo at dere også skal til Duro.
    Kos dere masse!!! Når antar de herskaper at de kommer hjem på hvert sitt 200-liters fat med valgfri vintype? :rolleyes:
    Nærmere juletider?
    Mye som trenger presisering i dette innlegget. En alpakka er ikke veldig stor sammenlignet med eksempelvis en lama. Det er meg bekjent ikke noen relasjon mellom alpakka og Lisboa. Hadde innlegget vært skrevet som: Alpakka for en start på ferien i Bromma, ville det gitt bedre mening.
    Jaha, makan tell gnål :rolleyes:
    De kan tydeligvis ikke deres Leif Juster og Arve Opsahl de herr caftein.
    Tror pokker ta meg jeg må gå og inhalere et glass portvin efter dette slaget midt i "pubcepsen" :rolleyes:
    Jeg mener De tar feil Hr. Powerpoint. Derfor må det bli mer gnål.:cool:
    DU STORE ALPAKKA .

    Vis vedlegget 550283

    I Lisboa har jeg spist den aller beste blekkspruten.
    Det bør man prøve når man er der.:)
    Å neida du, men det er korrekt at du har dratt frem sjefsALPAKKA formidleren Gisle Straume.
    Sjekk ut filmen Fjols til fjells, der mener jeg Juster bruker ordet alpakka opptil flere ganger.
    Påståelig jeg?
    Neida, men jeg tar ofte feil!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.956
    Antall liker
    28.038
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det ble en tur til Sintra, fantastisk by - og lettere overfylt nå i august, men pytt pytt.
    Venter på og komme inn...

    0F197E70-002D-4048-B445-DA7E90EE43EF.jpg


    Castelo de Pena er et eventyrslott, Disney kan bare gå og legge seg.

    F64C1608-579F-4591-A88F-4190FFC9887C.jpg


    1A81728D-02EB-4D2C-93E5-1A5DE0C31A1C.jpg


    Parken rundt slottet er enorm, og jammen fant jeg en gammel venninne blant buskene, Amelie altså, digg!

    5DFC6BB4-3A78-4BF9-9932-892320C321B6.jpg


    I forgårs forflyttet vi oss for noen dager til Porto, ganske fort forsto vi at fire netter er for lite, her bommet vi grovt.

    6BE4246C-DDA4-48E3-8219-1349F32845FA.jpg


    E3D18286-8289-47FF-B27B-65470E4229D2.jpg


    Det første portvinshuset besøkte vi i går, og tror dere ikke jeg fant et birthyear-fat på lageret, jeg foreslo adopsjon,
    men møtte liten respons.

    454C158C-AD71-4F09-86CA-D8820FF5CDD6.jpg


    Veldig sjarmerende med de gamle portvinsbåtene i Vila Nova de Gaia.

    B8D6778B-749C-4E67-8213-BDF0EA5C3EEB.jpg


    The port boats in Porto port in the Porto sunset....

    CF4883FB-9FD5-4A89-B32D-8FA9299CF3E2.jpg


    /Morten
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Forbannet dårlig gjort at du ikke fikk adoptere det fatet med portvin Lagga.
    Hadde de et fat liggende fra året før?

    Ellersmessig forlokkende buskas rundt Castelo del Pena :rolleyes:
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    Har virra planløst rundt i både Lisboa og Porto (og tatt tog imellom).
    Syke mengder gåing men særs vel anvendt tid!
    Fantastiske byer å gå gatelangs i, og bare glo på selve byen etter innfallsmetoden :cool:
    Vi var litt for mange folk på Portotur nr 1, så jeg og min faste co-pilot-for fremmede-byer måtte dra tilbake 6 mnd senere for å få fullført flaneringa på ordentlig vis ;)
    Men ikke faan om jeg drar dit i juli/august. Det blir for varmt for meg
     
    U

    utgatt30242

    Gjest
    Kjempe gøy tråd, for meg som er generasjon med sønnen din (1988) så er det moro å se hvordan det var på den tiden. Rett og slett fornøyelig stykke historie. Snakker da om de første sidene i tråden.

    mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.956
    Antall liker
    28.038
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så hyggelig kommentar Hua’, takk for den! :cool:

    Det er som du skriver Skranglefant, begge byer er så givende å bare rusle i, at programmet mitt gikk fløyten ganske fort.
    Men puuh, det er merkbare stigninger - du kjenner at du lever, men det er det verdt! I dag går turen tilbake til Lisboa, så blir det
    noen dager der, før vi returnerer til den norske høsten.

    Vi er enige om at vi må tilbake til Porto...

    I går var siste hele dag, så vi juksa litt og brukte metro, funicular og taubane der vi kunne for å rekke unna litt på hoggelista,
    Det ble bl.a. omvisning på to portvinshus og en smakning på et tredje

    843E63D2-BE07-47AC-A7DB-F3B5638B9F76.jpg


    Gamle fat....

    247DFA76-FE25-4138-B806-FB039BABC4BB.jpg


    Det ble noen riper i lakken til kredittkortet...

    80DE6EB2-4384-42FB-AEE3-65FE1C209B12.jpg


    Morsom harepus i Vila Nova de Gaia

    B1B7A800-31FC-4719-9761-DCB560767715.jpg


    Fin utsikt fra taubanen

    922952B2-2AB7-4AE0-9C10-BD71B9CB0152.jpg


    A4E6066C-84EF-49FE-B85A-1B229324482F.jpg


    Vi bor så bortskjemt til, topp spisesteder kun stenkast fra inngangsdøra, så siste middag i Porto ble
    i en Churrasceira 50 meter ned i gata, veldig folkelig og enkelt, men med topp spise. Kjøla til kjøtt og fisk har vindu
    mot fortauet, så ser du selv hva du får.

    7CACBDDB-2723-4939-9855-C8F34F98CB5C.jpg


    Rett innenfor døra er det hektisk aktivitet

    85D54043-452A-4B62-9CCE-1B09710312C6.jpg


    Vi bestilte en grillmix til hovedrett, og da fyller de rett og slett en takstein med kjøtt, og leverer den med diverse tilbehør, og så er det - lykke til...

    4A2F00E5-BD31-4B5C-B18D-5264C989E7C9.jpg


    Ble meg i dag og gitt...

    /Morten
     

    Vedlegg

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Stasjonsmester Lagga har mange hobbier, og alt for lite med tid. Modell jernbane bygging tror jeg ikke er en av dem, men tog er han over gjennomsnittet interessert i. Dere skulle bare vist hva som passerer Sarpsborg stasjon i løpet av natten. Selv jeg blir imponert av de digre lokomotivene som ruller om natten med en halv kilometer tømmer på slep. Dog vet jeg at hans kjære Audio Research Pre 3 for tiden er syk, så da surres det vel med tanks modeller, korsang og brennevin kjenner jeg ham rett.
    Vestbreddens raskeste loddebolt slinger ved Glomma måtte bite i gresset etter noen uker med jakt etter feilene, så ARen er nå på overhaling i Tiggerstaden hos såkalte autoriserte reparatører.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Selv jeg blir imponert de digre lokomotivene som ruller om natten med en halv kilometer tømmer på slep.
    Rare mannen! Et helvetes spetakkel som en og annen gang vekker en hardtarbeidende hardtarbeider som slaver rundt for ca medianlønn.
    Ptvih!
    Selvfølgelig Skranglefant, man ønsker jo ikke å ha disse monstrene skramlende forbi soveromsvinduet.
    Noe vi ikke har heller her vi bor :rolleyes:
    Men det nye leketøyet til luftforsvaret suser over himmelrommet nesten rett over oss, og det bråker sykt mye fra av den etterbrenneren.
    Jagerflyene testes for tiden fra Rygge, men vi er usikre på om vi BOR på Rygge selv det er til å ta og føle på enkelte kvelder.
     
    Sist redigert:

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    Jeg hører de høylytte flygende skattemilliardene her også. Ørlandet er bare en liten pytt unna. Men de låter myyye morsommere enn godstog og ikke flyr de på natta heller. Hittil.... ;)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    Jeg hører de høylytte flygende skattemilliardene her også. Ørlandet er bare en liten pytt unna. Men de låter myyye morsommere enn godstog og ikke flyr de på natta heller. Hittil.... ;)
    Edit og presisering: Jeg hører ikke F35 fra over pytten, de fiser forbi over hustakene her
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Vær glade for at dere får ta del i opplevelsen av investeringen ;)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.956
    Antall liker
    28.038
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    javisst er det fredag Jan!

    0aimagesCAPSCK19.jpg


    Dessverre er det dette som er helgens realitet:

    14maskin.jpg


    Men, det går jo an og dagdrømme litt i tiden mellom togene

    582834_346456038772726_988157423_n.jpg


    Carrie Lachance w Romanie Smith.jpg


    Men, når jeg først var inne på realiteter, så er det altså slik at Servicekompaniet nå har ruget på REF3 i over tre måneder,
    og den eneste tilbakemeldingen er "under arbeid".

    Tenkte jo jeg skulle støtte opp om at ARC har norsk importør og norsk merkeverksted - so much for that.

    Skulle brukt Audionord i Stockholm, den tabben skal jeg ikke gjøre igjen. :(

    Anlegget hangler mao videre på halv tolv, på fjerde måneden nå. Frustrerende er bare forbokstaven.

    God helg guttær!

    000.-happy-friday.jpg
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Go hælj til The Laggas !! Bra du tok hintet, ikke minst at det ser nesten ut som at du har glemt oss, så var det bra og se at du ikke hadde glemt alle taktene ifra gamle dager som Sluket ville ha sagt det.... ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn